Gå til innhold

hva betaler du i bompenger hver mnd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, hvor mye av økonomien din blir spist opp av bompenger?

jeg betaler ca 560 i mnd.

Anonymkode: 91051...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

0 😂 

skal jeg til hjemstedet på besøk (kanskje en gang hver 3. Mnd) bruker jeg ca 200 på bompasseringer 

Anonymkode: fa929...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye, men det varierer fra måned til måned, og avhenger av flere ting. Men får sjeldent regninger på under 700 og sjeldent over 1300 kr. 

Anonymkode: adf77...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det daglige,  kanskje 50 kr i måneden.  Litt mer hvis vi reiser til feks Oslo en helg.  

Reiser kollektivt eller sykler til jobb.  Bruker kanskje 10 kroner i helgen dersom jeg drar og handler på et kjøpesenter.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på bøgda og betaler gjennomsnittlig 500 kr i måneden, men nesten halvparten av passeringene er gjennom jobben og blir refundert i ettertid.
Dersom jeg kjører inn til nabobyen blir regninga mye høyere da det blir tilsammen seks passeringer i stedet for to. Da baller hundrelappene fort på seg.

Anonymkode: 4dc26...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor på bygda på Vestlandet. Vi er så til de grader låst inne av bompenger. Men om jeg bare kjører t/r skole og jobb slipper jeg faktisk unna. Tur til Bergen 2×30kr, Voss 2×40kr, Hardanger 2×150 eller 2×50kr.

Anonymkode: e250c...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I snitt 700 kroner i mnd, tenker jeg. Men veien er bra den (Europavei), trygg og bra vedlikeholdt.

Anonymkode: 48536...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 1300. Ble en del pendling mellom Asker og Oslo i det siste. 

Anonymkode: ea3c8...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 foreløpig, men høsten 2019 kommer det opp en haug av bomstasjoner rund der jeg bor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som tittelen sier, hvor mye av økonomien din blir spist opp av bompenger?

jeg betaler ca 560 i mnd.

Anonymkode: 91051...9d8

0,- 

Anonymkode: 71254...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1300, må selge bilen pga bomutgiftene. Det går utover barna og fritidsaktiviteter. Heia Norge.

Anonymkode: 47285...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

0 kr foreløpig. Når det kommer hit, selger jeg bilen. 

Anonymkode: 571ae...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte mellom 2300-3000 i måneden før jeg kjøpte elbil for to måneder siden.

Spinnvilt! Spesielt når bompengene brukes på å støtte kollektivtrafikken der det er MYE sløsing og dårlig kvalitetsstyring av større utbedringsprosjekter. (Har kjennskap til dette da jeg blir innleid via underleverandører på diverse prosjekter) 

Anonymkode: 7efd9...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

800, blir mer naar det kommer med den nye E18 i Aust-agder. Gleder meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1300, må selge bilen pga bomutgiftene. Det går utover barna og fritidsaktiviteter. Heia Norge.

Anonymkode: 47285...d8f

Opptil flere politikere som ville vært fornøyd med første delen av innlegget ditt.

Anonymkode: e250c...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 400 kroner. Alternativet er å ta buss og bruke 1 time og 15 minutter hver vei. Med bilen bruker jeg 20 minutter hver vei.  

Anonymkode: 60f89...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+/- 1000kr. Jobber turnus og busstilbudet er for dårlig til at jeg kan benytte det enda jeg bor i Trondheim. Særlig i helger og helligdager er vanskelig. Pluss at det tar 45-60 minutter med buss, sammenlignet med 15 minutter med bil. Jeg trenger den halvtimen+ med ekstra søvn jeg får.

Anonymkode: 71b09...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...