Gå til innhold

Kjøpe robotstøvsuger, verdt det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei hei, har kjøpt meg en robotsøvsuger. Den fungerer ganske bra, ved å benytte robtostøvsugereren sparer jeg endel tid i hverdagen.

Jeg kan nok jobbe inn igjen tida på jobben som robotstøvsugeren sparer meg for tid. Likevel sitter det ganske langt inne å bruke flere tusen kroner

på en robotstøvsuger. Jeg har ikke veldig godt råd. Ville dere ha gått for en robotstøvsuger?

Anonymkode: d500b...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei hei, har kjøpt meg en robotsøvsuger. Den fungerer ganske bra, ved å benytte robtostøvsugereren sparer jeg endel tid i hverdagen.

Jeg kan nok jobbe inn igjen tida på jobben som robotstøvsugeren sparer meg for tid. Likevel sitter det ganske langt inne å bruke flere tusen kroner

på en robotstøvsuger. Jeg har ikke veldig godt råd. Ville dere ha gått for en robotstøvsuger?

Anonymkode: d500b...946

Du sier du har kjøpt robotstøvsugeren. Da spiller det vel ikke så stor rolle hva noen på et anonymt forum på nettet ville gjort, gjør det vel? 

Jeg vil tro det er deilig å komme hjem til gulv som er støvsugd? Hvis du synes det så var det nok verd pengene.

Hvis du derimot kommer til å slite de nærmeste månedene fordi du har brukt flere tusen kroner på en robotstøvsuger, så hadde det nok vært smartest å ventet med å kjøpe roboten.

Anonymkode: 649fd...237

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg simpelthen elsker min roomba, den sparer meg for mye tid som jeg kan bruke på andre ting :). For meg var det absolutt verdt pengene!

Anonymkode: ea367...6d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det uaktuelt, jeg bor slik til at lyden ville forstyrret naboer som er hjemme på dagtid, eller andre tider av døgnet. Mistenker en nabo for å ha en slik gående på dagtid og lyden er virkelig frustrerende å høre på. 

(Ja, vi har veldig tynne vegger..)

Anonymkode: 61e49...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er verre å plukke opp alt den klarer å kjøre seg fast i enn å støvsuge selv. Har små barn så det er litt leker og den støvsugeren kjører seg jo fast på hva som helst, klesstativ; vippestol, innimellom stoler og alt mulig . Jeg bruker oftere mopp og bare sveiper over gulvet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det neste du trenger er en robot som kan tømme støvsugerroboten.😄

Anonymkode: f5613...8a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei hei, har kjøpt meg en robotsøvsuger. Den fungerer ganske bra, ved å benytte robtostøvsugereren sparer jeg endel tid i hverdagen.

Jeg kan nok jobbe inn igjen tida på jobben som robotstøvsugeren sparer meg for tid. Likevel sitter det ganske langt inne å bruke flere tusen kroner

på en robotstøvsuger. Jeg har ikke veldig godt råd. Ville dere ha gått for en robotstøvsuger?

Anonymkode: d500b...946

Veldig rotete innlegg, har du kjøpt eller burderer du å kjøpe? 

Vi har en dyr robot som støvsuger. Men selv om den var best på markedet da den kom, så må støvsugerstorebroren frem og gjøre jobben når det skal gjøres grundig. 

Robertrobot, som han heter, må i tillegg rengjøres for støv i både rullerende børste og støv i hjulopphenget. Særlig lange hår setter seg rundt børsten og må plukkes ut igjen. Så det er en smaksak hva man vil ha i hus og bruke.

Anonymkode: 5a2cf...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Pioner skrev:

Jeg syns det er verre å plukke opp alt den klarer å kjøre seg fast i enn å støvsuge selv. Har små barn så det er litt leker og den støvsugeren kjører seg jo fast på hva som helst, klesstativ; vippestol, innimellom stoler og alt mulig . Jeg bruker oftere mopp og bare sveiper over gulvet.. 

Da er den roboten dårlig utstyrt med sensorer eller sensorene er møkkete. Vår går rundt det den møter av hindringer så lenge den kommer seg frem. 

Anonymkode: 5a2cf...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hund og flere katter. Alle dyra mine er husrene, men noen robot-støvsuger kommer likevel aldri på tale! 

Dyrene kan i teorien gjøre sitt fornødne inne. F.eks akutt diare slik at de ikke kommer seg til kassen/ut katteluka, eller at hunden får diare hjemme alene. Jeg støvsuger heller selv 30 timer i året enn å måtte vaske gulvene for dritt som støvsugeren har dratt rundt hele huset.

Anonymkode: be1b6...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er den roboten dårlig utstyrt med sensorer eller sensorene er møkkete. Vår går rundt det den møter av hindringer så lenge den kommer seg frem. 

