AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #1 Skrevet 16. mars 2019 Jeg visste ikke helt hvilken kategori jeg skulle legge dette innlegget under. Men fant ut at dette kanskje var den mest passende kategorien. For omtrent 8 måneder siden ble det slutt med min daværende kjæreste og samboer. Og da fikk både selvbildet og selvtilliten seg en real knekk. Det var et skikkelig tungt brudd, hvor han hadde mistet følelser for meg. Jeg flyttet ut og sørget selvsagt over dette, men har med tiden fått det mye bedre. De siste par månedene har jeg prøvd å hive meg ut på litt dating igjen. Det er mange år siden sist jeg datet da jeg og min ex kjæreste var sammen i 7 år. Jeg var både mye yngre, litt slankere og mer opptatt av utsende enn jeg er nå. Jeg er nå 25 og fortsatt opptatt av utsende, men man kan vell si at jeg har tonet det ned litt. Jeg har begynt å trene skikkelig og er i en god flyt, jeg spiser sunt og tar generelt godt vare på meg selv. Men jeg sliter så innmari med hvordan jeg ser ut. Jeg har plutselig blitt så obs på hvordan håret mitt er, hvordan nesen min ser ut, hvor store leggene mine er osv.. Jeg føler jo selv at jeg er en ganske oppegående person, og kan ikke fordra at jeg tenker slik om meg selv. Jeg har alltid vært en person som ikke har brydd meg om hvordan andre personer syntes jeg ser ut. Så lenge jeg syntes det var fint så var det greit. Jeg har møtt et par menn som jeg virkelig har hatt sansen for, men etter første date så blir jeg bare ghostet av de. De slutter å svare og tar ikke noe kontakt. Jeg har gått dypt i meg selv for å se hva det kan være som gjør at dette nå har skjedd 3 ganger og jeg har spurt venninner om råd. Det eneste jeg kan se for meg er at jeg ikke levde opp til forventningene når det kommer til utsende. Kanskje syntes de jeg var finere på bilde enn i virkeligheten, kanskje var jeg litt for stor for dems smak, det er et endeløst tankespinn i hodet. Jeg har ikke bilder av meg selv med filter, jeg syntes selv at jeg er helt lik på bildene som i virkeligheten, jeg har forskjellige bilder av meg selv både på facebook, tinder og diverse apper. Det er så utrolig kjipt! Jeg føler aldri at jeg er fin nok, kjøper nytt tøy og sminker meg mer enn vanlig, men fortsatt syntes jeg ikke at jeg ser bra ut. Hva gjør man med sånn? Hvordan fikser jeg det? Anonymkode: 1ba79...803
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #2 Skrevet 16. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg visste ikke helt hvilken kategori jeg skulle legge dette innlegget under. Men fant ut at dette kanskje var den mest passende kategorien. For omtrent 8 måneder siden ble det slutt med min daværende kjæreste og samboer. Og da fikk både selvbildet og selvtilliten seg en real knekk. Det var et skikkelig tungt brudd, hvor han hadde mistet følelser for meg. Jeg flyttet ut og sørget selvsagt over dette, men har med tiden fått det mye bedre. De siste par månedene har jeg prøvd å hive meg ut på litt dating igjen. Det er mange år siden sist jeg datet da jeg og min ex kjæreste var sammen i 7 år. Jeg var både mye yngre, litt slankere og mer opptatt av utsende enn jeg er nå. Jeg er nå 25 og fortsatt opptatt av utsende, men man kan vell si at jeg har tonet det ned litt. Jeg har begynt å trene skikkelig og er i en god flyt, jeg spiser sunt og tar generelt godt vare på meg selv. Men jeg sliter så innmari med hvordan jeg ser ut. Jeg har plutselig blitt så obs på hvordan håret mitt er, hvordan nesen min ser ut, hvor store leggene mine er osv.. Jeg føler jo selv at jeg er en ganske oppegående person, og kan ikke fordra at jeg tenker slik om meg selv. Jeg har alltid vært en person som ikke har brydd meg om hvordan andre personer syntes jeg ser ut. Så lenge jeg syntes det var fint så var det greit. Jeg har møtt et par menn som jeg virkelig har hatt sansen for, men etter første date så blir jeg bare ghostet av de. De slutter å svare og tar ikke noe kontakt. Jeg har gått dypt i meg selv for å se hva det kan være som gjør at dette nå har skjedd 3 ganger og jeg har spurt venninner om råd. Det eneste jeg kan se for meg er at jeg ikke levde opp til forventningene når det kommer til utsende. Kanskje syntes de jeg var finere på bilde enn i virkeligheten, kanskje var jeg litt for stor for dems smak, det er et endeløst tankespinn i hodet. Jeg har ikke bilder av meg selv med filter, jeg syntes selv at jeg er helt lik på bildene som i virkeligheten, jeg har forskjellige bilder av meg selv både på facebook, tinder og diverse apper. Det er så utrolig kjipt! Jeg føler aldri at jeg er fin nok, kjøper nytt tøy og sminker meg mer enn vanlig, men fortsatt syntes jeg ikke at jeg ser bra ut. Hva gjør man med sånn? Hvordan fikser jeg det? Anonymkode: 1ba79...803 Det starter med å bygge opp seg selv igjen. Tøy og sminke så vil du fremdeles være den samme inni deg. For meg bygger jeg min selvtillit med å lære meg nye ting. Ved å bekrefte hva jeg kan og videre jobbe med egne ferdigheter. Anonymkode: 5dc8d...023 2
frubaluba Skrevet 16. mars 2019 #3 Skrevet 16. mars 2019 Du kan gå til psykolog... det hjelper ofte... 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #4 Skrevet 17. mars 2019 Hvor finner jeg damer som deg ts? Finner bare slanke damer 😭Vil ha de mer lubben Anonymkode: a1b78...914
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #5 Skrevet 18. mars 2019 Kan vel si at det å ha et bilde som viser hele kroppen og ikke noe filter gir deg en større sjanse for at man ikke blir ghosta. Spør venninner og mannlige venner om tips til profilen din. Spør dem om å være 100% ærlig, og hva de synes om bildene dine. Dersom det ikke helt klikket under daten så kan det også ha mye å si. Men jeg er enig med frubaluba med at dette kan ha noe med selvtilliten din å gjøre. Kjenner ei venninne som slet skikkelig med selvtilliten og var ofte på byen for å få bekreftelse fra andre. Dette synes jeg blir feil måte å få bekreftelse på. Du dater på tinder og det bør gi deg en indikasjon over at det ikke er noe feil med deg i det hele tatt. De ville ikke ha datet deg hvis du ikke "ser" interessant ut. Vær den du er! Du kommer garantert til å finne en mann som liker deg for den du er og hvordan du ser ut. Bare les posten ovenfor. Anonymkode: 3c7c3...65c
bouiuod Skrevet 18. mars 2019 #6 Skrevet 18. mars 2019 Tror det er ganske vanlig for tiden det du opplever. Folk dater mye og ofte, og orker ikke gå videre med noe om det ikke er "full klaff" med en gang. Jobb med å bli trygg på deg selv nå som du er "bare deg" og ikke en halvdel av et par. Husk at det er mange single menn der ute, og de fleste passer ikke sammen med deg, det er ikke fordi noe er feil med deg, men fordi man må ha god kjemi og det skal gjerne være en gnist der og litt felles verdier. Ikke let så hardt, ta vare på deg selv og ikke ta datingen så høytidelig. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå