Gå til innhold

Nordlendinger blir aldri forkjølet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For drøye ti år siden flyttet jeg til Nordland fra vår kjære Tigerstad, og har i denne tiden gjort meg noen reflekteringer. En av de tingene jeg ikke klarer å forstå meg på er hvordan det har seg sånn at Nordlendinger aldri blir forkjølet, de får alltid influensa. 

Jeg har til dags dato enda ikke hørt om en Nordlending som har vært forkjølet, selv om de har alle symptomer på at det er en vanlig forkjølelse, og ikke influensa. Tett og rennende nese, litt feber, ikke sterke ledd- og muskelsmerter siden de kan gå i butikken og handle eller sitte på en cafe og drikke kaffe og spise boller. 

Så hvordan har det seg, blir aldri Nordlendinger forkjølet, eller er de så opptatt av at alt skal være så dramatisk og stort, at det høres så lavstatus ut å være forkjøla. 

Selv synes jeg at de er noen store drama Queens fra morgen til kveld når influensasesongen har kommet. 

Anonymkode: 4ed40...54a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Må være all fisken de spiser...

 

Mulig de bare er drama Queens.

Anonymkode: 06002...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har til dags dato enda ikke hørt om en Nordlending som har vært forkjølet, selv om de har alle symptomer på at det er en vanlig forkjølelse, og ikke influensa. Tett og rennende nese, litt feber, ikke sterke ledd- og muskelsmerter siden de kan gå i butikken og handle eller sitte på en cafe og drikke kaffe og spise boller. 

 

Anonymkode: 4ed40...54a

Jeg bor alene, ergo må jeg i butikken enten det er influensa eller ikke. Nordlendingene er vel bare like hardføre som meg, da. 😛 

Anonymkode: 9bf9e...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor alene, ergo må jeg i butikken enten det er influensa eller ikke. Nordlendingene er vel bare like hardføre som meg, da. 😛 

Anonymkode: 9bf9e...93a

Det er ikke mitt inntrykk. Se på sykemeldingsstatistikken og uførestatistikken så sier den noe helt annet. Nordlendinger jevnt over best i Norge på disse statistikkene. 

Anonymkode: 4ed40...54a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har på mange måter rett. De fleste jeg kjenner (bor i Nordnorge) kaller alt av luftveisinfeksjoner influensa. Jeg har en teori om at ekte influensa er såpass sjeldent å få at de ikke vet hva det er.

Anonymkode: 739ee...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nordlending, og har aldri hatt influensa. Men du har helt rett, det er mange som kaller den minste hostekule for influensa. Det er utrolig irriterende! 

Anonymkode: de6a5...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de tørr bare ikke å innrømme det. 

Anonymkode: 56bb7...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok fordi de alltid skal framstå som hardhauser som er størst, best og vakrest. De kan jo ikke bli hjemme fra jobb med æren i behold for en ynkelig forkjølelse. Sånt er for søringer. Derfor må det bli influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med en nordlending. Han kaller kaller det konsekvent influensa når han er forkjøla. Det samme gjør foreldrene hans. Jeg klarer ikke la være å bli irritert over det. Dramaqueens. 

Anonymkode: 6f35d...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må ha noen underlige omgangskretser. 

Anonymkode: 3be75...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...