Vannkoker92 Skrevet 17. mars 2019 #1 Del Skrevet 17. mars 2019 Hvordan kan jeg unngå at vaieren på rundpinnen vrir seg? Altså vaieren på pinnen, ikke selve strikketøyet.. Har strikket noen ganger på Rundpinne, og det skjer hver gang, og er mildt sagt irriterende og gjør strikkingen litt tungvind. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #2 Del Skrevet 17. mars 2019 Skjønner ikke hva du mener? Anonymkode: 2d4e0...7e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 17. mars 2019 #3 Del Skrevet 17. mars 2019 Det skjer hos meg når rundpinnen er ny eller strikketøyet akkurat er lagt opp. Når pinnen er brukt en stund blir vaieren mykere. Når man har kommet et stykke på strikketøyet (f.eks en genser), slik at det veier litt på vaieren, vil problemet også rette seg. Jeg har igrunnen aldri gjort annet enn å strikke til vaieren slutter å slå krøll på seg. Mulig man kan vaske vaieren i varmt vann før strikking, slik at man kan rette ut de skarpeste krøllene litt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannkoker92 Skrevet 17. mars 2019 Forfatter #4 Del Skrevet 17. mars 2019 1 minutt siden, Ullvott skrev: Det skjer hos meg når rundpinnen er ny eller strikketøyet akkurat er lagt opp. Når pinnen er brukt en stund blir vaieren mykere. Når man har kommet et stykke på strikketøyet (f.eks en genser), slik at det veier litt på vaieren, vil problemet også rette seg. Jeg har igrunnen aldri gjort annet enn å strikke til vaieren slutter å slå krøll på seg. Mulig man kan vaske vaieren i varmt vann før strikking, slik at man kan rette ut de skarpeste krøllene litt. Okei, takk! Er genser jeg strikker, så håper det løser seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #5 Del Skrevet 17. mars 2019 Hold den et lite minutt i vasken fyllt med varmt vann. Så retter du plasten slik du vil ha den når den er myk av varmen fra vannet. Eller retter rundpinnen slik du vil ha den, og legger rundpinnen under noe litt tungt, en bok f.eks. Anonymkode: 41033...079 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå