Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, kan noen fortelle litt om oppgaver til en barne-og ungdomsarbeider ?

Anonymkode: c8b4b...e0e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvor du jobber, men de jobbene jeg har hatt i skole og barnehage har stort sett vært samme arbeidsoppgaver som en assistent. Der jeg jobber nå har jeg fått noen oppgaver som likner mer på miljøarbeid i stedet og det trives jeg veldig mye med. Kunne godt tenkt meg å utdanne meg senere for å jobbe som miljøterapaut. 

Anonymkode: 0dc68...a11

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs hvor du jobber, men de jobbene jeg har hatt i skole og barnehage har stort sett vært samme arbeidsoppgaver som en assistent. Der jeg jobber nå har jeg fått noen oppgaver som likner mer på miljøarbeid i stedet og det trives jeg veldig mye med. Kunne godt tenkt meg å utdanne meg senere for å jobbe som miljøterapaut. 

Barneskole :)

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan si litt mer ?

Skrevet (endret)

Hva vil du vite egentlig? 

Man kan jobbe flere steder men vanligst er nok barnehage, skole og fritidsklubb. 

I barnehagen gjør man det man gjør når man jobber i barnehage, man passer på barna. I skolen jobber man ofte både i klassen som assistent/har ansvar for pedagogisk opplegg for elever med spesielle behov  og i SFO, som er litt som bhg bare uten det pedagogiske opplegget og færre ansatte. På fritidsklubber jobber du enten med barn i slutten av barneskolen eller ungdommer. Da henger du med ungdommen og følger den enkelte klubbens opplegg. 

Endret av Blueblizz
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Blueblizz skrev:

Hva vil du vite egentlig? 

Man kan jobbe flere steder men vanligst er nok barnehage, skole og fritidsklubb. 

I barnehagen gjør man det man gjør når man jobber i barnehage, man passer på barna. I skolen jobber man ofte både i klassen som assistent/har ansvar for pedagogisk opplegg for elever med spesielle behov  og i SFO, som er litt som bhg bare uten det pedagogiske opplegget og færre ansatte. På fritidsklubber jobber du enten med barn i slutten av barneskolen eller ungdommer. Da henger du med ungdommen og følger den enkelte klubbens opplegg. 

Vil vite litt mer konkret hva oppgavene består i. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du en hverdag som barne-og ungdomsarbeider handler om? Kanskje du kan skrive noe om det, så kan jeg legge til eller trekke fra. Har du noen erfaring med barn? Hva vil du helst jobbe med, barn eller ungdom? Hvor vil du helst jobbe? 

Anonymkode: 3974b...015

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Varierer fra skole til skole. 

Dette er min arbeidshverdag: 

Hvert skoleår får jeg utdelt en ny timeplan som viser hvilke elever jeg skal hjelpe det skoleåret, altså når og i hvilke fag jeg skal følge den aktuelle eleven. Vanligvis har jeg 3-4 elever, spørs litt på omfanget av hjelpen de trenger (noen elever trenger en fast assistent i alle timer f.eks, og da får man ikke tid til å være med flere). 

Når jeg har elevtid så er jeg enten i klasserommet sammen med læreren og resten av klassen (som regel sitter jeg sammen med eleven, men kan også gå rundt og hjelpe andre elever eller gjøre andre praktiske oppgaver. Andre ganger tar jeg eleven med ut på et grupperom for å jobbe alene med oppgaver.

Når jeg ikke er med elever har jeg enten inspeksjon eller matpause. Etter skoletid er jeg med på møtetiden hos lærerne og hvis det ikke er møter den dagen blir jeg i stedet satt til å hjelpe tol med arkivering på kontoret. sistnevnte er jo egentlig ikke «min» arbeidsoppgave rent teknisk, men det er vanskelig å jobbe 100% siden elevene har korte dager. 

Akkurat nå jobber jeg på 5.-7. trinn, men da jeg var på 1-4 trinn jobbet jeg også på AKS før og etter skoletid. Da hadde jeg samme arbeidsoppgaver som de andre på aks. Ledet ulike arrangementer og aktiviteter for elevene inne og ute og hjalo til med måltider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...