Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Gjest Kattedama
Skrevet

Vi har hørt alt hun sier før. Hun evner ikke å forandre seg. Tror det koster mer enn det hun ønsker. Syns det er påfallende at hun skulle bruke tiden i mammapermisjon til å utvikler IG (som hovedinntekt?), mens hun har pøst ut reklame relatert til mindreårig samtidig. Kan forstå at det er fristende å prøve å få det til, når Sara Emilie kan kjøpe seg hus til 11.millioner sier det sitt om hvor mye penger som florerer i bransjen. 

Videoannonse
Annonse
Gjest tullerikke
Skrevet
Lill :) skrev (23 minutter siden):

Vi har hørt alt hun sier før. Hun evner ikke å forandre seg. Tror det koster mer enn det hun ønsker. Syns det er påfallende at hun skulle bruke tiden i mammapermisjon til å utvikler IG (som hovedinntekt?), mens hun har pøst ut reklame relatert til mindreårig samtidig. Kan forstå at det er fristende å prøve å få det til, når Sara Emilie kan kjøpe seg hus til 11.millioner sier det sitt om hvor mye penger som florerer i bransjen. 

Er jo ikke spesielt troverdig det HD legger ut av reklame. Synes også det er rart etter å vært influenser i så mange år som HD, så har hun ikke kommet lenger. Burde tjent nok til å slippe å leie leilighet når begge har full jobb i tillegg. 

Skrevet (endret)
tullerikke skrev (6 timer siden):

Er jo ikke spesielt troverdig det HD legger ut av reklame. Synes også det er rart etter å vært influenser i så mange år som HD, så har hun ikke kommet lenger. Burde tjent nok til å slippe å leie leilighet når begge har full jobb i tillegg. 

At hun ikke har kommet lenger tror jeg handler om troverdighet/mangel på og den konstante negativiteten...året rundt. Det er ALLTID noe som må bitches om..uansett!

Endret av Beatbox
  • Liker 7
Gjest Finlay
Skrevet

Lurer på om det en gang i fremtiden kommer en dag da vi kan titte innom en Instagramkonto med bla. livsstil og mental helse på profilen, uten å få klasket en nesten naken kropp i trynet?

Skjønner ærlig talt ikke poenget. Vi VET at det finnes kropper i alle mulige fasonger. Vi VET at det er normalt og naturlig.

Skrevet
Finlay skrev (2 minutter siden):

Lurer på om det en gang i fremtiden kommer en dag da vi kan titte innom en Instagramkonto med bla. livsstil og mental helse på profilen, uten å få klasket en nesten naken kropp i trynet?

Skjønner ærlig talt ikke poenget. Vi VET at det finnes kropper i alle mulige fasonger. Vi VET at det er normalt og naturlig.

Virker som det er viktigst å få bretta seg ut mest mulig. Ikke mye pent 🙈 Jeg er en tjukk person selv, men jeg har speil som gir meg et filter på hvilke bilder jeg bør dele og ikke 😂

• Liker 12
Skrevet
Lillemor1982 skrev (Akkurat nå):

Virker som det er viktigst å få bretta seg ut mest mulig. Ikke mye pent 🙈 Jeg er en tjukk person selv, men jeg har speil som gir meg et filter på hvilke bilder jeg bør dele og ikke 😂

Det handler ikke så mye om hvem som finner hva «pent». Det er irrelevant. Det handler mer om at livsstilsprofiler er så kroppsfokuserte, uavhengig av størrelse. Enten det er tynne CBE, større HD eller opererte SE så er det mye unødvendig kropp i fokus. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
13 minutter siden, *blueberry* said:

Det handler ikke så mye om hvem som finner hva «pent». Det er irrelevant. Det handler mer om at livsstilsprofiler er så kroppsfokuserte, uavhengig av størrelse. Enten det er tynne CBE, større HD eller opererte SE så er det mye unødvendig kropp i fokus. 

