Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Krølltang89 skrev:

Nå må du virkelig roe deg ned. Du vet ikke noenting hvilken forholdsregler som tas hjemme hos de, og hvilken beskjed Helene har fått av legen når det gjelder hennes kyssesyke. Som nevnt av en annen her er kyssesyken og korona viruset to vidt forskjellige ting også. 

Å ta den lille informasjonen du har fått, for å så dra de til disse lengder er verken hjelpsomt, korrekt eller etisk riktig. Mats (med t btw) får god oppfølging på jobben hans, og det er et stort fokus på at de ansatte føler seg friske. Slutt å spre feilaktig informasjon om noens situasjon eller hopp til konklusjoner. 

Du kaller dokumentasjonen jeg har lagt fram som uetisk og spekulasjoner? De som ikke har fått med seg informasjonen om Korona viruset, må virkelig bo på en annen planet. Å  legge frem et argument om hvor hensynsløst det er å potensielt smitte folk med et virus i disse dager, er virkelig ikke spekulativt eller feilinformasjon.  Du vet vel ingenting om hva slags hensyn som blir tatt på Mats`arbeidsplass

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Miranda16 said:

Du kaller dokumentasjonen jeg har lagt fram som uetisk og spekulasjoner? De som ikke har fått med seg informasjonen om Korona viruset, må virkelig bo på en annen planet. Å  legge frem et argument om hvor hensynsløst det er å potensielt smitte folk med et virus i disse dager, er virkelig ikke spekulativt eller feilinformasjon.  Du vet vel ingenting om hva slags hensyn som blir tatt på Mats`arbeidsplass

Kyssesyken og korona viruset er ikke et og samme virus. Om Helene hadde vært bekreftet syk med korona hadde saken verdt en helt annen. Men du har rett i at begge to, virusene altså, smitter via dråper. 

Ja, jeg mener du benytter situasjonen for å vri om på fakta som er gitt, for å stille Helene i et dårlig lys. I mine øyne er det uetisk, og med tanke på situasjonen pandemien som nå sprer seg gjør det ting bare verre.

Endret av Krølltang89
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Krølltang89 skrev:

Kyssesyken og korona viruset er ikke et og samme virus. Om Helene hadde vært bekreftet syk med korona hadde saken verdt en helt annen. Men du har rett i at begge to, virusene altså, smitter via dråper. 

Ja, jeg mener du benytter situasjonen for å vri om på fakta som er gitt, for å stille Helene i et dårlig lys. I mine øyne er det uetisk, og med tanke på situasjonen pandemien som nå sprer seg gjør det ting bare verre. 

Jo, jeg vet veldig godt hvilken forholdsregler som blir tatt der Mats jobber. Jeg vet også veldig godt hvilken informasjon Helene fikk av sin lege rundt hennes kyssesyke. 

Myndighetene anbefaler at  ALLE som har luftveisinfeksjoner holder seg "hjemme". HD har selv skrevet flere innlegg på blogg og IG om dette. Hun mener at alle skal ta hensyn utenom henne

All personlig informasjonen  du har om Mats og Helene, er ren spekulasjon
 

Endret av Miranda16
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet ikke akkurat med at jeg kom gjennom til deg, men uansett: 

Kyssesyken og korana er ikke samme sykdom, kan du i det minste anerkjenne det? 

Mats har en samfunnskritisk jobb, og må derfor gå på med mindre han ikke føler seg bra. Skulle den situasjonen oppstå vil han bli satt i karantene umiddelbart, i påvente av prøveresultat. 

Hvis all personlig informasjon jeg har er spekulasjon: hvordan kan du da vite hva HD mener og føler? Siden "alle skal ta hensyn utenom henne". Trenger ikke svar, jeg bare spør. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Krølltang89 skrev:

Jeg regnet ikke akkurat med at jeg kom gjennom til deg, men uansett: 

Kyssesyken og korana er ikke samme sykdom, kan du i det minste anerkjenne det? 

Mats har en samfunnskritisk jobb, og må derfor gå på med mindre han ikke føler seg bra. Skulle den situasjonen oppstå vil han bli satt i karantene umiddelbart, i påvente av prøveresultat. 

Hvis all personlig informasjon jeg har er spekulasjon: hvordan kan du da vite hva HD mener og føler? Siden "alle skal ta hensyn utenom henne". Trenger ikke svar, jeg bare spør. 

Du leser jo ikke det jeg skriver. Ref. min siste post

Her er liste over kritiske samfunnsfunksjoner . Vektere står ikke oppført her. https://www.ks.no/fagomrader/helse-og-omsorg/informasjon-om-koronaviruset/samfunnets-kritiske-funksjoner/  

Er det noe som er krystallklart i denne saken er hva Helene mener og føler https://www.helenedrage.no/2020/03/12/ikke-vaer-en-drittsekk/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
28 minutter siden, Miranda16 skrev:

Myndighetene anbefaler at  ALLE som har sykdommer som kan smitte andre om å ta hensyn. HD har selv skrevet flere innlegg på blogg og IG om dette. Hun mener at alle skal ta hensyn utenom henne

All personlig informasjonen  du har om Mats og Helene, er ren spekulasjon
 

Jeg lurer på om du har lenke til uttalelser fra myndighetene om at det er en generell anbefaling i disse tider om ALLE smittsomme sykdommer, ikke bare korona. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, CecilieX skrev:

Jeg lurer på om du har lenke til uttalelser fra myndighetene om at det er en generell anbefaling i disse tider om ALLE smittsomme sykdommer, ikke bare korona. 

Ja det lurer jammen jeg også på.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å se disse vloggene hennes på YouTube, men må bare skru av, da hun styrer så fryktelig oppi håret og i ansiktet hele tiden. Så ufattelig forstyrrende! 

Når det kommer til smitte/kyssesyke/virus, vil jeg tro de har fått både råd og veiledning i forhold til dette. Ikke noe vi skal hverken spekulere eller diskutere. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Miranda16 said:

Du leser jo ikke det jeg skriver. Ref. min siste post

Her er liste over kritiske samfunnsfunksjoner . Vektere står ikke oppført her. https://www.ks.no/fagomrader/helse-og-omsorg/informasjon-om-koronaviruset/samfunnets-kritiske-funksjoner/  

Er det noe som er krystallklart i denne saken er hva Helene mener og føler https://www.helenedrage.no/2020/03/12/ikke-vaer-en-drittsekk/

 

Ser du virkelig ikke at de bryr seg når det kommer såpass mange poster og bønner om at folk skal følge rådene som blir gitt?

Vektere, generelt, er ikke samfunnskritiske nei. 

Det er det at du vri om dette med Helene sin kyssesyke om, og fremstiller ekteparet som at de ikke bryr seg jeg reagerer på. For et det en ting som kommer godt frem så er det jo at de bryr seg. Hvis ikke ville det jo ikke være noen poster om det, eller oppfordringer til å følge retningslinjer fra myndighetene. Og det er her jeg mener du er uetisk: du tar HD sin kyssesyke og vri litt på det, for å fremstille ekteparet på en måte hvor de verken bryr seg, eller tar hensyn til andre. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har kyssesyken og da skal en bl.a unngå å kysse, for å ikke føre videre smitte. Allikevel legger hun ut ivrig kyssing på mannen sin. Synes i disse tider hvor det er fokus på å unngå dråpesmitte at det er dårlig vurdering å gjøre dette. Tror ikke mannen er så interessert i å bli smittet av kyssesyken, og det var tydelig at han synes det var ubehagelig når hun nærmeste hoppet på han. I samme åndedrag kommer hun med innlegg om at folk ikke skal være idioter og ta hensyn og unngå å smitte andre. Tydelig at det bare er snakk om Corona virus i dette tilfellet...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Krølltang89 skrev:

Dette er linker som omhandler korona viruset, ikke kyssesyke. Ergo: try again

Kyssesyken er en luftveisinfeksjon https://nhi.no/sykdommer/barn/infeksjoner/kyssesyke-mononukleose/?page=1

"Infeksjonen arter seg som regel som en kraftig halsbetennelse med halssmerter, høy feber og hovne lymfeknuter på halsen. Oftest medfører sykdommen også infeksjon utenfor halsen, blant annet i lever og milt."

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, panzerpølsa said:

Har prøvd å se disse vloggene hennes på YouTube, men må bare skru av, da hun styrer så fryktelig oppi håret og i ansiktet hele tiden. Så ufattelig forstyrrende! 

Når det kommer til smitte/kyssesyke/virus, vil jeg tro de har fått både råd og veiledning i forhold til dette. Ikke noe vi skal hverken spekulere eller diskutere. 

Enig med deg. Jeg klarer faktisk ikke å se på videoene hennes lenger pga det hårstyret. Hun virker helt fanatisk opptatt av håret sitt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Miranda16 skrev:

Kyssesyken er en luftveisinfeksjon https://nhi.no/sykdommer/barn/infeksjoner/kyssesyke-mononukleose/?page=1

"Infeksjonen arter seg som regel som en kraftig halsbetennelse med halssmerter, høy feber og hovne lymfeknuter på halsen. Oftest medfører sykdommen også infeksjon utenfor halsen, blant annet i lever og milt."

Det som er galt med innleggene dine er at du blander sammen mononukleose med coronaviruset og snakker om karantene og Gud veit hva som ikke er et bilde når det gjelder monoukleose. Vi får regne med at mannen til HD ikke kysser med andre el drikke av samme glass/flasker nå, de har nok fått vite hvordan de skal forholde seg. Det er jo også generelt lite spredning og smittefare av virus ifht kyssesyken, fordi de fleste har hatt viruset, men ikke blitt dårlige av det. I motsetning til coronaviruset som er helt nytt, ingen har hatt det før og det smitter veldig lett! 
 

https://nhi.no/sykdommer/barn/infeksjoner/kyssesyke-mononukleose/?page=2

Endret av Jobbermedbarn
La til noe
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Miranda16 said:

Kyssesyken er en luftveisinfeksjon https://nhi.no/sykdommer/barn/infeksjoner/kyssesyke-mononukleose/?page=1

"Infeksjonen arter seg som regel som en kraftig halsbetennelse med halssmerter, høy feber og hovne lymfeknuter på halsen. Oftest medfører sykdommen også infeksjon utenfor halsen, blant annet i lever og milt."

Ok. 

Men siden du er så godt kjent med Helene: hvordan symtoner har hun hatt i det siste da? 

Uavhengig av hva du svarer: jeg gidder ikke mer. Poenget mitt står allikevel, jeg synes det er feil av deg å ta litt informasjon, strø på litt egne meninger og servere det som fakta. Å kalle ekteparet for egoistisk, uempatisk og what not er å gå over en grense. 

Vær gjerne uenig i ordene som postes av HD, kritiser bildene hu legger ut og alt det der. Men i disse tider, å kalle både HD og mannen for å ikke ta hensyn er ikke greit. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Krølltang89 skrev:

Dette er linker som omhandler korona viruset, ikke kyssesyke. Ergo: try again

Signerer.

Når folk med luftveisinfeksjoner generelt skal holde seg hjemme er det fordi det ikke kan utelukkes at de faktisk har korona, så lenge de ikke er testet (og man tester jo bare begrenset nå).

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 minutt siden, Miranda16 skrev:

Du tuller nå?

Dette er fordi symptomer som dette kan være korona, derfor skal du ikke ta lett på det og holde deg inne slik at du ikke uforvarende sprer koronasmitte uten å vite det.  

Når HD nå vet hva slags sykdom hun har så gjelder ikke disse rådene henne, selvfølgelig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...