Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Plannergirl
14 minutter siden, Infinity skrev:

Jeg er enig i at bloggere burde beholde klærne på, men jeg ser ikke så mye «trøkk» på slanke bloggere om å kle på seg..

Synes da det er debatt om dette hele tiden jeg. I alle fall SE blir jevnt bedt om å kle på seg, og CBE, og AB. Både i kommentarfelt, på KG og Jodel osv. Like mye «trøkk» på de som på HD, men veldig få som sier imot i diskusjonene om «tynne» influencere. Vi som kritiserer HD for lettkledde bilder kritiserer de andre like mye for akkurat det samme. Kroppsstr er irrelevant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Plannergirl skrev:

Synes da det er debatt om dette hele tiden jeg. I alle fall SE blir jevnt bedt om å kle på seg, og CBE, og AB. Både i kommentarfelt, på KG og Jodel osv. Like mye «trøkk» på de som på HD, men veldig få som sier imot i diskusjonene om «tynne» influencere. Vi som kritiserer HD for lettkledde bilder kritiserer de andre like mye for akkurat det samme. Kroppsstr er irrelevant. 

Jeg får håpe det stemmer, men det er ikke mitt inntrykk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Infinity skrev:

Jeg er enig i at bloggere burde beholde klærne på, men jeg ser ikke så mye «trøkk» på slanke bloggere om å kle på seg..

 

7 timer siden, Agatha Spinatha skrev:

Nei, rart det der egentlig. 

Selvfølgelig går det på det samme. Jeg var inne på bloggen til L O i går etter å ha lest her, og jeg blir helt sjokkert over hva jeg ser.   

På en annen side, tror jeg H D blir kritisert for hun forsøker å pakke det å vise seg fram i et budskap, mens mange andre bare lar det stå til. Sistnevnte blir kanskje da til syvende og sist like greit, 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, cerruti skrev:

 

Selvfølgelig går det på det samme. Jeg var inne på bloggen til L O i går etter å ha lest her, og jeg blir helt sjokkert over hva jeg ser.   

På en annen side, tror jeg H D blir kritisert for hun forsøker å pakke det å vise seg fram i et budskap, mens mange andre bare lar det stå til. Sistnevnte blir kanskje da til syvende og sist like greit, 

Stemmer det, dvs hun blir kritisert for motiver hun aldri uttrykker, men som folk her i tråden tillegger henne, og så kritiserer henne for at hun ikke innrømmer at hun har.

Og da er vi vel tilbake til start.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner henne fra tidligere livet hennes.

Håper hun stopper alle sosiale media, får orden på seg selv. Hun vil aldri klare det så lenge hun bruker tid på dette.

Kun godt ment fra meg! Sosiale media er livsfarlig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Flettfrid said:

Det blir fort sånn når man kjøper seg klær i for små str 🙄

Jeg lurer på hennes innlegg om HM.. er det sant at gjennomsnittlig strl på kvinner i Skandinavia er "plus size"? Og er denne kategorien fra strl 40/42 og opp? Jeg ser et bredt utvalg i disse størrelsene i vanlig utvalg, men så veksler jeg mye i 36-42 selv.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Finnwife skrev:Jeg lurer på hennes innlegg om HM.. er det sant at gjennomsnittlig strl på kvinner i Skandinavia er "plus size"? Og er denne kategorien fra strl 40/42 og opp? Jeg ser et bredt utvalg i disse størrelsene i vanlig utvalg, men så veksler jeg mye i 36-42 selv.. 

Jeg reagerte på den youtube videon. Pluss size på HM er vel fra str 44 til str 58. Hun tar jo feil når hun sier at flertallet av norske kvinner er pluss size. Flertallet av norske kvinner bruker ikke str. 44 og oppover. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener HM går opp til 44-46. 
42 må da være en helt vanlig str, og det er ikke slik at det kun er opp til 38 som gjelder, spør du meg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Levina skrev:

Jeg reagerte på den youtube videon. Pluss size på HM er vel fra str 44 til str 58. Hun tar jo feil når hun sier at flertallet av norske kvinner er pluss size. Flertallet av norske kvinner bruker ikke str. 44 og oppover. 

Definisjon på plus size er vell alt over str 8, det er jo str 40?!

Men i butikkene defineres ofte plus size fra 42/44 eller bare fra str 44.

Er enig i at det er dårlig av HM og kutte plus size, men de er jo fri til å gjøre det om det ikke et lønnsomt. Man må jo gjerne si fra at man synes det er dårlig osv men er det ikke lønnsomt så er det ikke lønnsomt.

Skjønner ikke greia med å klage på petit og plus size merkelappene heller. Det vil ikke si at definisjonen av en person er plus size, på lik linje som definisjon av en overvektig person ikke er at den er overvektig.

Noe som er tilpassa ei som er smalt bygd og lav vil jo naturligvis ikke falle pent på ei som er str 48 og 1.75 høy. Det blir jo aldri bra når man skal lage samme modell bare plusse på noen cm her og der. Tror folk at ett å samme plagg blir tilpassa til str 32, 42 og 50 men at de fortsatt skal få kjøpe plagg til typisk HM pris? Synes engasjementet til HD rundt dette blir litt bom. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, arnoyb skrev:

Definisjon på plus size er vell alt over str 8, det er jo str 40?!

Men i butikkene defineres ofte plus size fra 42/44 eller bare fra str 44.

Er enig i at det er dårlig av HM og kutte plus size, men de er jo fri til å gjøre det om det ikke et lønnsomt. Man må jo gjerne si fra at man synes det er dårlig osv men er det ikke lønnsomt så er det ikke lønnsomt.

Skjønner ikke greia med å klage på petit og plus size merkelappene heller. Det vil ikke si at definisjonen av en person er plus size, på lik linje som definisjon av en overvektig person ikke er at den er overvektig.

Noe som er tilpassa ei som er smalt bygd og lav vil jo naturligvis ikke falle pent på ei som er str 48 og 1.75 høy. Det blir jo aldri bra når man skal lage samme modell bare plusse på noen cm her og der. Tror folk at ett å samme plagg blir tilpassa til str 32, 42 og 50 men at de fortsatt skal få kjøpe plagg til typisk HM pris? Synes engasjementet til HD rundt dette blir litt bom. 

Jeg orker ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg

Jeg ante ikke at HM skal fjerne plus size. Hadde ikke HD fortalt dette, så hadde jeg ikke ant noen ting om det. Så bra at hun tar opp slike ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Rubella skrev:

Hun skrev at hun ikke merka hullet i armhulen 😛 rart, for det er VELDIG fremtredende 

Ærlig talt, har dere aldri opplevd at klær går opp i sømmen? Jeg opplevde det samme her en dag med en genser som faktisk er ganske romslig i fasongen. Allikevel var det hull under armen, gitt. Og jeg har ikke for vane å gå med armene løftet, så jeg ble gjort oppmerksom på det av andre. Enkelte klær har dessverre ikke verdens beste kvalitet. Det får faktisk være grenser for hva en skal påpeke og pirke på ved HD. Et hull i en genser skal liksom bevise at hun bruker for små klær. Absurd.

Er det noe jeg synes HD er flink til, så er det å finne klær som sitter fint på henne. Style, fremheve det som er flott ved henne, og skjule det man ønsker å skjule. Noe vi faktisk alle gjør, mens HD skal kritiseres for å poserer mest mulig flatterende. Hvem gjør ikke det, både av oss ikke-influensere og de som opptrer i monitor? Jeg liker også at hun bruker mye farger, mønster og print. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I september 2019 så svarte HM at avdelingene ikke skal blir borte, men at det blir begrensinger. Det kan hende at noen butikker fjerner det helt. De tar jo hele tiden vurderinger påhva de skal ha i sortimentet. Uansett så vil det på nettsidene være det største utvalget. Hun virker så irritert for tiden, banning og vise fingeren.. blåser opp dette til mye større enn det er. Klager over utvalget av klær for store damer og kjedelige farger, men går man inn på nettsiden, så er det mye lekkert for store damer. 

Endret av Levina
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
18 minutter siden, Levina skrev:

I september 2019 så svarte HM at avdelingene ikke skal blir borte, men at det blir begrensinger. Det kan hende at noen butikker fjerner det helt. De tar jo hele tiden vurderinger påhva de skal ha i sortimentet. Uansett så vil det på nettsidene være det største utvalget. Hun virker så irritert for tiden, banning og vise fingeren.. blåser opp dette til mye større enn det er. Klager over utvalget av klær for store damer og kjedelige farger, men går man inn på nettsiden, så er det mye lekkert for store damer. 

Poenget er vel at det er mindre utvalg for de som bruker «stor» str og det har hun rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
12 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Det er jeg uenig med deg i. Slanke bloggere, bl.a CBE, blir ofte bedt om å pakke vekk både mage, rumpe og pupper i tråden her inne. 

