Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Bolledeig2.0

Jeg har jobbet i klesbutikk og har mest lyst å jakte henne ned med en steamer når jeg ser den reelen :'-)  krøllete skjørt og svær brett som går på tvers. Hun har jobbet i klesbutikk selv og har en million kjoler, jeg nekter faktisk å tro hun ikke har en. 

Det er greit nok, smaken er forskjellig, jeg synes den kjolen ser ut som de brudekjolene som folk drev og bestilte på internett på tidlig 2000-tall. Er ikke min stil, men hvis jeg hadde hatt et sponsa samarbeid hadde jeg faktisk forventet at kjolen ikke så ut som en ball med sammenkrøllet papir. 🙃

Endret av Bolledeig2.0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bolledeig2.0 skrev (2 minutter siden):

Jeg har jobbet i klesbutikk og har mest lyst å jakte henne ned med en steamer når jeg ser den reelen :'-) 

Det er greit nok, smaken er forskjellig, jeg synes den kjolen ser ut som de brudekjolene som folk drev og bestilte på internett på tidlig 2000-tall. Er ikke min stil, men hvis jeg hadde hatt et sponsa samarbeid hadde jeg faktisk forventet at kjolen ikke så ut som en ball med sammenkrøllet papir. 🙃

Hun har jo steamer så hun har sikkert prøvd. Det er det som undrer meg. Har de virkelig ment å bruke et stoff som skal se slik ut? Nei takk til Meah design fra meg. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (3 minutter siden):

Jeg synes Helene er veldig flink med kjoler så jeg tror nok visjonen var bra, men at denne bedriften rett og slett ikke innfridde. Det har vel ikke vært så mye reklame for Meah siden heller.

Stoffet ser krøllete ut, og altfor hvitt. Det gjennomsiktige stoffet på ermene starter på et unaturlig sted, og korsettet ser ikke ut til å kunne strammes riktig. Området rundt brystene virker amatørmessig utført, uten at jeg klarer å helt sette fingeren på det.

Jeg liker egentlig mønsteret og fargene på korsettet, og jeg tror det gjennomsiktige stoffet på ermene er finere i virkeligheten, men det er det hvite stoffet som ødelegger hele kjolen. Kjolen burde vært i en annen farge/ mønster, korsettet burde vært separat (fordi Helene liker å stramme de bedre, det ser også bedre ut) og stoffet burde definitivt vært noe annet som ikke så ut som en krøllete bunadsskjorte. 

Helene, dette er ikke kritikk til deg hvis du leser her. Jeg håper at om du er misfornøyd så kan du si det til dine følgere, de vil forstå. Bedriften har ikke gjort en god nok jobb for deg. 

Enig, tror ikke bedriften innfridde helt her. Ingen kritikk til HD, for hun er flink med kjoler som du sier. Men denne kjolen ble dessverre helt feil

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, *blueberry* said:

Mente hun viste story fra lokalet på minst to ulike anledninger 🤔. Mulig jeg husker feil da. 

Kjolen kom i posten. Hun har vært der noen ganger også, men de holder til på Bærum, det er jo et stykke fra henne... 

1 minutt siden, *blueberry* said:

Jeg synes Helene er veldig flink med kjoler så jeg tror nok visjonen var bra, men at denne bedriften rett og slett ikke innfridde. Det har vel ikke vært så mye reklame for Meah siden heller.

Stoffet ser krøllete ut, og altfor hvitt. Det gjennomsiktige stoffet på ermene starter på et unaturlig sted, og korsettet ser ikke ut til å kunne strammes riktig. Området rundt brystene virker amatørmessig utført, uten at jeg klarer å helt sette fingeren på det.

Jeg liker egentlig mønsteret og fargene på korsettet, og jeg tror det gjennomsiktige stoffet på ermene er finere i virkeligheten, men det er det hvite stoffet som ødelegger hele kjolen. Kjolen burde vært i en annen farge/ mønster, korsettet burde vært separat (fordi Helene liker å stramme de bedre, det ser også bedre ut) og stoffet burde definitivt vært noe annet. 

Stoffet var helt feil ja, det faller ikke pent i forhold til looken på kjolen. Og det burde ha vært strøket... 🙈 Det kan ikke syersken lastes for da. 

Men egendesignede kjoler er skikkelig risky business altså, har gått på den smellen selv (hos DYKTIGE folk og med flotte stoffer). 🙈 En idé om hva som er fint kan dessverre kræsje fullstendig når du får det på deg... Syerske tolker ikke nødvendigvis idéen til kunden likt som kunden heller. Men stoffvalget her var veldig merkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, *blueberry* said:

Hun har jo steamer så hun har sikkert prøvd. Det er det som undrer meg. Har de virkelig ment å bruke et stoff som skal se slik ut? Nei takk til Meah design fra meg. 

En steamer funker ikke i nærheten av like bra som et strykejern. Her er det strykejern som må til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (2 minutter siden):

Kjolen kom i posten. Hun har vært der noen ganger også, men de holder til på Bærum, det er jo et stykke fra henne... 

Stoffet var helt feil ja, det faller ikke pent i forhold til looken på kjolen. Og det burde ha vært strøket... 🙈 Det kan ikke syersken lastes for da. 

