Gå til innhold

Bake med sukrin? Natreen? Finnes det noe bedre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er glad i å bake, og vil ikke miste bakegleden selv om jeg nå legger om kosten og vil ned i vekt. Er heller ikke opptatt av om ting skal være "naturlige", økologiske og så videre. Nyter lettbrus med aspartam med god samvittighet og vil ikke diskutere om aspartam er farlig! :) (brent barn skyr ilden) 😄

Jeg ønsker heller ikke honning eller agavesirup som forslag, da poenget her er å spare kalorier.

Sukrin har en forferdelig metallsmak som ødelegger en hver rett, men jeg har bedre erfaring med Sukrin gold. Noen som vet om Sukrin+ er bedre? Har ikke smakt den. Bruker i blant Natreen strø til desserter, sikkert helt ok, men lurer på om noen har noen lure tips.

Ellers gode tips for å få ned kaloriene uten å ødelegge smaken helt? Noen som bruker speltmel i stedet for hvetemel i boller, for eksempel?

 

Anonymkode: 04ee6...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med stevia? Har aldri brukt dette selv, men det er vel et naturlig søtningsmiddel?

Anonymkode: 0b228...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med stevia? Har aldri brukt dette selv, men det er vel et naturlig søtningsmiddel?

Anonymkode: 0b228...95a

Kan se hva jeg finner! Takk for tipset :)

Anonymkode: 04ee6...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Tagatesse, det synes jeg gir mest naturlig søtsmak. Det inneholder noen kcal, men det påståes at man ikke tar de opp. Så man går i 0 ved bruk av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler du med andre, del med flere. Om du selv spiser mindre porsjoner og/eller litt sjeldnere, kan du bruke de samme oppskriftene. Jeg tror dem du deler med, uansett vil foretrekke det.

Anonymkode: eba29...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ofte en blanding av Natreen (flytende) og Sukrin+ som blir veldig bra. Har ofte eplesyltetøy uten sukker og original kesam som faktisk blir kjempe bra i sjokoladekake for å erstatte smør/olje, smaker ikke rart i det hele tatt. Fikk ideen på en «skinny» bakeblogg. 

Anonymkode: a109c...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er egentlig avhengig av hva du skal lage.

Skal du bake et sukkerbrød til en bløtkake så ville jeg valgt Natreen strø. I gjærbakst funker Natreen flytende eller Sukrin Gold helt gull, og det samme gjør Sukrin melis.

Vanlig Sukrin gir metallsmak om du bruker mye, og Sukrin Gold er ikke mulig å piske eggedosis med. 

Anonymkode: 50668...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Canderel smaker mye bedre enn Natreen, men lenge siden jeg har sett det noe sted. De pleide å ha det på Spar, i hvert fall.

Anonymkode: b08d0...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det meste men tagatesse er best til baking syns jeg. 

Anonymkode: 1dd74...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...