Gå til innhold

Hvordan jenter sveiper på tinder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så heldig å fått observert når 2 jenter sveiper på tinder. Det som er sjukt er at de sveiper kanskje 1 av 15 til høyre (like) og resten går i nei bunken. Jeg hadde skjønt det hvis de var super attraktive, men dette er jenter som er typ 5-6/10 på attraktivitet skalaen.

Nå er det jo slik at disse jentene får matches på stort sett alt som de sveiper like på. Så da stiller jeg spørsmålet, hvis alle jentene gjør det på denne måten, så må det vel være de samme guttene alle jentene matcher med? For dem swiper jo kun over snittet kjekke gutter til høyre ?

 

(bonus spørsmål, hvor mange matcher har du? Svar om du er gutt eller jente + alder)

Anonymkode: d5dee...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trykker like på de jeg liker. Altså det er mange som er kjempekjekke og ser veldig bra ut. Men jeg føler de ikke passer meg eller er rett og slett for bra for meg. Jeg synes mange legger ut at de er så aktive, kjører fine biler, har fine jobber, har mange kule venner osv. Jeg har jobb, gode venner, ganske aktiv og sånt jeg også. Men jeg er redd for å skuffe den jeg matcher med for at jeg ikke er i dems liga eller tror jeg er bedre enn jeg er. Men det handler om selvtillit. Jeg får match på nesten alle jeg liker, men alikevel har jeg denne usikkerheten. Så fra min side handler det ikke om at de ikke er bra nok eller fine nok.. det er meg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har observert to jenter.

Anonymkode: ba654...974

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå driver ikke jeg med Tinder, men når jeg tenker på hvor forskjellig smak i menn venninner og jeg har, kan jeg ikke helt skjønne at de alle skal gå etter de samme?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje kresen på tinder, men når jeg sveiper er det ikke utseendet det går på. Er nok mer bare et instinkt eller en magefølelse som styrer, og jeg kan sveipe på både veldig kjekke menn, normale og "mindre kjekke". Det er kanskje annerledes for kvinner som kun er ute etter sex. Da kan jeg på en måte forstå at kjekkasene står øverst på ønskelista.

Anonymkode: 0f311...6e9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dittogdatt
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde skjønt det hvis de var super attraktive, men dette er jenter som er typ 5-6/10 på attraktivitet skalaen.

Dette hang jeg meg opp i... For en ting å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er forklaringen kort sagt.

Det er flere menn enn kvinner på tinder. Tinder viser det 20% peneste menn til kvinnene. Menn er ofte kun ute etter sex. Derfor vil selv de stygge jentene få mange matcher. Vi vanlige menn 80% må slåss om det 20% styggeste kvinnene. 

Tinder er som ett harem, der de peneste menn ligger med alle damene. 

Vitenskapelig forklaring her:

 

Anonymkode: 72aa1...506

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente 22 år her. Nå her jeg ikke Tinder eller noe sånt men da jeg hadde det (på ca 3 uker) hadde jeg ca 18 000 likes ( når jeg ikke satt opp alder preferanser, så det var mange eldre menn ).. når jeg satt det opp for å matche med menn fra 26 til 30 år så hadde jeg ca 5 000 likes.. hadde da ca 10 matches, fikk ikke alle jeg sveipet til høyre men de fleste, sveipet nesten alltid til venstre siden jeg liker menn med mørkt hår ( midt østen utseende gjerne ) så det var ikke så mange der..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, dittogdatt skrev:

Dette hang jeg meg opp i... For en ting å si.

Haha ja. Dette var ting vi sa på ungdomsskolen 😂

Og TS; selv om du ikke synes disse jentene er fine, kan det være andre gutter som synes de er kjempepene. Vi blir tiltrukket av ulike ting. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke bare om utseende når jeg swiper - det handler om hvilken "vibe" de gir meg. Jeg swiper bort de objektivt peneste mennene siden (1) de er uansett ikke min type, og (2) jeg vet at jeg ikke er deres type. Jeg swiper også bort alle som flekser i speilet på treningssenteret, som har et bilde dedikert ene og alene til bilen sin og f.eks. menn som bare har bilder av seg selv hvor de ser sure/sinte ut. Det kommer også an på hva som står i bioen - noen menn har så stygge ting bioen at det blir den eneste grunnen til at jeg sweiper til venstre. Menn som har mye festebilder går også i nei-bunken. Man får et ganske greit inntrykk av hvordan folk er gjennom hvordan de presenterer seg selv.

Jeg er nok en av de jentene som er 5 til 6 på denne berømmelige skalaen, og jeg føler ikke at jeg sweiper på så alt for mange som er noe særlig høyere enn meg (sånn rent objektivt). Jeg får et greit antall med matcher.

Anonymkode: 90b13...1bb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Markk16 skrev:

Jente 22 år her. Nå her jeg ikke Tinder eller noe sånt men da jeg hadde det (på ca 3 uker) hadde jeg ca 18 000 likes ( når jeg ikke satt opp alder preferanser, så det var mange eldre menn ).. når jeg satt det opp for å matche med menn fra 26 til 30 år så hadde jeg ca 5 000 likes.. hadde da ca 10 matches, fikk ikke alle jeg sveipet til høyre men de fleste, sveipet nesten alltid til venstre siden jeg liker menn med mørkt hår ( midt østen utseende gjerne ) så det var ikke så mange der..

Kan man se hvor mange likes man har på Tinder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Markk16 skrev:

Jente 22 år her. Nå her jeg ikke Tinder eller noe sånt men da jeg hadde det (på ca 3 uker) hadde jeg ca 18 000 likes ( når jeg ikke satt opp alder preferanser, så det var mange eldre menn ).. når jeg satt det opp for å matche med menn fra 26 til 30 år så hadde jeg ca 5 000 likes.. hadde da ca 10 matches, fikk ikke alle jeg sveipet til høyre men de fleste, sveipet nesten alltid til venstre siden jeg liker menn med mørkt hår ( midt østen utseende gjerne ) så det var ikke så mange der..

Hvordan ser man hvor mange likes man har? Må man ha tinder gold?

TS, du er ikke særlig snill med venninnene dine...

Anonymkode: e58f9...df0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke bare om utseende når jeg swiper - det handler om hvilken "vibe" de gir meg. Jeg swiper bort de objektivt peneste mennene siden (1) de er uansett ikke min type, og (2) jeg vet at jeg ikke er deres type. Jeg swiper også bort alle som flekser i speilet på treningssenteret, som har et bilde dedikert ene og alene til bilen sin og f.eks. menn som bare har bilder av seg selv hvor de ser sure/sinte ut. Det kommer også an på hva som står i bioen - noen menn har så stygge ting bioen at det blir den eneste grunnen til at jeg sweiper til venstre. Menn som har mye festebilder går også i nei-bunken. Man får et ganske greit inntrykk av hvordan folk er gjennom hvordan de presenterer seg selv.

Jeg er nok en av de jentene som er 5 til 6 på denne berømmelige skalaen, og jeg føler ikke at jeg sweiper på så alt for mange som er noe særlig høyere enn meg (sånn rent objektivt). Jeg får et greit antall med matcher.

Anonymkode: 90b13...1bb

Bare prøv å lag en profil som mann med ett bilde av en 5/10. Du vil få omtrent ingen matcher. Opplevelsen for gjennomsnitts kvinnen er mye bedre enn fir gjennomsnitts mannen på Tinder. 

Jeg brukte Tinder ett år og sveipet som en kvinne, kun ja på ca 30% fikk en match annenhver måned. Så begynte jeg å sveipe ja til alt fikk matcher men kun med mye mindre pene og overvektige damer. 

Tinder er bortkastet tid for de 80% av menn som ikke er penest. 

Siden alle damer fra 1 til 10 på skalaen kun ser 8-10 menn. Tror de at de er penere enn de egentlig er. 

Anonymkode: 72aa1...506

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser man hvor mange likes man har? Må man ha tinder gold?

TS, du er ikke særlig snill med venninnene dine...

Anonymkode: e58f9...df0

Ja Tinder Golf. TS er fair. Selv mindre pene damer svømmer i matcher på Tinder. 

Anonymkode: 72aa1...506

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja Tinder Golf. TS er fair. Selv mindre pene damer svømmer i matcher på Tinder. 

Anonymkode: 72aa1...506

Det gidder jeg ikke, men det hadde egentlig vært litt morsomt å se hvor mange likes jeg har.

Det kan vel være fordi menn sveiper ja på alle? Spesielt mindre pene menn? De sveiper ja på alt og håper at de får matcher, uten å være det spor kritisk.

 

Anonymkode: e58f9...df0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gidder jeg ikke, men det hadde egentlig vært litt morsomt å se hvor mange likes jeg har.

Det kan vel være fordi menn sveiper ja på alle? Spesielt mindre pene menn? De sveiper ja på alt og håper at de får matcher, uten å være det spor kritisk.

 

Anonymkode: e58f9...df0

Du forstod ingenting. Eneste måten for en mindre pen mann (80% av menn) å få en eneste match er å sveipe ja til alt. Da statistisk sett 1 av 200 damer vil sveipe ja på oss. Tinder viser folk først de mest attraktive, så er du mindre attraktiv mann vil profilen din kun bli vist til 1 av 200 du har sveipet ja på. 