Men egendesignede kjoler er skikkelig risky business altså, har gått på den smellen selv (hos DYKTIGE folk og med flotte stoffer). 🙈 En idé om hva som er fint kan dessverre kræsje fullstendig når du får det på deg... Syerske tolker ikke nødvendigvis idéen til kunden likt som kunden heller. Men stoffvalget her var veldig merkelig. 

Det må jo være utrolig vanskelig å skulle stryke en slik kjole, spesielt med det korsettet🤔. Jeg orker ikke eie noe som må strykes da. 

Så skjønner jeg ikke helt hvordan de kom frem til denne kritthvite fargen. Helene hadde kledd en annen hvitfarge mye bedre (med litt varmere toner). Bør ikke designer se dette når de møtes?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, *blueberry* said:

Det må jo være utrolig vanskelig å skulle stryke en slik kjole, spesielt med det korsettet🤔. Jeg orker ikke eie noe som må strykes da. 

Så skjønner jeg ikke helt hvordan de kom frem til denne kritthvite fargen. Helene hadde kledd en annen hvitfarge mye bedre (med litt varmere toner). Bør ikke designer se dette når de møtes?

For alt vi vet har hun valgt og kjøpt stoff på egenhånd. 🤷‍♀️ Aner ikke jeg altså... Hvis kommunikasjonen har vært mest digital går det fort galt... 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (10 minutter siden):

For alt vi vet har hun valgt og kjøpt stoff på egenhånd. 🤷‍♀️ Aner ikke jeg altså... Hvis kommunikasjonen har vært mest digital går det fort galt... 😶

Kan jo hende, men da mener jeg at man burde opplyse om dette er lurt eller ikke og evt hvilke egenskaper man vil få. Frisører gir ofte advarsler om det du har sett for deg er urealistisk eller ikke vil kle deg, og der burde vel være tilfelle i sånne tjenester også. 

Når det er sagt så synes jeg Helene er god på kjoler så jeg tror visjonen var bra, men at det skjedde noe mellom visjon og resultat fra bedriften. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det alltid sånn at endringer/ta tak i problemene alltid skjer når det er spons inne i bildet. Noe hun ikke ville prøve var jo ROS, for det fikk hun kanskje ikke sponsa? Ros er vel det som kanskje hadde funket, ikke alle disse sponsa greiene som varer toppen 6 mnd før alt blir så himla vanskelig 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Lileep skrev (10 minutter siden):

Hvorfor er det alltid sånn at endringer/ta tak i problemene alltid skjer når det er spons inne i bildet. Noe hun ikke ville prøve var jo ROS, for det fikk hun kanskje ikke sponsa? Ros er vel det som kanskje hadde funket, ikke alle disse sponsa greiene som varer toppen 6 mnd før alt blir så himla vanskelig 

Hun fikk jo snikreklamert  for andre annonsører, mens hun hadde innlegg om ROS da det tema ga stort engasjement på hennes konto.

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Lileep skrev (5 minutter siden):

Jeg ville tenkt at den der greia hun reklamerer for nå er for de som kanskje har noen kg for mye og som ønsker å gjøre noe med det, men som ikke har en spiseforstyrrelse. Jeg håper jo at hun ikke kun gjør det for å bli sponsa, men det er veldig vanskelig å se hva som skal kunne gjøre det bedre for henne denne gangen. Jeg tror som sagt at vektnedgang er svært viktig for henne. Problemet er bare at situasjonene som trigger overspising fortsatt vil være der og dersom hun ikke har det riktige verktøyet (som jeg mener ROS ville vært), så kommer hun til å gå på nok en smell. Dessverre. Helene kan selvsagt ta egne valg, men at hun promoterer dette for sine følgere, som man vet består av flere som har sagt at de sliter med spiseforstyrrelser, gjør meg kvalm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lily Of the Valley said:

Jeg ville tenkt at den der greia hun reklamerer for nå er for de som kanskje har noen kg for mye og som ønsker å gjøre noe med det, men som ikke har en spiseforstyrrelse. Jeg håper jo at hun ikke kun gjør det for å bli sponsa, men det er veldig vanskelig å se hva som skal kunne gjøre det bedre for henne denne gangen. Jeg tror som sagt at vektnedgang er svært viktig for henne. Problemet er bare at situasjonene som trigger overspising fortsatt vil være der og dersom hun ikke har det riktige verktøyet (som jeg mener ROS ville vært), så kommer hun til å gå på nok en smell. Dessverre. Helene kan selvsagt ta egne valg, men at hun promoterer dette for sine følgere, som man vet består av flere som har sagt at de sliter med spiseforstyrrelser, gjør meg kvalm. 

Enig med deg!

Hvis hun mener dette er hva som skal til, kunne hun holdt det for seg selv. Hun MÅ ikke reklamere for alt hun skal prøve, før hun har prøvd det. Hvis dette er løsningen, og hun klarer dette over lengre tid, så kan hun jo reklamere da! Da kan hun vise til resultater og gå god for dette. Nå virker det bare desperat, både mtp spons og finne en løsning 

Endret av Lileep
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (27 minutter siden):

Jeg tror som sagt at vektnedgang er svært viktig for henne.

Det er det ingen tvil om. Her blandes ulike kostholdsfilosofier, spiseforstyrrelse, psykiatri, slankeoperasjon, body - positivisme som egentlig ikke er det, ønske om synlige kragebein og flat mage, poseringer osv osv. Sukk. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mumrikk1 skrev (18 minutter siden):

Det kommer nok ikke til å gå denne gangen heller..

Tenker det kommer ørten unnskyldninger/forklaringer etterhvert på hvorfor heller ikke dette funker....

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (13 timer siden):

Kan jo hende, men da mener jeg at man burde opplyse om dette er lurt eller ikke og evt hvilke egenskaper man vil få. Frisører gir ofte advarsler om det du har sett for deg er urealistisk eller ikke vil kle deg, og der burde vel være tilfelle i sånne tjenester også. 

Når det er sagt så synes jeg Helene er god på kjoler så jeg tror visjonen var bra, men at det skjedde noe mellom visjon og resultat fra bedriften. 

Ikke den beste reklamen for Meah dette. Hele prosessen virker å ha tatt ekstremt lang tid, og resultatet er altså blitt den minst flatterende kjolen HD noensinne har hatt på seg. Og hun har hatt på MANGE.

Hun er jo ellers flink med kjoler, og som regel veldig fin i kjole. Denne kunne imidlertid sklidd rett inn i "Tre nøtter til Askepott", nesten litt vanskelig å se for seg hvilken annen sammenheng den kan passe.

Kan jo være at designer og skredder har kommet med innspill om stoff og farger, men at HD har stått på sitt. Og da kommer man ingen vei😂

Men selve passformen burde de uansett fått til bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kattedama
cerruti skrev (12 timer siden):

Det er det ingen tvil om. Her blandes ulike kostholdsfilosofier, spiseforstyrrelse, psykiatri, slankeoperasjon, body - positivisme som egentlig ikke er det, ønske om synlige kragebein og flat mage, poseringer osv osv. Sukk. 

Beatbox skrev (48 minutter siden):

Tenker det kommer ørten unnskyldninger/forklaringer etterhvert på hvorfor heller ikke dette funker....

Poenget er vel ikke nødvendigvis at det skal funke, men at man kan tjene penger gjennom annonsør samarbeid? Det eneste som faktisk kunne ha funket og som er evidensbasert (ROS) var ikke sponset, så det ble avsluttet når « livet skjedde». 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med coachen hun skulle jobbe med forrige gang? Som var så fantastisk og riktig.. hørte ikke et kvekk mer.. uteble sponsen mon tro? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg undrer meg over er; hvorfor sponser Omnia Helene? Hvorfor kunne hun ikke ha betalt for opplegget som alle vanlige kunder? Har hun noe eget som er viktigere i markedsammenheng enn en «vanlig» ukjent person som benytter/betaler for tjenestene til Omnia for en livsstilendring? Tenker også at noe man betaler for også kanskje også ville hatt en mer forpliktende effekt.

Endret av Laia
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (48 minutter siden):

Poenget er vel ikke nødvendigvis at det skal funke, men at man kan tjene penger gjennom annonsør samarbeid? Det eneste som faktisk kunne ha funket og som er evidensbasert (ROS) var ikke sponset, så det ble avsluttet når « livet skjedde». 

Det ser ut som Omnia går etter helsemyndighetenes anbefalinger, og det er det mest evidensbaserte vi har. Det er positivt sånn sett. 

Laia skrev (41 minutter siden):

En ting jeg undrer meg over er; hvorfor sponser Omnia Helene? Hvorfor kunne hun ikke ha betalt for opplegget som alle vanlige kunder? Har hun noe eget som er viktigere i markedsammenheng enn en «vanlig» ukjent person som benytter/betaler for tjenestene til Omnia for en livsstilendring? Tenker også at noe man betaler for også kanskje også ville hatt en mer forpliktende effekt.

De så etter ambassadører for en stund siden, og jeg forsto det sånn at det ikke var noen kriterier til antall følgere osv, bare ønske om livsstilsendring. Hun er vel også ambassadør #2, så det er flere.

Jeg ville aldri ha offentliggjort en slik prossess før jeg var litt inn i den pga presset det skaper, men jeg undres på om Helene tar disse mulighetene med spons fordi hun ikke har råd privat. Det er veldig hjelpsomt å gi kontrollen til noen andre (spesielt med hennes utfordringer), men det er også ekstremt dyrt og da har hun privilegier som influencer at hun kan få litt rimeligere pris hvis hun går inn i et samarbeid. 

Mtp at hun ikke har kommet i gang ordentlig så har hun ingen andre årsaker for å gå inn i et samarbeid. Hun vet ikke resultatet av metoden, hun vet ikke om det passer henne, men hun får rimeligere pris på et forsøk. Jeg håper hun får nytte av det helsemessig, men mtp troverdighet så får det jo en knekk fordi hun reklamerer for en tjeneste før hun har benyttet seg av den (akkurat som med FUS). 

Endret av *blueberry*
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...