Gå til innhold

Dager der man ikke orker å lage middag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ukeshandler alltid og planlegger middagene våre. Så hender det en sjelden gang, at jeg en dag er så sliten og trøtt at det ikke er aktuelt å hive seg i grytene. Hva gjør dere disse dagene? Mat må man jo ha. Vi ender av og til opp med å kjøpe noe takeaway eller noe enkelt, men det er jo dumt det skal overskride matbudsjettet 🙄

Anonymkode: 61467...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Huder

Spiser skiver, steker egg og bacon til! :) Evnt spiser som du nevner, take away! 

 

Driter i å spise middag 6 av 7 dager den uken jeg ikke ha barna her 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til slike dager blir det fort brødskiver eller kjemelett pytt i panne på meg iallfall 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sjeldent så gjør vel ikke den ene utgiften så stor forskjell? Ellers kan du lage noe som kan ligge i fryseren som du kan ta opp de dagene. God om mettende suppe fks. 

Anonymkode: d0ef5...768

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett blir det laget middag her hver dag. Men det skjer et sjeldent unntak.

Dager der sønnen min (voksen) påstår han ikke er sulten eller orker middag, orker jeg som regel ikke lage noe bare for meg selv. Da roter jeg i fryseren etter noe jeg kan slenge i ovnen og spise alene. En lørdag spiste jeg en hel boks is til middag istedet! Det var godt, hehe. 

Sønnen lager seg som regel bare nudler sent på kvelden etter en dag uten middag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Steker egg og har på brød. Evt varmer karbonader i ovnen, lager seg selv faktisk. Enten på brødskive eller med burgerbrød.

Anonymkode: b8898...c56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ostehorn fra butikken og toastjern her🙈

Anonymkode: 5f6b0...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid noe i frysen til slike dager. Det kan være pizza, vårruller, karbonader etc. Og vi har alltid egg i huset. Null problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en sånn dag. Det kommer til å bli litt sent før jeg er hjemme.

I kjøleskapet ligger 2 broccolitopper og en fløteskvett. Da lager jeg en rask broccolisuppe og varmer et rundstykke.

Anonymkode: 8fec2...ef7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en pose med lapskausblanding, kutt opp grillpølser, ha i vann og litt buljong. Kokes til det er ferdig. Lettvint og godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hanne67 said:

Ta en pose med lapskausblanding, kutt opp grillpølser, ha i vann og litt buljong. Kokes til det er ferdig. Lettvint og godt! 

Evt en pose wok planding med ferdigkuttet kjøtt. 

Slike ting kan fryses i påvente av slike dager :)

Anonymkode: 9bf92...793

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lager litt ekstra av noen ting som egner seg for frysing en gang i blant til sånne dager. Nå har jeg f.eks hjemmelaget bolognese der jeg kun trenger koke litt pasta og én hjemmelaget pizza i frysen. 

Anonymkode: 4a3fa...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ingen unnskyldning for å kjøpe take-away, hvis du har lyst på det så kjøp det.  Vil du lage mat, så lag mat. Matlaging kan gjøres veldig enkelt. Vanligvis tar jeg ut noe kjøtt eller fisk og grønnsaker fra fryseren kvelden i forveien, og tiner i kjøleskapet, og steker kjøttet/fisken i stekeovnen, mens jeg koker ris, spaghetti, poteter el.l, og varmer grønnsakene i ovnen på ettervarmen.

Anonymkode: a17e6...1d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Koker linser sammen med frosne grønnsaker og blander sammen en currymix med diverse krydder. Eller spiser skiver med peanøttsmør og banan. Varme havre sammen med frosne bær er også en enkel klassiker

Anonymkode: 72e06...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student og singel, så hvis du har barn er kanskje ikke hva jeg gjør så relevant, men for min del gjør jeg det veldig enkelt. En pose nudler med litt strimlet gulrot og vårløk, rett i koppen suppe med et rundstykke eller to, og hvis jeg VIRKELIG ikke orker lager jeg meg en pose mikropopcorn 😅Men det funker da! Jeg er en sånn person som vil ha varmmat til middag, så da fungerer popcorn bedre som nødløsning enn brødskive. Kan også eventuelt lage meg ostesmørbrød med ost, skinke og tomat. 

Anonymkode: 31b75...37b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid ost.  Så ostesmørbrød kan jeg mekke om jeg ikke orker lage middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...