Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, Inocybe skrev:

Hvorfor skal hun absolutt bruke vekt-termer når hun definerer seg selv? Jeg tenker aldri på meg selv som normalvektig eller tynn - kanskje unntatt i diskusjoner som denne på KG. Antall kg på vekten er ikke noe jeg bruker for å beskrive meg som person. Hvis ikke HD liker å bruke ordet overvektig om seg selv så hvorfor skal hun bruke det? For ikke å fornærme KG-brukere som sliter med at andre ønsker å like kroppene sine selv om disse kroppene ikke lever opp til dagens influencer-ideal? 

Så utrolig enig. 

Vi er ikke kroppene våre, og størrelsen eller formen på kroppene våre er ikke noe som hverken definerer, bekrefter eller begrenser oss. Vi er handlende subjekter, og den vi ønsker å definere oss som, ut fra det vi velger som viktig for våre liv og det vil vi gjøre i verden. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, da kan vi konkludere med at Helene Drage « falt for fristelsen» til å kjøpe dette magebindet, slik at hun kan harselerer, le og legge det ut på Instagram. Det har jo altså ikke noe med at hun oppriktig ønsket å prøve det for å se om det hjalp for midjen. Altså ingen inspirasjon fra søstrene Kardashian. Det hadde jo tatt seg ut om dette var ment oppriktig fra henne! Bedre å ta det som en spøk. 
 

Og dette snakket om at vi ikke er kroppene våre. Kroppene våre er en del av oss. Kropp og sjel henger sammen. Jeg tror absolutt ikke på det å undertrykke følelser rundt dette med kropp. Det å akseptere og gjøre noe med en situasjon som overvektig, er det som kan være begynnelsen på en livsendring. Vi vet i dag at veldig mange ikke er fornøyd med å være overvektige. Det nytter ikke å si at man skal bare akseptere seg selv som man her. Det holder ikke for mange. Mange sliter med dårlig selvbilde, sosial angst og fravær i arbeidslivet. Mange tar imot hjelp og får et annet liv, ved at de klarer å gjøre endringer. Det betyr ikke at man er mindre verdt som overvektig, men jeg har absolutt ikke tro på neglisjere det som er et problem. Alt ligger i underbevisstheten, også vonde følelser rundt dette med overvekt og jeg har tro på handling rundt dette for å få et bedre liv. Det er helt sikkert mange personer med overvektig og fedme som har det helt fint, men mange sliter også.  Her snakker jeg om mer enn 10 kilo overvekt, mer i klasse fedme. 

 

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Aricia skrev:

Ja men i alle dager, det er jo nettopp derfor HD ler av den! Hun stiller seg solidarisk med de som føler det sånn, dvs med oss alle sammen, for ingen slipper jo unna å føle på presset kroppsidealene i samfunnet presser oss inn i (med mindre vi bor under en stein), og så ironiserer hun over disse idealene og det tullete men solide taket de har på oss - med humor som virkemiddel. 

Jeg skjønner ikke at det skal være nødvendig å forklare engang. 

Here we go again

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Levina skrev:

Ja, da kan vi konkludere med at Helene Drage « falt for fristelsen» til å kjøpe dette magebindet, slik at hun kan harselerer, le og legge det ut på Instagram. Det har jo altså ikke noe med at hun oppriktig ønsket å prøve det for å se om det hjalp for midjen. Altså ingen inspirasjon fra søstrene Kardashian. Det hadde jo tatt seg ut om dette var ment oppriktig fra henne! Bedre å ta det som en spøk. 
 

Og dette snakket om at vi ikke er kroppene våre. Kroppene våre er en del av oss. Kropp og sjel henger sammen. Jeg tror absolutt ikke på det å undertrykke følelser rundt dette med kropp. Det å akseptere og gjøre noe med en situasjon som overvektig, er det som kan være begynnelsen på en livsendring. Vi vet i dag at veldig mange ikke er fornøyd med å være overvektige. Det nytter ikke å si at man skal bare akseptere seg selv som man her. Det holder ikke for mange. Mange sliter med dårlig selvbilde, sosial angst og fravær i arbeidslivet. Mange tar imot hjelp og får et annet liv, ved at de klarer å gjøre endringer. Det betyr ikke at man er mindre verdt som overvektig, men jeg har absolutt ikke tro på neglisjere det som er et problem. Alt ligger i underbevisstheten, også vonde følelser rundt dette med overvekt og jeg har tro på handling rundt dette for å få et bedre liv. Det er helt sikkert mange personer med overvektig og fedme som har det helt fint, men mange sliter også.  Her snakker jeg om mer enn 10 kilo overvekt, mer i klasse fedme. 

