Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Moongirl skrev (10 timer siden):

Kan det være at de har tatt en Gastric bypass operasjon og ikke en sleeve? Hos de er ikke den manglende magesekken skjært vekk og tatt ut av kroppen! Er ikke fysisk mulig at en sleeve-magesekk blir vanlig igjen, selv etter mange år. Men ja...det går fint an å spise feil mat..og lite og ofte...og gå opp i vekt på den måten..

Og hva er en normal porsjon....kan jo diskuteres...og noe mat "fyller lite"...og man kan spise mer.av. Derfor bør matmengde ikke være i fokus hos influencere!

Her har du misforstått. Gastric bypass er den operasjonen som er mest invasive hvor komplikasjoner er potensielt større (tarmslyng bl.a.). Gastric sleeve er en mindre risikofylt operasjon hvor det er fullt mulig å utvide magesekken igjen, og derfor er mindre suksessfull en bypass. Sleeve brukes mest i dag fordi den har færrest alvorlige komplikasjoner. 

Det finnes mennesker som har tatt gastric sleeve 2 og 3 ganger etter magesekken har blitt utvidet igjen. Det er sinnsykt at det er lov, men slik er det.

Ellers er jeg enig i poenget ditt. Influencere bør ikke vise frem slankemat slik Helene gjør, spesielt ikke når hun prøver å formidle motsatt budskap. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner en som tok sleeve for rundt 7 år siden. Raste ned i vekt. Nå sitter hen i rullestol pga fedme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (7 timer siden):

Kjenner en som tok sleeve for rundt 7 år siden. Raste ned i vekt. Nå sitter hen i rullestol pga fedme. 

Det er hodet som skulle vært operert...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hvor mye hun poserer seg til en helt annen kropp. Bare å sammneligne poseringbildene med reelen hun la ut for noen dager siden, der hun prøver «å falle gjennom veggen» med ei bok, hvor vi får se henne i profil. 

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

platypus skrev (På 10.1.2024 den 6.27):

Det er utrolig hvor mye hun poserer seg til en helt annen kropp. Bare å sammneligne poseringbildene med reelen hun la ut for noen dager siden, der hun prøver «å falle gjennom veggen» med ei bok, hvor vi får se henne i profil. 

Enig. Tenk hvor mange andre i SoMe som antakelig gjør det samme som «fronter» kropp og utseende😉

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/10/2024 at 6:27 AM, platypus said:

Ja hun er dyktig. Men så lenge hun ikke knytter annonser og inntekt oppmot kroppens fasong (noe hun ikke gjør lenger 👏🏻), så kan hun posere så mye hun bare ønsker. Hun føler seg kanskje  bedre når hun gir seg selv en illusjon å se på, og det skader jo ingen når hun ikke knytter det oppmot noe spesielt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/11/2024 at 12:38 PM, Lileep said:

Ja hun er dyktig. Men så lenge hun ikke knytter annonser og inntekt oppmot kroppens fasong (noe hun ikke gjør lenger 👏🏻), så kan hun posere så mye hun bare ønsker. Hun føler seg kanskje  bedre når hun gir seg selv en illusjon å se på, og det skader jo ingen når hun ikke knytter det oppmot noe spesielt. 

Enig om å være uenig her.

Det er det samlede bildet hun sender ut; poseringer, fokus på synlige kragebein, bittesmå porsjoner av keto-mat og tilsynelatende timesvis med trening. 

Man blir negativt påvirket av hennes ekstreme kroppsfokus. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Finnwife said:

Enig om å være uenig her.

Det er det samlede bildet hun sender ut; poseringer, fokus på synlige kragebein, bittesmå porsjoner av keto-mat og tilsynelatende timesvis med trening. 

Man blir negativt påvirket av hennes ekstreme kroppsfokus. 

Ja det har du veldig rett i, så tar tilbake at det ikke skader noen 😥

Endret av Lileep
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste om «hvor flott det var å inkludere en to-åring i treningen». Helt uenig!  Hvis ikke målet er å påvirke til framtidig trening da…?! En to-åring har ikke noe å gjøre på et helsestudio. Hvis alle tar med barna sine, blir det etter hvert fint på trening… 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (15 minutter siden):

Det siste om «hvor flott det var å inkludere en to-åring i treningen». Helt uenig!  Hvis ikke målet er å påvirke til framtidig trening da…?! En to-åring har ikke noe å gjøre på et helsestudio. Hvis alle tar med barna sine, blir det etter hvert fint på trening… 

Det var min tanke også. Er 16-års aldersgrense på mange treningssentre, med mulighet for barnepass eller lignende. La det forbli slik. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Roadrunner said:

Det var min tanke også. Er 16-års aldersgrense på mange treningssentre, med mulighet for barnepass eller lignende. La det forbli slik. 

28 minutter siden, cerruti said:

Dette er jo igjen et eksempel på at hun overhode ikke tenker gjennom ting, hvordan ting oppfattes av andre  🫣

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (1 time siden):

Dette er jo igjen et eksempel på at hun overhode ikke tenker gjennom ting, hvordan ting oppfattes av andre  🫣

Innholdsløs er kontoen hennes blitt ihvertfall. Alt går på repeat og ingenting endrer seg. Innholdet hennes skjønner jeg ikke lenger. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (4 timer siden):

Innholdsløs er kontoen hennes blitt ihvertfall. Alt går på repeat og ingenting endrer seg. Innholdet hennes skjønner jeg ikke lenger. 

Nok et keto-matbilde. Er det mulig? At hun ikke blir flau selv. Kun for å vise små, karbo-fattige måltider. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cerruti skrev (14 minutter siden):

Nok et keto-matbilde. Er det mulig? At hun ikke blir flau selv. Kun for å vise små, karbo-fattige måltider. 

Ja, og her misser jeg innholdet på kontoen hennes. 20 des hadde hun et innlegg om at hun trigges av at andre kommenterer maten hun spiser osv. Når man da velger legge ut bilde av mat, så må man jo regne med å få kommentarer på det også eller?????Samme med innlegget fra igår om at tidligere år har målene vært å gå med x antall kilo osv..hun som ifølge seg aldri har mål å gå ned i vekt. Vektnedgangen hennes forklarer hun som en bivirkning av grep hun tar…Hele kontoen er kropp, utseende, kropp, utseende, kropp, utseende, reklame innimellom. Litt om mensen, skal vi ha flere barn og drømmen om bibliotek ispedd et voldsomt forbruk til tider av klær og sminke

• Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (6 timer siden):

Det er vel sikkert en grunn til at det flere steder er 16-års grense f.eks. i styrkerom. Jeg ser for meg at stygge ulykker kan skje med løse vekter og annet tungt utstyr (spesielt også med at mange ikke rydder etter seg og setter platene fra seg overalt på høykant - noe jeg har observert utallige ganger ). 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (9 timer siden):

Den storyen var snakket om på treninga mi idag.  Var noen som hadde sett det..... Hva hvis alle skulle ta med toåringene sine inn på senteret....skulle det blitt lett å få trent. ..🤣 kan vel ikke være hverken lov eller særlig ansvarlig . De surrer rundt og er i veien...får en finger i klem eller en kettlebell i hue. Kjempelurt.  

Men for all del. Tren med toåringen hjemme, men ikke ta barnet med inn i vektrommet.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Måsies
Laia skrev (På 14.1.2024 den 18.51):

Det er vel sikkert en grunn til at det flere steder er 16-års grense f.eks. i styrkerom. Jeg ser for meg at stygge ulykker kan skje med løse vekter og annet tungt utstyr (spesielt også med at mange ikke rydder etter seg og setter platene fra seg overalt på høykant - noe jeg har observert utallige ganger ). 

De aller fleste treningssenter har jo aldersgrenser nettopp på grunn av dette. Det er jo helt kurant å ha med unger på trening som oppfører seg greit, men de som disse reglene er laget for er jo nettopp de som har unger som bare flyr rundt uten oppsyn, og da kan det gå skikkelig galt.

Men det er jo ikke noe farligere for barn på et treningssenter enn andre steder så lenge man følger med, snarere tvert imot, tunge ting som kan velte eller falle ned for eksempel er jo ofte dårligere sikret i et gjennomsnittlig hjem enn på et gym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som uansett ønsker å ha masse unger på et treningssenter? Det er vel ingen? Det hun viste til var å inkludere en 2-åring i treningen. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, cerruti said:

Hvem er det som uansett ønsker å ha masse unger på et treningssenter? Det er vel ingen? Det hun viste til var å inkludere en 2-åring i treningen. 

Var slik jeg også leste det, at hun oppfordret foreldre å ta med 2-3åringene sine med på trening for å inkludere og tilbringe tid med barnet. Ikke som en nødløsning fordi barnevakt ikke var tilgjengelig. Og det blir bare veldig veldig feil. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene er så negativ! Det er ingen undertone av lykke å spore, ikke engang i de (få) positive postene hun har. Om man prøver å bare smile når livet og ting skjer så blir dagene så mye bedre! Om hun innser viktigheten av tiden med ungen og at hun blir så fort stor. (Å slutter å dele ungen!!) Om hun fokuserer på alle de fine tingene hun garantert har i livet, å ikke vektlegger negativiteten, tenk så fine dagene hennes kunne vært!  Jeg blir helt svett av all surkinga!

• Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...