Gå til innhold

Bake med sukrin? Natreen? Finnes det noe bedre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad i å bake, og vil ikke miste bakegleden selv om jeg nå legger om kosten og vil ned i vekt. Er heller ikke opptatt av om ting skal være "naturlige", økologiske og så videre. Nyter lettbrus med aspartam med god samvittighet og vil ikke diskutere om aspartam er farlig! :) (brent barn skyr ilden) 😄

Jeg ønsker heller ikke honning eller agavesirup som forslag, da poenget her er å spare kalorier.

Sukrin har en forferdelig metallsmak som ødelegger en hver rett, men jeg har bedre erfaring med Sukrin gold. Noen som vet om Sukrin+ er bedre? Har ikke smakt den. Bruker i blant Natreen strø til desserter, sikkert helt ok, men lurer på om noen har noen lure tips.

Ellers gode tips for å få ned kaloriene uten å ødelegge smaken helt? Noen som bruker speltmel i stedet for hvetemel i boller, for eksempel?

Anonymkode: 04ee6...711

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med stevia? Har aldri brukt dette selv, men det er vel et naturlig søtningsmiddel?

Anonymkode: 0b228...95a

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med stevia? Har aldri brukt dette selv, men det er vel et naturlig søtningsmiddel?

Anonymkode: 0b228...95a

Kan se hva jeg finner! Takk for tipset :)

Anonymkode: 04ee6...711

Skrevet

Jeg vil anbefale Tagatesse, det synes jeg gir mest naturlig søtsmak. Det inneholder noen kcal, men det påståes at man ikke tar de opp. Så man går i 0 ved bruk av det.

AnonymBruker
Skrevet

Deler du med andre, del med flere. Om du selv spiser mindre porsjoner og/eller litt sjeldnere, kan du bruke de samme oppskriftene. Jeg tror dem du deler med, uansett vil foretrekke det.

Anonymkode: eba29...aa7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ofte en blanding av Natreen (flytende) og Sukrin+ som blir veldig bra. Har ofte eplesyltetøy uten sukker og original kesam som faktisk blir kjempe bra i sjokoladekake for å erstatte smør/olje, smaker ikke rart i det hele tatt. Fikk ideen på en «skinny» bakeblogg. 

Anonymkode: a109c...05a

AnonymBruker
Skrevet

Det er egentlig avhengig av hva du skal lage.

Skal du bake et sukkerbrød til en bløtkake så ville jeg valgt Natreen strø. I gjærbakst funker Natreen flytende eller Sukrin Gold helt gull, og det samme gjør Sukrin melis.

Vanlig Sukrin gir metallsmak om du bruker mye, og Sukrin Gold er ikke mulig å piske eggedosis med. 

Anonymkode: 50668...cd2

AnonymBruker
Skrevet

Synes Canderel smaker mye bedre enn Natreen, men lenge siden jeg har sett det noe sted. De pleide å ha det på Spar, i hvert fall.

Anonymkode: b08d0...b8d

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd det meste men tagatesse er best til baking syns jeg. 

Anonymkode: 1dd74...bbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...