Jeg ser du svarer på innlegget mitt uten å sitere.

Jeg vil bare presisere at når jeg skrev at vi ikke er kroppene våre, snakket jeg selvsagt ikke om overvekt. Jeg snakket om alle som har kropper. Når jeg skrev at vi ikke defineres, bekreftes eller begrenses av formen eller størrelsen på kroppene våre, snakket jeg ikke spesifikt om Helene Drage. Jeg snakket like gjerne (og kanskje aller mest) om Sophie Elise og Caroline Berg Eriksen. 

Hvorfor du svarer som om innlegget mitt handlet om å fortrenge overvekt (hva betyr det egentlig og hvordan gjøres det??) skjønner jeg ærlig talt ikke helt.

Endret av Aricia
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Era Vulgaris skrev:

Er det et problem at hun ikke aksepterer den størrelsen hun er? På hvilken måte byr det på problemer?

Jeg har fulgt henne en stund, og jeg må si at hun framstår som mye mer ærlig, har større selvinnsikt, bedre humor og selvironi og humør enn på lenge. Hun strever, men jeg tror mange kjenner seg veldig godt igjen i henne. Det gjør i hvert fall jeg. Å leve med vektproblemer gjennom et helt liv er utrolig utmattende, frustrerende og mentalt tøft. Da prøver man det meste til slutt. Noe mennesker som aldri har hatt et vektproblem noen gang kommer til å forstå.

Nå har HD frontet kroppspositivisme i mange år. I følge henne selv digger hun kroppen sin. Likevel selger hun å fettforbrennende produkter, publiserer at hun har gått til innkjøp av waist trainer etc. Hun fronter overhode ikke kroppspositivisme. Hun får folk til å føle seg usikre og ikke gode nok.  Dette er ikke en privatsak

Endret av Miranda16
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Miranda16 skrev:

Nå har HD frontet kroppspositivisme i mange år. I følge henne selv digger hun kroppen sin. Likevel selger hun å fettforbrennende produkter, publiserer at hun har gått til innkjøp av waist trainer etc. Hun fronter overhode ikke kroppspositivisme. Hun får folk til å føle seg usikre og ikke gode nok.  Dette er ikke en privatsak

Jeg synes fortsatt du leter etter ting å ta henne på. Hvilke fettforbrennende produkter selger hun? Hun er ingen forhandler av noe som helst. Den waist treneren er et humoristisk innslag med en god dose selvironi. Og jeg klarer ikke med min beste vilje å se at hun får folk til å føle seg usikre og ikke gode nok. Du må virkelig utdype hva du mener med det. 

Jeg kunne vært hennes body double - vi er temmelig like i kroppen. Hun får i hvert fall ikke meg til å føle meg verken usikker eller ikke god nok. Snarere tvert i mot. Når jeg ser henne gå i trange skinnskjørt, tenker jeg; Kan hun, kan jeg! Og jeg tror ikke jeg er alene om å bli inspirert av det.

Ingen har påstått at dette er en privatsak... Jeg forstår ikke hva du mener med det? :klo: 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Jeg synes fortsatt du leter etter ting å ta henne på. Hvilke fettforbrennende produkter selger hun? Hun er ingen forhandler av noe som helst. Den waist treneren er et humoristisk innslag med en god dose selvironi. Og jeg klarer ikke med min beste vilje å se at hun får folk til å føle seg usikre og ikke gode nok. Du må virkelig utdype hva du mener med det. 

Jeg kunne vært hennes body double - vi er temmelig like i kroppen. Hun får i hvert fall ikke meg til å føle meg verken usikker eller ikke god nok. Snarere tvert i mot. Når jeg ser henne gå i trange skinnskjørt, tenker jeg; Kan hun, kan jeg! Og jeg tror ikke jeg er alene om å bli inspirert av det.

Ingen har påstått at dette er en privatsak... Jeg forstår ikke hva du mener med det? :klo: 

HD er med på å øke kroppspresset ved å fronte slike produkter. La oss nå slutte å være kritiske til plastiske behandlinger også for det er i følge noen ikke kroppspress

Jo, hun promoterer produkter og promoterer et firma som selger vektkontroll produkter. Her er noen eksempler

"Vi har et stort utvalg av produkter som kan hjelpe deg med å kontrollere vekten din" 

https://www.myprotein.no/nutrition/weight-management.list?pageNumber=1

Økt fettforbrenning " Forskning indikerer at MCT øker kroppens evne til å forbrenne fett og forhindre vektøkning"

https://www.helenedrage.no/tag/fettforbrenning/

Dette produktet selges hos Myprotein.no Diet Whey (Slankeprotein)

https://www.myprotein.no/sports-nutrition/diet-whey-slankeprotein/10530657.html?affil=thggpsad&switchcurrency=NOK&shippingcountry=NO&variation=11314028&thg_ppc_campaign=71700000048904985&product_id=11314028&gclid=Cj0KCQiAnL7yBRD3ARIsAJp_oLYABx3euE0ADEd2Z_J7lJP9TSWuhLDL-HbcWg6jBe_TZBlaUf9540caAuQTEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Miranda16 skrev:

HD er med på å øke kroppspresset ved å fronte slike produkter. La oss nå slutte å være kritiske til plastiske behandlinger også for det er i følge noen ikke kroppspress

Jo, hun promoterer produkter og promoterer et firma som selger vektkontroll produkter. Her er noen eksempler

 

Hun er i så fall dårlig til å promotere, det har jeg ikke fått med meg, til tross for at jeg følger henne (kun på insta, riktignok). I stand corrected! Hvorfor du drar inn plastisk kirurgi, skjønner jeg ikke. HD har ikke foretatt noen plastiske operasjoner.

Jeg er fortsatt uenig i at hun skaper kroppspress. I mine øyne klarer hun å vise at man kan være stor, kjempestor eller slank, og fortsatt trene, kle seg fint og være både fornøyd og misfornøyd - som vi alle er i blant. 

Poenget mitt står fortsatt, jfr mitt første innlegg i tråden, dette er en evig lang tråd med angrep på HD som får stå uimotsagt. Absurd, med tanke på trådens tittel: Helene Drage - gameren. Ikke noe av dette handler om gaming, kun kritikk for hver minste lille ting hun foretar seg. Det er intet mindre enn usmakelig.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Era Vulgaris skrev:

Hun er i så fall dårlig til å promotere, det har jeg ikke fått med meg, til tross for at jeg følger henne (kun på insta, riktignok). I stand corrected! Hvorfor du drar inn plastisk kirurgi, skjønner jeg ikke. HD har ikke foretatt noen plastiske operasjoner.

Jeg er fortsatt uenig i at hun skaper kroppspress. I mine øyne klarer hun å vise at man kan være stor, kjempestor eller slank, og fortsatt trene, kle seg fint og være både fornøyd og misfornøyd - som vi alle er i blant. 

Poenget mitt står fortsatt, jfr mitt første innlegg i tråden, dette er en evig lang tråd med angrep på HD som får stå uimotsagt. Absurd, med tanke på trådens tittel: Helene Drage - gameren. Ikke noe av dette handler om gaming, kun kritikk for hver minste lille ting hun foretar seg. Det er intet mindre enn usmakelig.

Hehe, utrolig sant. Denne tråden er strengt tatt forumets lengste umodererte avsporing, fra og med første side. (Jeg rapporterte det fra starten, men til ingen nytte).

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Era Vulgaris skrev:

Hun er i så fall dårlig til å promotere, det har jeg ikke fått med meg, til tross for at jeg følger henne (kun på insta, riktignok). I stand corrected! Hvorfor du drar inn plastisk kirurgi, skjønner jeg ikke. HD har ikke foretatt noen plastiske operasjoner.

Jeg er fortsatt uenig i at hun skaper kroppspress. I mine øyne klarer hun å vise at man kan være stor, kjempestor eller slank, og fortsatt trene, kle seg fint og være både fornøyd og misfornøyd - som vi alle er i blant. 

Poenget mitt står fortsatt, jfr mitt første innlegg i tråden, dette er en evig lang tråd med angrep på HD som får stå uimotsagt. Absurd, med tanke på trådens tittel: Helene Drage - gameren. Ikke noe av dette handler om gaming, kun kritikk for hver minste lille ting hun foretar seg. Det er intet mindre enn usmakelig.

Vi kommer ingen vei i denne debatten. Og snakker om å henge seg opp i detaljer, at tråden heter "Helene gameren"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Era Vulgaris skrev:

Hun er i så fall dårlig til å promotere, det har jeg ikke fått med meg, til tross for at jeg følger henne (kun på insta, riktignok). I stand corrected! Hvorfor du drar inn plastisk kirurgi, skjønner jeg ikke. HD har ikke foretatt noen plastiske operasjoner.

Jeg er fortsatt uenig i at hun skaper kroppspress. I mine øyne klarer hun å vise at man kan være stor, kjempestor eller slank, og fortsatt trene, kle seg fint og være både fornøyd og misfornøyd - som vi alle er i blant. 

Poenget mitt står fortsatt, jfr mitt første innlegg i tråden, dette er en evig lang tråd med angrep på HD som får stå uimotsagt. Absurd, med tanke på trådens tittel: Helene Drage - gameren. Ikke noe av dette handler om gaming, kun kritikk for hver minste lille ting hun foretar seg. Det er intet mindre enn usmakelig.

Kritikk får hun jo ikke for hva hun foretar seg,men fordi hun tjener penger det hun foretar seg i kraft av å være influenser.I så måte er hun og de fleste andre elendige forbilder.Rett og slett tragisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Miranda16 skrev:

Vi kommer ingen vei i denne debatten. Og snakker om å henge seg opp i detaljer, at tråden heter "Helene gameren"

Så trådtittelen er en detalj? Gjelder det alle tråder, eller bare denne? 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen influensere som jeg lar meg påvirke av, er det av HD og Camilla Lorentzen i positiv retning. Nettopp på grunn av "kan de, kan jammen jeg også". Og det uten at jeg skal oppgi hvilken såkalt vektklasse jeg sogner til, da det er saken fullstendig uvesentlig.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Aricia skrev:

Hehe, utrolig sant. Denne tråden er strengt tatt forumets lengste umodererte avsporing, fra og med første side. (Jeg rapporterte det fra starten, men til ingen nytte).

Det er tydeligvis lov å angripe HD fra alle kanter, men om man sier et skjevt ord om noen andre bloggere, blir det moderert ganske kjapt. Snodig.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Det er tydeligvis lov å angripe HD fra alle kanter, men om man sier et skjevt ord om noen andre bloggere, blir det moderert ganske kjapt. Snodig.

Ja veldig snodig. Jeg har rapportert mye men ingenting skjer 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådtittel kom da forrige ble stengt, og på den tida (ukene) var hun veldig opptatt av gaming og twitch. Spiller vel ingen rolle hva tråden heter, alle vet jo hvem det er!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mocchhaa
On 2/14/2020 at 9:10 PM, Birdo said:

Sier ikke at det ikke skal diskuteres, jeg spør bare enkelt om det ikke er bedre å hi henne beskjed🤷🏻‍♀️ Hun er, som du selv skriver, stort sett veldig flink til å merke, så sjansen er jo veldig stor for at det er en glipp. Da er det vel hyggeligere å gjøre henne oppmerksom på glippen så hun kan rette opp, istedet for å løpe rett inn på KG og "sladre". 

Interessant ordvalg, "sladre" 

SE, KG, kvinnneguiden, HINT HINT 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Slettet sitat er fjernet. Sol, admin.

Personlig har HD alt for mye fokus på kropp. Det er ikke like gunstig for alle å få høre hvordan "alle skal elske seg selv, uansett hvordan du SER ut" 

Endret av Mocchhaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet sitat fjernet. Sol, admin.

 Mange her inne gir HD et frikort for feks å fremme kroppspress og ikke merke reklame. HD arresterer andre influencere som gjør det samme som hun selv gjør.  HD er ikke det grann bedre enn mange andre topp influensere som får tyn for å gjøre det samme! Det dere sier er at det er helt greit at andre influensere promoterer waist trainers og fettforbrennende produkter.

 

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mocchhaa skrev:

Personlig har HD alt for mye fokus på kropp. Det er ikke like gunstig for alle å få høre hvordan "alle skal elske seg selv, uansett hvordan du SER ut" 

Og hvorfor skal hun ikke få gjøre det ? Og hvorfor er ikke det « gunstig» ? Alvorlig talt. Enkelte vil at hun skal gå med bøyd nakke og beklage at hun ikke er størrelse S. Det blir for dumt når 99% av influencere faktisk er mindre enn gjennomsnittet og ikke relaterbart.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...