Gå til innhold

Rundpinne.. vaier vrir seg!


Vannkoker92

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg unngå at vaieren på rundpinnen vrir seg? Altså vaieren på pinnen, ikke selve strikketøyet.. 

Har strikket noen ganger på Rundpinne, og det skjer hver gang, og er mildt sagt irriterende og gjør strikkingen litt tungvind. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hva du mener? 

Anonymkode: 2d4e0...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer hos meg når rundpinnen er ny eller strikketøyet akkurat er lagt opp.
Når pinnen er brukt en stund blir vaieren mykere. Når man har kommet et stykke på strikketøyet (f.eks en genser), slik at det veier litt på vaieren, vil problemet også rette seg. 

Jeg har igrunnen aldri gjort annet enn å strikke til vaieren slutter å slå krøll på seg. Mulig man kan vaske vaieren i varmt vann før strikking, slik at man kan rette ut de skarpeste krøllene litt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ullvott skrev:

Det skjer hos meg når rundpinnen er ny eller strikketøyet akkurat er lagt opp.
Når pinnen er brukt en stund blir vaieren mykere. Når man har kommet et stykke på strikketøyet (f.eks en genser), slik at det veier litt på vaieren, vil problemet også rette seg. 

Jeg har igrunnen aldri gjort annet enn å strikke til vaieren slutter å slå krøll på seg. Mulig man kan vaske vaieren i varmt vann før strikking, slik at man kan rette ut de skarpeste krøllene litt. 

Okei, takk! Er genser jeg strikker, så håper det løser seg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold den et lite minutt i vasken fyllt med varmt vann. Så retter du plasten slik du vil ha den når den er myk av varmen fra vannet. Eller retter rundpinnen slik du vil ha den, og legger rundpinnen under noe litt tungt, en bok f.eks. 

Anonymkode: 41033...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...