Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun kunne isåfall holdt den informasjonen for seg selv, selvom jeg ikke ble overrasket. Jeg har 4 barn og de har tykt hår alle sammen uten å måtte barbere som baby✌🏼

• Liker 16
Skrevet

Altså, oldemoren min barberte farfaren min på sykehuset noen timer etter fødsel fordi han hadde rødt hår😅 Meen, og det er et stort men! Han var født i 1923.. Vi er i 2022..

• Liker 17
Skrevet (endret)
Grøfteblomst skrev (45 minutter siden):

Og tipset har hun altså fått av sin egen mor som er utdannet frisør 🤦‍♀️

https://www.helenedrage.no/2016/08/09/cabelo-dame-og-herrefrisor/ (link hvor hun skriver at moren er utdannet frisør) 

Vi (jeg) som er og har utdannelse som frisør vet og lærer at håret som faktisk vises det over hodebunnen er dødt … der håret lever er under huden i hårsekken 🙂 Håret gror av riktig ernæring vitaminer osv av hva vi putter inn i munnen 😅 Så hjelper lite å barbere ett hode å tro at hårsekken vokser mere å blir flere 😂🙈

Endret av Fredrikstad71mod
  • Liker 13
Skrevet
Fredrikstad71mod skrev (6 minutter siden):

Vi (jeg) som er og har utdannelse som frisør vet og lærer at håret som faktisk vises det over hodebunnen er dødt … der håret lever er under huden i hårsekken 🙂 Håret gror av riktig ernæring vitaminer osv av hva vi putter inn i munnen 😅 Så hjelper lite å barbere ett hode å tro at hårsekken vokser mere å blir flere 😂🙈

Og en annen ting … babyer som er født med masse  hår feks mister det som regel før de runder 1 år 😅 Om moren hennes er frisør så burde jo hun vite for det er sånne basis ting vi lærer … om hårstrået 

• Liker 11
Skrevet

Og HD har ikke skjønt hvorfor folk reagerer. Jeg tolker det iallefall sånn at det blir reaksjoner fordi utseende blir i fokus også på barnet! At ting gjøres fordi det skal bli finere!

Ja HD, det er bare hår! Men du overfører den vanvittige kroppsfokuseringen du har over på barnet ditt. Det klarer du tydeligvis ikke å forstå… ingen som bare reagerer på at du barberer vekk håret, folk reagere på hvorfor du gjør det. 

• Liker 23
  • Nyttig 10
Gjest Kattedama
Skrevet

Jeg reagerer  på at dette deles på sosiale medier, og at hun selv ikke skjønner hvor idiotisk det er. Ingen filter der.

Skrevet

Hun er så selvmotsigende.. på den ene siden sier hun at det bare er hår, så skal hun argumentere for at n blir håret jevnere… herregud, jevnt hår på en baby under året? Skjønner ikke at hun greier å tenke tanken engang. Hvordan forbedrer man en baby liksom 

• Liker 24
  • Hjerte 2
Skrevet

Hvordan i helsike skal det påvirke hårkvalitet og -mengde å barbere bort håret? Tror hun hårrøttene merker at hårstråene ble barbert og tenker «oida, nå må vi bli flere, folkens»!?

Blir stadig overrasket over at folk fortsatt tror på dette.

• Liker 29
  • Nyttig 1
Skrevet
tullerikke skrev (6 timer siden):

Har ikke funka på HD. Har bare hørt om utlendinger som gjør det. 

Ja, en utenlandsk mann kom bort til venninna mi og sa hun burde barbere hodet til 2-åringen sin så ungen fikk mer hår. Hun gjorde det ikke, men det er visst noe en del utlendinger gjør. 

Men å barbere hodet til en liten baby.. Håret blir vel styrt av gener, ernæring og stress. Ikke barbering. Om det hadde funka så hadde til og med voksne gjort det😂 Garantert ikke derfor HD har tykt hår i dag. Håret husker ikke at håret ble barbert som baby. Hårrøttene vet heller ikke at håret blir klippet, så hva endring skulle ha skjedd? Ingen logikk i det. La baby få ha det fine baby håret sitt. Baby er bare baby en gang. Nyt de myke lokkene, ikke klipp dem vekk. 

• Liker 13
Skrevet
Fredrikstad71mod skrev (10 timer siden):

Og en annen ting … babyer som er født med masse  hår feks mister det som regel før de runder 1 år 😅 Om moren hennes er frisør så burde jo hun vite for det er sånne basis ting vi lærer … om hårstrået 

Synes det er litt av sjarmen, jeg da, at babyer ofte har litt snodig sveis. De fleste gnikker jo av seg en del i bakhodet. En baby jeg kjenner hadde skikkelig munkesveis en periode😆 Noen barn har hår til skuldrene før de er 2, andre har ikke nok til å sette i strikk engang. Det er jo så individuelt.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Gjest Finlay
Skrevet

Babyen tok nok ikke skade av skinningen. Det er bare hår, og det vokser ut igjen.

Det er mors holdninger som er skremmende. For ikke å snakke om hennes manglende dømmekraft når hun velger å dele dette offentlig.