Så Tinder er bortkastet tid for vanlige menn. 

Anonymkode: 72aa1...506

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du forstod ingenting. Eneste måten for en mindre pen mann (80% av menn) å få en eneste match er å sveipe ja til alt. Da statistisk sett 1 av 200 damer vil sveipe ja på oss. Tinder viser folk først de mest attraktive, så er du mindre attraktiv mann vil profilen din kun bli vist til 1 av 200 du har sveipet ja på. 

Så Tinder er bortkastet tid for vanlige menn. 

Anonymkode: 72aa1...506

Og det er derfor mange kvinner får mange matcher ;) Så man er ikke "heldig" fordi man får mange matcher sånn egentlig. Nei, Tinder vises mange mindre attraktive først også. Må sveipe en stund før jeg finner en attraktiv mann.

Tinder er kanskje bortkastet for mindre pene menn (dersom man kun går etter de mest attraktive kvinnene), ikke vanlige menn. Er man gjennomsnittlig kjekk og har en bra profil vil man alltid få matcher. Og attraktivitet er jo subjektivt. Skal vi bruke skalaen da, så vil kanskje en 8 for meg være en 6 for ei venninne og motsatt. 9 og 10 er uansett attraktiv for stort sett alle, men hvor jeg ville ha gitt en mann 10 ville ei venninne ha gitt han 8, og motsatt.

Anonymkode: e58f9...df0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er derfor mange kvinner får mange matcher ;) Så man er ikke "heldig" fordi man får mange matcher sånn egentlig. Nei, Tinder vises mange mindre attraktive først også. Må sveipe en stund før jeg finner en attraktiv mann.

Tinder er kanskje bortkastet for mindre pene menn (dersom man kun går etter de mest attraktive kvinnene), ikke vanlige menn. Er man gjennomsnittlig kjekk og har en bra profil vil man alltid få matcher. Og attraktivitet er jo subjektivt. Skal vi bruke skalaen da, så vil kanskje en 8 for meg være en 6 for ei venninne og motsatt. 9 og 10 er uansett attraktiv for stort sett alle, men hvor jeg ville ha gitt en mann 10 ville ei venninne ha gitt han 8, og motsatt.

Anonymkode: e58f9...df0

Feil!!!! På Tinder gjelder kun attraktivitet. En gjennomsnittlig kjekk mann vil ikke få mange matcher. En gjennomsnittlig kvinne vil få mange matcher. Jeg er selv mann og har flere venner. Vi får aldri napp på Tinder. Men alltid in real life. Forskning har vist at menn og kvinner dømmer seg mer attraktive enn de faktisk er. 

Dette er Tinder for damer og de 20% kjekkeste menn:

https://giphy.com/gifs/hot-dog-girl-face-JVqeFxl3Qo8

 

Anonymkode: 72aa1...506

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Feil!!!! På Tinder gjelder kun attraktivitet. En gjennomsnittlig kjekk mann vil ikke få mange matcher. En gjennomsnittlig kvinne vil få mange matcher. Jeg er selv mann og har flere venner. Vi får aldri napp på Tinder. Men alltid in real life. Forskning har vist at menn og kvinner dømmer seg mer attraktive enn de faktisk er. 

Dette er Tinder for damer og de 20% kjekkeste menn:

https://giphy.com/gifs/hot-dog-girl-face-JVqeFxl3Qo8

 

Anonymkode: 72aa1...506

Tror du det kun eksisterer veldig attraktive kvinner på tinder? Mindre pene eller helt gjennomsnittlige kvinner vil da sveipe høyre på dem! Jeg sveiper ja på det som andre kanskje mener er 6, som jeg mener er 7 eller 8. Jeg ser også på profilen deres og ser om vi passer sammen. Han kan være veldig kjekk, men om han skriver noe jeg vet blir kræsj sveiper jeg likevel til venstre. Vel, jeg får mange useriøse henvendelser også selv om jeg skriver i profilen at jeg er ute etter noe seriøst. Slutt å glamoriser Tinder...

Anonymkode: e58f9...df0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du ikke forstår er at Tinder kun viser deg de mest attraktive menn, slik at du synes alt annet enn en 9/10 eller 10/10 ikke er pent. Du tenker at en gjennomsnitts mann er 5/10 men på Tinder er det en 7/10.

Som sagt bare prøv å vær mann på Tinder så skal du få se. Helt utrolig at dere damer ikke klarer å forstå dette. Dere opplevelse er totalt forskjellig fra menn sin.

Anonymkode: 72aa1...506

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...