Gå til innhold

Er det vanskelig å hekle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan å strikke, men har aldri lært å hekle. Vil så gjerne ha en fin hobby det kan bli noe av. 

Anonymkode: 53171...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det vil jeg ikke si det er. Det finnes massevis av flotte instruksjonsvideoer som viser hvordan man hekler, og lærer deg alt fra det grunnleggende til mer "avansert" hekling. 

Jeg lærte å hekle på skolen en gang i tiden, men hadde glemt alt sammen da jeg ville begynne og hekle igjen i slutten av 40-årene. Fant da frem en instruksjonsvideo på Drops sine sider, lærte meg det på nytt, og heklet i vei. Det var sånne gammeldagse bestemors-ruter jeg lærte via video.

http://www.garnstudio.com/video.php?lang=no

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Jeg lærte meg først å pjone ved hjelp av youtube. Etterhvert ble det hekling også. Synes det er enkelt når man kan se video av hvordan man gjør :) 

Pjoning er kjempegøy! Jeg lager et par votter i løpet av en kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor kan å hekle, men hun har desverre ikke tid til å sitte og hekle sammen med meg. Jeg har har lyst til å lære å hekle disse rutene. Er det vaskelig? 

Takk for svar :) 

BD2B8C47-3E22-45AA-A7AF-A6997DB826F3.jpeg

Anonymkode: 53171...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min mor kan å hekle, men hun har desverre ikke tid til å sitte og hekle sammen med meg. Jeg har har lyst til å lære å hekle disse rutene. Er det vaskelig? 

Takk for svar :) 

 

Anonymkode: 53171...6db

Det ser ut som en form for bestemorsruter, men de er annerledes. Vet dessverre ikke hva de heter. Håper noen andre kan hjelpe deg med det. Får du vite hva de heter, kan du søke etter instruksjonsvideoer.

Men de ser ikke vanskelige ut, nei. Og det sier jeg som er ganske amatør selv :) Jeg fikk til vanlige bestemorsruter og hadde nok fått til disse også.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mor kan å hekle, men hun har desverre ikke tid til å sitte og hekle sammen med meg. Jeg har har lyst til å lære å hekle disse rutene. Er det vaskelig? 

Takk for svar :) 

BD2B8C47-3E22-45AA-A7AF-A6997DB826F3.jpeg

Anonymkode: 53171...6db

Hei. Så fine farger😀Eg lærte å hekle gjennom youtube...du kan søke på sunburst granny,det ligner litt på det. Det er utruleg kjekt å hekle og etterkvart sette sammen rutene...spesielt med sånne nydelege fargar. Lykke til.

Anonymkode: a451e...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var vanskelig, men jeg kan heller ikke strikke, og er generelt dårlig på håndarbeid. 
Utfordringen for meg er å få knutene (eller hva det kalles) ca like stram/jevn. Kombinert med en del dårlig tålmodighet, så ga jeg opp :fnise: 
Men slik jeg har sett og lest om det, så vil det være ganske så enkelt dersom man allerede er litt øvet i forhold til dette med å stramme tråder og slikt som man også gjør i strikking. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...