Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Aricia skrev:

Sier du det samme til feks mennesker som mener de er født med feil kjønn?

Ellers tenker jeg at det for henne handler om hvor hun velger å legge fokus. Det gjelder for oss alle mht selvbevissthet og selvbilde - det er ikke som om det finnes en objektiv sannhet om alle individer som vi må erkjenne for å ikke være dobbeltmoralske (??). Dessuten: Overvektige er ikke først overvektige, og deretter alt mulig annet. Ville man på samme måte si  eller ta for gitt at normalvektige først og fremst er normalvektige, kvinner først og fremst er kvinner, eller fargede først og fremst er fargede? Er alle alvorlig/kronisk syke diagnosen sin? osv.

Og igjen: Om det nå skulle være sånn at Helene Drage liker å lyve, dvs tenke noe annet inni seg enn det hun skriver i sine SoMe-kanaler (tydeligvis definisjonen på løgn her i tråden) - hva så? Hva slags ringvirkninger får det? Det eneste tråden her kretser omkring er hennes personlige moral og helse, som det spekuleres og spekuleres i. Jeg forstår stadig ikke berettigelse og relevans.

 

Om mennesker som mener de er født med feil kjønn promoterer seg som influencer med det å være født i feil kropp som hovedbudskap, mener jeg absolutt det kan være relevant i en komplimenteringssituasjon. Emma feks er en nydelig jente, selv om hun ble født som gutt. Hun blir ikke sur om noen sier at hun var en gutt før men nå er en vakker jente. 

Det handler ikke om moral, det handler om hva man sier kontra hva man gjør.

Endret av FotbaIlflua
Lagt til en setning
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helene sier på ig-story at hun spiser hjertesalat med skinke på fordi hun prøver å spise mindre brød (hun eelsker brød sier hun). men i teksten på bildet i feeden skriver hun at hun ikke spiser det fordi det er sunt/lite kalorier/eller gir henne flat mage..men fordi det er DIGG. og at mat ikke burde være en kilde til frustrasjon og engstelse for om man går opp eller ned i vekt. burde ikke Helene da kunne spise brød til lunsj? er brød plutselig usunt🤔  det var denne troverdigheten da.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Hege1980 skrev:

Helene sier på ig-story at hun spiser hjertesalat med skinke på fordi hun prøver å spise mindre brød (hun eelsker brød sier hun). men i teksten på bildet i feeden skriver hun at hun ikke spiser det fordi det er sunt/lite kalorier/eller gir henne flat mage..men fordi det er DIGG. og at mat ikke burde være en kilde til frustrasjon og engstelse for om man går opp eller ned i vekt. burde ikke Helene da kunne spise brød til lunsj? er brød plutselig usunt🤔  det var denne troverdigheten da.

Kan jo være så enkelt som at magen ikke er så glad i brød?🤷🏻‍♀️ Uten at jeg har sett storyen du henviser til. Magen min er ikke glad i brød, eller karbo generelt..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Hege1980 skrev:

Helene sier på ig-story at hun spiser hjertesalat med skinke på fordi hun prøver å spise mindre brød (hun eelsker brød sier hun). men i teksten på bildet i feeden skriver hun at hun ikke spiser det fordi det er sunt/lite kalorier/eller gir henne flat mage..men fordi det er DIGG. og at mat ikke burde være en kilde til frustrasjon og engstelse for om man går opp eller ned i vekt. burde ikke Helene da kunne spise brød til lunsj? er brød plutselig usunt🤔  det var denne troverdigheten da.

Vil tro at brød er litt sånn "trigger food" for henne når hun skriver/sier det sånn. Om hun skriver det slik du skriver at mat ikke burde være en kilde til frustrasjon og engstelse, så tar hun da ikke feil i det!!? Men hun skriver jo ikke at det er slik for henne? 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Hun kan posere hvordan hun vil uten at jeg bryr meg om hovedbudskapet hennes ikke hadde vært kropp. Om det var trening, sminke, landbruk, blomster, drager, whatever, hadde ingen reagert på det. Hovedbudskapet hennes er elsk deg selv og kroppen din akkurat som den er. Hvorfor er hun da så opptatt av å framstå slankere en hun egentlig er? Det er fullt mulig å posere pent uten å ha hovedfokus på hvor slank man framstår. 

Hun er ikke opptatt av å framstå slankere enn hun er. Det er din tolkning/ fordom.

https://www.helenedrage.no/tag/instagram/

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Aricia skrev:

Hun er ikke opptatt av å framstå slankere enn hun er. Det er din tolkning/ fordom.

https://www.helenedrage.no/tag/instagram/

Jo det er min tolkning av hennes budskap og bilder. Det er ikke en fordom. Når man formidler noe kan man ikke bestemme hvordan mottaker skal oppfatte budskapet. Du kan jo selv se på bildene hennes og sammenligne med hvordan hun ser ut på film. Hun legger gjerne ut bilder i treningstøy (gjerne i kun treningsbh eller med t-skjorten dratt opp) for så å legge ut videoer av øvelser hun gjør. Det er stor forskjell på hvordan man oppfatter henne på bildene kontra videoene. Kart og terreng. Et bilde sier mer en tusen ord-klisjeen passer godt i denne saken her. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Jo det er min tolkning av hennes budskap og bilder. Det er ikke en fordom. Når man formidler noe kan man ikke bestemme hvordan mottaker skal oppfatte budskapet. Du kan jo selv se på bildene hennes og sammenligne med hvordan hun ser ut på film. Hun legger gjerne ut bilder i treningstøy (gjerne i kun treningsbh eller med t-skjorten dratt opp) for så å legge ut videoer av øvelser hun gjør. Det er stor forskjell på hvordan man oppfatter henne på bildene kontra videoene. Kart og terreng. Et bilde sier mer en tusen ord-klisjeen passer godt i denne saken her. 

Men oppfyller hun ikke da dette irrasjonelle kravet ditt ved å også legge ut videoer? Som i følge deg da viser noe annet (?) enn bilder?

 

Redigert: Vi tolker utifra vår kunnskap om verden, eller våre fordommer. Derfor tolker du dette på en annen måte en de fleste andre.

Endret av Porcelain
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Hege1980 skrev:

Helene sier på ig-story at hun spiser hjertesalat med skinke på fordi hun prøver å spise mindre brød (hun eelsker brød sier hun). men i teksten på bildet i feeden skriver hun at hun ikke spiser det fordi det er sunt/lite kalorier/eller gir henne flat mage..men fordi det er DIGG. og at mat ikke burde være en kilde til frustrasjon og engstelse for om man går opp eller ned i vekt. burde ikke Helene da kunne spise brød til lunsj? er brød plutselig usunt🤔  det var denne troverdigheten da.

Jeg kan ikke ha brød i huset. Jeg elsker ferskt brød og er ustoppelig, men reagerer også med oppblåsthet og magevondt i flere dager. Så for meg er brød usunt om jeg skal ha fokus på helse. Det er jo en mulighet for at HD har det på samme måte uten å gå inn på detaljene, fordi å "bannlyse" såkalt sunn norsk kosthold som brødmat anbefalt av Helsedirektoratet fortsatt ansees som alternativt. HD er utdannet innenfor ernæring og vet at hun ikke kan gå bastant ut med hva som er sunt/usunt utover de generelle kostholdsrådene. Så om hun fremsnakker hjertesalat som et alternativ til brødskiva til lunsj mens hun prøver å få orden på kostholdet ser jeg det verken som lite troverdig eller som noe galt i. To tanker i hodet samtidig er veldig vanlig, og hjertesalat har ganske enkelt mindre sukker/stivelse og kalorier enn brød.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Porcelain skrev:

Men oppfyller hun ikke da dette irrasjonelle kravet ditt ved å også legge ut videoer? Som i følge deg da viser noe annet (?) enn bilder?

 

Redigert: Vi tolker utifra vår kunnskap om verden, eller våre fordommer. Derfor tolker du dette på en annen måte en de fleste andre.

En de fleste andre? Har du dokumentasjon på at jeg tolker dette annerledes en de fleste andre? 

Irrasjonelle krav? Hva er greia med den passiv-agressive måten du skriver på? Skulle nesten tro at du ble krenket på Helenes vegne? I CBE-tråden er det også gjennomgående kritikk for posering som ikke viser hvordan hun egentlig ser ut. Der er det visst helt greit å kritisere. Er det greit å kritisere henne fordi hun er nærmere dagens ideal en Helene er? Mens det å kritisere Helene for det samme er irrasjonelt og uhørt?  

Hyggelig hersketeknikk, forresten. Enten er jeg kunnskapsløs eller så har jeg fordommer...

Endret av FotbaIlflua
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Porcelain said:

Men oppfyller hun ikke da dette irrasjonelle kravet ditt ved å også legge ut videoer? Som i følge deg da viser noe annet (?) enn bilder?

