Gå til innhold

<3 Ventetiden <3


Safira07

Anbefalte innlegg

Hei :) Nå er det endelig min tur til å lage en graviditetsdagbok ❤️ Litt om meg og mitt. Jeg er 28 år og er gift med verdens beste som er 31 år. Jeg ble først gravid i januar 2016, men endte i SA i uke 12. Ble gravid igjen i august, men det ble også en SA i uke 20. Etter dette ble jeg ikke gravid og jeg har gått på Letrozol og Ovitrelle. På tredje runde så klaffet det og jeg er nå gravid i uke 7+1

Jeg kjenner nå at jeg er mer nervøs men samtidig så prøver jeg å holde meg rolig. Det er utenfor min kontroll og det eneste man kan gjøre er å vente og håpe at det går bra denne gangen😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt fra begynnelsen av dette svangerskapet så har jeg hatt litt småblødninger. Ikke mye, men blir likevel bekymret😣 Jeg fikk kommet til gynekolog og jeg fikk sett en levende baby med hjerteslag❤️😍 Dette gjør at jeg roer meg litt. Neste time er om 2 uker. Har da ikke hatt blødninger etter den timen.

Jeg har skikkelig ømme bryster, luktesans og en ekstrem kvalme. Jeg prøvde så lenge jeg klarte, men nå er jeg faktisk sykemeldt pga dette, og jeg føler et lite nederlag. Trodde jeg skulle komme meg gjennom det, men det er helt umulig å jobbe! Håper at kvalmen blir litt lettere etter hvert. Nå vil jeg bare at skapningen skal klamre seg fast❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Irisiri skrev:

Gratulerer, denne gangen skal det gå veien👏😍

Takk😊 Ja krysser fingrene for det🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har i dag kommet til 7+4😊

Ja, nå er jeg hjemme om dagen og er kjempe kvalm og spyr flere ganger om dagen. Jeg prøver å finne en balanse for kvalmen, men uansett hva jeg gjør så er den der. Jeg kan bli kvalm hvis jeg ikke har spist noe, men med en gang jeg spiser noe, så blir jeg så kvalm av det også kaster jeg opp. Det skal ikke være lett dette her😅

Jeg er jo såååå takknemlig for at jeg er gravid og jeg tror det er det eneste som gjør at jeg holder ut😍 Hadde det ikke så ille når jeg har vært gravid før. Jeg håper jo dette er et godt tegn på at det går bra :P Akkurat nå føles det litt håpløst for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og jeg får ingen pauser. Fungerer mens jeg sover, men kan ikke sove hele døgnet heller. Jeg prøver ikke å klage,for jeg har fått verdens beste gave😍❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har det gått en stund siden jeg har skrevet og det er mest fordi jeg er litt mer nervøs om dagen. Jeg rett og slett redd for at ting skal gå galt. Jeg vet jeg ikke har kontroll, men klarer likevel ikke å la være å bekymre meg.

Om fredagen var jeg igjen på ultralyd (9+1) og alt var i orden og den lille hadde vokst som den skulle ut fra hvor mange uker jeg var❤️ Grunnet til jeg er på ultralyd ofte er pga jeg har mistet 2 ganger og jeg har gått på hormoner. Hos den gynekologen jeg er hos tar ultralyd i uke 6 - 9 - 12. Litt betryggende for meg :) 

Er fremdeles hjemme pga kvalme og oppkast, og i tillegg er jeg blitt forkjøla😆 Man overlever fordi man vet at den lille har det bra for øyeblikket. Skal til legen i morgen igjen og håper jeg får ny sykemelding. Ikke at jeg ikke vil jobbe men klarer det fysisk ikke med all kvalmen og at jeg kaster opp flere ganger om dagen. Merker at tiden går forferdelig sakte for tiden 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uke 10+6 har jeg kommet til og jeg begynner å nærme meg uke 12. Skal på ny ultralyd på mandag, og jeg tror jeg klarer å senke skuldrene litt hvis alt er bra på den. Da er de første 3 månedene unnagjort og risikoen for både SA og MA blir betydelig mindre. Jeg fikk allerede brev fra sykehuset om ordinær ultralyd i uke 18, men det er fremdeles litt skummelt å tenke på, men samtidig spennende :) 

