Gå til innhold

Verksted med dårlig løsning for meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eu kontrollen skulle kostet meg 4000, og det ene faste verkstedet mitt hadde satt opp sidespeil som 1r feil, selv om det bare var solsota på glasset funket det fint.Personlig hadde jeg aldri tenkt å bytte det.  

Ellers var det to foringer bak som måtte byttes og en påtte som hadde et oppheng som måtte sveises.

Speilet bestilte jeg kjempe billig fra Kina (ja jeg tok en dum bråkjangs).

Da jeg fikk listen med kravene tenkte jeg å forhøre meg med et lokalt bilverksted som lå nermere. Det viste seg ag de skulle ha 9000 for samme jobben så da tok jeg en telefon tilbake til mitt faste verksted. 

Det lokale verkstedet mente at speilet ikke var noe problem og at det ville godkjennes av dem som det var.

Mitt faste verksted, justerte prisen opp til 6000 med 10% rabatt når jeg sa jeg fikk det mye billigere hos de og at jeg gjerne ville at de skulle gjøre jobben. (Tydeligvis var det bare tatt stilling til en foring ved forrige estimat). Greit nok..

Når de skulle sette inn nytt speil, hadde mekanikeren ikke greid dette, og funnet ut at det ikke var elektronisk kompatibilitet i det jeg hadde fått frs Kina. Han hadde ødelagt det nye og greide ikke sette inn det gamle lenger, så de "limte det fast". 

Jeg hadde ikke tid til å bli værende, men har en bil med et speil som er teipet fast og hvor elektronikken er ubrukelig. 

De henviste meg til finndeler.no og sa at hele speilhuset må byttes.

Er dette noe dere hadde akseptert? Og hvordan skal jeg få frem med krav ovenfor verkstedet mitt.. hva kan jeg forvente?

Anonymkode: 283ec...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dette tilfellet var det jo du selv som kludret det til, ved å bestille noe som ikke passet til din bil. Da må du bare bite i det sure eplet og betale det det koster og få det fikset. Mekaniker er uten skyld i dette tilfellet.

Anonymkode: b9253...fd1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dette tilfellet var det jo du selv som kludret det til, ved å bestille noe som ikke passet til din bil. Da må du bare bite i det sure eplet og betale det det koster og få det fikset. Mekaniker er uten skyld i dette tilfellet.

Anonymkode: b9253...fd1

Dummeste jef har hørt, det var jo de som prøvde å sette det inn. Og ødela begge speil. Snakket med en mekanikervenn av meg i går heldigvis. Slipper å ta stilling til tulleinnlegget ditt.

Anonymkode: 283ec...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dummeste jef har hørt, det var jo de som prøvde å sette det inn. Og ødela begge speil. Snakket med en mekanikervenn av meg i går heldigvis. Slipper å ta stilling til tulleinnlegget ditt.

Anonymkode: 283ec...876

Det var dumt av verkstedet i første omgang å montere et speil du hadde kjøpt fra Kina, verkstedet kan ikke gi garanti på billig skrot fra Kina som bileier har kjøpt for å spare noen kroner. Det verkstedet skulle gjort er å nekte å montere kinadeler eller gitt klar beskjed om at de ikke garanterer at delen passer eller blir godkjent etter montering.

Anonymkode: e754b...219

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dummeste jef har hørt, det var jo de som prøvde å sette det inn. Og ødela begge speil. Snakket med en mekanikervenn av meg i går heldigvis. Slipper å ta stilling til tulleinnlegget ditt.

Anonymkode: 283ec...876

Det bar du som kjøpte ei uoriginal vare og ba dem montere det!! Og da legger mener du virkelig at verkstedet skal sitte med skylda?! Ikke ta stilling mitt seriøse innlegg, men ta deg selv i nakken og se på hva du har stelt i stan for deg selv! Du kunne jo også ha brukt mekanikervennen din til å skifte delen da, ikke sant?

Anonymkode: b9253...fd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...