Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært uføretrygdet i to år og har nå fått meg jobb på den lokale remaen. Men jeg gruer meg til å gå på jobb. Er det ikke sykt flaut å møte naboen når man står i kassa eller rydder i varene?  Jeg har ikke så høy utdannelse (ferdig med videregående) så jeg kan ikke få meg noe annen jobb men jeg skulle ønske at jeg kunne få meg en jobb jeg ikke er flau over. Er det noen andre som føler på dette? Begynner på jobben i april men jeg vil høre hva andre tenker om lav status jobber etter uføre. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å gå ut i jobb etter to år har jeg stor respekt for. Stå på og drit i hvilke jobb som er statusjobber

• Liker 48
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvorfor skulle det være flaut? Jobb er jobb! Alle må ha penger for å leve. Du kan

være stolt for at du har en jobb og smile til dine naboer når de kommer :) Du vet aldri hva slags bakgrunn de har heller, kan godt være de har jobbet seg opp fra gulvet. 

Anonymkode: a21f8...6dc

• Liker 18
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om hva folk jobber med, aldri tenkt at en jobb er lav status eller flaut.

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Jobb er jobb :)

Å komme seg fra ufør til arbeidstaker er bra jobba!

Synes det er synd at du tenker sånn, ser du selv ned på noen som jobber i en dagligvare? Eller som vasker eller tømmer søppel? Hvis ja, følte du ikke at det å være uføretrygdet var enda verre? 

AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke butikkjobb er en lavstatusjobb, kan ha noe med at jeg har jobbet på butikk selv. :)
Har i dag lang utdanning og jobb i et firma de fleste sannsynligvis ikke har hørt om med mindre de er i en spesifikk bransje, men jobbet i butikk i tre år, og det var en erfaring jeg tar med meg videre som veldig verdifull.

Anonymkode: 6c442...529

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Butikkjobb er en jobb som alle andre! Det er DU som gjør at det blir en ok opplevelse å handle middag til familien min, som gjør at jeg slipper å gå på klissete gulv eller måtte løpe rundt som ei hodeløs høne når det er ti g jeg ikke finner. Veldig takknemlig!

Anonymkode: 7c4d0...e7e

• Liker 6
Skrevet

Jeg fatter ikke helt ærlig og oppriktig hvordan noen kan være flau over jobben sin fordi den av noen, som deg selv, betrakter som lavstatus. Og like ærlig og oppriktig har jeg aldri sett dette lavstatus-stempelet noe annet sted enn her inne. Hva skjer?

Jeg har aldri sett ned på en eneste en som skal ha disse lavststus-jobbene! 

Det du bør gjøre Ts, er å være en av de ansatte som er blid og hyggelig som de på min nærbutikk. Er innom og kjøper frokost som i dag, og det er faktisk en opptur hver gang. Du kan faktisk gjøre en forskjell i folks hverdag, for ansatte i butikker må vi forholde oss til i hverdagen. Tenk litt over det. Og vær glad fordi du har fått jobb! Gratulerer med det 🙂

• Liker 10
Skrevet

Gå på jobb og vært stolt over hva du har oppnådd. Smil og gjør en god jobb. 

Det er det jeg legger merke til når jeg kommer inn i en butikk. Har aldri tenkt noe sånt som stakkars, du må være dårlig stilt eller dum som jobber i butikk. Det viktigste er at man utfører jobben med stolthet. Prøv å gjøre det beste ut av det. 

• Liker 5
Skrevet
14 minutter siden, SoWhat? skrev:

...

Det du bør gjøre Ts, er å være en av de ansatte som er blid og hyggelig som de på min nærbutikk. Er innom og kjøper frokost som i dag, og det er faktisk en opptur hver gang. Du kan faktisk gjøre en forskjell i folks hverdag, for ansatte i butikker må vi forholde oss til i hverdagen. Tenk litt over det. Og vær glad fordi du har fått jobb! Gratulerer med det 🙂

Setter Stor pris på de som jobber i butikken ¨min¨, alltid hyggelige, slår ofte av en liten prat,

-hvis det ikke er masse stress. OG, Lavstatus... EN ting alle trenger er mat... Vær heller Stolt du,

for å gjøre en udiskutabelt viktig jobb. Og du skal vite dette... MANGE Enslige mennesker prater ikke med, eller har noen menneskelig kontakt, bortsett fra når de er i butikken... Lavstatus, -pfff... 

Ett lite smil, bare å ¨bli Sett¨, behandlet med venlig respekt, -kan bety masse... Gå på jobben,-stolt du.

a.

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, Theajenta95 skrev:

Jeg har vært uføretrygdet i to år og har nå fått meg jobb på den lokale remaen. Men jeg gruer meg til å gå på jobb. Er det ikke sykt flaut å møte naboen når man står i kassa eller rydder i varene?  Jeg har ikke så høy utdannelse (ferdig med videregående) så jeg kan ikke få meg noe annen jobb men jeg skulle ønske at jeg kunne få meg en jobb jeg ikke er flau over. Er det noen andre som føler på dette? Begynner på jobben i april men jeg vil høre hva andre tenker om lav status jobber etter uføre. 

Hva tenker du selv hver gang du går inn i en butikk? Ser du ned på de ansatte og tenker at de burde være flau over å jobbe der? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tenker som andre, jobb er jobb, og varehandel har store muligheter for opprykk for dem som viser interesse og tar initiativ selv. 

Eneste lavstatus jobb i mine øyne er yrkespolitikere/politiske rådgivere rett ut fra UNI studier.. 

Anonymkode: 34ea8...390

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, SoWhat? skrev:

Helt enig! Stå på, TS! 

Anonymkode: b1daa...fd3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De som er mest opptatt av status er jo de som har minst i hodet, for å si det sånn. Om noen mener en butikkjobb er lavstatus og negativt, så sier jo det mye om hva de synes er viktig i livet. Altså, vi kan ikke leve livene våre rundt hva overfladiske mennesker mener. Vi må se til mennesker med gode verdier, som er oppegående og genuine, og forsøke lære fra dem istedet. Ville en god mann med gode verdier dømt deg for at du jobbet i butikk?

Anonymkode: 03b76...dd9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk som bryr seg om folk har yrker som er status eller ikke er ikke folk du bør bry deg med uansett. Det er den type folk som samtidig blir sjalu om andre har et yrke som liksom er mer status enn det dem har. 

Vi trenger folk i alle typer jobber for at samfunnet skal gå rundt. Det hadde blitt ganske trasig om alle skulle jobbe som siviløkonomer og sivilingeniører. Det hadde blitt ganske skitne kontorlokaler, og hva skulle man gjort når strømmen gikk eller når doen ble tett? Og hvordan skulle man fått fylt diesel på vei hjem fra jobb om det ikke var folk som fraktet dieselen til bensinstasjonen, og her kommer du inn, for hvordan skulle man ha laget middag uten å ha en butikk man kunne handle maten sin i? 

Du bør være stolt over at du gjør nytte for deg i samfunnet!

Anonymkode: 843d8...168

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen jobb er lavstatus jobb. Hvis det i det hele tatt er noe som heter det, så er ikke "kassedame" på Rema en slik jobb. Det går ikke bare på selve utdanning. Å jobbe i butikk er/kan være tung/hardt jobb. Har ihvertfall stor respekt for de som jobber der. 

Anonymkode: 046e8...fa6

• Liker 2
Skrevet

Så bra TS 😍 Kom deg på jobb med et stort smil om munnen! Noen må selge melk og brød også, alle kan ikke være advokater eller astronauter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil heller si at det å gå fra trygda til butikkansatt er å rykke et trinn opp på statusstigen. Gratulerer med jobb :) og lykke til! 👍

Anonymkode: 27f15...b4a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil heller si at det å gå fra trygda til butikkansatt er å rykke et trinn opp på statusstigen. Gratulerer med jobb :) og lykke til! 👍

Anonymkode: 27f15...b4a

Tror du de uføre er uten utdanning? Hvem tror du de uføre er?

Anonymkode: 94e03...e49

Skrevet

Uten ansatte i butikker så blir det vanskelig å handle, så for meg, så er de ansatte i butikker gull verd.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...