Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Plannergirl
1 time siden, pøbelsara skrev:

Hvis man mener helt ulike ting i ulike tråder, kan man faktisk ikke forvente å bli tatt på alvor i noen av dem. Hvert innlegg fra samme bruker, men i ulike debatter står ikke helt alene for seg selv. Selv om man diskuterer under et anonymt nick, er man jo den samme personen. Debatter utvikler seg og vokser, Man blir kjent med andres standpunkt, og debatterer videre etterhvert som ulike synspunkt og meninger kommer frem. Men hvis man har helt ulik argumentasjon i ulike tråder, blir det vanskelig  for de man debatterer med å vite hva man egentlig mener.  Man risikerer å bli mistrodd, eller i enda verre.

Jeg ser at du @Levina applauderer ting i andre tråder som du kritiserer her - og da er det helt naturlig at både jeg og andre vil vite hvorfor? hva er forskjellen? Hvorfor skal noen applauderes for å posere seg vakrere og smalere mens andre får pes for akkurat det samme? Budskapet til begge er jo at man skal være glad i og stolt av kroppen sin. Hvis du mener at andre skal akseptere de ulike meningene du har om dette, bør du i det minste argumentere for hvorfor. 

Skjønner at det er frustrerende med brukere som tilsynelatende har forskjellige meninger i forskjellige tråder, men kan vi holde oss til HD i denne tråden. Kritikken er vel forskjellig fordi forskjellige influencere har forskjellig motivasjoner (HD bruker jo kroppen sin for å »bekjempe»  kroppspress og det er det få andre som påstår). Dette glir fort over i brukerdebatt så bedre å ignorere og ikke svare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Kollontaj skrev:

Du mener motsatt i to tråder? Det har da vitterlig med din kritikk av HD å gjøre. 

Jeg reagerer på HD dobbeltkommunikasjon, hvor hun sier en ting og gjør noe annet, så jeg tar ikke noen diskusjon om CBE her i denne tråden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Birdo skrev:

Fordi? 

Det er bare digresjoner, hvis ikke det finnes andre måter å støtte HD på er det da noe å støtte? Med disse gjentagende digresjoner om andres hensikt pålagt av andre brukere så mangler kanskje noen av disse brukerne andre argumenter?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler det ikke om å støtte den eller den andre, det handler om å ha en redelig some-Debatt. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, pøbelsara skrev:

For meg handler det ikke om å støtte den eller den andre, det handler om å ha en redelig some-Debatt. 

Skjønner ikke at det er så vanskelig å rapportere og spørre i ris og ros. Det er opp til moderatorene hva som skal lukes bort 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miranda16 skrev:

Skjønner ikke at det er så vanskelig å rapportere og spørre i ris og ros. Det er opp til moderatorene hva som skal lukes bort 

Dette handler ikke om moderering - det handler om brukere som mener helt diametralt ulike ting i ulike tråder. Som mener at det er forkastelig å posere så man fremstår så pen som mulig når HD gjør det, men som synes det er helt greit og naturlig og en selvsagt ting når andre gjør det.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Miranda16 skrev:

Skjønner ikke at det er så vanskelig å rapportere og spørre i ris og ros. Det er opp til moderatorene hva som skal lukes bort 

Det er jo ikke opp til moderatorene å luke vekk brukere med dobbelmoral, så spørsmål om sådan bør jo være helt innenfor.

Endret av Infinity
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
13 timer siden, Levina skrev:

Du får nok ta den diskusjonen i CBE tråden. 

Svar meg gjerne på hvorfor HD blir så kritisert for noe CBE gjør daglig? Og hvordan HD sine greier kan være verre enn CBE sin bruk av mindreårige i reklamekanalene sine? Hver ferie og hver helg må disse trå til for å bidra til blogg fyll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk inn på bloggen hennes nå for å se hvor mye hun har gått ned etter slankeoperasjonen, men synes ikke hun har blitt noe særlig mindre? Noen som vet? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, himmeloghav skrev:

Jeg gikk inn på bloggen hennes nå for å se hvor mye hun har gått ned etter slankeoperasjonen, men synes ikke hun har blitt noe særlig mindre? Noen som vet? 

Hun har gått ned 40-50 kg, så det er nok en stor forskjell. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, cerruti skrev:

Hun har gått ned 40-50 kg, så det er nok en stor forskjell. 

Og deretter lagt på seg igjen, som hun har uttalt selv.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cerruti skrev:

Hun har gått ned 40-50 kg, så det er nok en stor forskjell. 

Har hun? Jeg syntes det ser ut som hun er sitt gamle jeg igjen? Mulig bildene lyver.. 

Ser hun sier hun har gått opp igjen, har hun gått opp alt igjen? Funket ikke operasjon?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke forskjell på henne før operasjon og nå. Var det ikke vellykket operasjon? Det psykiske må jo henge med. Hvis man trøstespiser er det ikke bare bare å slutte med det.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Plannergirl
1 time siden, himmeloghav skrev:

Jeg ser ikke forskjell på henne før operasjon og nå. Var det ikke vellykket operasjon? Det psykiske må jo henge med. Hvis man trøstespiser er det ikke bare bare å slutte med det.

Dette har vært diskutert litt lengre bak i tråden, men hun sier selv at hun har gått på medisiner hun ikke skulle hatt som har «ødelagt» for operasjonen og dermed gått litt opp igjen (hun spesifiserer ikke hvor mye av de 50kg hun gikk ned hun evt har gått opp igjen). Nå har hun vel fått dette i orden og sier hun er på rett spor igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, himmeloghav skrev:

Jeg ser ikke forskjell på henne før operasjon og nå. Var det ikke vellykket operasjon? Det psykiske må jo henge med. Hvis man trøstespiser er det ikke bare bare å slutte med det.

Hvorfor antar du at hun trøstespiser? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lirah
11 timer siden, Beatbox skrev:

Det trenger man ikke å anta eller spekulere i, hun har sagt det selv flere ganger at hun bearbeider følelsene med mat. https://www.helenedrage.no/2019/02/11/mat-og-folelser/

Hadde hun bare vært like åpen nå. Det er tydelig at ting ikke gikk helt som det skulle etter operasjonen, og jeg skulle så inderlig ønske at hun var mer åpen. Mer ekte. Fortalte hva som faktisk gikk galt. Å si at en medisin er årsaken er ikke nok, i mine øyne, for det er aldri slik at det "bare" er medisinen. Det er ikke slik medikamenter fungerer! Noen ganger lurer jeg på hva hun spiser, hvordan hun trener (det vet vi jo til en viss grad), for siden vekten ikke går ned og bare oppover, hvor er det grunnen ligger? Hva gjør hun for å eventuelt forhindre det? Hvordan er tankene og følelsene i denne prosessen? Hva om hun en dag viste oss hva hun spiser i løpet av en dag, da inkludert det hun trøstespiser? Hva om hun viste oss hva hun trøstespiste i løpet av en uke, satte ting i perspektiv og åpnet opp en samtale om trøstespising?  

Jeg trøstespiser så klart selv, derfor er dette temaet interessant for meg. Jeg har f.eks spist fem potetgullposer på en uke og flere sjokoladeplater enn jeg kan telle/huske. Det er nitrist og forferdelig ovenfor kroppen min, og det er tabulagt. Så jeg skjønner at dragen ikke vil prate om det - men, hun prater om alt annet? 

Edit: Og prøver du å si til noen at ja hei altså jeg sliter med maten jeg trøstespiser, så får man beskjed om å skjerpe seg. Noen vil heve et bryn og bare hæ, trøstespise, spise så mye for å trøste seg selv? Hvordan hvorfor hæ? Du ber ikke en anorektiker skjerpe seg. Jeg mener heller ikke at trøstespising er like alvorlig som langtkommet anoreksi, ettersom jeg per definisjon ikke nødvendigvis dør av å trøstespise - men jeg spiser på meg overvekt, jeg spiser på meg helseplager, og om jeg ikke slutter innen la oss si 20-30 år, så vil jeg veie ekstremt mye og kanskje bli hjelpetrengende. Livskvaliteten synker og jeg ødelegger livet mitt med mat. Så kanskje det er kan sidestilles med anoreksi - det er iallefall ekstremt vanskelig å bare slutte/skjerpe seg/bare la være å kjøpe maten. Hodet fungerer ikke sånn, hadde det vært så enkelt hadde ingen trøstespist. 

Rant done. Helene, om du kjenner deg igjen det her; snakk om det! Vær sårbar! Om du ikke vil; okay greit. Men det er mer forståelse å høste enn du tror, og kanskje det kan hjelpe deg selv også å være åpen, ettersom du er så offentlig som du er. Om du leser her hadde det vært veldig kjekt om du kunne kommentere dette eller nevne det i en vlog. 

Endret av Lirah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 time siden, Lirah skrev:

Hadde hun bare vært like åpen nå. Det er tydelig at ting ikke gikk helt som det skulle etter operasjonen, og jeg skulle så inderlig ønske at hun var mer åpen. Mer ekte. Fortalte hva som faktisk gikk galt. Å si at en medisin er årsaken er ikke nok, i mine øyne, for det er aldri slik at det "bare" er medisinen. Det er ikke slik medikamenter fungerer! Noen ganger lurer jeg på hva hun spiser, hvordan hun trener (det vet vi jo til en viss grad), for siden vekten ikke går ned og bare oppover, hvor er det grunnen ligger? Hva gjør hun for å eventuelt forhindre det? Hvordan er tankene og følelsene i denne prosessen? Hva om hun en dag viste oss hva hun spiser i løpet av en dag, da inkludert det hun trøstespiser? Hva om hun viste oss hva hun trøstespiste i løpet av en uke, satte ting i perspektiv og åpnet opp en samtale om trøstespising?  

Jeg trøstespiser så klart selv, derfor er dette temaet interessant for meg. Jeg har f.eks spist fem potetgullposer på en uke og flere sjokoladeplater enn jeg kan telle/huske. Det er nitrist og forferdelig ovenfor kroppen min, og det er tabulagt. Så jeg skjønner at dragen ikke vil prate om det - men, hun prater om alt annet? 

Edit: Og prøver du å si til noen at ja hei altså jeg sliter med maten jeg trøstespiser, så får man beskjed om å skjerpe seg. Noen vil heve et bryn og bare hæ, trøstespise, spise så mye for å trøste seg selv? Hvordan hvorfor hæ? Du ber ikke en anorektiker skjerpe seg. Jeg mener heller ikke at trøstespising er like alvorlig som langtkommet anoreksi, ettersom jeg per definisjon ikke nødvendigvis dør av å trøstespise - men jeg spiser på meg overvekt, jeg spiser på meg helseplager, og om jeg ikke slutter innen la oss si 20-30 år, så vil jeg veie ekstremt mye og kanskje bli hjelpetrengende. Livskvaliteten synker og jeg ødelegger livet mitt med mat. Så kanskje det er kan sidestilles med anoreksi - det er iallefall ekstremt vanskelig å bare slutte/skjerpe seg/bare la være å kjøpe maten. Hodet fungerer ikke sånn, hadde det vært så enkelt hadde ingen trøstespist. 

Rant done. Helene, om du kjenner deg igjen det her; snakk om det! Vær sårbar! Om du ikke vil; okay greit. Men det er mer forståelse å høste enn du tror, og kanskje det kan hjelpe deg selv også å være åpen, ettersom du er så offentlig som du er. Om du leser her hadde det vært veldig kjekt om du kunne kommentere dette eller nevne det i en vlog. 

Gitt denne tråden er det ikke mye forståelse å spore, og jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå at det skulle kunne hjelpe henne når du ser hva slags kommentarer hun får her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
Akkurat nå, CecilieX skrev:

Gitt denne tråden er det ikke mye forståelse å spore, og jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå at det skulle kunne hjelpe henne når du ser hva slags kommentarer hun får her. 

Nei men nå er det vell ikke slik at hennes følgerbase er å spore her i tråden. Vi er nok bare et fåtall av hennes mange følgere. Jeg ville ikke brydd meg så mye om hva en grinete bruker på KG lirer ut av seg når det kommer til usaklig kritikk og kvalme. Disse menneskene har det nok bare ille med seg selv og må mynte sin elendighet på noen andre. Bare å ignorere de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
1 time siden, Lirah skrev:

Hadde hun bare vært like åpen nå. Det er tydelig at ting ikke gikk helt som det skulle etter operasjonen, og jeg skulle så inderlig ønske at hun var mer åpen. Mer ekte. Fortalte hva som faktisk gikk galt. Å si at en medisin er årsaken er ikke nok, i mine øyne, for det er aldri slik at det "bare" er medisinen. Det er ikke slik medikamenter fungerer! Noen ganger lurer jeg på hva hun spiser, hvordan hun trener (det vet vi jo til en viss grad), for siden vekten ikke går ned og bare oppover, hvor er det grunnen ligger? Hva gjør hun for å eventuelt forhindre det? Hvordan er tankene og følelsene i denne prosessen? Hva om hun en dag viste oss hva hun spiser i løpet av en dag, da inkludert det hun trøstespiser? Hva om hun viste oss hva hun trøstespiste i løpet av en uke, satte ting i perspektiv og åpnet opp en samtale om trøstespising?  

Jeg trøstespiser så klart selv, derfor er dette temaet interessant for meg. Jeg har f.eks spist fem potetgullposer på en uke og flere sjokoladeplater enn jeg kan telle/huske. Det er nitrist og forferdelig ovenfor kroppen min, og det er tabulagt. Så jeg skjønner at dragen ikke vil prate om det - men, hun prater om alt annet? 

Edit: Og prøver du å si til noen at ja hei altså jeg sliter med maten jeg trøstespiser, så får man beskjed om å skjerpe seg. Noen vil heve et bryn og bare hæ, trøstespise, spise så mye for å trøste seg selv? Hvordan hvorfor hæ? Du ber ikke en anorektiker skjerpe seg. Jeg mener heller ikke at trøstespising er like alvorlig som langtkommet anoreksi, ettersom jeg per definisjon ikke nødvendigvis dør av å trøstespise - men jeg spiser på meg overvekt, jeg spiser på meg helseplager, og om jeg ikke slutter innen la oss si 20-30 år, så vil jeg veie ekstremt mye og kanskje bli hjelpetrengende. Livskvaliteten synker og jeg ødelegger livet mitt med mat. Så kanskje det er kan sidestilles med anoreksi - det er iallefall ekstremt vanskelig å bare slutte/skjerpe seg/bare la være å kjøpe maten. Hodet fungerer ikke sånn, hadde det vært så enkelt hadde ingen trøstespist. 

Rant done. Helene, om du kjenner deg igjen det her; snakk om det! Vær sårbar! Om du ikke vil; okay greit. Men det er mer forståelse å høste enn du tror, og kanskje det kan hjelpe deg selv også å være åpen, ettersom du er så offentlig som du er. Om du leser her hadde det vært veldig kjekt om du kunne kommentere dette eller nevne det i en vlog. 

Ja, dette hadde vært interessant og ekte. Hadde absolutt fulgt noen som delte tanker og åpenhet om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...