Gå til innhold

En ungkars bekjennelser | Oslo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Minesveiper skrev:

Hvorfor kan ikke du lese det som blir skrevet istendenfor å dikte. Jeg har ikke sagt at uattraktive menn ikke har sjans på noe seriøst. Jeg har sagt at kvinner får mer oppmerksomhet enn menn generelt, og at det at kvinner får oppmerksomhet fra menn som både vil noe seriøst, og useriøst gjør konkurransen tøffere uansett hva man er ute etter som mann. Eller mener du at menn får like mye oppmerksomhet som kvinner, og at menn i like stor grad opplever oppmerksomhet fra damer som ikke vil noe seriøst? Virkeligheten er ikke slik.

De kjekkeste får naturligvis mest oppmerksomhet, slik er det for begge kjønn, men man trenger ikke å være i toppsjiktet for å damer til sengs. Man må bare vite hvordan man skal gå fram.

Dere kan bedre egne sjanser på samme måte som vi kan. Det hjelper ikke å være bitter over at menn fokuserer på utseende. Gjør noe med det du kan som er å være en "kul" dame. Det er det vi må gjøre, og selv om jeg er enig i at kvinner ikke kan øke egen attraktivitet gjennom status på samme måte som menn, så går det an å jobbe med sosiale ferdigheter. Kjønnene er likere enn hva man skulle tro. Det er derfor damer kan lande menn som rent objektivt er penere. De damene jeg har sett som har gjort dette har nesten alltid utelukkende vært ressurssterke med noen få unntak. Enkelt er det nok ikke, men det hjelper ikke å være bitter. 

Ja. Der sier du det selv. De ukjekke kan lett få damer bare de lærer seg hvordan de går frem men det gidder de ikke så da sitter de å klager her...

Ja. Det er sant at alle kan øke sin egen attraktivitet på den ene eller andre måten men hva som er en pen dame idag er noe helt annet enn hva der var. Med Instagram modeller og liksom kroppsproblemer som ikke eksisterte før så er det hardere å være "pen". Derfor så er det vanskeligere for kvinner å finne en ordentlig mann enn omvendt. Ha sosial verdi så får du dame. Vær modellpen så får du kanskje en mann.

Anonymkode: 50d88...10b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 18.3.2019 den 14.52, Mann1979 skrev:

Hvorfor skal han forklare seg og unnskylde seg for noe som skjedde før de var sammen?

Han trenger egentlig ikke å forklare det til noen, men han vet det jo selv, hvordan blir noen eller noe spesielt når alt er så casual og alle muligheter skal holdes åpne lengst mulig? 

Anonymkode: b9bc9...05b

AnonymBruker
Skrevet
På 18.3.2019 den 15.51, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne på 33 som også dater 3 samtidig, ligget med en av de har jeg også. Han jeg lå med er i utgangspunktet ikke ute etter et forhold, men vil se hva som skjer og vi har god kjemi. Nr 2 er veldig nysingel så vi tar det rolig og nr 3 må jeg bli bedre kjent med så han åpner seg mer. Liker alle 3 på ulikt vis.

Jeg har en favoritt, men er åpen for de andre siden alle har potensiale.

Anonymkode: 4e38b...e00

Og jeg synes fremdeles det er trist lesning, spiller ingen rolle om du er mann eller dame.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 18.3.2019 den 16.12, AnonymBruker skrev:

Jovisst kan man gå inn i noe dypere selv om det!

Anonymkode: dbd72...4b0

Hvordan?? Du fokuserer ikke på å bli kjent med ett menneske, du fokuserer på å ha en samling å velge og vrake i.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan?? Du fokuserer ikke på å bli kjent med ett menneske, du fokuserer på å ha en samling å velge og vrake i.

Hmm, i en datingfase bruker man jo veldig lite tid i uken på en person? Det blir som at du aldri kan jobbe flere prosjekter i jobben?

Det tar jo også minst 3-4 dates før det oppstår følelser og da er det riktig å droppe de andre - ellers ser jeg ikke helt problemet...

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SM30 skrev:

Hmm, i en datingfase bruker man jo veldig lite tid i uken på en person? Det blir som at du aldri kan jobbe flere prosjekter i jobben?

Det tar jo også minst 3-4 dates før det oppstår følelser og da er det riktig å droppe de andre - ellers ser jeg ikke helt problemet...

Hmmm, nei, selv har jeg et litt annet forhold til dating enn til jobb, og sånn synes jeg det bør være.. Men kanskje du har et poeng, det er slik vi forholder oss til det. Et så distansert forhold til å knytte den nærmeste relasjonen vi skal ha i livet.. Rart for meg.

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jente 21 her igjen

jeg har faktisk skaffet meg tinder, rart nok. Har dog et mye problem med det. Jeg er ganske nysingel (i underkant av 1 måned) og jeg har et sterkt behov for en rebound og å glemme exen og alle tankene jeg sitter med. Det er slik jeg har taklet lignende situasjoner tidligere og det fungerer for meg hvertfall. Problemet er nå at jeg kan swipe gjennom 200+ men aldri en eneste gang like noen. Jeg merker at jeg sammenligner dem med exen og at ingen er så god og fin som han var. Håper det git mening. Så sånn sett føles det som om jeg ikke er klar for dette. Jeg har faktisk fått et par tilbud om en kaffe/vin, men føler med meg selv at jeg kommer til å avlyse møtet rett i forkant. 

Dette er frustrende. Å ikke føle seg klar, men samtidig at jeg vil kunne få han bort fra tankene gjennom en rebound. 

Jeg har nok av hobbyer, interesser og studier som gjør hverdagen min ganske travel, som er en god ting, men allikevel klarer jeg ikke gi slipp på tankene om exen.. skal sies at vi var sammen i underkant av 1 år, men jeg følte veldig mye og ble veldig lei meg. Det var jeg som avsluttet, ikke noe dramatisk og vi er fremdeles venner. 

Anonymkode: cde3c...724

Hele denne situasjonen din er helt normal.. nesten alle opplever det på din alder.. det skal gå bra 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hmmm, nei, selv har jeg et litt annet forhold til dating enn til jobb, og sånn synes jeg det bør være.. Men kanskje du har et poeng, det er slik vi forholder oss til det. Et så distansert forhold til å knytte den nærmeste relasjonen vi skal ha i livet.. Rart for meg.

Jeg er ikke uenig per se, men i dagens tinder-verden vil du slite om du skal knytte deg til én person etter en date - du vil bli mye skuffet. Jeg tror rett og slett man må være litt distansert i begynnelsen, ikke bare for å beskytte seg selv men også for ikke å virke desperat, for slik har det blitt.

Tror veldig mange gjør som TS, spesielt de som har anledning til det.

AnonymBruker
Skrevet

TS

tirsdag 19.3

I går hadde jeg besøk av FF'en min over de siste 3 månedene, ei smellvakker dame rundt 40. Vi deler en lidenskap for kaffe (og vin), så det ble litt av begge deler. Dama møtte jeg på byen i høst når hun var ute med venninnene sine. Stram som et pølseskinn og petite slik jeg liker det, ingen hadde trodd på alderen. Etter første møtet har vi fortsatt jevnlig og har det veldig bra sammen, veldig bra sex også. Hun spør mye om hva jeg liker og setter pris på at jeg er relativt dominant i senga, uten å være bdsm liksom, bare er litt hardhendt. river i håret og biter litt... Hun tar også hele staken i det fleste stillingene😅

Hun er dog gift med barn, noe som gnager litt, men ettersom jeg ikke vet om deres ordning (kanskje han gjør det samme?) så har jeg latt det passere, det er vel heller ikke min feil, men skal ikke skryte på meg å være en white knight... 

Før slakten kommer så vil jeg selvsagt droppe henne dersom det dukker opp noe seriøst. Og dette vet hun.

Anonymkode: 42378...7db

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, SM30 skrev:

Jeg er ikke uenig per se, men i dagens tinder-verden vil du slite om du skal knytte deg til én person etter en date - du vil bli mye skuffet. Jeg tror rett og slett man må være litt distansert i begynnelsen, ikke bare for å beskytte seg selv men også for ikke å virke desperat, for slik har det blitt.

Tror veldig mange gjør som TS, spesielt de som har anledning til det.

Handler ikke nødvendigvis om at man skal være så veldig knyttet til en person etter kun en date, men at man kan holde seg til en person om gangen. Det er jo ikke noe feil i gå videre dersom det ikke klaffer med den du dater, men jeg syntes man kan holde seg for god til å holde på med flere om gangen. 

Anonymkode: fa025...d85

• Liker 2
Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Handler ikke nødvendigvis om at man skal være så veldig knyttet til en person etter kun en date, men at man kan holde seg til en person om gangen. Det er jo ikke noe feil i gå videre dersom det ikke klaffer med den du dater, men jeg syntes man kan holde seg for god til å holde på med flere om gangen. 

Anonymkode: fa025...d85

Tenk på USA da, der er det helt vanlig å date flere samtidig og alle gjør det. Hvis du dater og bare dater en og en så får du begynne å date flere på en gang selv da? Man finner jo mange aktuelle, men de må være aktuelle i lengden.

Møter du en fyr så gi det 3 mnd max. Date i den tiden mange andre menn og den som ikke klarer å få til noe innen 3 mnd(hvis du selv ønsker noe mer)dropper du.

Man vet innen 3 mnd om man liker en person mer enn de andre og på de 3 mnd kan man få til ganske mange dates i uka så de som ikke er klare etter 3mnd er herved kassert🙂

I Norge er det ikke vanlig å date flere men det har blitt det etterhvert. Mange jeg kjenner som er på Tinder gjør dette både gutter og jenter og det er såklart ikke en trend du eller jeg liker men så er det nå.

Jeg driver ikke med sånt og orker ikke opplegget. Hvis det skal være så mye stress å få seg en kjæreste så kan det like godt ligge.

Endret av SunnivaOslo
Skrivefeil
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

TS

tirsdag 19.3

I går hadde jeg besøk av FF'en min over de siste 3 månedene, ei smellvakker dame rundt 40. Vi deler en lidenskap for kaffe (og vin), så det ble litt av begge deler. Dama møtte jeg på byen i høst når hun var ute med venninnene sine. Stram som et pølseskinn og petite slik jeg liker det, ingen hadde trodd på alderen. Etter første møtet har vi fortsatt jevnlig og har det veldig bra sammen, veldig bra sex også. Hun spør mye om hva jeg liker og setter pris på at jeg er relativt dominant i senga, uten å være bdsm liksom, bare er litt hardhendt. river i håret og biter litt... Hun tar også hele staken i det fleste stillingene😅

Hun er dog gift med barn, noe som gnager litt, men ettersom jeg ikke vet om deres ordning (kanskje han gjør det samme?) så har jeg latt det passere, det er vel heller ikke min feil, men skal ikke skryte på meg å være en white knight... 

Før slakten kommer så vil jeg selvsagt droppe henne dersom det dukker opp noe seriøst. Og dette vet hun.

Anonymkode: 42378...7db

Ok, tror jeg skal bare avslutte med å følge opp denne tråden.. 

Skrevet
1 time siden, Markk16 skrev:

Ok, tror jeg skal bare avslutte med å følge opp denne tråden.. 

Enig, gir opp 😂

• Liker 2
Skrevet

Hei trådstarter.

Jeg må dessverre stenge tråden din. Viser til følgende fra regelverket:

* Tråder som passer bedre i et annet underforum vil bli flyttet. Dersom en tråd er startet som AnonymBruker og hører hjemme i et underforum som er stengt for anonyme, vil tråden bli slettet. Dette gjelder ikke Sosial prat, dit vil tråder startet som AnonymBruker kunne flyttes til, så fremt de ikke ellers bryter med forumets regelverk.

Du er velkommen til å opprette en dagbok her på forumet hvor du kan skrive om dine opplevelser.

Edie, adm.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...