Gå til innhold

Hund og ensomhet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det å ha hunder og dyr hjelper mot ensomhet og angst. Men hva skjer den dagen man må akutt på sykehus og man har lite nettverk rundt seg? 

Anonymkode: e9b64...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skaffer du et kjæledyr er du pliktig til å ordne med pass! Ellers går det ikke. 

Endret av Nerine_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da kan ikke de ensomme ha dyr da? 

 

Anonymkode: e9b64...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så da kan ikke de ensomme ha dyr da? 

 

Anonymkode: e9b64...7d7

Jo, men denne biten er en del av å ha kjæledyr. Man må være litt i forkant! Hør med naboer eller lignende som kan få dyret til pensjonet ifall det hender noe med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så da kan ikke de ensomme ha dyr da? 

 

Anonymkode: e9b64...7d7

Selvfølgelig! Betale for en god kennel om så. En hund er den beste hunden en kan ha!

Anonymkode: 0302b...df0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ønsker deg en kompis, men hva kan du tilby hunden? Det er lett å forelske seg i en nydelig hund, men skal en skaffe seg en hund må en faktisk være sikker på at livsstilen passer til hunden. 

En hund skal ha minst tre turer om dagen. En av turene skal være på minimum 1 time. Mange som aldri går tur, innbiller seg at dei kommer til å gå sååå lange turer når dei får hund. Fint, det.. Men hvor mange har ikke tatt feil...? 

Anonymkode: 8f736...ba8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker å gå tur så det er bare positivt. 

Anonymkode: e9b64...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig! Betale for en god kennel om så. En hund er den beste hunden en kan ha!

Anonymkode: 0302b...df0

Booke kennel i forkant av at man må akutt på sykehus? Godt tips du

Anonymkode: 7c922...dc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker å gå tur så det er bare positivt. 

Anonymkode: e9b64...7d7

En hund trenger også mental stimulering. Og at man har pass på kort varsel er høyst nødvendig om du bor alene. Hvis ikke kan du faktisk ikke ha hund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sier jo at hund hjelper mot ensomhet men når de ensomme da ikke kan ha hund alikevell da? Rart i grunn.

Anonymkode: e9b64...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man sier jo at hund hjelper mot ensomhet men når de ensomme da ikke kan ha hund alikevell da? Rart i grunn.

Anonymkode: e9b64...7d7

Nei, hvis man ikke har noen som helst plan på pass om situasjonen skulle oppstå kan du ikke ha hund. 

Er ikke det ganske opplagt at det ikke går å reise fra en hund hjemme alene på ubestemt tid?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da skal de som er de mest ensomme bli enda mere ensomme da?

Det er vell ikke så stor sannsynlighet at man må akutt på sykehus at det skal hindre en i å ha dyr?

Anonymkode: e9b64...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange måter å ordne hundepass på. Å være med i en hundeklubb eller en raseklubb, da får du hjelp og tips pluss at man får ett litt mere sosialt liv og det er garantert andre der som også trenger pass av hund av og til. 

Anonymkode: 5ae67...6ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så da skal de som er de mest ensomme bli enda mere ensomme da?

Det er vell ikke så stor sannsynlighet at man må akutt på sykehus at det skal hindre en i å ha dyr?

Anonymkode: e9b64...7d7

Unnskyld meg, men det er lov til å tenke selv. En hund er ikke en bamse, den trenger en hel del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund kan være et ''hjelpemiddel'' mot ensomheten, dersom man legger vekt på sosialisering av hunden. Da vil man fort kunne komme i kontakt med andre hundeeiere, og kanskje man blir kjent med noen som kan være hundepasser ved behov.

Anonymkode: 025c9...0d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne ting må man ta med i planen for når man tenker på å skaffe seg hund. Hbor skal den være hvis du må på sykehus, hvem skal hjelpe deg med den om du brekker et bein eller blir skikkelig sjuk og ikke kan komme ut på tur, om du har råd til å hjelpe den om den blir syk eller skadet osv. 

Anonymkode: e422b...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, Nerine_ skrev:

Nei, hvis man ikke har noen som helst plan på pass om situasjonen skulle oppstå kan du ikke ha hund. 

Er ikke det ganske opplagt at det ikke går å reise fra en hund hjemme alene på ubestemt tid?

Ja, man må ha en plan om at andre kan ta hånd om hunden hvis man blir innlagt. Eller blir så dårlig at man ikke kan ta ansvar for mer enn seg selv.

Jeg ble brått innlagt i forrige uke, med mistanke om hjerneblødning. Før det hadde jeg hatt flere anfall av sterk hodepine, men nå ble jeg innlagt med mistanke om hjerneblødning. Hadde ikke sjans til å ta meg av hundene i dagene før, da jeg hadde sånne smerter at jeg ikke engang klarte å gå ut på do med dem. Er glad jeg hadde mannen min da, som kunne gå ut med dem, og kunne gå på tur. 

Heldigvis hadde jeg ikke hjerneblødning, og alt står bra til i hodet mitt. Men jeg har fått en hodepine som 1% av folk får, men heldigvis kan det gå over i løpet av noen måneder. Er forøvrig veldig glad for at jeg ble sjekket for alt, gjennom ct og spinalpunksjon. Så nå vet jeg ihverftall at jeg ikke har hjernesvulst, og er heller ikke dement :) Selv om jeg er kjent for å være litt glemsk :)

Jeg har fortsatt smerter, og er redd for nye anfall av dette. For det var så smertefullt, og smertene varte over mange dager. Og bare for at andre kan søke om dette, så tror overlegen at jeg har paroksysmal hemikrani. Anfall kommer ved anstrengelse, og jeg må gå tur på flat mark, og helst at de er løse. 

Vi har to hunder som er veldig aktive selv om de er 10 og 7 år. Akkurat nå går det i sakte fart med hunder løse på 30 min tur.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Majott skrev:

Ja, man må ha en plan om at andre kan ta hånd om hunden hvis man blir innlagt. Eller blir så dårlig at man ikke kan ta ansvar for mer enn seg selv.

Jeg ble brått innlagt i forrige uke, med mistanke om hjerneblødning. Før det hadde jeg hatt flere anfall av sterk hodepine, men nå ble jeg innlagt med mistanke om hjerneblødning. Hadde ikke sjans til å ta meg av hundene i dagene før, da jeg hadde sånne smerter at jeg ikke engang klarte å gå ut på do med dem. Er glad jeg hadde mannen min da, som kunne gå ut med dem, og kunne gå på tur. 

Heldigvis hadde jeg ikke hjerneblødning, og alt står bra til i hodet mitt. Men jeg har fått en hodepine som 1% av folk får, men heldigvis kan det gå over i løpet av noen måneder. Er forøvrig veldig glad for at jeg ble sjekket for alt, gjennom ct og spinalpunksjon. Så nå vet jeg ihverftall at jeg ikke har hjernesvulst, og er heller ikke dement :) Selv om jeg er kjent for å være litt glemsk :)

Jeg har fortsatt smerter, og er redd for nye anfall av dette. For det var så smertefullt, og smertene varte over mange dager. Og bare for at andre kan søke om dette, så tror overlegen at jeg har paroksysmal hemikrani. Anfall kommer ved anstrengelse, og jeg må gå tur på flat mark, og helst at de er løse. 

Vi har to hunder som er veldig aktive selv om de er 10 og 7 år. Akkurat nå går det i sakte fart med hunder løse på 30 min tur.

 

 

Oj, det må ha vært en skummel og ekkel opplevelse😮 god bedring, håper du blir kvitt smertene innen kort tid❤️ sliter selv med migrene periodevis, hopepine er utrolig frustrerende og hemmende😐

Og en lite snev av glemskhet har de fleste av oss, der er mitt beste tips kalenderbok der alt viktig noteres i det øyeblikket jeg får beskjed😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...