AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #1 Skrevet 16. mars 2019 Jeg skal begynne på prevensjon og har egentlig aldri brukt det i løpet av mine 22 år. (Kun kondom). Prøvde yamin en liten periode, men fikk hodepine og ekstremt kvalme. jeg plages mye av smerter under både menstrasjon og eggløsning + at jeg har PMS-plager uten like. Så nå orker jeg ikke mer. Hvilken prevensjon bruker du, eller noen du kan anbefale? Setter pris på svar.🙏🏻 Anonymkode: c4933...716
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #2 Skrevet 16. mars 2019 Bruker kobberspiral. Hatt den i over 5 år. Veldig fornøyd med å slippe å huske det daglig og ingen bivirkninger i og med at det er uten hormoner. Noen opplever derimot økt blødning/plager rundt mens, og da er visst hormonspiral et bedre alternativ. Anonymkode: c2df8...1d0
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #3 Skrevet 16. mars 2019 Bruker p-ring, er kjempe fornøyd. Anonymkode: bb641...a1f
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #4 Skrevet 17. mars 2019 Minipille. Ikke gått på den så lenge, så vet ikke hvor fornøyd jeg er ennå, men skal vist ha veldig lav dose hormon og ikke øke faren for blodpropp og slag. Føler jeg har fått likt økt matlyst, men det kan være pms og mensen som kommer. (Litt usikker på hvor jeg er i syklusen nå etter svangerskapsavbrudd) Anonymkode: 3a58e...ed5
s0la Skrevet 17. mars 2019 #5 Skrevet 17. mars 2019 P-pille. Yasminelle! Fungerer supert på meg. Puppene er litt mer «hovne», men det går bra.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #6 Skrevet 17. mars 2019 Hormonspiral. Veldig fornøyd! Har brukt det i tre år, og akkurat satt inn en ny. Har ikke opplevd noen bivirkninger, annet enn at jeg ikke blør noe særlig lenger under menstruasjon. Synes det er veldig kjekt at så fort sen er satt inn, så er det gjort. Ingenting å huske på, og ingen brukerfeil er mulig. Også veldig positivt at når den tas ut, så er kroppen i balanse med en gang. Her er det verre med p-piller. Anbefales. Anonymkode: 28097...669
Gjest Lily_88 Skrevet 17. mars 2019 #7 Skrevet 17. mars 2019 Gått på p-pillen oralcon i 11 år. Ingen bivirkninger, mensen kommer når den skal, og billig. Gikk på Yasmin først, men spotblødde og hadde mye magesmerter under mensen. Gikk på en annen minipille før der igjen, men husker ikke navnet, men den gjorde at jeg blødde annen hver uke. Storfornøyd med Oralcon!
Jellybean Skrevet 17. mars 2019 #8 Skrevet 17. mars 2019 P-pille. Oralcon har ingen bivirkninger og hopper over mensen i flere mnd før jeg må ta pillefri uke på grunn av spotting.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #9 Skrevet 17. mars 2019 Jeg gikk på P-piller, Leotte i 1 år. Men så ble jeg gravid på dem så nå går jeg på ingenting. Blir nok spiral etter graviditeten. Anonymkode: 7b822...d17
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #10 Skrevet 17. mars 2019 Mercilon . Har prøvd loete, diane, yasminelle . Mye bivirkninger . Prøvd minispillet cerazette.ble veldig deppa og sexlyst forsvant . Conludag ga spotting . P sprøyte er det verste jeg har prøvd. Vil ikke prøve spiral , altfor trygt . Er 35 nå . Vil ikke bruke mine siste år på en spiral .. Anonymkode: c9bab...a28
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #11 Skrevet 17. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mercilon . Har prøvd loete, diane, yasminelle . Mye bivirkninger . Prøvd minispillet cerazette.ble veldig deppa og sexlyst forsvant . Conludag ga spotting . P sprøyte er det verste jeg har prøvd. Vil ikke prøve spiral , altfor trygt . Er 35 nå . Vil ikke bruke mine siste år på en spiral .. Anonymkode: c9bab...a28 "Altfor trygt"? Hvordan kan et prevensjonsmiddel bli "altfor trygt"? Er det ikke trygt man er ute etter når man bruker prevensjon da? Anonymkode: 1bfdf...7c2 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #12 Skrevet 17. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Mercilon . Har prøvd loete, diane, yasminelle . Mye bivirkninger . Prøvd minispillet cerazette.ble veldig deppa og sexlyst forsvant . Conludag ga spotting . P sprøyte er det verste jeg har prøvd. Vil ikke prøve spiral , altfor trygt . Er 35 nå . Vil ikke bruke mine siste år på en spiral .. Anonymkode: c9bab...a28 Hva mener du med dette? Jeg brukte kobberspiral i alle år og var veldig fornøyd. Steriliserte meg etter barn nr tre. Anonymkode: 16484...3a0 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #13 Skrevet 17. mars 2019 Nothing! Noen fordeler må man ha når man er infertil. Jeg har brukt forskjellige typer p-piller og prøvd p-plaster, det pga menssmerter. Fungerte sånn passe. Jeg ble depressiv og hadde null sexlyst, så er glad jeg slipper å gå på hormoner. Anonymkode: 03728...ee7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #14 Skrevet 17. mars 2019 Minispiral har jeg forstått skal være veldig skånsomt. Ikke brukt selv, men spurte gynekologen min om hva hun anbefalte. Anonymkode: a0e78...9e0
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #15 Skrevet 17. mars 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mercilon . Har prøvd loete, diane, yasminelle . Mye bivirkninger . Prøvd minispillet cerazette.ble veldig deppa og sexlyst forsvant . Conludag ga spotting . P sprøyte er det verste jeg har prøvd. Vil ikke prøve spiral , altfor trygt . Er 35 nå . Vil ikke bruke mine siste år på en spiral .. Anonymkode: c9bab...a28 Alt for trygt? Altså du vil egentlig bli gravid? Anonymkode: a3fbe...590 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #16 Skrevet 17. mars 2019 Var i utgangspunktet interessert i kobberspiral (fordi jeg helst vil unngå hormoner), men har forstått at veldig mange opplever ubehag som smerter og sterke blødninger under menstruasjon. Minispiralen virker forresten kun lokalt. Anonymkode: a0e78...9e0
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #17 Skrevet 17. mars 2019 Nuvaring. Veldig fornøyd. Ingen bivirkninger og hopper over mensen inntil jeg får spott-blødninger etter 5-6 mnd. Har prøvd p-piller, minipiller, hormonspiral og kobberspiral tidligere, men denne funker best for meg. Anonymkode: 792c0...76d
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #18 Skrevet 17. mars 2019 P-stav hadde jeg i mange år og elsket den Ikke en eneste bivirkning. Brukte kondom etter det, det funket ikke. Er nå gravid 😛 Anonymkode: 58a73...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #19 Skrevet 17. mars 2019 Jeg hadde enorme menstruasjonssmerter og også fra jeg var 16 år kroniske smerter i mage og rygg mellom menstruasjonene. Hadde høyt fravær og lite livskvalitet da jeg ikke engang greide å stå over lengre tid. Prøvde mange typer p-piller som ikke greide å stoppe menstruasjon (altså at jeg fikk blødning til tross for å hoppe over pillefri uke). Tilslutt ble jeg henvist til en privat gynekolog som gav meg p-pillen zoely (som ikke er anbefalt å gi til folk som prøver hormonprevensjon for første gang pga at det ikke er en lavdose p-pille og veldig dyr) som da inneholder naturlig østrogen. Det er også en teori om at naturlig østrogen skal minske risiko for blodpropp, men det er ganske nytt så man vet ikke dette enda. Jeg har etter jeg begynte på denne p-pillen som 19-åring fått et nytt liv. Jeg har høyere utdanning, jeg er i full jobb og jeg har ingen smerter. Jeg har gjerne en liten blødning 3 ganger i året som varer i et par dager, men disse er relativt smertefrie. Anonymkode: b7e21...752
janeikanskje Skrevet 18. mars 2019 #20 Skrevet 18. mars 2019 (endret) . Endret 17. juni 2019 av janeikanskje
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå