Gå til innhold

Amsterdam!


Pepsimaxxx

Anbefalte innlegg

Jeg reiser til Amsterdam i begynnelsen av Mai, har aldri vært der før.

Lurer på hvilke hoteller dere annbefaler, hva er prisene for forskjellige ting som alkohol, mat, transport osv.

Hva burde jeg dra å se? hvilke uteplasser er best? Plasser jeg IKKE burde dra. 

Så alt dere har å annbefale om Amsterdam egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hotel NH Amsterdam Schiller kan anbefales. Ligger midt på Rembrandtplein og har gåavstand til det meste av gode restauranter, barer osv. Den ligger også nærme Coffeeshop Smokey som har god cannabis i diverse former. Om du ikke har prøvd det før, kjøp deg en joint og ikke en kake, da noen av de kakene kan sende deg til senteret av galaksen for å si det litt billedlig.

Er relativt trygt de fleste steder der, og man gå sjelden alene i en gate så lenge man befinner seg i sentrum. Om du liker kunst kan Van Gogh-museet anbefales, og Anne Frank-huset bør du også sjekke ut.

Kitchen & Bar er et kult sted å spise, og ligger også på Rembrandtplein. Veldig tøffe lokaler med partystemning og god mat, og utpå kvelden rydder de ofte bordene nede og gjør plass til DJen for kvelden.

Og du må dra innom Red Light District også, for å titte selvsagt. Veldig sprøtt område som man ikke ser mange andre steder i verden.

Ellers har Amsterdam veldig mye spesiell arkitektur, så det er spennende å bare gå rundt og kikke på byen i seg selv. Mai er også en veldig fin tid å dra dit på da det ofte kan være litt surt der på vinteren :)

Anonymkode: 1bfb4...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2019 den 17.41, Pepsimaxxx skrev:

Jeg reiser til Amsterdam i begynnelsen av Mai, har aldri vært der før.

Lurer på hvilke hoteller dere annbefaler, hva er prisene for forskjellige ting som alkohol, mat, transport osv.

Hva burde jeg dra å se? hvilke uteplasser er best? Plasser jeg IKKE burde dra. 

Så alt dere har å annbefale om Amsterdam egentlig :)

Har ingen hotellanbefalinger da jeg alltid bor hos venner der nede, men tror det er relativt dyrt da leieprisene er blitt helt vanvittige. 

Alkohol er kjempebillig(et glass vin får man lett for 3 euro - øl er sykt billig - ja, all alkohol), maten noen hakk billigere enn i Norge men ikke veldig(euroen er høy nå også, vet du) og transportprisene er helt ok. 

Jeg har faktisk ikke gjort så veldig mye turistgreier, men Rijksmuseum har jeg besøkt og det er fint, Van Gogh er jo kjent, samme er Anne Franks hus(bare husk å komme tidlig på dagen, gjerne da det åpner, for køene er ekstreme i høy sesong), Stedelijk Museum. Red Light District er et must. Er du fan av øl, kan Heineken-museet være av interesse. Kanalcruise kan være noe. Leidseplein og Rembrandtplein har mye uteliv, området De Pijp har også mye å by på. Andre områder jeg liker godt er Jordaan, Oud West og Oud-Zuid. 

Hold deg unna Zuid-Oost/Bijlmer, men jeg ser ikke hvorfor du skulle ende opp der uansett da det iigger et godt stykke unna sentrum. Generelt er Amsterdam en svært trygg by.

Anonymkode: bd944...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Red Light district er ikke et must, om du ikke synes det er stas å se på andre menneskers fornedring og ulykke.

 

Anonymkode: 4fd9d...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...