Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
*blueberry* skrev (5 timer siden):

Så synd å høre at hun har hoppet av ROS fordi hun ikke er på riktig sted. Jeg håper hun kommer tilbake til det en dag hun innser at man aldri er på riktig sted for recovery. Recovery tar lang tid og beinhard jobbing og hodet vil være langt unna på plass mange ganger. Man må stå i det i oppturer og nedturer, tilbakefall og progresjon. Jeg ønsker henne alt godt og håper hun kommer seg opp på hesten igjen om ikke så lenge ❤️. Husk HD, en spiseforstyrrelse er ikke noe man kurerer på noen måneder, det tar år ❤️ Man burde ikke forvente tilfriskning fra BED på kort tid, ingen forventer det samme fra de med anoreksi/ bulimi. En spiseforstyrrelse er komplisert og vil ta mye tid å jobbe seg friskere fra, uansett hvilken det er. 

Ble lei meg inni meg når jeg leste dette….. hadde seriøst kutta vekk all tid på some og unødige ting, for å fortsette med opplegget… Det er hardt arbeid, jeg håper hun starter igjen. Og ikke bare «glemmer det bort». 

Jeg stod på programmet i 1 år….. det var MYE hardt arbeid, mye fortvilese til tider osv. det krever mye ja, og det er ingen quick fix. Men en langvarig en😊

• Liker 6
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
*blueberry* skrev (1 time siden):

Jeg må si at jeg misliker influencere som reklamerer for økonomiske tjenester (nå Folio). I tillegg har jo ikke akkurat HD sterk troverdighet når det kommer til økonomistyring. 

Reagerer også litt på at hun sitter på en kafe og lager reklamen, der intetanende personer går i bakgrunnen og kommer med i reklamen. Det er kanskje ikke ulovlig, men jeg hadde blitt ganske opprørt hvis jeg hadde oppdaget meg selv filmet i en slik seanse.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Pingi198 skrev (13 minutter siden):

Ble lei meg inni meg når jeg leste dette….. hadde seriøst kutta vekk all tid på some og unødige ting, for å fortsette med opplegget… Det er hardt arbeid, jeg håper hun starter igjen. Og ikke bare «glemmer det bort». 

Jeg stod på programmet i 1 år….. det var MYE hardt arbeid, mye fortvilese til tider osv. det krever mye ja, og det er ingen quick fix. Men en langvarig en😊

Jeg tror også det sunneste hadde vært å kutte ut SoMe. Det er lite for følgere å hente på kanalen hennes, men det ser ut til å hindre hennes egen tilfriskning på flere måter. Jeg håper hun tar opp igjen opplegget snart. 

• Liker 1
Skrevet
Laia skrev (Akkurat nå):

Reagerer også litt på at hun sitter på en kafe og lager reklamen, der intetanende personer går i bakgrunnen og kommer med i reklamen. Det er kanskje ikke ulovlig, men jeg hadde blitt ganske opprørt hvis jeg hadde oppdaget meg selv filmet i en slik seanse.

Godt poeng. Jeg misliker også å være i bakgrunn på andres videoer. 

• Liker 4
Gjest Finlay
Skrevet

Man føler kanskje aldri man er på rett sted for en livsstilsendring. Det krever mye, og man synes man har nok med livet ellers.

Ift. til kontroll på alkohol eller mat og vekt, så passer det dårlig når det er sommer. Så blir det høst og etterhvert jul, og da passer det ihvertfall ikke! Så i stedet for å stå i det, så legger man det bort. Og sitter igjen med følelsen av å mislykkes enda en gang, og alle de negative tankene det fører med seg.

Lett å bort fra at det også handler om prioritering og å ta seg selv i nakkeskinnet, som ved all terapi. Det krever en stor egeninnsats.

Skrevet

Hvorfor drøye treningen til når baby begynner i barnehagen? Da er jo timene i døgnet enda "mindre"

Nå går jo mannen hjemme og det er jo nå hun " burde' trent dersom  hun vil det uten tidsklemma og dårlig samvittighet for at baby er lenge i barnehagen 🙈

• Liker 12
Skrevet
Hvasierdu skrev (8 minutter siden):

Hvorfor drøye treningen til når baby begynner i barnehagen? Da er jo timene i døgnet enda "mindre"

Nå går jo mannen hjemme og det er jo nå hun " burde' trent dersom  hun vil det uten tidsklemma og dårlig samvittighet for at baby er lenge i barnehagen 🙈

Men dette er jo det som kjennetegner HD....utsettelser og excuses an mass!..Hvorfor hun ble PT lurer jeg fortsatt på.

• Liker 10
Skrevet
Finlay skrev (3 timer siden):

Man føler kanskje aldri man er på rett sted for en livsstilsendring. Det krever mye, og man synes man har nok med livet ellers.

Ift. til kontroll på alkohol eller mat og vekt, så passer det dårlig når det er sommer. Så blir det høst og etterhvert jul, og da passer det ihvertfall ikke! Så i stedet for å stå i det, så legger man det bort. Og sitter igjen med følelsen av å mislykkes enda en gang, og alle de negative tankene det fører med seg.

Lett å bort fra at det også handler om prioritering og å ta seg selv i nakkeskinnet, som ved all terapi. Det krever en stor egeninnsats.

Veldig bra skrevet👏og så gjennkjennbart. Snakker av egenerfaring 🙈🙈Står midt i det samme selv, på mange måter. Men det handler om å «ta tak». Det er jo så vanskelig, for som du sier; det passer aldri. Men jeg har stått i denne sirkelen i år etter år selv nå, men jeg har så smått begynt å endre tankegang til «små skritt». Og det er da noe. Må ikke tro at å utsette trening til barnehagestart blir lettere, for da kommer nye unnskyldninger om at «man må lytte til kroppen, slappe av, egentid» osv. Alt handler om vilje - noe hun ikke har. Jeg sliter med BED, men hun sliter jo med så mye mer virker det til. Og det er jo leit for henne. Men ROS hadde nok kanskje hjulpet henne på vei ut av en ond sirkel om ikke annet. Den kjolepraten - hva er den godt for? Hva slags insp er det? Hun har jo fullt av egentreningsutstyr, så bare sette igang hjemme. Så kjære Helene; du går ut å kjøper bøker, legger planer, setter deg et mål hvor du «failer» for det blir uoverkommelig. Begynn å gå som aktivitet ! Trenger ikke være mer komplisert enn det og opplev mestring. Mestring er alfa og omega

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet
Finlay skrev (3 timer siden):

Ja det gjelder røykeslutt også. Passer aldri. En må bare hoppe i det, uansett hvilken avhengighet det dreier seg om. For meg virker det som HD's hovedproblem er å gi opp og finne unnskyldninger. Som vi alle med avhengigheter har kjent på. Synd å se at hun hopper av når det blir tøft. Det blir jo ikke lettere senere. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor tar hun ikke frem den mølla, og tar en økt på den mens lille sover duppen? 30 min 2-3 dager i uka er bedre enn 0! Hun har jo reklamert så varmt for den, hvor lett og grei den er å bruke. Så gjør det da HD! 

• Liker 15
Gjest Kattedama
Skrevet

Hvis HD skulle få til en langvarig livsstilsendring, hva skulle hun da fylle sine SoMe kanaler med? Uten vektproblemene og løsninger på dette (i ulike varianter) så fylles hennes kanaler opp med kun Umerket/merket reklame for x antall kjoler eller annet meningsløst innhold. Hvor lenge er do selfier inspirerende? Ser at hun har fått økt antall følgere etter at hun var med i podcasten til E.N.  og utganspunktet for dette var jo nettopp spiseforstyrrelsen. 

Gjest tullerikke
Skrevet

Hva er forskjellen på å være borte fra arvingen hele dagen mens hun er hjemme med faren eller hun er i bhg?🤷‍♀️ Blir selvfølgelig ikke lettere når hun begynner i bhg HD. Blir så oppgitt over det mennesket der. 

Skrevet
irevin skrev (11 timer siden):

Veldig bra skrevet👏og så gjennkjennbart. Snakker av egenerfaring 🙈🙈Står midt i det samme selv, på mange måter. Men det handler om å «ta tak». Det er jo så vanskelig, for som du sier; det passer aldri. Men jeg har stått i denne sirkelen i år etter år selv nå, men jeg har så smått begynt å endre tankegang til «små skritt». Og det er da noe. Må ikke tro at å utsette trening til barnehagestart blir lettere, for da kommer nye unnskyldninger om at «man må lytte til kroppen, slappe av, egentid» osv. Alt handler om vilje - noe hun ikke har. Jeg sliter med BED, men hun sliter jo med så mye mer virker det til. Og det er jo leit for henne. Men ROS hadde nok kanskje hjulpet henne på vei ut av en ond sirkel om ikke annet. Den kjolepraten - hva er den godt for? Hva slags insp er det? Hun har jo fullt av egentreningsutstyr, så bare sette igang hjemme. Så kjære Helene; du går ut å kjøper bøker, legger planer, setter deg et mål hvor du «failer» for det blir uoverkommelig. Begynn å gå som aktivitet ! Trenger ikke være mer komplisert enn det og opplev mestring. Mestring er alfa og omega

Det er jo slitsomt å trene, og det tar lang tid før man synes det er gøy. Det blir gøy når man føler mestring og progresjon. For å føle mestring og progresjon bør man begynne rolig, ta små steg og faktisk gjennomføre trening over en lang periode, gjerne mye lenger enn man trodde. Egentid kan vel være trening eller aktivitet istedenfor å sitte alene i bilen? Lydbok på øret istedenfor å ligge på sofaen å lese? Hunden må ha mosjon, er det hun eller mannen som går tur med den? Om ikke for kroppen sin del, så for hodet. Det er utrolig mye god mental helse i trening, spesielt det å komme seg ut i naturen på tur er dokumentert bra for psykisk helse. Når hun har en stillesittende jobb er det ekstra viktig å bevege seg utenom arbeidstid.

For oss som følger med på henne i sosiale medier framstår hun som en person som har mange planer men som sliter med gjennomføringsevnen. Bortforklaringene er mange, blant annet perfeksjonisme. Perfeksjonisme betyr ikke nødvendigvis at man aldri får til noe, det betyr vel heller at man aldri er fornøyd selv om man gjør det man skal? Jeg har fulgt henne i mange år, og kommer ikke på en eneste ting hun har klart å gjennomføre over lengre tid. Og det er i utgangspunktet ingen andres problem enn hennes. Men når hun legger ut alle planene sine i sosiale medier for så å komme med haugevis med unnskyldninger når hun ikke lykkes setter hun seg selv opp for å feile enda mer. Ikke bare feiler hun, men hun feiler foran "hele verden" i tillegg. Det må være forferdelig tungt. Likevel fortsetter hun med det. Hvorfor? Når det bare gjør mer skade enn godt? Noen trigges av å dele målene sine og det hjelper dem med å gjennomføre dem. Helene er motsatt. Så hvorfor fortsette å dele dem da? 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Gjest Finlay
Skrevet (endret)

Det går jo mye i "morsomme" unnskyldninger for å slippe å trene eller gjøre husarbeid. Eller "skulle egentlig gjøre ditt eller datt, men ligger på sofaen og ser på tik tok". Mens det samtidig klages over at tiden ikke strekker til. Spesielt etter hun fikk barn er det blitt hektisk.

Har inntrykk av at hun er bittelitt makelig anlagt😂

Endret av Finlay
Skrevet (endret)
Finlay skrev (2 timer siden):

Det går jo mye i "morsomme" unnskyldninger for å slippe å trene eller gjøre husarbeid. Eller "skulle egentlig gjøre ditt eller datt, men ligger på sofaen og ser på tik tok". Mens det samtidig klages over at tiden ikke strekker til. Spesielt etter hun fikk barn er det blitt hektisk.

Har inntrykk av at hun er bittelitt makelig anlagt😂

Og noen er bedagelig anlagt, det ser man rundt seg ellers i samfunnet også. De har samme kjennetegnene; mange planer men liten/og eller ingen gjennomføringsevne. 
Jeg også begynte følge henne for mange år siden og sett mange planer, men ingen som er blitt gjennomført. 
Hadde vært gøy for henne om hun lykkes med noe, og begynne i det små noen har skrevet over her👏👏

Og det er ingenting galt med å være bedagelig anlagt altså😉Jeg har Adhd og i motsatt ende av skalaen. Har sin pris det også😂

Endret av irevin
  • Liker 1
Skrevet

Legger ut bilde av minsten bakfra, men bildet på veggen er forfra. Gratulerer…

Får spørsmål om kjolen på bildet, svarer: «sender deg DM». Altså skjult reklame!

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innlegg. 

Sol, admin.

Skrevet

Hvorfor legge ut bilde av babyen i utgangspunktet ???? Hun som snakker så mye om dette med eksponering! 

Og de bildene hun legger ut er sladdet... ingen som har NOEN interesse av å se et menneske med en emoij i ansiktet.... 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Synes hun ser skikkelig ulykkelig ut på de siste bildene. Øynene er virkelig ikke glade.

Hun har det åpenbart ikke godt om dagen og burde logge av SoMe. 

Jeg har også slitt psykisk og hatt depresjoner. Det siste jeg hadde trengt hadde vært å gå ut med store vyer i sosiale medier for så å aldri klare å gjennomføre. 

Seriøst, Helene. Logg av og bli frisk!

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun sier hun er så løsningsorientert, og at det er en av hennes beste egenskaper. 

Trening: hun vil, men får det ikke til. Kommer stadig med unnskyldninger. Men føler hun skylder på at tiden ikke strekker til.

Rydding: aldri ryddet noe særlig tidligere men nå er det viktig å "unnskylde" det med at hun er med barnet. Og at ingen sitter på gamlehjemmet og angrer på at de ikke ryddet. NEI, ingen angrer på at de ryddet heller..... 

Eie bolig: lage fokus på at de ikke kan få hjelp av foreldre. Og heller ikke innse at det er prioriteringene deres det er noe i veien med...

Økonomi: sier de lever under fattigdomsgrensen og har lite penger. Pengene gikk allikevel til 2 liter pepsi hver dag, frisør, voksing, bryn, negler og mye sminke...

Sier at A4 livet er hennes største frykt.

Spisingen: ikke leve på diett  er det beste, leve uten sukker er det beste. Keto er det beste..... hun sier hun ikke lager mat. Kanskje på tide å begynne da.... så får du bedre rutiner også, og ser at det er sånn resten av verden gjør det!!!!! 

Aldri før sett et mennekser som har så lite selvinnsikt og fraskriver seg alt ansvar. 

• Liker 14
  • Nyttig 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...