Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, FotbaIlflua skrev:

Vil jeg det? Hvor skriver jeg det? Eller kanskje du ilegger meg andre motiver slik enkelte dere påstår at jeg gjør med Helene? Selvsagt poserer de aller fleste influencere. Men det er ikke så mange av de som påstår at de ikke poserer for å se bedre ut på bilder, slik Helene har påstått i alle år før hun plutselig snudde og bekreftet det 18. februar i år. 

Ilegger deg andre motiver? Den var god.
Jeg har nå lest at hun poserer for at hun ser bedre ut da. Det svarte hun da noen var irritert på at hun strakk ut foten på bilder.

Hvis hun har sagt at hun ikke gjør det, så kanskje hun følte seg angrepet da .🤷‍♀️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Infinity skrev:

Ilegger deg andre motiver? Den var god.
Jeg har nå lest at hun poserer for at hun ser bedre ut da. Det svarte hun da noen var irritert på at hun strakk ut foten på bilder.

Hvis hun har sagt at hun ikke gjør det, så kanskje hun følte seg angrepet da .🤷‍♀️ 

Jeg vil tørre å påstå at du ilegger meg motiver når du påstår at jeg vil ha andre regler for Helene en for andre influencere når jeg overhodet ikke har gitt uttrykk for noe som ligner engang. Er ikke denne tråden om Helene? Jeg diskuterer henne i denne tråden, ikke alle andre. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Mener du at man må føle seg støtt for å kritisere hvordan influencerbedriften Helene Drage kommuniserer i sine kanaler?

Kritiser i vei, men hold deg for god til å nevne vekten, og ikke minst hvor mye større du vet at hun er, i forhold til hvor stor hun syns hun er.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Seriøst? Dette heller mer mot vås enn berettiget kritikk mot HD. Alle kjenner til bloggerfoten og poseringen, ingenting nytt med. Og når det kommer til bildet av ræv så har det en kontekst. I motsetning til #massetullslikatjegkanhøstelikes, Har teksten som er til bildet mening som ikke inneholder  logiske brister.

Og hva er konteksten for ræv-bildet? Kunne hun ikke formidlet akkurat det samme, gjerne også på en bedre måte, med et bilde med mindre eksponert hud?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
1 minutt siden, FotbaIlflua skrev:

Og hva er konteksten for ræv-bildet? Kunne hun ikke formidlet akkurat det samme, gjerne også på en bedre måte, med et bilde med mindre eksponert hud?

Nei det kunne hun ikke. Har du ikke lest teksten til bildet engang? Wow! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Infinity skrev:

Kritiser i vei, men hold deg for god til å nevne vekten, og ikke minst hvor mye større du vet at hun er, i forhold til hvor stor hun syns hun er.

Det må være lov å kritisere budskapet til influencere. Budskapet til Helene er i hovedsak kropp, vekt og flashing av diverse kroppsdeler uten relevant kontekst. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Plannergirl
Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

Nei det kunne hun ikke. Har du ikke lest teksten til bildet engang? Wow! 

Der er jeg uenig med deg. Hun kunne fint kommet med samme tekst uten å vise cellulitter og bar hud. De fleste klarer å forstå budskapet selv om hun hadde hatt vanlige hverdagsklær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev:

Nei det kunne hun ikke. Har du ikke lest teksten til bildet engang? Wow! 

Neivel? Jeg har lest teksten ja, den handler om hvor mye tid hun har kastet bort på å føle at kroppen hennes ikke er bra nok og hvor avslappet forhold hun visstnok skal ha til det nå som hun er voksen og vis. Selvsagt må hun ikke ha et stringtrusebilde for å kunne skrive en sånn tekst, alvorlig talt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Nei det kunne hun ikke. Har du ikke lest teksten til bildet engang? Wow! 

Jeg tenker budskapet hadde kommet mye tydeligere fram om hun f.eks brukte et bilde av seg selv fra tenårene. Eller seg selv utenfor ungdomsskolen hun gikk på. Ja, kunne nevnt i fleng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
6 minutter siden, Plannergirl skrev:

Der er jeg uenig med deg. Hun kunne fint kommet med samme tekst uten å vise cellulitter og bar hud. De fleste klarer å forstå budskapet selv om hun hadde hatt vanlige hverdagsklær. 

 

5 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Neivel? Jeg har lest teksten ja, den handler om hvor mye tid hun har kastet bort på å føle at kroppen hennes ikke er bra nok og hvor avslappet forhold hun visstnok skal ha til det nå som hun er voksen og vis. Selvsagt må hun ikke ha et stringtrusebilde for å kunne skrive en sånn tekst, alvorlig talt. 

Hennes valg og hennes liv, hun viser en rumpe som er autentisk og skriver noe om hvordan hun har vært misfornøyd men nå er det forbi. Syns faktisk det er morsomt, kan være en dobbeltbetydning der.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Plannergirl skrev:

Jeg kan være enig i at HD kan både posere og være glad i seg selv. Det gjelder de fleste tror jeg. Problemet mitt er at jeg synes HD slipper kritikk ang lettkledde bilder mtp kroppspress i forhold til andre influencere. Ja, HD har en større kropp enn feks CBE og SE, men når jeg kritiserer kroppsfokuset hennes er det fordi bildene hennes skaper samme følelse hos meg som de lettkledde bildene hos SE gjør og det er at jeg begynner å fokusere på utseende over personlige egenskaper. Jeg synes hun tar tilbakemeldinger ang dette dårlig, og det virker som noen mener at større kropper ikke kan skape kroppspress 🤷🏼‍♀️  Hva mener du ang dette?

I en perfekt verden var det ikke nødvendig for noen influencere å posere lettkledd på SoMe, men det som skjer nesten hver gang det kritiseres for lettkledde bilder av HD er at det går over til kritikk av vekt.

Jeg blander meg ikke inn når noen ikke liker rosa hår, eller klager på fingre i håret...

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
1 minutt siden, RoNo skrev:

Jeg tenker budskapet hadde kommet mye tydeligere fram om hun f.eks brukte et bilde av seg selv fra tenårene. Eller seg selv utenfor ungdomsskolen hun gikk på. Ja, kunne nevnt i fleng.

Nå er det vel ikke ungdomsskoleræva hun er fornøyd med? Men dagens?

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Plannergirl skrev:

Der er jeg uenig med deg. Hun kunne fint kommet med samme tekst uten å vise cellulitter og bar hud. De fleste klarer å forstå budskapet selv om hun hadde hatt vanlige hverdagsklær. 

Ironisk nok slår bildet av halvnaken, poserende rumpe knockout på selve budskapet. Se så fornøyd jeg er med kroppen min, illustrert med en pose som får den mest utrente til å se ut som en fitnessutøver!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

 

Hennes valg og hennes liv, hun viser en rumpe som er autentisk og skriver noe om hvordan hun har vært misfornøyd men nå er det forbi. Syns faktisk det er morsomt, kan være en dobbeltbetydning der. 

Autentisk?? Come on. Prøv å poser slik selv, så ser du fort at det bildet der overhodet ikke er autentisk. Om man er autentisk og trygg på seg selv, trenger man ikke å prøve så hardt...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
4 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Autentisk?? Come on. Prøv å poser slik selv, så ser du fort at det bildet der overhodet ikke er autentisk. Om man er autentisk og trygg på seg selv, trenger man ikke å prøve så hardt...

Saklig og berettiget kritikk der altså..jeg er 100 prosent uenig. Du er ikke i hodet hennes, så du spekulerer. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Nå er det vel ikke ungdomsskoleræva hun er fornøyd med? Men dagens?

Er det ræva som er fokus? Eller er det all den tid man kaster bort på å være misfornøyd med egen kropp. Ønske om å bruke samme klær som andre (miss Sixty) når man er ungdom? Og at man med å arbeide med seg selv og egenverd kan bli fornøyd med seg selv slik man er, i et hvilket som helst tidspunkt uansett hvordan kroppen er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Ironisk nok slår bildet av halvnaken, poserende rumpe knockout på selve budskapet. Se så fornøyd jeg er med kroppen min, illustrert med en pose som får den mest utrente til å se ut som en fitnessutøver!

Det sier mye om hvordan du ser på henne ... 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, RoNo skrev:

Er det ræva som er fokus? Eller er det all den tid man kaster bort på å være misfornøyd med egen kropp. Ønske om å bruke samme klær som andre (miss Sixty) når man er ungdom? Og at man med å arbeide med seg selv og egenverd kan bli fornøyd med seg selv slik man er, i et hvilket som helst tidspunkt uansett hvordan kroppen er?

Lett å si, vanskelig å gjennomføre. Folk er forskjellige og noen er misfornøyde selv med BMI under 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Infinity skrev:

Det sier mye om hvordan du ser på henne ... 

Sier mye om hvordan jeg ser på henne? Hva mener du med det? 

Om jeg skulle lagt ut en offentlig motivational speech om hvor avslappet forhold jeg hadde til min egen kropp nå og hvor glad jeg var for det, kunne det ikke falle meg inn å illustrere det med et oppstilt bilde av ræva mi. Med mindre målet mitt var at jeg ville ha oppmerksomhet på ræva mi. Da hadde jeg gjort det. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

Lett å si, vanskelig å gjennomføre. Folk er forskjellige og noen er misfornøyde selv med BMI under 25.

Nå referer jeg til hennes bildetekst og hvorfor jeg mener et gammelt bilde av henne har vært et sterkere og mer symbolsk virkemiddel. Jeg vet godt hvordan det er å ikke være fornøyd i egen kropp og det er derfor jeg synes utseende fokuset og nakenhet tar for stor plass på IG. HD var den siste jeg fulgte som holdt på slik, og nå er det slutt. Kun trening og andre ting som har en positiv innvirkning på mitt liv skal få ta plass der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...