Gå til innhold

<3 Ventetiden <3


Safira07

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Flott at du får så god oppfølging 😊❤️ Kan skjønne at du gleder deg til OUL ja ❤️ 

Bra at formen er grei :) Har du fått noen mage enda? 😁🤰

Ja føler meg mye tryggere da, men likevel er jeg redd for at det skjer noe i mellomtiden😆 Mye man skal bekymre seg over. hehe. Men for det meste er det jo glede, men kjenner at jeg kjenner litt ekstra på symptomene på kroppen :P Men alle er forskjellige og så lenge ikke det er smerter så er det som oftest normalt😄 

Når det gjelder magen så merker jeg at den kommer sakte men sikkert☺️ Men jeg er ikke veldig slank i utgangspunktet, så tar nok litt tid :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uke 16+6

En dag til og jeg har rundet 17 uker :) Jeg har blitt skikkelig forkjøla og hoster dagen lang! Blir litt bekymret over den lille når jeg selv føler meg så elendig, men det jeg har forstått er at det går bra så lenge man ikke har feber i over lang tid. Jeg nyser også hele tiden, og jeg kjenner sånn stikk på siden av magen. Nå kan det gi seg syntes jeg😆 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 17+3

Nå går dagene og formen går litt opp og ned. Forkjølelsen begynner å gi seg, noe som er veldig deilig☺️ Har begynt å få litt halsbrann så spiser litt love hearts om dagen og det hjelper faktisk :) Merker at dagene er veldig forskjellig. I går ble jeg veldig dårlig på kvelden og kastet opp masse, noe som er veldig sjeldent om dagen. I dag er det mye bedre igjen. Det kan hende det var noe jeg spiste.

I går var jeg også på babyshower og det var veldig koselig, og det ser ut som venninna mi sprekker snart😄❤️ Nå venter jeg bare på oul for jeg vil gjerne vite kjønn og om alt er bra med den lille. Jeg vil gjerne komme over den uken hvor jeg mistet sist. Merker at det preger meg psykisk noen ganger, men prøver å tenke positivt, og at jeg får mer oppfølging nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jammen ikke lenge igjen til OUL ❤️ Kan tenke meg at det er litt av en milepæl å komme seg dit, å få sett kjønn og at alt er bra med den lille ❤️ Kan også prøve å sette meg i din situasjon, at det vil prege en psykisk når man nærmer seg uken hvor man har mistet tidligere... Bra du får mer oppfølging i dette svangerskapet 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 17+6:

I dag har jeg vært en tur hos jordmor igjen og føler jeg har fått en veldig god og dyktig jordmor. Dette hjelper meg veldig for tryggheten. Forrige gang kunne hun ikke finne hjertelyden, men hun sa at babyen ofte gjemmer seg. Prøvde igjen i dag og hun fant den med en gang😍 Utrolig deilig lyd når man er litt nervøs☺️ 

Ellers føler jeg at jeg brått går mer opp i vekt. Har ligget så jevnt til nå, men babyen vokser jo😀 😄 Nå er det kun en uke til ultralyd, noe som jeg syntes er en liten evighet😆 Nå begynner også magen og syntes, så nå venter jeg bare på litt mer tydelig liv i magen❤️ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du synes du har en så fin jordmor, vil tro at det er en god trygghet 😊 Så herlig at du fikk høre hjertelyden ❤️

Ååh, gleder meg til å få mage selv 😍 Vil andre se at du er gravid eller er den ikke då tydelig enda? 😊

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Patriotpaula skrev:

Så bra du synes du har en så fin jordmor, vil tro at det er en god trygghet 😊 Så herlig at du fikk høre hjertelyden ❤️

Ååh, gleder meg til å få mage selv 😍 Vil andre se at du er gravid eller er den ikke då tydelig enda? 😊

 

 

 

Det å høre hjertelyden er noe magisk syntes jeg😍 Er litt spennende når man får mage for man føler seg mer gravid :) Jeg er ikke så veldig tynn i utgangspunktet, men jeg har fått hørt at jeg begynner å få en liten baby bump😊 

Har du tenkt til å ha jordmor etter hvert?😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Safira07 skrev:

Det å høre hjertelyden er noe magisk syntes jeg😍 Er litt spennende når man får mage for man føler seg mer gravid :) Jeg er ikke så veldig tynn i utgangspunktet, men jeg har fått hørt at jeg begynner å få en liten baby bump😊 

Har du tenkt til å ha jordmor etter hvert?😊 

Ja, synes det var så fint å se hjertet banke og høre hjertelyden i går jeg også 😭 Filmet et minutt av ultralyden ca, så samboeren min også kunne se og høre når han kom hjem fra jobb ❤️ Gravidmage er jo sååå fint! 😍 

Ja, det tenker jeg absolutt 😊 Tenkte kanskje annenhver gang med lege og jordmor, leser at flere en sånn ordning 😊 Men det er jo litt tidlig enda, bør vel vente i mot uke 12? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2019 den 12.50, Patriotpaula skrev:

Ja, synes det var så fint å se hjertet banke og høre hjertelyden i går jeg også 😭 Filmet et minutt av ultralyden ca, så samboeren min også kunne se og høre når han kom hjem fra jobb ❤️ Gravidmage er jo sååå fint! 😍 

Ja, det tenker jeg absolutt 😊 Tenkte kanskje annenhver gang med lege og jordmor, leser at flere en sånn ordning 😊 Men det er jo litt tidlig enda, bør vel vente i mot uke 12? 😊

Ja hører mange bruker lege og jordmor annenhver gang😊 Noen steder er det lang venteliste hos jordmødrene, men det er sikkert forskjellig fra sted til sted. Hos legen min fikk jeg første time rundt uke 12, og da tok de også de blodprøvene som man skal ha☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nærmer det seg OUL med stormskritt og jeg kjenner at jeg gruer meg mer og mer. Prøver å roe meg selv, men noen ganger tar det overhånd. Jeg har bestemt meg for å holde meg opptatt så ikke timene blir så lange😄 Jeg får jo ikke gjort noe med det likevel, enn å håpe på at alt er bra med den lille❤️ Blir også spennende om vi får vite kjønnet :) 

Om fredagen la mannen min en ispinne på magen min for å tulle, og da kjente jeg skikkelig spark! Eller skikkelig var det kanskje ikke, men såpass at jeg skvatt til. Det var litt morro. Har ikke kjent noe etterpå, bare sånn små bobler som kommer i ny og ne. Det er akkurat som bevegelsen/boblene er over før jeg nesten får registrert det😆 

Nå krysser jeg fingrene for at alt er som det skal på onsdag🤞❤️💙 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg endelig på oul❤️ Jeg både gruet og gledet meg, men babyen i magen var frisk og fin😍 Morkaka ligger opp mot magen+ at babyen ligger med ryggen til min mage, så det tar nok litt tid før jeg kjenner noe liv ja😆 Navlestrengen ligger også mellom bena, så det ble vanskelig å se kjønn ordentlig. Hun gjettet på jente, men det kunne jo gjemme seg noe der navlestrengen er. Skal tilbake om en uke for å ta noen flere mål (da dette er vanskelig da babyen ligger med ryggen opp), og da se etter kjønn igjen. Nå må bare babyen snu seg rundt😆😍 

Ble bare flyttet en dag tilbake, så nå er terminen den 5.november❤️ Det beste er jo at babyen er frisk og fin, og det med spark og kjønn er jo kun en bonus😉😃

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Så bra at OUL viste en frisk og fin baby ❤️

ja er veldig betryggende det😍 Nå er det vel ikke lenge til du skal på ny ultralyd heller. Neste uke? Har du fått innkalling til oul enda? Kanskje litt tidlig, men husker jeg fikk brevet fort:P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Safira07 skrev:

ja er veldig betryggende det😍 Nå er det vel ikke lenge til du skal på ny ultralyd heller. Neste uke? Har du fått innkalling til oul enda? Kanskje litt tidlig, men husker jeg fikk brevet fort:P 

Du har full kontroll - neste fredag ja 😊 Jeg er ikke henvist OUL enda, har derfor ikke fått noen innkalling heller 😊 Blir vel i august en gang det 👌🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uke 20+2

Da har jeg kommet halvveis i svangerskapet og det dukker opp nye ting hele tiden. Jeg var på ny ultralyd rett før helgen og babyen hadde snudd seg, og det virker som det blir en jente😍 

Jeg hadde også kontroll for å sjekke livmorhalsen. Fikk da ikke så veldig gode nyheter. Livmorhalsen hadde blitt kortere og hadde begynt å åpne seg sånn smått. Kjente at det kom veldig brått på. Nå snakker legene om at jeg skal ta et inngrep for å legge inn en Cerclage. Altså et bånd rundt livmorhalsen slik at det ikke åpner seg mer og at jeg ikke føder for tidlig. Det virker ikke som tablettene jeg tar har hjulpet så mye, men har likevel kommet lenger nå enn jeg gjorde forrige gang. Jeg tok infeksjonprøver og venter nå på telefon fra legen. Jeg kjenner jeg gruer meg skikkelig og har vanskeligheter for å slappe av :( 

Er det noen her som har erfaring med Cerclage? Jeg vet ikke om noen som har gjort dette, men har funnet en amerikansk side. Dette barnet er så ønsket❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Uke 21+6

Hos meg går tiden veldig sakte for tiden. Jeg har hatt jevnlig kontroll på sykehuset for å sjekke tilstanden på livmorhalsen. Det er en liten åpning, men det ble ikke aktuelt med Cerclage pga jeg har sånn at det er stor sjanse for at vannet går hvis jeg gjør det nå. Så nå har jeg blitt fortalt at jeg må være helt sengeliggende for at dette skal ha en sjanse, og for at det ikke skal bli noe press på livmorhalsen. Jeg tar også Lutinus for at barnet skal holde seg i magen og også Fragmin sprøyte hver dag, pga jeg må ligge mye. 

For hver dag som går er det en suksess, og jeg håper jeg kommer så nære termin som mulig. Neste mål nå er å komme til uke 24, slik at det hvert fall er en sjans for at barnet skal overleve hvis det blir født da. Kjenner at dette er veldig skummelt, men jeg prøver å holde meg motivert, slik at ikke stresset påvirker barnet😥

Det positive er hvert fall at barnet har det bra i magen og vokser for hver dag. Jeg kan også kjenne liv hver dag❤️:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres grusomt ut🙁 Godt barnet har det bra, så får du bare lytte til doktorens ordre. Jeg håper for dere!❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Irisiri skrev:

Dette høres grusomt ut🙁 Godt barnet har det bra, så får du bare lytte til doktorens ordre. Jeg håper for dere!❤️

Takk❤️ Vi får bare ta en dag om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, dette var trasig å høre... Må du potensielt ligge i fire måneder til? 😣 Hvor mye oppe får du egentlig være? Får du lage middag feks, eller må mannen din gjøre det? Får du sitte å spise måltider eller må du innta de liggende? 😣 Håper du kommer deg forbi uke 24 og mange uker forbi det, sånn at barnet tåler mest mulig når det skal hilse på verden ❤️ 

Godt du kjenner liv i magen daglig og at det spirer og gror inni der ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...