AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #281 Skrevet 16. mars 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke nevnt noe om misunnelse eller hva som driver folk til å skrive i Rampelys-forumet. Det kan ikke jeg vite noe om. Jeg tviler ikke på at noen oppriktig tror at det de gjør er en god ting. Jeg reagerer på omfanget og formatet kritikken kommer i, uavhengig av hva motivasjonen måtte være. Også helt uavhengig av hva bloggere gjør eller ikke gjør. At du fortsetter med din agenda mot bloggere med lenker og greier i en tråd som dette virker bare fanatisk. Det er ikke interessant i denne tråden. Er behovet for å ta bloggere så sterkt at du ikke klarer å begrense deg til de relevante trådene? Anonymkode: 85d9e...1a3 Så når jeg prøver å debattere slik det skal debatteres , med dokumentasjon så er jeg fanatisk? Ja det høres logisk ut.. Anonymkode: 0e968...50a 4
Kollontaj Skrevet 16. mars 2019 #282 Skrevet 16. mars 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada, vi skjønner at du forsøker deg på "se så kul jeg er som ikke bryr meg om noe av kritikken". Det bekrefter bare påstandene om total mangel på selvinnsikt. Som igjen bekrefter hykleriet når an kritiserer bloggerne for akkurat de samme svakhetene man viser selv. Anonymkode: 85d9e...1a3 Jeg kritiserer aldeles ikke bloggere for manglende selvinnsikt, det jeg kritiserer dem for er måten de driver blogg, Ig, snap osv på, nemlig en bevisst manipulasjon for å tjene penger. Som jeg skrev i sted: SoMe-aktører som driver med fusk, bløffing, utlevering av barn for klikk og penger, retusjering og redigering for å fremstille et narrativ som ikke finnes, forskudde kroppsidealer osv. 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #283 Skrevet 16. mars 2019 42 minutter siden, erikhansen skrev: 🙄 «Mange av de som deltar i debattene på Rampelys unngår også i det lengste å trykke seg inn på blogg osv. Det er gjerne et par stykker som refererer hva som er blitt sagt. « Hvor skriver du ikke at du kilde sjekker andre steder? Det kom først når du blir konfrontert med ditt eget innlegg. "Konfrontert". Det falt meg simpelthen ikke inn å opplyse om det. Det var en selvfølge for meg, og ikke noe jeg reflekterte over at andre ikke visste. Det burde jeg kanskje gjort, men da det gikk opp for meg at andre ikke var klar over at det finnes andre muligheter så fortalte jeg selvsagt det. Slik er en helt vanlig dialog, en utdyper etterhvert. I virkelig gode dialoger lærer alle parter underveis. I denne ser det ut som om ønsket ligger mest i å finne noe å 'ta' andre debattanter på. Hver sin lyst. Anonymkode: 0ba1f...b70 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #284 Skrevet 16. mars 2019 1 time siden, SoWhat? skrev: Det ER forskjell på en mening og en påstand. Jeg kommer utrolig sjelden med påstander. Ikke irl og ikke her. Resten av det du skriver betrakter jeg som rent vrøvl. Det uthevede er en påstand. Og den er (som vanlig) ikke dokumentert. Anonymkode: 770a5...f38 3
SoWhat? Skrevet 16. mars 2019 #285 Skrevet 16. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det uthevede er en påstand. Og den er (som vanlig) ikke dokumentert. Anonymkode: 770a5...f38 Hm Hvis du vil ha dokumentasjon på det, så bare gå gjennom ting jeg har skrevet her inne. God fornøyelse 😄 1
Kollontaj Skrevet 16. mars 2019 #286 Skrevet 16. mars 2019 For å være litt seriøs; jeg er dritt lei av folk som hevder seg uskyldsrene i alle henseende når de selv sitter i gedigne glasshus. De som kritiserer bloggkritikerne har selvsagt selvinnsikt, de påstår aldri noe, de synser ikke, de underbygger og argumenterer. Hei, vent... 8
SoWhat? Skrevet 17. mars 2019 #287 Skrevet 17. mars 2019 (endret) 9 timer siden, Firestone skrev: For å være litt seriøs; jeg er dritt lei av folk som hevder seg uskyldsrene i alle henseende når de selv sitter i gedigne glasshus. De som kritiserer bloggkritikerne har selvsagt selvinnsikt, de påstår aldri noe, de synser ikke, de underbygger og argumenterer. Hei, vent... En påstand er i dagligtale ubegrunnet og stadig ( norsk leksikon ) det kan du Google opp. Jeg mener ikke det jeg skrev var ubegrunnet akkurat Jeg syns bare det er teit at du kommer med "uskyldsren". Jez Du( dere) har forsvart dere hardt i denne tråden, og blir tilmed det jeg klart oppfatter som både passiv aggressive samt å glatt informere om latterligjøring. Det er bare så ironisk all den tid noe av den kritikken dere kommer med mot CBE er at hun aldri tar selvkritikk, og at hun kan svare frekt. Se på dere selv! Kanskje dere kan forstå henne litt mer nå? Ryddet for brukerdebatt. Edie, adm. Endret 17. mars 2019 av Edie 1
SoWhat? Skrevet 17. mars 2019 #288 Skrevet 17. mars 2019 1 minutt siden, Firestone skrev: Er det ikke du selv (jeg klarer å henvende meg til deg uten å skrive dere, merk deg det) som stadig diskuterer historikken til tråder og bloggkritikere? Som hele tiden viser til (dog uten dokumentasjon) hva som har skjedd over flere år? Skulle da bare mangle at andre da - på din oppfordring - ikke skulle kunne sjekke hva du skrev senest for et døgn siden, når du hevder at du aldri påstår. Det er ytterst festlig at du synes å møte deg selv i døra er morsomt. Ville trodd det var mest pinlig. Uansett var det en spøk da. Jeg tror jo ikke for alvor at noen faktisk gjør det 🙂 Jeg skrev ikke at jeg "aldri" påstår. Jeg skrev at jeg gjør det sjeldent.
Edie Skrevet 17. mars 2019 #289 Skrevet 17. mars 2019 (endret) Ryddet for latterliggjøring, tull, brukerangrep, brukerdebatt og svar til dette. Edie, adm. Edit: Ryddet for persondebatt og svar til dette. Edie, adm. Endret 18. mars 2019 av Edie
erikhansen Skrevet 17. mars 2019 Forfatter #290 Skrevet 17. mars 2019 (endret) Da jeg opprettet denne tråden hadde jeg et snev av tro på at jeg kunne få noen til å forstå at det er et fint skille mellom gjentagende kritikk og trakassering. Men har forstått at de som skriver sin konstruktive kritikk her inne. Ikke evner å se akkurat det. Dere må i tillegg være skinnhellige som kan gå så hardt ut. Er det ingen skjeletter inn skapet deres? Det er i mitt! Så jeg trekker meg ut fra denne tråden. Endret 17. mars 2019 av erikhansen 4
erikhansen Skrevet 17. mars 2019 Forfatter #291 Skrevet 17. mars 2019 (endret) 🌙 Endret 17. mars 2019 av erikhansen
Kollontaj Skrevet 17. mars 2019 #292 Skrevet 17. mars 2019 På 14.3.2019 den 21.09, erikhansen skrev: Mener kvinneguiden forum rampelyset bør legges ned. Her får folk mobbe, trakassere andre uten at moderatorene fjerner innleggene. Kjenner jeg blir flau over enkelte «voksne» som mener mulighetrn til å ytre seg er det samme som ytringsfrihet. Skam dere! Dette er HI, @erikhansen. Synes du helt oppriktig at det innbyr til konstruktiv dialog rundt skillet mellom kritikk og trakassering som du skriver i ditt siste innlegg? Jeg synes du går hardt ut her, HI setter føringen for klimaet i tråden. Å starte med å be motstanderne om å skamme seg, er ingen god ide’, da har du lagt lista. 10
erikhansen Skrevet 17. mars 2019 Forfatter #293 Skrevet 17. mars 2019 6 minutter siden, Firestone skrev: Dette er HI, @erikhansen. Synes du helt oppriktig at det innbyr til konstruktiv dialog rundt skillet mellom kritikk og trakassering som du skriver i ditt siste innlegg? Jeg synes du går hardt ut her, HI setter føringen for klimaet i tråden. Å starte med å be motstanderne om å skamme seg, er ingen god ide’, da har du lagt lista. Bør man ikke skamme seg hvis man mobber og trakasserer? Ja eller nei? 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #294 Skrevet 17. mars 2019 36 minutter siden, erikhansen skrev: Da jeg opprettet denne tråden hadde jeg et snev av tro på at jeg kunne få noen til å forstå at det er et fint skille mellom gjentagende kritikk og trakassering. Men har forstått at de som skriver sin konstruktive kritikk her inne. Ikke evner å se akkurat det. Dere må i tillegg være skinnhellige som kan gå så hardt ut. Er det ingen skjeletter inn skapet deres? Det er i mitt! Så jeg trekker meg ut fra denne tråden. Veldig rart da - at du ikke tok tak i ett eneste av de seriøse, konstruktive innleggene på de første par sidene i tråden, som fok tok tak i denne debatten og dro opp ulike problemstillinger - til tross for din egen trådstart. Anonymkode: 0ba1f...b70 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #295 Skrevet 17. mars 2019 2 minutter siden, erikhansen skrev: Bør man ikke skamme seg hvis man mobber og trakasserer? Ja eller nei? Hvem skal bestemme hva som er mobbing og trakkasering? For - som du selv viste, på de første sidene av denne tråden. Så er det ikke så lett å skille, i hvert fall ikke for en person som er utenforstående debatten. Du dro fram et innlegg som eksempel på hets - som egentlig kun bestod av referanser til bloggerens tidligere blogginnlegg og uttalelser. Men dette var du visst ikke interessert i å diskutere videre, i hvert fall så ikke jeg deg ta tak i det. Som faktisk er en interessant problemstilling oppi det hele. Og delvis kan forklare hvorfor både både moderatorer og brukere på Rampelys får anklager mot seg som en ikke kjenner seg helt igjen i. Det er større spørsmål her. Ulike kommunikasjonsformer og tone i ulike miljøer. Et uttrykk som er drøyt for noen, kan i et helt annet milijø bety noe annet. Men du ser dessverre ikke ut til å ville ta den egentlige diskusjonen her. Kun ty til billig retorikk. Anonymkode: 0ba1f...b70 6
Kollontaj Skrevet 17. mars 2019 #296 Skrevet 17. mars 2019 2 minutter siden, erikhansen skrev: Bør man ikke skamme seg hvis man mobber og trakasserer? Ja eller nei? Tuller du? I ditt siste «stakkars meg, jeg la opp til debatt om skillet mellom kritikk og trakassering, men ingen hadde selvinnsikt»-innlegg prøver du i etterkant å definere hva tråden skulle ha handlet om. Nå innbiller du deg at å stille et retorisk spørsmål, kan redde deg fra å fremstå fullstendig ignorant - og slett ikke ute etter diskusjon. 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #297 Skrevet 17. mars 2019 Jeg lurer på hvorfor bloggkritikerne er så opptatt av å finne feil og "ta" kritikerne på noe - litt på samme måte som de gjør med bloggerne. Ikke en eneste gang har jeg sett noen faktisk kommentere kritikken de får - f.eks at de forventer mer selvinnsikt og evne til selvkritikk hos dem de kritiserer enn hos dem selv. Det eneste dere gjør er jo den barnslige "Sånn er du også!" "Du er sånn bare enda mere!" Anonymkode: 85d9e...1a3 2
Emmelise Skrevet 17. mars 2019 #298 Skrevet 17. mars 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Så mye sinne, harme og krangling/diskutering om blogg og bloggere... Har lest litt i tråden om CBE, Ofte får jeg følelsen av at kritikk mot bloggfirma, "narrativet" og gudene vet hva, egenrlig bare er en slags kamuflert kritikk mot personen som fronter firmaet, en vakker kvinne som håvet inn penger på å "gjøre ingenting", dvs pynte seg, lage mat og dekorere huset. At de kommer synspunker på kritikkverdige forhold rundt eksponering av barna, merking av reklame, og hva slags rosa virkelighetsfjern verden hun lever i, kun er en slags litt mer intellektuell og indirekte måte å gå etter frontfiguren på. Anonymkode: a2e3e...9be Beklager at jeg drar fram denne, men jeg føler at det er et viktig poeng som må frem her. La meg et øyeblikk sitere inn noe jeg skrev i Anne Brith-tråden for et par måneder siden: Sitat AB AS = AB. Produktet hennes selskap selger er henne selv. Så til enhver tid hvor hun er synlig på tv eller i aviser (av X grunn) så er det også ren reklame og promotering av hennes produkt som igjen leveres av hennes AS. Ved enhvert tid hvor hennes produkt nevnes eller promoteres kan hun ikke gjemme seg bak "privatperson". Så når hun har en opptreden på Helsekontrollen er det en promotering av produktet AB fordi det er produktet som presenteres. Bloggere gjemmer seg bak "stakkars lille meg som sitter her og bare skriver ting på bloggen min" mens i virkeligheten er de særdeles høytinnbringende AS-selskaper med regnskapsfirmaer og advokater i bakhånd. Produktene de selger er dem selv. CBE er produktet hennes blogg selger og alt som er tilknyttet henne, som også dessverre inkluderer nærmeste familie. Hennes ektefelle har kanskje muligheten til å si "vil ikke være med", men deres avkom har ikke. Og til tross for at de er produkter som selges via et AS, så behandler de all form for kritikk og spørsmål som om det er angrep på dem som privatperson. De er utmerket klar over at de er et firma som selger et produkt, men sekundet kritikken eller spørsmålene dukker opp er det fram med privatpersonen og hvor dypt krenket de føler seg. Som igjen følges opp med forsvarstaler om dems rett til respekt for privatlivet.. på firmaets nettside. Det er, for å si det mildt, dypt problematisk at selskaper som baserer seg på å selge personlige produkter ikke skal måtte ta til seg kritikk eller spørsmål av noen art og i tillegg hvor CEO'en selv kommer med gråteinnlegg på firmaets hjemmeside fordi alle er så "slemme og misunnelige". Ingen andre former for selskaper gjør dette og det hadde blitt ramaskrik om hvor uprofesjonelt og useriøst selskapet hadde vært om de prøvde. 8
pøbelsara Skrevet 17. mars 2019 #299 Skrevet 17. mars 2019 (endret) 1 time siden, erikhansen skrev: Bør man ikke skamme seg hvis man mobber og trakasserer? Ja eller nei? Kødder du? Jeg svarte deg saklig og ordentlig på startinnlegget ditt, selv om jeg er uenig i selve utgangspunktet for startinnlegget dit - og jeg mener at kritikk overhodet ikke er det samme som mobbing og trakassering. Det er bloggerne som velger at de selv ikke klarer å skille mellom seg selv som privatperson og som kommersiell medievirksomhet. VI får de mediene vi fortjener. VI må si fra når vi mener at mediene er i ferd med å gå ad undas. Du starter en tråd - opplever at folk er uenige med deg - og så trekker du deg furtent ut av tråden fordi du ikke klarer å overbevise oss som mener noe annet den deg? (Bortsett fra at du ikke har trukket deg ut, da. Men det er jo en annen skål.) Hav slags debattskikk er det? Det kan jo hende at vi som mener noe annet enn deg har reflekter rundt dette temaet i like stor grad som du har gjort. Du kan ikke komme inn i et debattforum og lekse opp for folk for så å bli furts fordi alle ikke enige med deg. Endret 17. mars 2019 av pøbelsara POstet før innlegget var ferdig. 7
Gjest Emmy_H Skrevet 17. mars 2019 #300 Skrevet 17. mars 2019 1 time siden, erikhansen skrev: Bør man ikke skamme seg hvis man mobber og trakasserer? Ja eller nei? Kom med dokumentasjon på mobbing og trakkasering, så kan man svare på det. Eller så kan jeg si som en bakeblogger som hater kvinner : vi får være enige om å være uenige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå