*blueberry* Skrevet 11. januar 2023 #15921 Del Skrevet 11. januar 2023 Lileep skrev (Akkurat nå): Noen må forsure kommentarfeltet og tror de forsvarer HD.. velger følgerene å misforstå med vilje? Skjønner det er vanskelig å blidgjøre alle når noen misforstår budskapet hennes noe så voldsomt Det var disse kommentarene jeg siktet til når jeg snakket om forsvarere. Helene vil nok bare prøve å få frem poenget om hvorfor hun vil endre fokus til disse. Det er min tolkning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 11. januar 2023 #15922 Del Skrevet 11. januar 2023 2 minutter siden, *blueberry* said: Jo jeg synes det er endringer hvis man ser alle storyene i sammenheng. Hun forklarer hvorfor hun fikk kritikk og hvorfor hun mener den er berettiget og at den ikke betyr at hun ikke skal være stolt over sin vektnedgang. Hun vil gå en annen vei fremover og håper de vil like den, men selvfølgelig er hun stolt over vektnedgangen også (det er jo faktisk mye jobb det også). Det ble jo litt krangling i det nye kommentarfeltet mellom kritikere og forsvarere så jeg tror dette skulle være en måte å finne felles forståelse selv om det ble litt tullete. Ser den. Ble vel litt blindet av inntrykket om at hun fortsetter i samme spor. Skal legge det vekk og se med friske øyne. Jeg unner henne virkelig å få til en ny vinkling på SoMe.. tror det kan være positivt for henne og følgerne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 11. januar 2023 #15923 Del Skrevet 11. januar 2023 (endret) Lileep skrev (1 minutt siden): Ser den. Ble vel litt blindet av inntrykket om at hun fortsetter i samme spor. Skal legge det vekk og se med friske øyne. Jeg unner henne virkelig å få til en ny vinkling på SoMe.. tror det kan være positivt for henne og følgerne Ja, jeg tror på fremgang jeg nå. Allikevel er det en stor andel forsvarere og jeg forstår Helene sitt behov for å forklare til de at hun ikke ble tråkket på. Kanskje disse menneskene også trenger litt mindre fokus på kropp og vekt, men ikke har kommet dit enda. Endret 11. januar 2023 av *blueberry* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 11. januar 2023 #15924 Del Skrevet 11. januar 2023 Just now, *blueberry* said: Det var disse kommentarene jeg siktet til når jeg snakket om forsvarere. Helene vil nok bare prøve å få frem poenget om hvorfor hun vil endre fokus til disse. Det er min tolkning. Hun er litt klossete bare, men jeg ser hun prøver! Håper bare alle følgerene støtter henne, og ikke oppmuntrer til å fortsette slik hun har gjort i 13 år.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 11. januar 2023 #15925 Del Skrevet 11. januar 2023 Lileep skrev (Akkurat nå): Hun er litt klossete bare, men jeg ser hun prøver! Håper bare alle følgerene støtter henne, og ikke oppmuntrer til å fortsette slik hun har gjort i 13 år.. Samme her 🙌🏻. Ser at noen av de faste forstår og støtter siste innlegg, og så tror jeg resten vil følge på når fokuset endrer seg naturlig og ikke rett etter en god del kritikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 11. januar 2023 #15926 Del Skrevet 11. januar 2023 *blueberry* skrev (56 minutter siden): Har du sett resten? Denne storyen er mest myntet på de som misforsto det nye innlegget og at hun burde latt gårsdagens stå og være fornøyd og stolt av sin vektnedgang. Ulike mennesker vil alltid tolke budskap ulikt. Poenget mitt var at hvis "veldig mange" misforstår hva du sier, så er det sannsynligvis hos deg feilen ligger. Og nei, ulike mennesker vil IKKE alltid tolke budskap ulikt😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helle99 Skrevet 11. januar 2023 #15927 Del Skrevet 11. januar 2023 Tror nok dessverre ikke Helene har nok selvinnsikt til å forstå hvordan hun fremstår. Det evige jaget hennes etter å bli tynnere og å fremstå slankest mulig ut, tviler jeg på kommer til å forsvinne med første. Hun hadde nok opplevd mye mer engasjement og støtte om hun var ærlig på hva hun egentlig føler og ønsker. Dobbelt-kommunikasjonen har vært skyhøy over flere år nå. Det funker bare ikke å fronte noe man selv egentlig ikke mener 😅 Det skinner så sykt mye igjennom