Gå til innhold

Jeg trenger råd til hobby!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei dame på 27 år som sårt trenger råd til en hobby.

Er per dags dato veldig glad i serie og film, lese og matlaging, men dette blir litt lite å fylle hverdager og helg med. Har kjærest som liker det samme som meg, men han har sine egne hobbyer hvor min interesse ikke helt strekker til (veldig facsinerende og spennede likevel). 

Har tatt kurs i å legge gele-negler, prøvd strikking/hekling, zumba, yoga, styrketrening, cross-fit mm (trening er ikke helt min ting), liker ikke å gå tur alene, mine venner har/begynner å få barn så de er ikke like tilgjengelige som før. Liker kaffe og være sosial. 

Nå høres jeg veldig negativ ut, men er i grunnen en veldig positiv person med mye glede og mye å gi. Mitt arbeid er på privatklinikk med mange pasienter hver dag. Mitt mål hver eneste dag er å gi dem en positiv opplevelse, noe som kan ta litt energi fra en i en hektisk hverdag. Kan være noe sliten etter arbeid, men istedenfor å ta seg en hvil, ønsker jeg å ha noe å "potle" med. 

 

Tar alle råd med et smil :)

Anonymkode: 3620b...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan sjekke ut noe som heter Diamond Painting, det er veldig avslappende og jeg koblet hvertfall helt av når jeg holder på med det. Koser meg rett og slett! 

Anonymkode: f0076...86a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puslespill? Det finnes utrolig mange flotte puslespill som du feks kan ramme inn til slutt :) 

 

Anonymkode: 92af7...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Telle-tråder på Kvinneguiden? :ninuskapus:   

Anonymkode: 91349...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med veving? Gå på kurs og lære? Billedvev kanskje? Den er ikke så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøk om det finnes en lokal facebookgruppe for der du bor, og spør hvilke organiserte tilbud som finnes? 

Slik fant jeg f.eks noen som driver åpne møter i en lavterskel fotoklubb, der en møtes på ulike steder hvor det kan være spennende å ta bilder :) sånn lære og få litt inspirasjon av hverandre, og mye fokus på det sosiale, gå litt tur i området, ha med termos. Mange tar bilder kun med mobilen, det er like innafor som de med større kamera. 

Vurderer også å melde meg inn i filmklubben her. Et lite miljø som har vært spreke og kreative i hvor de har fiksa oppsetninger. 

Ønsker du mer å finne noe å 'potle med' hjemme, hva med å ta en kikk på sidene til Panduro, Sløyd detaljer og se om du finner inspirasjon? Akkurat nå er det sikkert mye hobbyideer til påske f.eks. Eller stikk innom en hobbybutikk, om det finnes der du bor? 

Pinterest er også ei stor inspirasjonskilde, for å finne ideer til ting å lage og putle med, :) kan nesten bli en hobby i seg selv ;)

 

Anonymkode: ea9ec...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilket fylke bor du?

Bli med i vikinglag. Finnes ca 25-30 lag i hele Norge. Minst ett lag i hvert fylke. Her kan du lære masse om matlaging, sying av klær og pynt, glassblåsing, treskjæring, hærkamp, treskjæring, jordbruk, urter, etc etc. 

Og mange gode venner får du. 

 

 

Anonymkode: b22cf...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turistforeningen? Det er heller sikkert ikke umulig å finne nye turvenner på facebook feks. Så kan du jo bli aktiv i en forening. Røde kors, Saniteten, kirke, kor(de aller, aller fleste kan synge), husflidslaget. Så kan du jo så klart begynne med flere hobbyting, men du trenger vel noe å drive med med andre? Quiz går jo også an?

Anonymkode: 64cef...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Diamant20 skrev:

Hund?

En skal ikke skaffe seg dyr fordi en kjeder seg.

Anonymkode: 61399...5cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En skal ikke skaffe seg dyr fordi en kjeder seg.

Anonymkode: 61399...5cd

Hun skriver jo at hun liker å gå tur, men ikke alene. Hun er jo allerede glad i å gå tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En skal ikke skaffe seg dyr fordi en kjeder seg.

Anonymkode: 61399...5cd

Hvorfor ikke? Man vil ha selskap, noen å gå tur med og vil få et mer aktivt liv fordi man kjeder seg. Eller man kjeder seg fordi man ikke har noen å gå på tur med, same same. Hvilke andre grunner enn å "kjede seg" skal man ha? Selvsagt er ikke hund noe man skaffer seg for så å gå lei etter noen måneder, men det er ikke så big deal å få seg hund.

Anonymkode: 64cef...d6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drev og sydde patchwork i noen år. Det er utrolig givende å ha en skapende hobby som det. Kjøpte haugevis av amerikanske og norske patchwork-magasiner som inneholdt inspirasjon i hvert eneste blad. Oppskrifter finnes også på nett. Man kan kjøpe oppskrifter også. Utrolig mye fint der ute. Jeg sydde tepper av patchwork, men man kan sy andre ting også, som puter, vesker, toalettmappe, alt mulig rart.

Måtte gi meg med denne hobbyen pga kroniske betennelser i skuldre og overarmer. Hadde dette før jeg begynte å sy, så det var ikke forårsaket av det altså, men det ble til slutt for vondt å sitte ved symaskinen så mye med de skuldrene.

Har haugevis av patchwork-bomullsstoffer i metervare igjen. Tror jeg har 6 sånne store oppbevaringsplastkasser med lokk med det. Står på loftet hos faren min. Får vel ta det ned og selge det etterhvert. Alle stoffene er kjøpt på nett fra USA.

Uansett, det er en veldig interessant hobby å pusle med hjemme. Man bør ha en god symaskin, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med slektsforskning eller lignende? Se på hva du syns er interessant og ta det derfra. Ingen vits i å skaffe seg en hobby man egentlig bryr seg døyten om. 

 

Anonymkode: 152ff...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Brodering! Jeg elsker det. Har selv barn, så broderer litt på klærne deres. Figurer som de liker osv.

Det som er fint med det er at det finnes så mye man kan lage med det - og er man flink så kan man gi det bort i gaver til venner også😊

Anonymkode: c73eb...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5Så grønnsaker og planter 😊👍😄 perfekt tid å kose seg med det!

Anonymkode: ac506...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...