Gå til innhold

Planlegger tur til Sydney Australia!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er både student og jobber ved siden av. Tenker blir greit å få det ut først.

Så målet er å reise en 10 dagers tur til Sydney i januar 2020. Ønsker å booke fly og hotell/leilighet i løpet av disse månedene, sånn at jeg får det litt billig. Tenker å booke litt og litt, først spare meg til flyb og booke også venter jeg med hotell/leilighet til august. Pengene jeg skal bruke der er ikke noe problem, jeg bruker jo ikke så mye penger på reiser. Totalt sett tror jeg det vil koste meg rundt 16 800,- kr.

Noen som kan komme med tips med tanke på sparingen, bookingen og evt andre reise tilbud osv?  

Anonymkode: 38190...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Ti dager er for lite når du først drar til Australia.

- Det er ikke sikkert du tjener på å booke så snart som mulig. Vent heller på tilbud så lenge du har pengene på konto. 

- 16 800 (?) for alt - fly, overnatting, mat, aktiviteter og eventuell shopping? Det høres altfor lite ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Glitnir skrev:

- Ti dager er for lite når du først drar til Australia.

- Det er ikke sikkert du tjener på å booke så snart som mulig. Vent heller på tilbud så lenge du har pengene på konto. 

- 16 800 (?) for alt - fly, overnatting, mat, aktiviteter og eventuell shopping? Det høres altfor lite ut. 

Hvor mange dager tenker du er nok? 

Ja. Shopper ikke noe særlig mye. Aktiviteter kanskje. Mat, jeg er flink med å justere mat osv når det kommer opp til reisinga. Liker ikke spise såååå mye når jeg er på ferie. Er ikke på  etter luksus da.  

Anonymkode: 38190...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange dager tenker du er nok? 

Ja. Shopper ikke noe særlig mye. Aktiviteter kanskje. Mat, jeg er flink med å justere mat osv når det kommer opp til reisinga. Liker ikke spise såååå mye når jeg er på ferie. Er ikke på  etter luksus da.  

Anonymkode: 38190...110

Det er vel mer at det er en stor tidsforskjell og det er veldig langt. Du trenger noen dager på å komme deg etter stilling av klokke og lang flytur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er knipen på budsjettet både når det gjelder penger og tid. Bare fly koster rundt 10k og tar 24-30 timer hver vei. Da har du knappe 7k og ca ėn uke i selve Sydney. Første og andre dagen går med til å komme over jetlag og da har du kanskje 5 fine dager igjen for 50-60 timer på fly. Det hadde ikke vært verdt det for meg, og jeg elsker byen. Du vil også bruke mesteparten av det resterende budsjettet på hotell, så resten må du bruke på rimelig mat. Eller bo langt utenfor sentrum for å strekke pengene lenger, men strekker du de 5 dagene du har til rådighet enda tynnere. 

Jeg hadde doblet både tid og penger tror jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, netpuppy said:

Jeg syns du er knipen på budsjettet både når det gjelder penger og tid. Bare fly koster rundt 10k og tar 24-30 timer hver vei. Da har du knappe 7k og ca ėn uke i selve Sydney. Første og andre dagen går med til å komme over jetlag og da har du kanskje 5 fine dager igjen for 50-60 timer på fly. Det hadde ikke vært verdt det for meg, og jeg elsker byen. Du vil også bruke mesteparten av det resterende budsjettet på hotell, så resten må du bruke på rimelig mat. Eller bo langt utenfor sentrum for å strekke pengene lenger, men strekker du de 5 dagene du har til rådighet enda tynnere. 

Jeg hadde doblet både tid og penger tror jeg.

Enig. TS burde heller dra til syden.

Anonymkode: 9b568...5c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de andre som har svart. Sett av mer penger og mer tid. Det er også litt synd å kun besøke Sydney når man først er i Australia. Landet har så mye annet å by på. Jeg ville brukt 3 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Hehosot

På dette forumet har jeg lært masse TS, om å kutte kostnader på fly: https://insideflyer.no/forums/

Og så kan du vel muligens gjøre et overnattingskupp om du sjekker ut Airbnb: https://www.airbnb.no/s/Sydney-NSW-2000--Australia?af=8781787&c=.pi0.pk19213179139_285219684126_c_45854979634&gclid=Cj0KCQjwg73kBRDVARIsAF-kEH_moUvYjj39hI8mENlplV3P4i-A00Eg2-aYnNoKmOUEcRPk6Q7R_ggaAlqIEALw_wcB

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minilid

Skulle jeg først dratt så langt ville jeg hatt 4 uker ++ og hatt tid til å dratt til New Zealand og. Er så stort land og såå mye å se utenfor Sydney.  Når du først drar så langt er det utrolig kjipt å gå å tenke på penger hele tiden.

Dette hadde jeg droppet til en anledning hvor du har tid og god råd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i Sydney og er enig med andre her - det er langt å reise for 10 dager. Men hvis det er det du vil så er det nok av billige hosteller. Mat ligger et stykke under Norge i prisnivå. Men transport er dyrere, og det er ganske dyrt med aktiviteter som surfing og dyrepark. Så jeg tror budsjettet ditt blir 2000-3000 for knapt.

Anonymkode: 207bc...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Du reiser også på den varmeste tiden.

Singapor Airlines har rute fra København til Sydney via Singapore. Strekningen København - Singapore er 12 timer med fly. Så kommer Singapore - Sydney med 8,5 timer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å aldri ta med deg mat når du skal inn i landet.

Anonymkode: 83fc7...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si som de andre her, ti dager er for lite. Jeg var på en kongress i Sydney, tre dager kongress, fire dager ferie pluss reise, det er maaaaange timer på fly. Var helt kjørt i flere dager etter hjemkomst, jetlag så det holdt. Dro ned igjen året etter og ble i fire uker (fortsatt for lite 😂😂😂). 

Anonymkode: a1771...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...