Gå til innhold

Engstelig hele tiden


Zaga

Anbefalte innlegg

Jeg har sånn generell indre uro og frykt akkurat som en ekkel og vond klump i magen hele tiden. Jeg er sånn generelt redd og nervøs av meg og føler jeg skjelver innvendig. Jeg vet ikke hva jeg skal si eller hva jeg skal gjøre fordi jeg føler jeg dummer meg ut og da ler jeg sånn nervøs latter. Jeg føler meg bare så veldig sosial klossete og dette gjør at jeg ikke har noen venner selv om jeg ønsker det. Er det noen som kjenner seg igjen i dette? Jeg er så usikker på meg selv og selvtilliten er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjenner meg selv i det, og er i noen grad slik enda. Har trent opp ved å putte meg i sosiale settinger som gjør meg utilpass, jo mer eksponert jeg var jo lettere ble det med tiden til tross at det kjentes utrolig ukomfortabelt i starten. Å være sosial klønete og nervøs gjør folk ikke noe, og stort sett føler man seg verre enn det egentlig vises foran andre, det er som å hoppe i kaldt vann. Angående vennskap så må man kunne tørre å gi av seg selv, tørre å ta initiativ og fortsette med det, det kommer dessverre ikke av seg selv så man må jobbe for å få det til. Kjenner man seg engstelig i kroppen må man minne om at "dette er kroppslige reaksjoner, men jeg er her tilstede og må heve meg over disse følelsene", det er definitivt ikke gøy det du opplever og man ønsker gjerne å gå bort fra sosiale settinger - men ønsker man å bygge relasjoner og føle seg bra rundt andre må man nok bite i sure eplet og gjøre alt man ellers er litt urolig/grubler for mye rundt. 

Angående selvtillit og usikkerhet er det noe man kan trene opp. Min måte var å sette mine behov veldig høyt oppe, lære å tenke hva egentlig jeg vil og hva andre kan bidra til meg - ikke bare gruble over andre sine behov og tenke over hvordan jeg er presentert over andre. Ville anbefalt å søkt litt rundt om det, det er viktig å være trygg på seg selv. Ville også anbefalt å snakke med noen, enten det er noen du kjenner eller fastlegen din, hvis dette går utover livskvaliteten din. Lykketil, mange har vært der, men har kommet ut av det!

Anonymkode: 9705e...850

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen. Jeg pleier å si at jeg ble født redd, for jeg kan ikke huske annet enn at jeg har vært superengstelig hele livet, for alt og alle. Har ofte mareritt også. Utrolig slitsomt 

Anonymkode: b76e0...2d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...