Fizzypo Skrevet 3. april 2022 #12021 Skrevet 3. april 2022 cerruti skrev (1 time siden): Lite troverdig og ikke minst umodent. En ting er at det oppfattes som lite troverdig sett opp mot det hun har delt tidligere, men jeg forstår ikke hvordan videoen fremmer budskapet. Å skrive «knowing that I am much more than my body looks like» for deretter å åpne kimonoen på vidt gap og fokusere på intet annet enn kropp er jo ren skivebom. Skal folk liksom innse eller bli inspirert til å tro at de har en verdi større enn hvordan kroppen deres ser ut av å se henne sette sin kropp i full display og gi den hovedrollen i innholdet hun deler? Jeg begriper det ikke. Selv om reels skal være underholdende må de jo gi en viss mening. Jeg er så lei av at kvinnelige influencere ikke kan bruke sin påvirkningskraft på noe mer nyttig enn dette. Trenger verden virkelig enda en influencer til å kjempe for kvinners rett til å kle av seg? 31 10
Gjest Kattedama Skrevet 3. april 2022 #12022 Skrevet 3. april 2022 Fizzypo skrev (4 timer siden): En ting er at det oppfattes som lite troverdig sett opp mot det hun har delt tidligere, men jeg forstår ikke hvordan videoen fremmer budskapet. Å skrive «knowing that I am much more than my body looks like» for deretter å åpne kimonoen på vidt gap og fokusere på intet annet enn kropp er jo ren skivebom. Skal folk liksom innse eller bli inspirert til å tro at de har en verdi større enn hvordan kroppen deres ser ut av å se henne sette sin kropp i full display og gi den hovedrollen i innholdet hun deler? Jeg begriper det ikke. Selv om reels skal være underholdende må de jo gi en viss mening. Jeg er så lei av at kvinnelige influencere ikke kan bruke sin påvirkningskraft på noe mer nyttig enn dette. Trenger verden virkelig enda en influencer til å kjempe for kvinners rett til å kle av seg? Men det er kroppspositivisme så da må man vise kropp i monitor, minst 2 ganger i måneden
Fizzypo Skrevet 3. april 2022 #12023 Skrevet 3. april 2022 Lill skrev (1 time siden): Men det er kroppspositivisme så da må man vise kropp i monitor, minst 2 ganger i måneden Det stemmer. Slike innlegg selges til publikum som kroppspositivisme, girlpower og feminisme. Hadde vært forfriskende å se de på ekte slå et slag for kvinner uten å redusere oss til en gjeng med usikre damer som trenger å se mer kropp for å bli minnet på at vi er gode nok som vi er. For meg handler det ikke bare om en potensiell skadelig effekt av å se kropp klistret utover skjermen, men om hvordan slikt fokus slår tilbake på kvinner som en gruppe. Kunne ikke HD og andre influencere brukt sin posisjon til å fremme fokus på kvinnehelse, investering, sparing osv? Dette er tross alt mennesker som driver sin egen bedrift. Noe må de ha lært opp gjennom årene som de kan dele med andre. Tenker ofte på denne kronikken og dette sitatet når jeg ser en influencer kle av seg med påfølgende appell om å elske seg selv: https://www.nrk.no/ytring/nei-til-kroppspositivitet-1.15347576 Sitat Den tiden kvinner tilbringer på å lære å elske seg selv, bruker menn på å bli forskere, ledere eller starte sin egen millionbedrift. 7 7
Gjest Kattedama Skrevet 3. april 2022 #12024 Skrevet 3. april 2022 Fizzypo skrev (5 minutter siden): Det stemmer. Slike innlegg selges til publikum som kroppspositivisme, girlpower og feminisme. Hadde vært forfriskende å se de på ekte slå et slag for kvinner uten å redusere oss til en gjeng med usikre damer som trenger å se mer kropp for å bli minnet på at vi er gode nok som vi er. For meg handler det ikke bare om en potensiell skadelig effekt av å se kropp klistret utover skjermen, men om hvordan slikt fokus slår tilbake på kvinner som en gruppe. Kunne ikke HD og andre influencere brukt sin posisjon til å fremme fokus på kvinnehelse, investering, sparing osv? Dette er tross alt mennesker som driver sin egen bedrift. Noe må de ha lært opp gjennom årene som de kan dele med andre. Tenker ofte på denne kronikken og dette sitatet når jeg ser en influencer kle av seg med påfølgende appell om å elske seg selv: https://www.nrk.no/ytring/nei-til-kroppspositivitet-1.15347576
mumrikk1 Skrevet 3. april 2022 #12025 Skrevet 3. april 2022 Hun reklamerer i nytt innlegg, men kunne vell for all del droppet den kløfta like ved tallerken? Seriøst.. kunne like gjerne lagt puppene på tallerken. 8 1 1
cerruti Skrevet 3. april 2022 #12026 Skrevet 3. april 2022 Fizzypo skrev (1 time siden): Slike innlegg selges til publikum som kroppspositivisme, girlpower og feminisme. Og hvordan kan noe bli kroppspositivisme all den tid HD ikke gjør annet enn å prøve å endre kroppen sin selv… 8 1
tutsi123 Skrevet 3. april 2022 #12027 Skrevet 3. april 2022 Morsomt å se den siste avkledde reelsen hvor hun febrilsk plasserer hendene midt på magen, i steden for i hver siden, for å prøve å lage en illusjon om smal midje. 16
Gjest Finlay Skrevet 4. april 2022 #12028 Skrevet 4. april 2022 Fizzypo skrev (18 timer siden): En ting er at det oppfattes som lite troverdig sett opp mot det hun har delt tidligere, men jeg forstår ikke hvordan videoen fremmer budskapet. Å skrive «knowing that I am much more than my body looks like» for deretter å åpne kimonoen på vidt gap og fokusere på intet annet enn kropp er jo ren skivebom. Skal folk liksom innse eller bli inspirert til å tro at de har en verdi større enn hvordan kroppen deres ser ut av å se henne sette sin kropp i full display og gi den hovedrollen i innholdet hun deler? Jeg begriper det ikke. Selv om reels skal være underholdende må de jo gi en viss mening. Jeg er så lei av at kvinnelige influencere ikke kan bruke sin påvirkningskraft på noe mer nyttig enn dette. Trenger verden virkelig enda en influencer til å kjempe for kvinners rett til å kle av seg? Det blir temmelig selvmotsigende, og leder naturligvis til nettopp - oppmerksomhet på kropp. Og kommentarer som "Yum yum 😋❤️".
Sozzen Skrevet 4. april 2022 #12029 Skrevet 4. april 2022 For meg er det så rart at hun gir ut sånn kosthold/treningsprogram. Personlig ville jeg aldri kjøpt noe sånt av noen som ikke oppnår resultater selv og kan vise til at programmet funker. 26 4
Gjest tullerikke Skrevet 4. april 2022 #12030 Skrevet 4. april 2022 Sozzen skrev (11 minutter siden): For meg er det så rart at hun gir ut sånn kosthold/treningsprogram. Personlig ville jeg aldri kjøpt noe sånt av noen som ikke oppnår resultater selv og kan vise til at programmet funker. Enig.
Lileep Skrevet 4. april 2022 #12031 Skrevet 4. april 2022 1 hour ago, Sozzen said: For meg er det så rart at hun gir ut sånn kosthold/treningsprogram. Personlig ville jeg aldri kjøpt noe sånt av noen som ikke oppnår resultater selv og kan vise til at programmet funker. Blir som å kjøpe program for å slutte å røyke, av en person som aldri klarer det! Ikke særlig overbevisende. 19
Lileep Skrevet 4. april 2022 #12032 Skrevet 4. april 2022 Og vi skviser inn en liten umerket reklame igjen, og håper ingen ser det 🤦♀️ 14
mumrikk1 Skrevet 4. april 2022 #12033 Skrevet 4. april 2022 Lileep skrev (4 timer siden): Og vi skviser inn en liten umerket reklame igjen, og håper ingen ser det 🤦♀️ Er det mulig..🤦🏼♀️ 1
Lileep Skrevet 4. april 2022 #12034 Skrevet 4. april 2022 7 minutter siden, mumrikk1 said: Er det mulig..🤦🏼♀️ Hun har merka det nå, etter at noen påpekte det i kommentarfeltet. Det bekrefter jo bare at hun er fryktelig klar over at hun skulle merka der fra starten av. Krysser alle fingre for at hun får en reaksjon snart i form av en diger bot! 8
Gjest tullerikke Skrevet 4. april 2022 #12035 Skrevet 4. april 2022 Lileep skrev (38 minutter siden): Hun har merka det nå, etter at noen påpekte det i kommentarfeltet. Det bekrefter jo bare at hun er fryktelig klar over at hun skulle merka der fra starten av. Krysser alle fingre for at hun får en reaksjon snart i form av en diger bot! Da kommer det vel bare en ny spleis.
Beatbox Skrevet 4. april 2022 #12036 Skrevet 4. april 2022 tullerikke skrev (4 minutter siden): Da kommer det vel bare en ny spleis. Da håper jeg for guds skyld at folk har våknet...hun er veldig klar over hva slags regler som gjelder ang merking osv..Støtte en spleis til et sånt formål er helt på trynet!! 4
platypus Skrevet 4. april 2022 #12037 Skrevet 4. april 2022 «(Strikken er sponset)» har hun merket innlegget med. Men dette er da vel også en tights fra samme merke, som hun har samarbeid med? 🤔 Jeg fatter ikke at det er mulig å merke så mye feil som hun gjør🙄 11
Beatbox Skrevet 4. april 2022 #12038 Skrevet 4. april 2022 platypus skrev (16 minutter siden): «(Strikken er sponset)» har hun merket innlegget med. Men dette er da vel også en tights fra samme merke, som hun har samarbeid med? 🤔 Jeg fatter ikke at det er mulig å merke så mye feil som hun gjør🙄 Sikkert tidsklemma som gjør at hun ikke har tid til å merke innleggene riktig... 8
cerruti Skrevet 4. april 2022 #12039 Skrevet 4. april 2022 Det viktigste der synes uansett å være «cm inn.» 11
Sally-Go-Round Skrevet 4. april 2022 #12040 Skrevet 4. april 2022 platypus skrev (55 minutter siden): «(Strikken er sponset)» har hun merket innlegget med. Men dette er da vel også en tights fra samme merke, som hun har samarbeid med? 🤔 Jeg fatter ikke at det er mulig å merke så mye feil som hun gjør🙄 Hvis HD hadde fulgt reglene/ vært ærlig om reklame hadde sju av de ti siste innleggene vært reklame. Det skjønner vel HD at ikke appeller til følgerne. 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå