Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
:( Eg har kjøpt en ekstern USB drive, men datorn min vill ikkje finne den - Hvad kann vere årsaken till dette?
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Skjer det ingenting i det hele tatt når du plugger den i?

Du skrev ikke om du hadde Mac eller PC, men hvis det er en Windows-PC, bør du se i "Enhetsbehandling" om noe dukker opp der når du plugger den i.

Du kan også prøve å slette USB-enhetene i Enhetsbehandling (ja, faktisk slette dem) og starte maskinen på nytt. Da skal Windows finne alt på nytt, og det rydder av og til opp i USB-driverne.

Skrevet

Jo maskinen finner en ukjent enhet men i "my computer" finnes den bare ikkje. Eg tenker att prøve det med att slette USBerne og se hvad som skjer. TAKK :)

Skrevet
:( :-( :veldigsur: :cry::roll: Eg trode att eg hatte kjøbt ei harddisk - så har eg BARE kjøbt boksen till den :sjokkert:
Gjest Formosiss
Skrevet

USB-driver dukker ikke opp under "my computer", de legger seg på desktoppen, siden de bare er 'mountet'. Du finner den nok antagelig der ;-)

Skrevet

Oops.. Hvis du bare har kjøpt kabinettet, må du ha noe å fylle det med også.. dvs. en harddisk. Men dette skjønte du vel selv, så jeg... ;)

Skrevet

:-( Ja, det var bare en metalboks og en printplade som kunne lyse blåt når USB stikket blev sat i datorn :veldigsur:

Gjest Anonymous
Skrevet
:-( Ja' date=' det var bare en metalboks og en printplade som kunne lyse blåt når USB stikket blev sat i datorn :veldigsur:[/quote']

Det er ikke fullt så ille, tror jeg. En sånn ekstern harddisk-boks inneholder en USB-til-IDE-kontroller som gjør det mulig å koble en vanlig (og ganske rimelig) IDE-disk til USB-porten.

Man får sånne disker til 4-500 kroner (f.eks. denne eller denne), mens eksterne USB-harddisker typisk koster mellom 1000 og 2000 kroner. Hvorvidt du har gjort et dårlig kjøp eller ikke, kommer an på hvor mye du betalte for kabinettet.

Skrevet

Ja, absolutt. Det er helt vanlig med harddisk-kabinett. Det er bare å kjøpe en vanlig 3.5"-disk og sette i denne, så har du ekstern lagring. Til å ta med til venner og andre datamaskiner du skulle ha!

Skrevet

Hei Cronos :)

Det er bare en 2½" boks jeg har kjøpt :veldigsur: , men en harddisk som passer til denne boksen koster minnst 999,- d.kr.

Skrevet

Hei igjen. Du begynner virkelig å få sving på norsken din nå! :)

Det var dumt at du hadde kjøpt 2 1/2", for det er de man bruker i bærbare maskiner. Dvs. dyrere og mindre kapasitet.

Hvis du kan, vil jeg anbefale deg å bytte den i et 3 1/2"-kabinett. Da får du 200 gig for rundt 1000,-.

Skrevet

:) Hei Cronos

Du har ret i det med 2½" boksen

Jeg føler meg som en klovn der er like startet i et sirkus når jeg skriver på "norsk" :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...