Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Superrosa skrev:

På en av siste YT videoene kommenterer hun og mannen innkommende kritikk de mottar ihht "promotere overvekt". Mannen sier "jeg kan ikke forstå at ditt budskap med å være fornøyd i sin egen kropp, uansett type kropp alltid mistolkes" hvor hun følger opp med å si at hun vil ikke si at hun er overvektig. Som hun tidligere også sa på sin instastory hvor noen hadde kommentert hvor fin hun var, da personen syntes stor kropp var pent, hvor hun da svarte "jeg ser ikke på meg selv som stor" og ble litt negativt påvirket av den kommentaren. 

Jeg forstår ikke helt hvordan hun som PT, prøver å vinkle ting om som om hun er normalvektig. Budskapet hennes er jo mye å eie kroppen sin og være stolt, samtidig som jeg føler hun fornekter realiteten hvor hun er i kategori fedme +

Godt poeng.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Lot meg friste. Lot meg lure" Ingenting ved det som sier ironi i mine øyne og en følger skal ikke kunne gjette seg til om hun er seriøs eller ikke.  Folk blir påvirket og tolker det på ulik måte uavhengig av hva intensjonen er. Hun burde ikke ha publisert denne videoen og bilde i det hele tatt!  Det er greit at Tights.no får tyn for kroppspress, men ikke HD? Hadde en annen toppblogger, influenser publisert dette, hadde det blitt krig. HD har virkelig driti på draget!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Miranda16 skrev:

"Lot meg friste. Lot meg lure" Ingenting ved det som sier ironi i mine øyne og en følger skal ikke kunne gjette seg til om hun er seriøs eller ikke.  Folk blir påvirket og tolker det på ulik måte uavhengig av hva intensjonen er. Hun burde ikke ha publisert denne videoen og bilde i det hele tatt!  Det er greit at Tights.no får tyn for kroppspress, men ikke HD? Hadde en annen toppblogger, influenser publisert dette, hadde det blitt krig. HD har virkelig driti på draget!

Har du lest kommentarfeltet under innlegget? Har du sett og hørt på videosnutten i posten? Altså alvorlig talt.

Og har du sammenliknet med CBE.no sin promotering av tilsvarende produkt, i et innlegg om pakking av fødebag, der hun presiserer hvor viktig det er å få det på raskest mulig etter fødsel for å få midjen tilbake, komplett med lenke til hvor produktet kan kjøpes? (ser det ut til da, jeg trykker ikke på sånt seff).

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kollontaj skrev:

I stand corrected. CBE er faktisk så overfladisk dårlig rollemodell det er vanskelig å tro det er sant. All "kroppress" HD noen gang har kommet med blegner fullstendig ved siden av CBEs pushing over for gravide og nybakte mødre. Her snakkes det Kroppress med stor K. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Miranda16 said:

"Lot meg friste. Lot meg lure" Ingenting ved det som sier ironi i mine øyne og en følger skal ikke kunne gjette seg til om hun er seriøs eller ikke.  Folk blir påvirket og tolker det på ulik måte uavhengig av hva intensjonen er. Hun burde ikke ha publisert denne videoen og bilde i det hele tatt!  Det er greit at Tights.no får tyn for kroppspress, men ikke HD? Hadde en annen toppblogger, influenser publisert dette, hadde det blitt krig. HD har virkelig driti på draget!

Slik jeg tolker hennes tekst / ordlyt bestilte hun dette med håp om at det så fint ut (sikkert under kjoler og lignende) og når hun fikk produktet var det jo flere nummer for lite og valgte heller å latterliggjøre det. Jeg kan ikke se for meg hun kjøpte det i utgangspunktet med intensjon om å kritisere produktet. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Aricia skrev:

Har du lest kommentarfeltet under innlegget? Har du sett og hørt på videosnutten i posten? Altså alvorlig talt.

Og har du sammenliknet med CBE.no sin promotering av tilsvarende produkt, i et innlegg om pakking av fødebag, der hun presiserer hvor viktig det er å få det på raskest mulig etter fødsel for å få midjen tilbake, komplett med lenke til hvor produktet kan kjøpes? (ser det ut til da, jeg trykker ikke på sånt seff).

"Lot meg friste, lot meg lure" Når HD velger å publiserer et slikt produkt, så må hun også ta ansvar for det hun legger uten at det skal være noe tvil om hva intensjonen er. Poenget er at hun aldri skulle publisert dette uansett! Kan garantere at mange ønsker å kjøpe et slikt produkt. Når hun går i strupet på Tights.no fordi de promoteksten var ment som en spøk, ja da er det ikke greit. Er det slik at HD burde skjønt humoren? Snakk om å ha dobbeltmoral.når det kommer til kroppspress. Disse postene på IG kommer ikke til å gå i glemmeboken for dette er grovt  når det kommer til kroppspress! Kroppspress er kroppspress uavhengig at offisielt promoterer det eller ikke! Wish, kommer til å få flere kunder etter dette

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Miranda16 skrev:

"Lot meg friste, lot meg lure" Når HD velger å publiserer et slikt produkt, så må hun også ta ansvar for det hun legger uten at det skal være noe tvil om hva intensjonen er. Poenget er at hun aldri skulle publisert dette uansett! Kan garantere at mange ønsker å kjøpe et slikt produkt. Når hun går i strupet på Tights.no fordi de promoteksten var ment som en spøk, ja da er det ikke greit. Er det slik at HD burde skjønt humoren? Snakk om å ha dobbeltmoral.når det kommer til kroppspress. Disse postene på IG kommer ikke til å gå i glemmeboken for dette er grovt  når det kommer til kroppspress! Kroppspress er kroppspress uavhengig at offisielt promoterer det eller ikke! Wish, kommer til å få flere kunder etter dette

 

Jeg kan ikke se at du overhodet underbygger eller forklarer hvordan IG-innlegget hennes på noen som helst slags måte skaper kroppspress, og hvordan det på aller fjerneste vis kan sammenliknes med feks fronting av tilsvarende produkt for post partum-kroppen av andre influencere.

Endret av Aricia
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aricia skrev:

Jeg kan ikke se at du overhodet underbygger eller forklarer hvordan IG-innlegget hennes på noen som helst slags måte skaper kroppspress, og hvordan det på aller fjerneste vis kan sammenliknes ved feks fronting av tilsvarende produkt for post partum-kroppen.

Okey.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Hege1980 skrev:

Helene som er pt har nå kjøpt en ‘waist trainer’ fra wish..🤷‍♀️
hva trodde hun den skulle gjøre? sånn apropo kroppspress, og feilaktig reklame liksom🙊 

Du klarer ikke legge bittelitt godvilje til, og se at det innlegget var humoristisk? Ikke reklamerer hun for det, og hun viser seg fram slik hun ser ut nå - uten filter. Om du ikke klarer å se at denne videoen viser humor og selvironi, så konkluderer jeg med at du er ute etter å ta henne for det meste. 

Vi har alle dummet oss ut og falt for teite reklamer, kjøpt et produkt som vi antakelig forsto ikke virket, og følt oss dumme etterpå. Hvorfor ikke vise det, og gjøre litt humor ut av det. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Era Vulgaris skrev:

Du klarer ikke legge bittelitt godvilje til, og se at det innlegget var humoristisk? Ikke reklamerer hun for det, og hun viser seg fram slik hun ser ut nå - uten filter. Om du ikke klarer å se at denne videoen viser humor og selvironi, så konkluderer jeg med at du er ute etter å ta henne for det meste. 

Vi har alle dummet oss ut og falt for teite reklamer, kjøpt et produkt som vi antakelig forsto ikke virket, og følt oss dumme etterpå. Hvorfor ikke vise det, og gjøre litt humor ut av det. 

Da burde  HD skjønt humoren til Tights.no at gummi bjørner kan gjøre deg tynn og pen

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Miranda16 skrev:

Da burde  HD skjønt humoren til Tights.no at gummi bjørner kan gjøre deg tynn og pen

Fullstendig uenig. Tights.no er et firma som skal tjene penger på folk. At de mener det er humor å skrive at gummibjørnene gjør deg tynn og pen, er fullstendig villedende, og en risiko å ta, da humor ikke alltid kommer igjennom skriftlig. Mange har heller ikke humor, noe flere i denne tråden viser når de ikke ser at HD harselerer over eget bomkjøp på insta.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Era Vulgaris skrev:

Fullstendig uenig. Tights.no er et firma som skal tjene penger på folk. At de mener det er humor å skrive at gummibjørnene gjør deg tynn og pen, er fullstendig villedende, og en risiko å ta, da humor ikke alltid kommer igjennom skriftlig. Mange har heller ikke humor, noe flere i denne tråden viser når de ikke ser at HD harselerer over eget bomkjøp på insta.

HD er også et "firma" som tjener penger på folk. Mange kommer til å kjøpe produktet som følge av denne publiseringen. Denne waist treneren får mange til å føle at de ikke er gode nok som de er. Markedsføringen av wait trainer er også villedende reklame. At hun velger å legge ut dette, er med på å skape kroppress uansett hvordan man vrir og vrenger på det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, denne agendaen er så langtekkelig og kjedelig og intetsigende. Den er så åpenbar! Slutt!! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Du klarer ikke legge bittelitt godvilje til, og se at det innlegget var humoristisk? Ikke reklamerer hun for det, og hun viser seg fram slik hun ser ut nå - uten filter. Om du ikke klarer å se at denne videoen viser humor og selvironi, så konkluderer jeg med at du er ute etter å ta henne for det meste. 

Vi har alle dummet oss ut og falt for teite reklamer, kjøpt et produkt som vi antakelig forsto ikke virket, og følt oss dumme etterpå. Hvorfor ikke vise det, og gjøre litt humor ut av det. 

Nå var det strengt tatt ikke produktet, men størrelsen som var bom. Har noe tilsvarende selv (i riktig størrelse) og kan ikke si at det gjør meg slankere, men den er skikkelig god når ryggen verker. 

På meg virker det som hun ikke aksepterer størrelsen hun er... Hun er stor. Å bli fornærmet av det blir kommentert hjelper ikke å fronte kropps positivitet. Og de gummibjørnene synes jeg slett ikke var så ille. Kollagen blir jo solgt som kosttilskudd for pen hud og gode ledd. I tillegg er det jo bedre alternativ enn vanlig snop. Synes hun er både festlig og pen, men blir litt frustrert av henne av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Miranda16 skrev:

HD er også et "firma" som tjener penger på folk. Mange kommer til å kjøpe produktet som følge av denne publiseringen. Denne waist treneren får mange til å føle at de ikke er gode nok som de er. Markedsføringen av wait trainer er også villedende reklame. At hun velger å legge ut dette, er med på å skape kroppress uansett hvordan man vrir og vrenger på det. 

Nå må du gi deg. 

Hun reklamerer ikke for det, tjener ikke penger på det. Hvis du tror mange kommer til å kjøpe det beltet nå, så undervurderer du folk veldig. Og på hvilken måte det der skaper kroppspress, fatter jeg ikke. Du er bare bestemt på å kritisere henne, samme hva.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, RoNo skrev:

Nå var det strengt tatt ikke produktet, men størrelsen som var bom. Har noe tilsvarende selv (i riktig størrelse) og kan ikke si at det gjør meg slankere, men den er skikkelig god når ryggen verker. 

På meg virker det som hun ikke aksepterer størrelsen hun er... Hun er stor. Å bli fornærmet av det blir kommentert hjelper ikke å fronte kropps positivitet. Og de gummibjørnene synes jeg slett ikke var så ille. Kollagen blir jo solgt som kosttilskudd for pen hud og gode ledd. I tillegg er det jo bedre alternativ enn vanlig snop. Synes hun er både festlig og pen, men blir litt frustrert av henne av og til. 

Er det et problem at hun ikke aksepterer den størrelsen hun er? På hvilken måte byr det på problemer?

Jeg har fulgt henne en stund, og jeg må si at hun framstår som mye mer ærlig, har større selvinnsikt, bedre humor og selvironi og humør enn på lenge. Hun strever, men jeg tror mange kjenner seg veldig godt igjen i henne. Det gjør i hvert fall jeg. Å leve med vektproblemer gjennom et helt liv er utrolig utmattende, frustrerende og mentalt tøft. Da prøver man det meste til slutt. Noe mennesker som aldri har hatt et vektproblem noen gang kommer til å forstå.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser på YouTube der mannen og hun svarer på spørsmål. Hun liker ikke å bruke overvektig fordi hun ikke ser seg selv som det. Hadde det vært snakk om ord som feit, så kan jeg skjønne hun hadde reagert, fordi det blir sett som mer nedsettende og negativt, men overvektig er jo et klinisk brukt ord for nettopp personer med høyere vekt enn normalen. Det nytter ikke å late som noe annet, uansett helseoperasjon eller ikke. Hva med alt dette hun snakker om å like seg selv slik man er, uansett overvekt eller ikke. For meg så virker det som hun har mange issues med egen vekt for tiden. På denne videoen så påpeker hun at hun er så rund i ansiktet og at grunnen er at hun har halsbetennelse. Så er det dobbelthaken som synes i følge henne. Hun er så tvetydige i sitt budskap og veldig « opp og ned» opplever jeg. 

Endret av Levina
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Levina skrev:

Ser på YouTube der mannen og hun svarer på spørsmål. Hun liker ikke å bruke overvektig fordi hun ikke ser seg selv som det. Hadde det vært snakk om ord som feit, så kan jeg skjønne hun hadde reagert, fordi det blir sett som mer nedsettende og negativt, men overvektig er jo et klinisk brukt ord for nettopp personer med høyere vekt enn normalen. Det nytter ikke å late som noe annet, uansett helseoperasjon eller ikke. Hva med alt dette hun snakker om å like seg selv slik man er, uansett overvekt eller ikke. For meg så virker det som hun har mange issues med egen vekt for tiden. På denne videoen så påpeker hun at hun er så rund i ansiktet og at grunnen er at hun har halsbetennelse. Så er det dobbelthaken som synes i følge henne. Hun er så tvetydige i sitt budskap og veldig « opp og ned» opplever jeg. 

Hvorfor skal hun absolutt bruke vekt-termer når hun definerer seg selv? Jeg tenker aldri på meg selv som normalvektig eller tynn - kanskje unntatt i diskusjoner som denne på KG. Antall kg på vekten er ikke noe jeg bruker for å beskrive meg som person. Hvis ikke HD liker å bruke ordet overvektig om seg selv så hvorfor skal hun bruke det? For ikke å fornærme KG-brukere som sliter med at andre ønsker å like kroppene sine selv om disse kroppene ikke lever opp til dagens influencer-ideal? 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Levina skrev:

Ser på YouTube der mannen og hun svarer på spørsmål. Hun liker ikke å bruke overvektig fordi hun ikke ser seg selv som det. Hadde det vært snakk om ord som feit, så kan jeg skjønne hun hadde reagert, fordi det blir sett som mer nedsettende og negativt, men overvektig er jo et klinisk brukt ord for nettopp personer med høyere vekt enn normalen. Det nytter ikke å late som noe annet, uansett helseoperasjon eller ikke. Hva med alt dette hun snakker om å like seg selv slik man er, uansett overvekt eller ikke. For meg så virker det som hun har mange issues med egen vekt for tiden. På denne videoen så påpeker hun at hun er så rund i ansiktet og at grunnen er at hun har halsbetennelse. Så er det dobbelthaken som synes i følge henne. Hun er så tvetydige i sitt budskap og veldig « opp og ned» opplever jeg. 

Det er opptil henne hva hun vil bruke av benevnelser, hva du personlig syns og mener at HUN SKAL BRUKE om seg selv er oss alle revnende likegyldig. Slutt nå. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miranda16 skrev:

HD er også et "firma" som tjener penger på folk. Mange kommer til å kjøpe produktet som følge av denne publiseringen. Denne waist treneren får mange til å føle at de ikke er gode nok som de er. Markedsføringen av wait trainer er også villedende reklame. At hun velger å legge ut dette, er med på å skape kroppress uansett hvordan man vrir og vrenger på det. 

Ja men i alle dager, det er jo nettopp derfor HD ler av den! Hun stiller seg solidarisk med de som føler det sånn, dvs med oss alle sammen, for ingen slipper jo unna å føle på kroppsidealene samfunnet presser oss inn i (med mindre vi bor under en stein), og så ironiserer hun over disse idealene og det tullete men solide taket de har på oss - med humor som virkemiddel. 

Jeg skjønner ikke at det skal være nødvendig å forklare engang. 

Endret av Aricia
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...