Gå til innhold

Hvilken plante er dette?? (bilde)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det har bare dukket opp i potta hos moren min uten at noen vet hvilken plante det er. Kommet fra frø og stortrives 😛

IMG_20190316_163249.jpg

Anonymkode: 282ed...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som et slags tre?

Anonymkode: 4e600...09c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I såfall, hvilket tre? Det har sneket seg inn i en potte med en aloe Vera i. Der har den likt seg så godt at de lenge vokste side om side. Så ble den større og måtte få egen potte. Den liker livet på kjøkkenbenken i allfall 😛

Ingen som har peil? 

Anonymkode: 282ed...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasongen på bladene kan likne på en type chili eller paprika, uten at jeg er det minste sikker.

Litt usikker på om det kan være appelsin, jeg mener appelsin mangler tendensen til "hjerteform" som denne planta har? Appelsinblader er vel omtrent like spisse i begge ender? 

Anonymkode: fd1b7...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Fasongen på bladene kan likne på en type chili eller paprika, uten at jeg er det minste sikker.

Litt usikker på om det kan være appelsin, jeg mener appelsin mangler tendensen til "hjerteform" som denne planta har? Appelsinblader er vel omtrent like spisse i begge ender? 

Anonymkode: fd1b7...a32

Er ganske sikker på at det ikke er paprika. Både fordi jeg dyrker dem, så jeg sammenlignet spirene når de kom opp av jorden, og da var de ikke like i det hele tatt. Denne vokser også mye fortere og er mye større enn paprikaen som står ved siden av potta. 

Anonymkode: 282ed...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligner veldig på paprika. 

Anonymkode: c3938...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ganske sikker på at det ikke er paprika. Både fordi jeg dyrker dem, så jeg sammenlignet spirene når de kom opp av jorden, og da var de ikke like i det hele tatt. Denne vokser også mye fortere og er mye større enn paprikaen som står ved siden av potta. 

Anonymkode: 282ed...1a5

Det finnes veldig mange forskjellige typer paprika. Det kan være feil i frøene, at du har fått med en annen type også.

Anonymkode: c3938...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Solanaceae.

Anonymkode: 6a266...11e

Enig, men det omfatter jo alt fra poteter og tobakk til engletrompet (inkl. chili og paprika). Da har vi fremdeles litt å velge mellom. :) 

(Det var forresten en tanke - om bladene er veldig store kan det kanskje være engletrompet? Den er i alle fall å få som frø.)

Anonymkode: fd1b7...a32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engletrompet er ikke i Solanaceae.

Anonymkode: 6a266...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det må jo ha vært et frø fra noe jeg har her hjemme, ikke et hvilket som helst slags frø tenker jeg. Og jeg har ikke kjøpt frø, men har utelukkende tatt frø fra frukt og grønt jeg selv har fått i butikken og spist. Engletrompet feks blir derfor utelukket. 

Chilli og paprika har jeg tatt frø fra, men absolutt alle dem jeg har dyrket fra dem ser helt helt like ut. 

Sitron har jeg sådd, og den ser helt annerledes ut. Har tatt steiner fra andre sitrusfrukter også, men ikke lykkes så vidt jeg vet. 

Melon har jeg sådd, men de var annerledes. Alt jeg vet om ser Annerledes ut, så jeg er en smule forvirret. 

Anonymkode: 282ed...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Engletrompet er ikke i Solanaceae.

Anonymkode: 6a266...11e

Jo

image.png.38d38841a463317c207eaace4730fc42.png

Anonymkode: fd1b7...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...