Svært uenig i dette. Når SE og andre slanke kvinner kler seg lettkledd og viser mye hud er det sexy, sterk kvinne, vakkert. Men så snart en overvektig og stor kvinne viser hud så er det stygt, ekkelt, ikke greit, vedkommende blir oppfattet som useriøs. Dette er faktisk ikke noe nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
3 timer siden, Finnwife skrev:

Jeg lurer på hennes innlegg om HM.. er det sant at gjennomsnittlig strl på kvinner i Skandinavia er "plus size"? Og er denne kategorien fra strl 40/42 og opp? Jeg ser et bredt utvalg i disse størrelsene i vanlig utvalg, men så veksler jeg mye i 36-42 selv.. 

Hadde det vært tilfelle så hadde vell HM og andre tjent rått på plus size klærne sine, men det tror jeg ikke de gjør? De finnes mange overvektige i Norge i dag men at de overvektige er i flertall er jeg litt usikker på. Om man tar ALLE aldersgrupper i betraktning så nekter jeg å tro at overvekt er overrepresentert, men i en viss aldersgruppe, f.eks 35-45 år så er det en annen sak. Finnes vell en statistikk over dette et sted. Sant skal sies så er det mange overvektige som passer størrelse 40 og 42. Når jeg var lett overvektig, type 5-10 kg overvektig, så passa jeg 42 så og si overalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Poenget er vel at det er mindre utvalg for de som bruker «stor» str og det har hun rett i.

Det er jo fordi færre bruker pluss size, kontra de andre størrelsene, selv om hun påstår i sin video at de fleste kvinner i Norge, altså over gjennomsnittet bruker pluss size. HM vurderer jo sitt sortimentet ut hva som er lønnsomt, men de begrenset utvalget i butikker. Det virker som hun er irritert ( flyforbanna)  og indignert for at hun opplever at HM diskriminerer store damer. Jeg ser det ikke på den måten, heller at de vurderer hvilket sortiment det er bra å ha, ut fra en lønnsomhetsperspektiv.  Jeg opplever at HM absolutt i sin design tar hensyn til stormote i sine nettsider. Ikke bare « telt» lignende outfit i brun, grønn, sort toner som HD påstår. Og at de har store damer som modeller, og det gir de kredibilitet mener nå jeg. 

 

 

Endret av Levina
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Jeg ante ikke at HM skal fjerne plus size. Hadde ikke HD fortalt dette, så hadde jeg ikke ant noen ting om det. Så bra at hun tar opp slike ting. 

De skal kun fjerne det i fysiske butikker. Ikke på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
1 time siden, Lirah skrev:

Svært uenig i dette. Når SE og andre slanke kvinner kler seg lettkledd og viser mye hud er det sexy, sterk kvinne, vakkert. Men så snart en overvektig og stor kvinne viser hud så er det stygt, ekkelt, ikke greit, vedkommende blir oppfattet som useriøs. Dette er faktisk ikke noe nytt. 

Hvor ser du dette? Tror faktisk ikke jeg har sett dette noe sted. Ja, fansen synes det er tøft uansett og det gjelder både kommentarfeltet til SE og HD (Instagram), men utenom die hard fans har jeg aldri sett noen omtale disse «tynne» kvinnene som sexy sterk og vakker for å vise hud. Har derimot sett det på mye som er utenfor normen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Era Vulgaris skrev:

Ærlig talt, har dere aldri opplevd at klær går opp i sømmen? Jeg opplevde det samme her en dag med en genser som faktisk er ganske romslig i fasongen. Allikevel var det hull under armen, gitt. Og jeg har ikke for vane å gå med armene løftet, så jeg ble gjort oppmerksom på det av andre. Enkelte klær har dessverre ikke verdens beste kvalitet. Det får faktisk være grenser for hva en skal påpeke og pirke på ved HD. Et hull i en genser skal liksom bevise at hun bruker for små klær. Absurd.

Er det noe jeg synes HD er flink til, så er det å finne klær som sitter fint på henne. Style, fremheve det som er flott ved henne, og skjule det man ønsker å skjule. Noe vi faktisk alle gjør, mens HD skal kritiseres for å poserer mest mulig flatterende. Hvem gjør ikke det, både av oss ikke-influensere og de som opptrer i monitor? Jeg liker også at hun bruker mye farger, mønster og print. 

Jo, selvsagt har jeg opplevd det! Synes bare det var rart at hun ikke la merke til det, da hun løfter arma slik at armhula (med hull)  er det mest tydelige i bildet x) Hadde ikke noe å gjøre med klesstørrelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...