 

Redigert: Vi tolker utifra vår kunnskap om verden, eller våre fordommer. Derfor tolker du dette på en annen måte en de fleste andre.

Hmm de fleste andre sier du? Og jeg har den  oppfatningen at vi er som mener det samme er i flertall.

Helene poserer seg slankere, det har hun til og med innrømmet når det gjelder gamle bilder (Ref blogg rundt bursdag bilder) 

Endret av *Stjerne*støv*
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FotbaIlflua skrev:

Jo det er min tolkning av hennes budskap og bilder. Det er ikke en fordom. Når man formidler noe kan man ikke bestemme hvordan mottaker skal oppfatte budskapet. Du kan jo selv se på bildene hennes og sammenligne med hvordan hun ser ut på film. Hun legger gjerne ut bilder i treningstøy (gjerne i kun treningsbh eller med t-skjorten dratt opp) for så å legge ut videoer av øvelser hun gjør. Det er stor forskjell på hvordan man oppfatter henne på bildene kontra videoene. Kart og terreng. Et bilde sier mer en tusen ord-klisjeen passer godt i denne saken her. 

Nei. Du stilte som premiss for innlegget ditt at Helene Drage er opptatt av å framstå slankere enn hun egentlig er. Da går du utover det å tolke budskapet hennes - da spekulerer du i motiver hun selv benekter. Du har ikke tilgang til innsiden av hodet hennes - det har bare hun.

I blogginnlegget jeg lenket til (jeg regner med du leste det før du svarte meg) går hun i rette med nettopp disse spekulasjonene og benekter at hun forsøker å posere seg slankere. 

Når jeg brukte ordet fordom, så er det for å understreke det påfallende ved at en overvektig bloggers posering blir tolket slik du gjør, mens en normalvektig blogger, feks Caroline Berg Eriksen, ikke får samme kommentarer, til tross for at de poserer på helt sammenliknbare måter, og til tross for at Eriksen feks suger inn magen på alle bilder der den synes. Da er det vanskelig å se at det er noe annet enn størrelsen på de to som avgjør hva slags mening og motiv man legger inn i de nær identiske måtene de poserer på.

 

8 minutter siden, *Stjerne*støv* skrev:

Hmm de fleste andre sier du? Og jeg har den  oppfatningen at vi er som mener det samme er i flertall.

Helene poserer seg slankere, det har hun til og med innrømmet når det gjelder gamle bilder (Ref blogg rundt bursdag bilder) 

Så sent som i desember i fjor sier hun slett ikke noe slikt, tvert om: https://www.helenedrage.no/tag/instagram/

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FotbaIlflua skrev:

En de fleste andre? Har du dokumentasjon på at jeg tolker dette annerledes en de fleste andre? 

Irrasjonelle krav? Hva er greia med den passiv-agressive måten du skriver på? Skulle nesten tro at du ble krenket på Helenes vegne? I CBE-tråden er det også gjennomgående kritikk for posering som ikke viser hvordan hun egentlig ser ut. Der er det visst helt greit å kritisere. Er det greit å kritisere henne fordi hun er nærmere dagens ideal en Helene er? Mens det å kritisere Helene for det samme er irrasjonelt og uhørt?  

Hyggelig hersketeknikk, forresten. Enten er jeg kunnskapsløs eller så har jeg fordommer...

Men oppfyller hun ikke da dette irrasjonelle kravet ditt ved å også legge ut videoer? Som i følge deg da viser noe annet (?) enn bilder?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Aricia said:

Nei. Du stilte som premiss for innlegget ditt at Helene Drage er opptatt av å framstå slankere enn hun egentlig er. Da går du utover det å tolke budskapet hennes - da spekulerer du i motiver hun selv benekter. Du har ikke tilgang til innsiden av hodet hennes - det har bare hun.

I blogginnlegget jeg lenket til (jeg regner med du leste det før du svarte meg) går hun i rette med nettopp disse spekulasjonene og benekter at hun forsøker å posere seg slankere. 

Når jeg brukte ordet fordom, så er det for å understreke det påfallende ved at en overvektig bloggers posering blir tolket slik du gjør, mens en normalvektig blogger, feks Caroline Berg Eriksen, ikke får samme kommentarer, til tross for at de poserer på helt sammenliknbare måter, og til tross for at Eriksen feks suger inn magen på alle bilder der den synes. Da er det vanskelig å se at det er noe annet enn størrelsen på de to som avgjør hva slags mening og motiv man legger inn i de nær identiske måtene de poserer på.

 

Så sent som i desember i fjor sier hun slett ikke noe slikt, tvert om: https://www.helenedrage.no/tag/instagram/

Jeg forholder meg til hennes nyere utsagn. Har du lest hennes bursdags blogg post før du uttaler deg?  
Det som nevnes flere ganger i denne tråden at kart og terreng ikke stemmer, dette er en av mange eksempler på hennes «dobbel kommunikasjon» 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Porcelain skrev:

Men oppfyller hun ikke da dette irrasjonelle kravet ditt ved å også legge ut videoer? Som i følge deg da viser noe annet (?) enn bilder?

Hun oppfyller min mening om dobbeltkommunikasjon og at det er mismatch mellom kart og terreng. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2020 den 14.25, Aricia skrev:

Nei. Du stilte som premiss for innlegget ditt at Helene Drage er opptatt av å framstå slankere enn hun egentlig er. Da går du utover det å tolke budskapet hennes - da spekulerer du i motiver hun selv benekter. Du har ikke tilgang til innsiden av hodet hennes - det har bare hun.

I blogginnlegget jeg lenket til (jeg regner med du leste det før du svarte meg) går hun i rette med nettopp disse spekulasjonene og benekter at hun forsøker å posere seg slankere. 

Når jeg brukte ordet fordom, så er det for å understreke det påfallende ved at en overvektig bloggers posering blir tolket slik du gjør, mens en normalvektig blogger, feks Caroline Berg Eriksen, ikke får samme kommentarer, til tross for at de poserer på helt sammenliknbare måter, og til tross for at Eriksen feks suger inn magen på alle bilder der den synes. Da er det vanskelig å se at det er noe annet enn størrelsen på de to som avgjør hva slags mening og motiv man legger inn i de nær identiske måtene de poserer på.

 

Så sent som i desember i fjor sier hun slett ikke noe slikt, tvert om: https://www.helenedrage.no/tag/instagram/

Helene skriver følgende på sin blogg i forbindelse med sin bursdag 14.02.2020: 

"Uansett, det jeg har tenkt mye på når det gjelder disse bildene er hvor lett det er å tenke at man har det mye bedre med seg selv bare fordi man er slankere. På en måte stemmer det jo. Jeg husker på det første bildet hvor mye vi jobbet med å dandere puta så magen ikke skulle synes. På bildet to var jeg frustrert fordi midjen min ikke virket så smal som jeg selv følte den var. Det var mye enklere å posere på bildene fra de to siste årene, det er det ingen tvil om."

Utdrag fra bloggen; https://www.helenedrage.no/2020/02/18/la-32-aret-begynne/

Sitatet er hentet fra Helenes blogg og bursdagsinnlegget, datert 18. februar 2020. Her bekrefter hun det du mener at hun benekter, altså at hun poserer for å se slankere ut. Hvorfor ellers skal man jobbe med å dandere en pute foran magen for at magen ikke skal være synlig på bildet? Trenger man å gjøre det om budskapet er elsk deg selv og aksepter deg som du er? Igjen; mismatch mellom kart og terreng. Det hanler hverken om mine premisser eller fordommer, det handler om hva hun legger ut av bilder og tekst.

Endret av FotbaIlflua
Lagt til link til blogg
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FotbaIlflua said:

"Uansett, det jeg har tenkt mye på når det gjelder disse bildene er hvor lett det er å tenke at man har det mye bedre med seg selv bare fordi man er slankere. På en måte stemmer det jo. Jeg husker på det første bildet hvor mye vi jobbet med å dandere puta så magen ikke skulle synes. På bildet to var jeg frustrert fordi midjen min ikke virket så smal som jeg selv følte den var. Det var mye enklere å posere på bildene fra de to siste årene, det er det ingen tvil om."

Sitatet er hentet fra Helenes blogg og bursdagsinnlegget, datert 18. februar 2020. Her bekrefter hun det du mener at hun benekter, altså at hun poserer for å se slankere ut. Hvorfor ellers skal man jobbe med å dandere en pute foran magen for at magen ikke skal være synlig på bildet? Trenger man å gjøre det om budskapet er elsk deg selv og aksepter deg som du er? Igjen; mismatch mellom kart og terreng. Det hanler hverken om mine premisser eller fordommer, det handler om hva hun legger ut av bilder og tekst.

Hun har jo nekta for akkurat dette veldig lenge, etter flere blogginnlegg / instafeed, story hvor lesere har kommentert på det. Dette er første gang hun faktisk innrømmer det som jeg har lagt merke til. Den har hun tviholdt på lenge!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Aricia skrev:

Nei. Du stilte som premiss for innlegget ditt at Helene Drage er opptatt av å framstå slankere enn hun egentlig er. Da går du utover det å tolke budskapet hennes - da spekulerer du i motiver hun selv benekter. Du har ikke tilgang til innsiden av hodet hennes - det har bare hun.

I blogginnlegget jeg lenket til (jeg regner med du leste det før du svarte meg) går hun i rette med nettopp disse spekulasjonene og benekter at hun forsøker å posere seg slankere. 

Når jeg brukte ordet fordom, så er det for å understreke det påfallende ved at en overvektig bloggers posering blir tolket slik du gjør, mens en normalvektig blogger, feks Caroline Berg Eriksen, ikke får samme kommentarer, til tross for at de poserer på helt sammenliknbare måter, og til tross for at Eriksen feks suger inn magen på alle bilder der den synes. Da er det vanskelig å se at det er noe annet enn størrelsen på de to som avgjør hva slags mening og motiv man legger inn i de nær identiske måtene de poserer på.

 

Så sent som i desember i fjor sier hun slett ikke noe slikt, tvert om: https://www.helenedrage.no/tag/instagram/

Når det gjelder CBE så får hun tyn så det holder i sin egen tråd, både for å suge inn magen så midjen ser mindre ut og skyte ut ræva for at den skal se større ut. Til og med i den grad at hun viser treningsøvelser feil for å se best mulig ut på bilder. (våre hypoteser basert på tidligere erfaring med henne, ikke fordi vi er på innsiden av hodet hennes) I tillegg til at hun (dokumentert) har redigert seg både mindre og større alt etter som hva hun ønsker, fra dag til dag og time til time. Vi er begge en del av kritikerne i CBE sin tråd, hun slipper på ingen måte billigere unna en Helene når det gjelder posering.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/24/2020 at 11:37 AM, pøbelsara said:

Hva vet du om hvor mange kilo hun poserer «av» seg?  Det er jo rene spekulasjoner. Hva vil du egentlig med slike kommentarer?    Når er det innafor å posere i følge deg? 

Det er ganske lett å se når man observerer henne IRL at hun fremstår som ganske mye smalere på bildene enn hun egentlig er. Dette var gjennomgående også før operasjonen, ref. bilder på bloggen versus bilder tatt på photoshoot;hhttps//www.lillefrekke.no/blogg/bilder-fra-shoots/601-helene-drage-pa-frekk-photoshoot.html

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Når det gjelder CBE så får hun tyn så det holder i sin egen tråd, både for å suge inn magen så midjen ser mindre ut og skyte ut ræva for at den skal se større ut. Til og med i den grad at hun viser treningsøvelser feil for å se best mulig ut på bilder. (våre hypoteser basert på tidligere erfaring med henne, ikke fordi vi er på innsiden av hodet hennes) I tillegg til at hun (dokumentert) har redigert seg både mindre og større alt etter som hva hun ønsker, fra dag til dag og time til time. Vi er begge en del av kritikerne i CBE sin tråd, hun slipper på ingen måte billigere unna en Helene når det gjelder posering.  

Men ingen spekulerer i hva hun EGENTliG mener eller tenker når hun poster slike bilder. Ingen spekulerer i hennes psyke. Ingen beskylder henne for å påstå at hun er fornøyd med kroppen sin når hun ikke er det. Hvis noen skulle gjøre det, blir det slettet som brudd på forumreglene. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, pøbelsara skrev:

Men ingen spekulerer i hva hun EGENTliG mener eller tenker når hun poster slike bilder. Ingen spekulerer i hennes psyke. Ingen beskylder henne for å påstå at hun er fornøyd med kroppen sin når hun ikke er det. Hvis noen skulle gjøre det, blir det slettet som brudd på forumreglene. 

 

Jeg har ikke skrevet noe som helst om Helene sin psyke. Den delen av diskusjonen jeg har deltatt i går på hva Helene sier vs hva hun gjør, ikke hennes psyke. Helene trekker selv fram sin egen psyke på sin blogg og sine sosiale medier. Det bør være legitimt å kommentere på dette når hun selv tar det opp. Rent personlig tenker jeg at både CBE og Helene nok har et potensiale til å ha det bedre med seg selv rundt egen kropp. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...