og dermed virker det ikke som det hun deler er ekte. Oppriktig et og ærlighet kommer man så mye lenger med. Ser ikke noe galt i dele et før og etter bildet i ny og ne. Men det blir mye når hun har delt før og etter slankeoperasjon 200 ganger før, og tidligere delte hun før og etterbilder nesten daglig. Da blir det veldig lite inspirerende og kan nok oppleves som en måte hun ønsker å bekreftelse på (selv om hun sikkert vil påstå at det er for å inspirere andre). Håper Helene kommer på et bedre sted med tiden og blir tryggere på seg selv. Og at hun etterhvert blir en inspirasjon igjen 😊 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 11. januar 2023 #15928 Del Skrevet 11. januar 2023 Finlay skrev (2 minutter siden): Poenget mitt var at hvis "veldig mange" misforstår hva du sier, så er det sannsynligvis hos deg feilen ligger. Og nei, ulike mennesker vil IKKE alltid tolke budskap ulikt😄 Man vil aldri kunne legge ut et innlegg hvor alle er enige. Det vil jeg gjerne se et eksempel på. Noen misforsto i går, noen misforsto i dag på to helt ulike måter. Hvis forståelsen er delt i to så må man jo innse at problemet ikke bare ligger hos influencer, men at ulike mennesker kommuniserer på ulike måter. Man kan ikke blidgjøre alle, men jeg forstår behovet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvasierdu Skrevet 11. januar 2023 #15929 Del Skrevet 11. januar 2023 Det er helene selv som har lagt opp til at det er negativt og gammeldags å bruke ord som slanking osv. Ikke vi følgerne. Så da bør hun holde seg i den gaten hun selv har skapt. Når hun sammenligner en sms fra helsekosten med drapstrusler...da vet du hvor skoen trykker. Hun føler seg nok mislykket fordi det ene opplegget etter det andre feiler, og vil ikke innrømme at det er vektnedgang som er viktig for henne. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvasierdu Skrevet 11. januar 2023 #15930 Del Skrevet 11. januar 2023 Drømmen om kragebein. Hvem andre har dere opplevd at legger ut ett eget innlegg om hvor fantastisk det er at de endelig synes? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 11. januar 2023 #15931 Del Skrevet 11. januar 2023 6 minutter siden, *blueberry* said: Man vil aldri kunne legge ut et innlegg hvor alle er enige. Det vil jeg gjerne se et eksempel på. Noen misforsto i går, noen misforsto i dag på to helt ulike måter. Hvis forståelsen er delt i to så må man jo innse at problemet ikke bare ligger hos influencer, men at ulike mennesker kommuniserer på ulike måter. Man kan ikke blidgjøre alle, men jeg forstår behovet. Jeg kan se at denne endringen kan bli utfordrende for HD, når enkelte faste følgere misforstår så til de grader og faktisk oppmuntrer HD til å følge den veien hun har gått i alle år, og ikke bryr seg om at HD selv vil endre seg.. men jeg heier på henne, og håper hun står i evt misforståelser osv som kan komme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 11. januar 2023 #15932 Del Skrevet 11. januar 2023 Hvasierdu skrev (5 minutter siden): Drømmen om kragebein. Hvem andre har dere opplevd at legger ut ett eget innlegg om hvor fantastisk det er at de endelig synes? Litt dumt å dra frem så gamle innlegg når Helene sier at hun vil endre retning fremover. Ja, jeg avfulgte henne etter dette med kragebeina fordi det trigget meg, men skal man alltid dømmes for sin fortid? Til og med når man prøver å forbedre seg? Lileep skrev (5 minutter siden): Jeg kan se at denne endringen kan bli utfordrende for HD, når enkelte faste følgere misforstår så til de grader og faktisk oppmuntrer HD til å følge den veien hun har gått i alle år, og ikke bryr seg om at HD selv vil endre seg.. men jeg heier på henne, og håper hun står i evt misforståelser osv som kan komme. Jeg håper også at de vil støtte det nye fokuset ❤️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvasierdu Skrevet 11. januar 2023 #15933 Del Skrevet 11. januar 2023 Tror ikke hun endrer seg før hun når vektmålet sitt, dessverre. Hun har holdt på i 10 år med dette. Vi kan tro, og hun kan late som, men det blir for gi det følgerene vil ha, ikke det hun faktisk vil formidle.... 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 11. januar 2023 #15934 Del Skrevet 11. januar 2023 Hvasierdu skrev (Akkurat nå): Tror ikke hun endrer seg før hun når vektmålet sitt, dessverre. Hun har holdt på i 10 år med dette. Vi kan tro, og hun kan late som, men det blir for gi det følgerene vil ha, ikke det hun faktisk vil formidle.... Det blir jo bare spekulasjoner… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 11. januar 2023 #15935 Del Skrevet 11. januar 2023 *blueberry* skrev (5 minutter siden): Det blir jo bare spekulasjoner… Blir det det egentlig? Hun er alt annet enn klar i hva hun ønsker å formidle..Så er det at alle misforstår...alle tolker det feil....Hun formidler A men sier B....Hun legger så greit opp til spekulasjoner men om det er intensjonen bak det eller ikke...det vet bare hun.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irevin Skrevet 11. januar 2023 #15936 Del Skrevet 11. januar 2023 *blueberry* skrev (35 minutter siden): Det var disse kommentarene jeg siktet til når jeg snakket om forsvarere. Helene vil nok bare prøve å få frem poenget om hvorfor hun vil endre fokus til disse. Det er min tolkning. Kunne hun ikke latt bare innlegget fra i går stå seg da med kommentarene fra kritikerene. Leste dagens post og kommentarer, og tydelig mange ikke skjønner sammenhengen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 11. januar 2023 #15937 Del Skrevet 11. januar 2023 irevin skrev (Akkurat nå): Kunne hun ikke latt bare innlegget fra i går stå seg da med kommentarene fra kritikerene. Leste dagens post og kommentarer, og tydelig mange ikke skjønner sammenhengen. Lettere å adressere det i story hvis man faktisk ønsker endring. Story forsvinner, det gjør ikke innlegg. Hvis hun ikke ønsker fokus på kropp fremover mener jeg at det var riktig å slette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydenkupp Skrevet 11. januar 2023 #15938 Del Skrevet 11. januar 2023 (endret) Har hun vært på den egentlige jobben sin i dag? Kan lure på hvor mye av den tiden som går med på influencing. Endret 11. januar 2023 av Sydenkupp 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helle99 Skrevet 11. januar 2023 #15939 Del Skrevet 11. januar 2023 (endret) *blueberry* skrev (30 minutter siden): Lettere å adressere det i story hvis man faktisk ønsker endring. Story forsvinner, det gjør ikke innlegg. Hvis hun ikke ønsker fokus på kropp fremover mener jeg at det var riktig å slette innlegget. Enig at det bør bli mindre fokus på kropp fra Helene sin side. Men jeg tror Helene forveksler dette med andre aspekter også. Jeg ser ikke noe galt i å ønske seg en slankere kropp for utseendets skyld. Så lenge målet ikke er å være undervektig selvfølgelig. Skulle ønske hun kunne være ærlig på det området og slutte å pakke det inn som noe helt annet. Det er veldig tydelig at hun ikke er fornøyd med seg selv, selv om hun ønsker å fremstå fornøyd. Hun formidler jo sannheten i drypp innimellom, men formidler det jo ikke ellers. Jeg tenker at veien til å få det bedre med seg selv er å være ærlig (ikke minst ovenfor seg selv). Endret 11. januar 2023 av Helle99 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 11. januar 2023 #15940 Del Skrevet 11. januar 2023 (endret) Jeg tenker at det er umulig å vIte hva Helene tenker. Det har vi ikke noe forutsetning for å mene noe om. Bedriften Helene Drage derimot, viser oss at mental helse og vektnedgang skal kommersialiseres i stor stil. Her skal man unndra viktig og relevant informasjon om årsaker til disse før/og etterbildene, følgerne skal groomes før Omnia skal reklameres for og sånn går dagene hos HD.Hun må gjerne ønske å leve av kommersiell slanking, men vær nå ærlig på det i det minste. Disse følgerne som åpenbart tenker at x antall før og etter bilder er viktig informasjon har tydeligvis kjøpt konseptene hennes med søkke og snøre. Det bekrefter at de som følger er påvirkelige og med dette følger det et stort ansvar. Det å ha en uetisk og kalkulert forretningsmodell er ikke en god måte å forvalte dette ansvaret på. Endret 11. januar 2023 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå