Gå til innhold

Tisser dere med tampong?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tar ikke tampongen så langt inn, så jeg får urin på den om jeg ikke tar den ut. Nå må jeg ikke på do oftere enn jeg skifter tampong, så det går greit..

Anonymkode: 33a00...81e

Hvorfor i alle dager setter du ikke tampongen skikkelig på plass?

Anonymkode: 131c5...8a7

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror da det😅 "Søler" aldri og den sitter godt på plass

Anonymkode: 0170f...d4a

Den sitter godt på plass, men faller ut når du tisser? 
Jeg ville absolutt ikke regnet det som å sitte godt på plass.... 

Når jeg bruker tampong, og den sitter godt på plass, så faller den ikke ut før jeg drar den ut. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min faller alltid ut når jeg skal tisse. Og ja, jeg har den i riktig hull 😅

Faller tampongen ut ved urinering, så er det noe alvorlig galt med deg og du bør oppsøke lege. 

Hvor mange alternative hull har du å putte en tampong i? Urinrøret får du ikke noen tampong inn i, og endetarmen er heller neppe en åpning du klarer å sette en tampong inn i. Så snakk med legen din du. 

Anonymkode: e6c20...d58

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Puttet den høyt nok opp til at jeg kjenner det butter så kan jeg tisse med den i. Hvis den faller ut så er den for liten eller du har den ikke riktig i.

Anonymkode: 67ce4...a1e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og igjen er vi tilbake på den samme diskusjonen hvor folk skal latterliggjøre en helt normal anatomisk variant. Jeg tror DU skal lese litt anatomi, jeg. Så kan jeg og mange andre fortsette å ha urinrørsåpningen vår der den er plassert fra naturens side imens.

Anonymkode: ea87b...91f

Skal nok godt gjøres å finne en kvinne med utgangen av urinrøret oppe ved livmorstappen, der tampongen skal sitte. Det er ikke latterliggjøring. Med mindre du lar tampongen stikke ut mellom kjønnsleppene så klarer man ikke å tisse på den, evt man har en sinssykt kort vagina (altså kortere enn en tampong) 

Anonymkode: 426bd...689

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tisser ikke med tampong. Bytter hver gang. Om ikke blir den full av tiss. Jeg setter den rett inn, men tisset blir sugd opp

Anonymkode: 6df7f...bfa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tisser ikke med tampong. Bytter hver gang. Om ikke blir den full av tiss. Jeg setter den rett inn, men tisset blir sugd opp

Anonymkode: 6df7f...bfa

Av ren nysgjerrighet, du trenger ikke svare hvis du ikke vil; men hvor har du urinrørsåpningen din? Jeg vet at vi kvinner har urinrøret på forskjellige steder, men jeg har ikke hørt om noen som har det så langt opp i skjeden at tampongen suger opp urinen. Det må jo være litt upraktisk hvis du skulle behøve å sette inn kateter en gang, jeg hadde litt utfordring med en pasient som hadde det i skjeden, men det var jo bare 1 cm inn.

Anonymkode: 6dbd4...756

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Min faller alltid ut når jeg skal tisse. Og ja, jeg har den i riktig hull 😅

Hvorfor får jeg et inntrykk av at TS er en ung gutt? Og bildene jeg får i hodet... :sprettoy:

Anonymkode: ccfcd...aba

• Liker 4
Skrevet

Kjenner jeg er glad jeg gikk over til menskopp. :)

Gjest Krampus
Skrevet

Mitt urinrør er i vagina. Høyt nok oppe til at om det er mye tiss så trekker tråden en del tiss oppover selv om jeg flytter tråden. Men det driter jeg i. Den trekker ikke så mye at det blir vått i trusa. Og ja, jeg stapper den godt nok oppi og har riktig størrelse. Har brukt tampong i 20 år 😄

AnonymBruker
Skrevet

Jeg visste ikke at dette var en problemstilling engang. Tisser haugevis av ganger mellom hver gang jeg bytter...

Anonymkode: e4efa...b20

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg visste ikke at dette var en problemstilling engang. Tisser haugevis av ganger mellom hver gang jeg bytter...

Samme her.

Anonymkode: 4387f...357

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men skifter alltid rett etterpå.

Anonymkode: b3d82...4a5

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, batcat skrev:

Mitt urinrør er i vagina. Høyt nok oppe til at om det er mye tiss så trekker tråden en del tiss oppover selv om jeg flytter tråden. Men det driter jeg i. Den trekker ikke så mye at det blir vått i trusa. Og ja, jeg stapper den godt nok oppi og har riktig størrelse. Har brukt tampong i 20 år 😄

..... urinåpningen er da ikke inni kjeden der hvor tampongen er. Så hvordan får du urin på tampongen?
Anatomi_kvinne_vulv.jpg
Fatter ikke hvordan folk kan påstå at du får urin på tampongen. Da må jo tampongen stikke ut flere cm utav skjedeåpningen for at det skal være mulig. Og om den gjør det så har du ikke satt den inn riktig. 

Har tisset med tampong fra dag 1 og har aldri hatt noen problem. 

Anonymkode: 19456...8db

• Liker 3
Skrevet

Bruker tampax og siden den er skjøvet en hel fingerlengde inn i skjeden blir den ikke våt.  Har jeg hatt den i i maaange timer sklir den litt ned og kan bli tissevåt, da bytter jeg.  Det er vondt når den sklir ned så skjønner ikke at TS orker å ikke skyve den inn der den skal være!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid brukt bind, men prøvde tampong en gang i høst. Jeg hadde samme erfaring som TS, den kom ut og fikk tiss på da jeg tisset. Kan ikke ha vært for liten, den gnagde ofte som bare det. Mulig jeg ikke satte den langt nok inn?

Anonymkode: dc6af...6e4

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid brukt bind, men prøvde tampong en gang i høst. Jeg hadde samme erfaring som TS, den kom ut og fikk tiss på da jeg tisset. Kan ikke ha vært for liten, den gnagde ofte som bare det. Mulig jeg ikke satte den langt nok inn?

Grunnen til at den gnagde er som du helt riktig antyder, du satte den ikke langt nok inn. Den skal så langt inn at du ikke kjenner den mer.

Anonymkode: 131c5...8a7

• Liker 10
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gjorde nok ikke det da. Hele hylsteret på Tampax skal inn i skjeden før du skyver den ut. OB krever omtrent hele pekefingerlengden.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke det. Uansett hvor vid du er og uansett hvor liten tampong du bruker.

Anonymkode: ccfcd...aba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, du skal ikke kjenne tampongen, å da må du dytte den heeelt inn. Ikke bare rett innenfor 

Anonymkode: 426bd...689

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...