Anonymkode: 5a2cf...ccc

Jeg tror den skal "over" også kommer den seg ikke så langt. Står ofte å jokker midt oppå foten til klesstativet. Den går jo over dørstokken 🤷🏼‍♀️ ikke vet jeg, syns det ofte bare er enklere å dra moppen over. Spørs om den kanskje blir mer brukt når jeg begynner på jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har hund og flere katter. Alle dyra mine er husrene, men noen robot-støvsuger kommer likevel aldri på tale! 

Dyrene kan i teorien gjøre sitt fornødne inne. F.eks akutt diare slik at de ikke kommer seg til kassen/ut katteluka, eller at hunden får diare hjemme alene. Jeg støvsuger heller selv 30 timer i året enn å måtte vaske gulvene for dritt som støvsugeren har dratt rundt hele huset.

Anonymkode: be1b6...2b9

Vi løser det på den måten at støvsugeren bare går når vi er hjemme. Det plager ikke meg at den surrer rundt mens jeg spiser middag akkurat 

Anonymkode: 78166...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å ha robotstøvsuger. Har en alt, men skal nå kjøpe meg en til. En til hver etasje:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig rotete innlegg, har du kjøpt eller burderer du å kjøpe? 

Vi har en dyr robot som støvsuger. Men selv om den var best på markedet da den kom, så må støvsugerstorebroren frem og gjøre jobben når det skal gjøres grundig. 

Robertrobot, som han heter, må i tillegg rengjøres for støv i både rullerende børste og støv i hjulopphenget. Særlig lange hår setter seg rundt børsten og må plukkes ut igjen. Så det er en smaksak hva man vil ha i hus og bruke.

Anonymkode: 5a2cf...ccc

Sånt noe ser jeg også for meg. Den kan jo umulig komme til i alle hjørner og kroker.  Det går dessuten veldig fort å dra over en runde med støvsuger’n, så fremt man ikke bor i Versailles. Kunne vel tatt stua på tiden jeg brukte på dette innlegget😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg simpelthen elsker min roomba, den sparer meg for mye tid som jeg kan bruke på andre ting :). For meg var det absolutt verdt pengene!

Anonymkode: ea367...6d5

Jeg svarte dette, men etter å ha lest andre svar ville jeg utdype litt.

Jeg har ingen problemer med å vaske gulv, men akkurat støvsuging er tungt og smertefullt for meg.  Jeg tror det har noe med bevegelsen å gjøre.  Tidligere måtte jeg vente med støvsuging til enten mann eller barn kom hjem, men nå gjør roboten det for meg i stedet.  

Jeg klarer heller ikke å vaske eller støvsuge under senger, og da er robotstøvsugeren gull verdt.  

Jeg bruker 3 minutter i forkant på å rydde bort ting den setter seg fast i, og like mange minutter på å rydde tilbake etterpå, og har ingen problemer med det.  Så vasker jeg en dag i uken, og da får jeg med meg det støvsugeren ikke har fått tatt.

For meg er den et verdifullt hjelpemiddel i hverdagen. :)

Anonymkode: ea367...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har langhåret hund, så en slik robotstøvsuger ville bare fort blitt sammensurret og tett av hundehår, og måtte blitt plukket ren omtrent etter hver bruk. Har ikke giddet å investere i en sånn av den grunn. 

Men har du ikke husdyr som røyter og en grei planløsning uten trapper og for høye dørstokker, så antar jeg en robotstøvsuger er en fin investering som pusler med sitt mens du får frigitt tid til andre ting.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 katter, og jeg elsker min robotstøvsuger, nettopp fordi den er suveren på å få opp alt, spesielt hår og små støvkorn. Den er mye flinkere enn meg, men så tar den seg god tid også. Setter den på når jeg kommer hjem fra jobb, når jeg uansett lager mat og lignende. 

En fantastisk oppfinnelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, SPOCA skrev:

Har 2 katter, og jeg elsker min robotstøvsuger, nettopp fordi den er suveren på å få opp alt, spesielt hår og små støvkorn. Den er mye flinkere enn meg, men så tar den seg god tid også. Setter den på når jeg kommer hjem fra jobb, når jeg uansett lager mat og lignende. 

En fantastisk oppfinnelse!

Hvilken har du, og hva kostet den? :) 

Anonymkode: d55e5...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roboten var grei den, helt til den tok kvelden. Kan ikke si jeg savner den heller nå lengre, gjorde det i starten da.

Anonymkode: 6a3d5...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken har du, og hva kostet den? :) 

Anonymkode: d55e5...82b

iRobot Roomba 980. Kjøpte på Black Friday i fjor til 6800 kr (koster vel 8600 kr på nett nå så vidt jeg kan se). :)

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...