Nå prøver jeg å ha en positiv tankegang frem til mandag, slik at jeg ikke skal skremme meg selv😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tiden går så fort, selv om den noen ganger går så sakte😆 Jeg fikke hvert på ultralyd den 15.april og jeg fikk se en sprellende liten krabat😍 I dag var jeg hos fastlegen, da jeg skulle snakke om sykemeldingen og graviditeten. Han har en eldgammel ultralyd apparat, så han ser kun om det er noe der og om det lever, men jeg fikk sett en sprellende baby og hørt hjertelyden for første gang😍 Jeg er i dag 12+5 og jeg er over de verste ukene som det kan gå galt.

Jeg kommer til å få tettere oppfølging denne gangen, da jeg mistet i uke 20 forrige gang, og de ikke kan si eksakt hvorfor det skjedde. Det er snakk om for kort livmorhals, så jeg har time på sykehuset om en uke, og jeg håper jeg får mer svar og gir meg trygghet. Jeg håper at jeg kjenner bevegelse snart, for bare det vil gjøre meg tryggere❤️ Forrige gang hadde jeg morkaka foran og jeg kjente kun liv en gang før jeg mistet. Håper jeg kjenner det tidligere denne gangen :P Vet det er veldig forskjellig fra person til person, og jeg vet jo ikke om jeg har morkaka foran denne gangen også😆 Det er bare å vente å se😊 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har vi kommet til mai!:smilyblomst: 

Jeg er i dag kommer til 14+0 og er i dag offisielt i 2.trimester (hvert fall i følge appen Preglife :P). Jeg har vært på kontroll på sykehuset (29/4) og jeg har tatt bakterieprøver, urinprøve og undersøkt livmorhalsen. Siden vannet gikk i uke 20 sist gang, får jeg mer oppfølging og en ting som kan gjøre at vannet går, er at man har for kort livmorhals.

Sånn som det er nå, så er alt perfekt og det er ingenting som tyder på at det skal skje noe galt, men det kan gå fort galt. Livmorhalsen kan plutselig bli for kort og gjerne lenger ut i svangerskapet, da det er mer press. Forrige gang kan være en tilfeldighet, men ingen vet siden alt er bra nå. Kjenner jeg er litt nervøs over dette 😕 Jeg skal på ny kontroll om 2 uker igjen og se om det er noe forskjell. En mulighet er å ta et inngrep, altså ta et slags bånd som gjør at livmorhalsen forblir lukket til jeg skal føde, og deretter ta det ut rett før fødselen. Dette er jo også en risiko, men legene skal vurdere om det blir nødvendig. Off kjenner at dette ikke er noe jeg vil tenke på, men likevel noe man må vurdere. Man får se hva målene og prøvene viser neste gang og ta det derfra :) 

Er det noen som har noe erfaring med dette eller har hørt om dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nå har jeg kommet i uke 16! 😍

Jeg var igjen på kontroll på sykehuset for et par dager siden, og det viser ingen infeksjon og ingen kort livmorhals. Det er fremdeles sjanse for at det kan skje utover graviditeten, så jeg skal fortsette med kontrollene. Jeg har begynt på tabletter forebyggende, siden vannet har gått tidlig forrige gang. Jeg håper at det gjør at livmorhalsen forblir lukket frem til jeg skal føde☺️ 

Kvalmen har sluppet litt taket, så det er deilig og jeg kan gjøre mer :) Jeg lurer også på om jeg har kjent litt bevegelse, eller jeg kan føle noen ganger at det bobler nederst i magen. Vet ikke med sikkert at det er babyen men :P Jeg håper på å merke mer snart. Det er jo en betryggelse å kjenne liv i magen :) 