Trist å se at hun tar et slikt grep, når hun utad i alle år har frontet et budskap om å ikke fokusere kun på utseende.

Barnet var knapt kommet ut før hun priste seg lykkelig over at det hadde arvet hennes hår, og ikke farens. Så dette med hår ser ut til å ha en viss betydning.

Blir stum over en slik grad av forfengelighet.

41F8A5B1-EA99-4C06-B9D1-061AAEC204B1.jpeg

Gjest tullerikke
Skrevet
Finlay skrev (11 minutter siden):

Babyen tok nok ikke skade av skinningen. Det er bare hår, og det vokser ut igjen.

Det er mors holdninger som er skremmende. For ikke å snakke om hennes manglende dømmekraft når hun velger å dele dette offentlig.

Trist å se at hun tar et slikt grep, når hun utad i alle år har frontet et budskap om å ikke fokusere kun på utseende.

Barnet var knapt kommet ut før hun priste seg lykkelig over at det hadde arvet hennes hår, og ikke farens. Så dette med hår ser ut til å ha en viss betydning.

Blir stum over en slik grad av forfengelighet.

41F8A5B1-EA99-4C06-B9D1-061AAEC204B1.jpeg

Hun bryr seg ikke om noe annet enn utseendet. 

Skrevet
tullerikke skrev (16 minutter siden):

Hun bryr seg ikke om noe annet enn utseendet. 

Men som Judge Judy sa; beauty fades..dumb is forever..

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo en ærlig sak å ønske at sine håpefulle arver enkelte trekk fra den ene aller andre foreldrene f.eks…. Mannen min ønsket at datteren vår skulle arve de små og nette føttene mine og ikke pailabbene hans, og at hun skulle arve krøllene mine. Jeg ønsket at hun skulle få de samme grønne øynene som han har i stedet for mine blå (hun endte med store føtter, krøller og grå øyne😄), men en ting er hva man tenker og kanskje snakker med partneren om, noe annet er hva man publiserer på en offentlig kanal. Jeg tror faktisk ikke jeg hadde lagt ut noe sånt på egen Facebook eller insta heller. 

Husker typen til venninna mi gikk og sa høyt at han håpet inderlig at ikke barna deres arvet hennes røde hår…alle tre barna fikk nydelig rødt hår. 

• Liker 10
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg synes bare det er så utrolig trist at moren (HD) er så utrolig utseendefokusert at håret til barnet er noe man skal fokusere på og "forbedre". Ungen er ikke engang fylt ett år, og allerede skal det gjøres justeringer og tiltak for å sørge for at ungen blir vakrere, altså...jeg har ikke ord, jeg får vondt i magen og blir bare trist av hele greia.

• Liker 25
Skrevet
Falkefugl skrev (13 minutter siden):

Jeg synes bare det er så utrolig trist at moren (HD) er så utrolig utseendefokusert at håret til barnet er noe man skal fokusere på og "forbedre". Ungen er ikke engang fylt ett år, og allerede skal det gjøres justeringer og tiltak for å sørge for at ungen blir vakrere, altså...jeg har ikke ord, jeg får vondt i magen og blir bare trist av hele greia.

Minner meg om fotballfrue som har brukt krølltang for å lage krøller på døtrene helt fra døtrene nesten fikk litt hår. Og som har sminket eldste siden hun var 6-7 år. 

Helt tragisk at mødre (fedre også forsåvidt) overfører utseendefokuset og skjønnhetstyranniet til barna sine før de knappest nok har tatt sine første skritt. 

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

I motsetning til andre influencere så vil ikke HD stå for at hun er utseendefokusert, og pakker dermed inn utseendefokuset sitt litt inn i unnskyldninger og bortforklaringer. Det blir liksom litt for dumt for alle ser det, og da er det greiere om hun bare står for det. Mindreårig bør selvfølgelig ikke blandes sammen med dette slik som i går med håret.

Slik det er nå så er alle kroppspositivinnleggene indirekte utseendefokusert, innleggene om barnet har utseendefokus, kostholdspostene og til og med der hvor hun fokuserer på mental helse klarer hun å fokusere hovedsakelig på utseende. Det er nok verken sunt for henne eller de som følger henne for kroppspositivisme.

Håper hun jobber litt med dette fokuset sitt før hun overfører både utseendefokuset og rigide kostholdsvaner til datteren sin. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg synes det dessuten er mer og mer drøyt at en slankeoperert som kanskje aldri har vært på normal bmi skal gi alle disse kostholdsrådene. Hun kommuniserer svært sjelden at hun faktisk er operert. 

• Liker 24
  • Nyttig 7
Skrevet
cerruti skrev (29 minutter siden):

Jeg synes det dessuten er mer og mer drøyt at en slankeoperert som kanskje aldri har vært på normal bmi skal gi alle disse kostholdsrådene. Hun kommuniserer svært sjelden at hun faktisk er operert. 

Jeg holder også på å slanke meg. Bruker ikke et eneste råd av HD, hun får det jo ikke til. Jeg søker råd der folk klarer det. Jeg følger henne pga kjolene og stilen, synes heller hun burde fokusere på det enn dietter hun ikke får til i det hele tatt. 

• Liker 17
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...