AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #1 Skrevet 13. mars 2019 Vil gjerne høre hvordan dere med barn på ca 1 år feirer 17.mai? Har dere masse besøk eller en rolig dag? Champagnefrokost med venner eller familiebesøk på ettermiddag? Anonymkode: 83b50...42c
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #2 Skrevet 13. mars 2019 Når vår var 1 år såg vi på barnetoget og var innom skolen for leker. Var så på besøk hos venner på ettermiddagen. Anonymkode: 4ab97...6cc
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #3 Skrevet 13. mars 2019 Champagnefrokost med barn? Vi er sammen familien, og ser på barnetoget som går forbi. Anonymkode: 4a9e6...0fa 7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #4 Skrevet 13. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Champagnefrokost med barn? Vi er sammen familien, og ser på barnetoget som går forbi. Anonymkode: 4a9e6...0fa Er min mann som «maser» om det med champagnefrokost 🙄 Han har mange barnløse vennepar som har invitert oss til dette før vi fikk barn, og i år mener han vi bør invitere de. Personlig synes jeg det virker som mye stress siden barnet enda ikke sover hele natten og det å drikke alkohol tidlig på dagen har jeg ikke noe til overs for. For meg er 17.mai først og fremst barnas dag, og en familiedag. Anonymkode: 83b50...42c 1
Wonders Skrevet 13. mars 2019 #5 Skrevet 13. mars 2019 (endret) Null alkohol med barn tilstede. Vi setter ut flagg på verandaen, og pynter vognen med sløyfe. Alle har festdrakt unntatt far, som bruker dress og fin 17. mai-sløyfe, vi møtes hjemme hos oss med besteforeldre, går til barneskolen og følger opplegget der. Så hjem sammen, litt middag og iskake/dessert. Resten av kvelden er rolig med TV-repriser av barnetoget i hovedstaden. Endret 13. mars 2019 av Wonders 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #6 Skrevet 13. mars 2019 Ingenting. Vi holder oss hjemme på 17. mai og tar det som en vanlig dag, med hverdagsklær. Anonymkode: 57e7d...3d8
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #7 Skrevet 13. mars 2019 Vi har vært på champagnefrokost, og også arrangert selv, frem til og med i fjor. Da var jeg høygravid, men det var bare koselig for våre venner har det ikke som fylleslag. I år er derimot knerten nesten et år, så vi har tenkt å invitere oss selv til mine foreldre, invitere med oss hans foreldre (samboeren er enebarn) og ha dagen sammen med besteforeldre og oldeforeldre ❤ Anonymkode: 952bf...373 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #8 Skrevet 13. mars 2019 Etter vi fikk barn har vi vært på skolen og vært med på opplegget der. Lita bygd, så mange treffes der. Før barn var både han og jeg opptatt med korps og speider, så har aldri vært vant til dette med champagnefrokost. Etter at vi er ferdige ved skolen drar vi som regel bare hjem og slapper av. Anonymkode: f8aaf...c71
Lilypond Skrevet 13. mars 2019 #9 Skrevet 13. mars 2019 Vi har første barnebarn på begge sider, da hn var ca 1 år inviterte vi begge sett besteforeldre til oss på lunsj og var ute på de lokale arrangementene med alle sammen på ettermiddagen.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #10 Skrevet 13. mars 2019 Vi har kjørt champagnefrokost med venner da vårt barn var ett år. Han fikk ingenting ut av «leker på den lokale barneskolen». Vi hadde til og med barnevakt og gikk ut på kvelden, skyt oss! Anonymkode: 93c64...a0f 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #11 Skrevet 13. mars 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har kjørt champagnefrokost med venner da vårt barn var ett år. Han fikk ingenting ut av «leker på den lokale barneskolen». Vi hadde til og med barnevakt og gikk ut på kvelden, skyt oss! Anonymkode: 93c64...a0f Hvordan vet du at han ikke fikk noe ut av det om dere ikke var der? 🙈 Anonymkode: 4ab97...6cc 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #12 Skrevet 13. mars 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at han ikke fikk noe ut av det om dere ikke var der? 🙈 Anonymkode: 4ab97...6cc Ja, alle vet jo at ettåringer elsker sekkeløp og loddsalg. Anonymkode: b6889...3ee 13
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #13 Skrevet 13. mars 2019 Altså, ungen er ett år. Den bryr seg ikke om 17. Mai. Gjør det dere har lyst til. Anonymkode: baf83...07f 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #14 Skrevet 13. mars 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, alle vet jo at ettåringer elsker sekkeløp og loddsalg. Anonymkode: b6889...3ee Det handler ikke om aktivitetene, men stemningen og det å få være med de eldre barna. Det er det samme for meg hva folk gjør, synes bare det er teit å uttale seg om noe man tydeligvis ikke har tatt barnet med på i det hele tatt 🙄 Anonymkode: 4ab97...6cc
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #15 Skrevet 14. mars 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Ja, alle vet jo at ettåringer elsker sekkeløp og loddsalg. Anonymkode: b6889...3ee Min ettåring ville elsket å se større barn. Men vi var på vennetreff. Anonymkode: 40066...c9b
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #16 Skrevet 14. mars 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke om aktivitetene, men stemningen og det å få være med de eldre barna. Det er det samme for meg hva folk gjør, synes bare det er teit å uttale seg om noe man tydeligvis ikke har tatt barnet med på i det hele tatt 🙄 Anonymkode: 4ab97...6cc Ja alle vet jo at bråk, køer og folkemengder er 1 åringers favoritt🙄 nei herlighet, man trenger ikke prøve alt mulig for å vite at det ikke er noe særlig. I år er han nærmere 2 og vi skal ta han med må barneting, men i fjor var det totalt bortkastet. Anonymkode: 93c64...a0f 4
Gjest BearMama Skrevet 14. mars 2019 #17 Skrevet 14. mars 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Er min mann som «maser» om det med champagnefrokost 🙄 Han har mange barnløse vennepar som har invitert oss til dette før vi fikk barn, og i år mener han vi bør invitere de. Personlig synes jeg det virker som mye stress siden barnet enda ikke sover hele natten og det å drikke alkohol tidlig på dagen har jeg ikke noe til overs for. For meg er 17.mai først og fremst barnas dag, og en familiedag. Anonymkode: 83b50...42c Ser ikke probelmet med en Champagnefrokost. Kommer selvsagt an på om dette er folk som drikker seg snydings, men min erfaring med Champagnefrokost er at folk tar seg et glass eller to med jordbær og god mat uten st de blir påvirket eller beruset. Ikke trenger dere å blir der så himla lenge heller. Vår brydde seg ikke om noe da han var 1. Var fornøyd så lenge han var oppi vogna eller fikk krabbet rundt. 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke om aktivitetene, men stemningen og det å få være med de eldre barna. Det er det samme for meg hva folk gjør, synes bare det er teit å uttale seg om noe man tydeligvis ikke har tatt barnet med på i det hele tatt 🙄 Anonymkode: 4ab97...6cc Det er ikke mye stemning for en ettåring med verken tog eller kaos på en barneskole. Det er hovedsaklig bråk og skråling og de fleste hadde aldri deltatt om de ikke måtte pga av barna. Ikke mange foreldre jeg har snakket med koser seg med å stå opp før sola for å se på toget i byen eller henge på skolen på 17. mai. Jeg hater alt oppstyret rundt 17. mai. Men jeg deltar om sønnen min ønsker det. Han har hittil ikke vært særlig interessert og utenom å stikke innom en liten tur i nærområdet så har han foretrukket å leke på lekeplassen.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #18 Skrevet 14. mars 2019 Altså.. det spørs helt hva slags champagnefrokost dere er vant til. Vi har venner som kan nyte 1-2 glass med en god frokost, som ikke blir påvirket og som enten ønsker å gå i tog eller se NRK-sendingen. OG vi har venner som regner champagnefrokost som et vorspiel, med høylytte samtaler, sterkt påvirket, mye mas. Sistenevnte er IKKE greit rundt barn! Og hvis det er det dere ønsker, og dermed setter bort ungen eller har den til stede, på hans første 17 mai? Nei da ser jeg faktisk ned på dere. Jeg mener 17 mai, på lik linje med julaften, er for barn. Ikke foreldre. Selv om de er for «unge» for å forstå opplevelsen enda. Anonymkode: 6264a...7e0 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #19 Skrevet 14. mars 2019 Ser ingen problem med champagnefrokost og barn. Her er det ett glass mimosa eller to til maten. Ofte blir det kun appelsinjus fordi vi må kjøre diverse steder.. Tog og feiring i skole er ikke veldig gøy for babyer altså. Eller foreldre. Anonymkode: ccbb6...07d 3
Million Skrevet 14. mars 2019 #20 Skrevet 14. mars 2019 Jeg har aldri drukket alkohol til frokost eller tidlig på dagen noen gang, og hadde ikke falt meg inn å gjøre det på 17. mai heller. I hvert fall ikke etter at jeg fikk barn. Vi pleide å ta med barnet i vognen (pyntet den med sløyfe eller flagg) og gikk og så på barnetoget. Spiste en is i byen, gjerne sammen med besteforeldrene, og så kake og 17. mai middag osv hjemme hos besteforeldrene. Da småen begynte på skolen, fulgte vi opplegget der i de årene. Leker og samling i skolegården, alle hadde med seg campingstoler osv, og mat og drikke var å få kjøpt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå