Gå til innhold
AnonymBruker

Fredede menneskearter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er ulovlig å skade eller ta livet av utrydningstruede fugle- og dyrearter. Det får meg til å tenke, hvorfor legger vi mer verdi i sjeldne fugler enn i sjeldne mennesker? Burde det vært forbud mot abort på foreksempel rødhårete unger? Unger med anlegg for blå øyne og sort hår? Andre sjeldne og utrydningstruede menneske"arter"? Tror du det noen gang kommer til å skje? Når den siste rødhårete personen dør ut, er genmaterialet borte for alltid.

Anonymkode: 1cc11...eb3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nappetass1

Er du fortsatt full fra igår?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Catalina Culès

:murvegg:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry H.

Seriøst??.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cuntzilla

Å forby abort for rødhårede er jo ikke å frede en "art", det er å diskriminere mennesker basert på utseende.

Jeg leste en interessant artikkel en gang om fremtidens menneske, teorien var at med en utviklingen vi har nå med globalisering og mer forflytning over landegrenser så viskes de forskjellene vi har basert på etnisitet gradvis mer og mer ut og alle mennesker vil bli mer like. Alle ender opp som en og samme blandingsrase med mindre genetisk variasjon enn vi har i dag.

Jeg vet ikke om dette er fakta, det vet vel ingen. Så har vi jo også den teknologiske utviklingen som vel er en enda viktigere faktor og som går vesentlig raskere enn evolusjon. Kanskje man kan velge rødt hår på barnet sitt i fremtiden, at det er mer i noe sånt et eventuelt prosjekt om å bevare forskjeller ville ligget. Når det er sagt så vil vel muligheten for "design-babyer" heller utrydde mer forskjeller enn det vil bevare.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden