Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så nå er det vi som er problemet som ikke ser forskjell? Hva skjedde med alle de hyppige ryddingen av tråden pga hets mot barn som du brukte til egen inntekt? Da må jo problemet være moderatorene og rapporteringen da? Som noen påpekte i tråden her tidligere. Eller hva ordlyden i ryddemeldingene er? Plutselig så var det forumet og ikke du som startet brukerdebatt som var problemet. 

Anonymkode: 0e968...50a

Det ER forskjell på en mening og en påstand. Jeg kommer utrolig sjelden med påstander. Ikke irl og ikke her. Resten av det du skriver betrakter jeg som rent vrøvl. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, SoWhat? skrev:

Nå har jeg faktisk fulgt tråder der inne noen ganger uten å delta. Jeg ser jo hva som skjer. Mens du kategorisk legger skyld på andre "utenforstående", så ser jeg annet. Det skjer som du sier, men det vil jeg virkelig ikke kalle "oftest"! 

Forøvrig legger jeg merke til at du ikke tok tak i noen av nyanseringene og forklaringen på dynamikken som skjer - men fortsetter å kun kverulere på egen agenda. Det gjelder også bakover i tråden. Ikke en eneste gang har jeg sett deg selv innrømme å ha tatt feil eller misforstått - når andre bruker tid på å oppklare og forklare hva som egentlig hadde skjedd, ang. f.eks påstander fra en ex-bloggere i Ukeslutt.

Det er egentlig ikke mye vits i å bruke tid på å svare, når reell dialog ikke er ønska. Det er en enveisgreie gående her - hvor det slenges ut påstand etter påstand. Som andre gjør sitt beste for å oppklare, uten at det vises noen interesse for å faktisk sette seg inn i saken. 

Anonymkode: 0ba1f...b70

• Liker 4
Skrevet

Forøvrig legger jeg merke til at du ikke tok tak i noen av nyanseringene og forklaringen på dynamikken som skjer - men fortsetter å kun kverulere på egen agenda. Det gjelder også bakover i tråden. Ikke en eneste gang har jeg sett deg selv innrømme å ha tatt feil eller misforstått - når andre bruker tid på å oppklare og forklare hva som egentlig hadde skjedd, ang. f.eks påstander fra en ex-bloggere i Ukeslutt.

Det er egentlig ikke mye vits i å bruke tid på å svare, når reell dialog ikke er ønska. Det er en enveisgreie gående her - hvor det slenges ut påstand etter påstand. Som andre gjør sitt beste for å oppklare, uten at det vises noen interesse for å faktisk sette seg inn i saken. 

Jeg kverulerer ikke. 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du er her bare for å kose deg med misnøye du da?

Anonymkode: 97668...2cf

Nei, jeg er her for å belyse og kritisere SoMe-aktører som driver med fusk, bløffing, utlevering av barn for klikk og penger, retusjering og redigering for å fremstille et narrativ som ikke finnes, forskudde kroppsidealer osv. Noe annet du lurte på? 

😉

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor leser du at alle de ti tusenerne med lesere sluker alt på bloggen rått? Kanskje de smiler litt og forsetter livet sitt som normalt. Med vennner og familie. 

Du skriver at de fleste debetantene unngår å gå inn på bloggen, men det kritisereres på forumet at andre debetanter ikke sjekker kildene godt nok. Dere stoler da blindt på det de andre referer til. 

Anonymkode: d992c...e98

Påstanden jeg besvarte - var at om alle kritikere bare slutter å lese blogger, så vil de gå konkurs og slutte å blogge. 

Og selvsagt sjekkes kilder, men det er måter å gjøre det på, uten å gi selve bloggen klikk. 

Pent forsøk på kverulering.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Påstanden jeg besvarte - var at om alle kritikere bare slutter å lese blogger, så vil de gå konkurs og slutte å blogge. 

Og selvsagt sjekkes kilder, men det er måter å gjøre det på, uten å gi selve bloggen klikk. 

Pent forsøk på kverulering.

Pent forsøk på latterliggjøring. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg kverulerer ikke. 

Ehm? Her kverulerer du faktisk. Ironisk nok

Jeg påstod ikke at du kverulerte. Jeg observerte at det svar til påstander blir ignorert, oppklaring av faktafeil blir ignorert, generelt all faktisk nyanserende input blir ignorert. 

Hva er poenget med å prøve å føre en dialog, når det blir så ensidig?

Sånn forøvrig - absolutt all kritikken mot kritikerene, kan like gjerne snus mot metakritikerene i tråden her. Om en synes debatten på Rampelys er tåpelig bortkasting av energi  - hvor tåpelig er vel ikke de som gidder å bruke tid og krefter på å følge med på og hisse seg opp over andres debatt og tidsbruk........? ;) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pent forsøk på latterliggjøring. 

Takk. Det var med vilje. 

AnonymBruker
Skrevet

Så mye sinne, harme og krangling/diskutering om blogg og bloggere...  Har lest litt i tråden om CBE, Ofte får jeg følelsen av at kritikk mot bloggfirma, "narrativet" og gudene vet hva, egenrlig bare er en slags kamuflert kritikk mot personen som fronter firmaet, en vakker kvinne som håvet inn penger på å "gjøre ingenting", dvs pynte seg, lage mat og dekorere huset.  At de kommer synspunker på kritikkverdige forhold rundt eksponering av barna, merking av reklame, og hva slags rosa virkelighetsfjern verden hun lever i, kun er en slags litt mer intellektuell og indirekte måte å gå etter frontfiguren på. 

Anonymkode: a2e3e...9be

• Liker 3
Skrevet

Takk. Det var med vilje. 

🙄

«Mange av de som deltar i debattene på Rampelys unngår også i det lengste å trykke seg inn på blogg osv. Det er gjerne et par stykker som refererer hva som er blitt sagt. «

Hvor skriver du ikke at du kilde sjekker andre steder? Det kom først når du blir konfrontert med ditt eget innlegg. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehm? Her kverulerer du faktisk. Ironisk nok

Jeg påstod ikke at du kverulerte. Jeg observerte at det svar til påstander blir ignorert, oppklaring av faktafeil blir ignorert, generelt all faktisk nyanserende input blir ignorert. 

Hva er poenget med å prøve å føre en dialog, når det blir så ensidig?

Sånn forøvrig - absolutt all kritikken mot kritikerene, kan like gjerne snus mot metakritikerene i tråden her. Om en synes debatten på Rampelys er tåpelig bortkasting av energi  - hvor tåpelig er vel ikke de som gidder å bruke tid og krefter på å følge med på og hisse seg opp over andres debatt og tidsbruk........? ;) 

Jeg er engasjert i netthets og hvordan folk formulerer seg mot andre og om andre. Derfor jeg også har fulgt med på div tråder på Rampelys. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Okay folkens! Venter på neste «gode» argument. Vi har snart vært igjennom hele lista fra at rampelys hetser barn til at vi er sjalu på vakre bloggeier. Er det ingen som kan hoste opp et godt og overbevisende argument? Dokumentet gjerne isteden for å komme med synsing og påstander. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg er engasjert i netthets og hvordan folk formulerer seg mot andre og om andre. Derfor jeg også har fulgt med på div tråder på Rampelys. 

Glemte selvfølgelig netthets, føyer seg inn i lista. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Glemte selvfølgelig netthets, føyer seg inn i lista. 

Syns det er viktig å engasjere seg i da så mye kommunikasjon foregår på nett. Det er ikke noe som bør glemmes eller være likegyldig til. Er også veldig opptatt av å bekjempe mobbing, og det ene kan ofte føre til det andre. Syns det er viktig å være obs på måten en ordlegger seg på. Hvilke emojier en bruker når. Mye kan være "skjult" bak dem også, som fks blunkeemoijer. Det er interessant å observere. Og som sagt, viktig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Okay folkens! Venter på neste «gode» argument. Vi har snart vært igjennom hele lista fra at rampelys hetser barn til at vi er sjalu på vakre bloggeier. Er det ingen som kan hoste opp et godt og overbevisende argument? Dokumentet gjerne isteden for å komme med synsing og påstander. 

Jada, vi skjønner at du forsøker deg på "se så kul jeg er som ikke bryr meg om noe av kritikken". Det bekrefter bare påstandene om total mangel på selvinnsikt. Som igjen bekrefter hykleriet når an kritiserer bloggerne for akkurat de samme svakhetene man viser selv.

Anonymkode: 85d9e...1a3

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jada, vi skjønner at du forsøker deg på "se så kul jeg er som ikke bryr meg om noe av kritikken". Det bekrefter bare påstandene om total mangel på selvinnsikt. Som igjen bekrefter hykleriet når an kritiserer bloggerne for akkurat de samme svakhetene man viser selv.

Forsatt personangrep fremfor noe matnyttig? Påstand : bloggere fremmer kroppspress. Dokumentasjon https://www.vg.no/rampelys/i/Eo3Xbj/hoeyre-vil-ha-forbud-mot-reklame-for-kosmetiske-inngrep-paa-hoey-tid-mener-bloggere          Er det forsatt misunnelse og netthat som driver rampelys fremover? Eller samfunnsengasjement som andre opplyste og informerte mennesker også engasjerer seg i? 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vitner da vel ikke om total mangel på selvinnsikt. Jeg snakker kun f meg selv her, menjeg  tror ikke jeg overdriver når jeg hevder at  jeg har skrevet sikker hundre ganger om hvorfor jeg er kritisk. Misunnelsesargumentet faller på sin egen urimelighet - det er oppbrukt og dessuten veldig infantilt. 

Og når det gjelder kritikken av eksponeringen av barn, så kommer jeg ikke til å slutte å ta opp dette fordi en eller annen anonym person på internett er uenig i at barn har rett til privatliv og skjerming fra sine foreldre.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Forsatt personangrep fremfor noe matnyttig? Påstand : bloggere fremmer kroppspress. Dokumentasjon https://www.vg.no/rampelys/i/Eo3Xbj/hoeyre-vil-ha-forbud-mot-reklame-for-kosmetiske-inngrep-paa-hoey-tid-mener-bloggere          Er det forsatt misunnelse og netthat som driver rampelys fremover? Eller samfunnsengasjement som andre opplyste og informerte mennesker også engasjerer seg i? 

Jeg har ikke nevnt noe om misunnelse eller hva som driver folk til å skrive i Rampelys-forumet. Det kan ikke jeg vite noe om. Jeg tviler ikke på at noen oppriktig tror at det de gjør er en god ting. Jeg reagerer på omfanget og formatet kritikken kommer i, uavhengig av hva motivasjonen måtte være. Også helt uavhengig av hva bloggere gjør eller ikke gjør.

At du fortsetter med din agenda mot bloggere med lenker og greier i en tråd som dette virker bare fanatisk. Det er ikke interessant i denne tråden. Er behovet for å ta bloggere så sterkt at du ikke klarer å begrense deg til de relevante trådene?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, pøbelsara said:

Det vitner da vel ikke om total mangel på selvinnsikt. Jeg snakker kun f meg selv her, menjeg  tror ikke jeg overdriver når jeg hevder at  jeg har skrevet sikker hundre ganger om hvorfor jeg er kritisk. Misunnelsesargumentet faller på sin egen urimelighet - det er oppbrukt og dessuten veldig infantilt. 

Og når det gjelder kritikken av eksponeringen av barn, så kommer jeg ikke til å slutte å ta opp dette fordi en eller annen anonym person på internett er uenig i at barn har rett til privatliv og skjerming fra sine foreldre.

Jeg har aldri skrevet om misunnelse noen sted. Jeg tviler på at det er så mange av bloggkritikerne som er misunnelige på bloggerne, selv om det kanskje finnes noen. 

Nei, jeg vet jo at du ikke kommer til å la være. Ergo: Selvinnsikt, evne til å ta ansvar osv.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke nevnt noe om misunnelse eller hva som driver folk til å skrive i Rampelys-forumet. Det kan ikke jeg vite noe om. Jeg tviler ikke på at noen oppriktig tror at det de gjør er en god ting. Jeg reagerer på omfanget og formatet kritikken kommer i, uavhengig av hva motivasjonen måtte være. Også helt uavhengig av hva bloggere gjør eller ikke gjør.

At du fortsetter med din agenda mot bloggere med lenker og greier i en tråd som dette virker bare fanatisk. Det er ikke interessant i denne tråden. Er behovet for å ta bloggere så sterkt at du ikke klarer å begrense deg til de relevante trådene?

Klart det er relevant å legge til lenker i denne tråden - det er jo eneste form for dokumentasjon som gjelder.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...