Nå krysser jeg alt for at babyen holder seg inne i en del måneder til🤞❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å komme til uke 16 ❤️ Måtte babyen holde seg på plass i livmoren helt til den er helt ferdig ❤️ Må være deilig å kjenne på liv i magen, at det faktisk er noen inni der 💙 Når skal du på OUL? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Patriotpaula skrev:

Gratulerer med å komme til uke 16 ❤️ Måtte babyen holde seg på plass i livmoren helt til den er helt ferdig ❤️ Må være deilig å kjenne på liv i magen, at det faktisk er noen inni der 💙 Når skal du på OUL? 

Takker❤️ Ja nå håper jeg at babyen holder seg inne så lenge som mulig, og det blir bedre for hver uke som går😊 Gleder meg til jeg kan kjenne mer liv, for nå er det litt vanskelig å tolke, men noe er det :P Skal på OUL 5.juni, så teller ned dager nå :) Blir litt mer virkelig og man får vite litt mer om barnet, og selvfølgelig er vi veldig nysgjerrig på kjønnet :P Selv om det ikke er det viktigste, men likevel morro å vite😄

Når skal du på din første ultralyd? Er alltid en glede å høre den første hjertelyden❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, Safira07 skrev:

Takker❤️ Ja nå håper jeg at babyen holder seg inne så lenge som mulig, og det blir bedre for hver uke som går😊 Gleder meg til jeg kan kjenne mer liv, for nå er det litt vanskelig å tolke, men noe er det :P Skal på OUL 5.juni, så teller ned dager nå :) Blir litt mer virkelig og man får vite litt mer om barnet, og selvfølgelig er vi veldig nysgjerrig på kjønnet :P Selv om det ikke er det viktigste, men likevel morro å vite😄

Når skal du på din første ultralyd? Er alltid en glede å høre den første hjertelyden❤️

Åh, det kan jeg tenke meg ❤️ Å kjenne på spark fra innsiden, det må være fantastisk 😍 Fantastisk helt til babyen blir sterk og sparker desto hardere 😅 Vi vil også vite kjønn når den tid kommer ja ❤️ 

Jeg har ultralyd to dager etter du skal :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 16+4

Dagene går fremover og jeg kjenner at jeg er nervøs jo nærmere jeg kommer uken jeg mistet sist. Samtidig vet jeg at jeg får mye mer oppfølging denne gangen, og jeg går både til jordmor og lege :) Prøver å nyte tiden jeg er gravid og ikke stresse, for det hjelper jo ingen. Gleder meg til OUL og vi kan finne ut av kjønnet og se mer av vår lille baby i magen.❤️

Symptomer jeg har er vel egentlig at det strekker og murrer en del, og jeg er mye tett i nesa :P Ellers er dagene veldig forskjellige. Noen dager er bedre enn andre dager, men kan ikke klage heller :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Safira07 skrev:

Uke 16+4

Dagene går fremover og jeg kjenner at jeg er nervøs jo nærmere jeg kommer uken jeg mistet sist. Samtidig vet jeg at jeg får mye mer oppfølging denne gangen, og jeg går både til jordmor og lege :) Prøver å nyte tiden jeg er gravid og ikke stresse, for det hjelper jo ingen. Gleder meg til OUL og vi kan finne ut av kjønnet og se mer av vår lille baby i magen.❤️

Symptomer jeg har er vel egentlig at det strekker og murrer en del, og jeg er mye tett i nesa :P Ellers er dagene veldig forskjellige. Noen dager er bedre enn andre dager, men kan ikke klage heller :) 

Flott at du får så god oppfølging 😊❤️ Kan skjønne at du gleder deg til OUL ja ❤️ 

Bra at formen er grei :) Har du fått noen mage enda? 😁🤰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...