Helt enig! Det har tatt helt av. Kropp er blitt definisjonen på blant annet suksess. Kroppen skal vises frem uansett setting. Å poste fremgang av trening/kosthold uten å vise kroppen er helt fremmed for influencere. Alt måles i utseende. 
Jeg har ingenting imot kropp, alle er unike og fine uansett. Jeg er derimot imot at kropp skal få så mye fokus som det gjør idag. Jeg gruer meg til mine barn er store nok til å få med seg dette kroppsfokuset/presset som skjer daglig i SoMe! Tenk om en eller annen influencer hadde gått imot alt og unngått kropp, gjerne en som HD kopierer. Da hadde det kanskje blitt en endring hos flere? Men dessverre er det jo denne type for eksponering som gir penger i kassa

Endret av Lileep
  • Liker 9
Skrevet (endret)

Et godt eksempel på bruk av kroppen som hovedfokus er jo siste innlegg. Innlegget handler om hvor annerledes tiden med barn ble mtp trening osv. Bildet viser henne i undertøy i speilet. Det finnes utallige andre måter å få frem budskapet på, men HD vet nok selv at den type avklede bilder gir mer oppmerksomhet og likes. En person som skal inspirere til trening/kosthold og «du er bra nok» trenger ikke fylle IG med lettkledde bilder/kroppsfokuserte bilder så ofte som HD gjør. Det går helt fint an å få frem nøyaktig samme budskap ved å velge annet motiv som ikke har kropp i fokus 

Edit; jeg mener selvfølgelig ikke innlegg som er direkte reklame for plagg! 

Endret av Lileep
  • Liker 12
Gjest Finlay
Skrevet
*blueberry* skrev (4 minutter siden):

Nettopp.

Vekten spiller ingen rolle her.

Jeg er like lei enten det er CBE, SE eller HD som bretter seg ut.

En ting er i undertøys-reklame, eller hos andre typer Instagramprofiler.

Noe annet er disse nestennaken-bildene som liksom “forklarer” noe, typ-

"Har en dårlig dag, ligger bare i nesten naken i senga", "Suller bare rundt i undertøy hjemme i dag jeg", eller "Ja - jeg har noen mammakilo."

Noe som framstår som temmelig gjennomsiktige unnskyldninger for å vise seg fram i undertøy. Synes det er helt sykt😆

Skrevet (endret)
Finlay skrev (16 minutter siden):

Nettopp.

Vekten spiller ingen rolle her.

Jeg er like lei enten det er CBE, SE eller HD som bretter seg ut.

En ting er i undertøys-reklame, eller hos andre typer Instagramprofiler.

Noe annet er disse nestennaken-bildene som liksom “forklarer” noe, typ-

"Har en dårlig dag, ligger bare i nesten naken i senga", "Suller bare rundt i undertøy hjemme i dag jeg", eller "Ja - jeg har noen mammakilo."

Noe som framstår som temmelig gjennomsiktige unnskyldninger for å vise seg fram i undertøy. Synes det er helt sykt😆

Nettopp. Det er et sykelig fokus på å fremheve kropp i influencerverden, uavhengig av størrelse og nisje. Dette blir litt generelt, men man ser det hos SE, CBE, Annijor, HD, IR, CL, Funkygine og mange flere. De driver med forskjellige nisjer, er av ulik alder og ulik kroppsfasong, men bidrar på lik linje til det umettelige kroppsfokuset så mange av oss er drittlei av. 

Må man egentlig kle av seg for å si at man er bra nok? For å vise at man er fornøyd med seg selv? For å være sexy? For å være sterk? For å være dyp? Eller for å være misfornøyd med seg selv? Selvfølgelig ikke! Dette handler kun om klikk. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Enig om tanker rundt kropp, hvorfor må influenser presse pupp og rompe på folk uansett hva? Det gjelder om de er xs eller xl..

Hvorfor brukte hun et treningssenter i Moss tidligere med 80min reisevei?                        

Virker så unødvendig med tanke på bensin, bom priser og ikke mist bruk av tid. 
Jeg har ikke barn, men de fleste av oss har heller ikke tid til å sette av tid til trening +80min reisevei i hverdagen.  

Endret av **Marshmallow**
  • Liker 8
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende kommentarer. 

Sol, admin.

Skrevet

Jeg syns det er bra å være bevisst på egne og barns matvaner. Men, når man har et problematisk forhold til mat, så kan det bli litt overveldende å følge ærnæringsmamma. Her kan fallhøyden bli stor når man møter selvstendighetsfasen til barnet, der også mat kan bli utfordrene. Jeg har ikke sett at ærnæringsmamma veileder på dette området, og man kan fort føle seg mislykket, for det er jo bare å...

Når HD har gjennom flere år har knyttet eget selvbilde opp mot kontroll over mat, så kan dette skape store følelser for henne. For alle foreldre vil jo at barn skal spise best mulig, men noen ganger er viljen til barnet større en tiden og tålmodigheten til de voksne. 

Dette gjelder mange områder med å oppdra en unge, for i dag er informasjonen så tilgjengelig og overveldet at man kan spør seg selv flere ganger til dagen æ: hvorfor får jeg det ikke til, jeg følger jo alle råd til punkt og prikke?

Dette er jo noe man selv må erfare, og man må selv velge sine kamper. Og, det kan jo være at dette går strålende, ingen ting er bedre. Men, jeg personlig savner noen nyanser hos de som formidler budskapet om hva som er rett og best for barna våres.

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Liver skrev (5 minutter siden):

Jeg syns det er bra å være bevisst på egne og barns matvaner. Men, når man har et problematisk forhold til mat, så kan det bli litt overveldende å følge ærnæringsmamma. Her kan fallhøyden bli stor når man møter selvstendighetsfasen til barnet, der også mat kan bli utfordrene. Jeg har ikke sett at ærnæringsmamma veileder på dette området, og man kan fort føle seg mislykket, for det er jo bare å...

Når HD har gjennom flere år har knyttet eget selvbilde opp mot kontroll over mat, så kan dette skape store følelser for henne. For alle foreldre vil jo at barn skal spise best mulig, men noen ganger er viljen til barnet større en tiden og tålmodigheten til de voksne. 

Dette gjelder mange områder med å oppdra en unge, for i dag er informasjonen så tilgjengelig og overveldet at man kan spør seg selv flere ganger til dagen æ: hvorfor får jeg det ikke til, jeg følger jo alle råd til punkt og prikke?

Dette er jo noe man selv må erfare, og man må selv velge sine kamper. Og, det kan jo være at dette går strålende, ingen ting er bedre. Men, jeg personlig savner noen nyanser hos de som formidler budskapet om hva som er rett og best for barna våres.

Akkurat. De som ser på seg selv som formidlere av kunnskap glemmer en viktig ting; de aller fleste vet hva som er riktig, det er å få det til som er vanskelig. Det er også derfor de fleste kliniske ernæringsfysiologer på SoMe som jobber med mennesker fronter et balansert kosthold med fysisk aktivitet og matglede. De som har hatt pasienter forstår at folk flest må få kunnskap samtidig som man holder en balansert tankegang for å holde psyken stabil for varig livsstilsendring. 

Mitt inntrykk er at foreldre flest vet at hjemmelaget mat med sunne råvarer er best, så det er absolutt ikke fornuften det står på. Det er tid, energi, kresenhet, økonomi og lignende som ofte står i veien. 

• Liker 3
Skrevet
*blueberry* skrev (14 minutter siden):

Akkurat. De som ser på seg selv som formidlere av kunnskap glemmer en viktig ting; de aller fleste vet hva som er riktig, det er å få det til som er vanskelig. Det er også derfor de fleste kliniske ernæringsfysiologer på SoMe som jobber med mennesker fronter et balansert kosthold med fysisk aktivitet og matglede. De som har hatt pasienter forstår at folk flest må få kunnskap samtidig som man holder en balansert tankegang for å holde psyken stabil for varig livsstilsendring. 

Mitt inntrykk er at foreldre flest vet at hjemmelaget mat med sunne råvarer er best, så det er absolutt ikke fornuften det står på. Det er tid, energi, kresenhet, økonomi og lignende som ofte står i veien. 

Absolutt. Matglede og gleden over fysisk aktivitet må frontes, der man har et balansert syn på mat. Da blir ikke fallhøyden så enorm når forskjellige ligninger kommer i veien for visjonen man har sett for seg. 

• Liker 3
Skrevet

Gøy å se at HD fokuserer mer på mote igjen. Der er hun både god og sprer glede. Jeg må skaffe meg et midjebelte til kjolene mine 😍😂

• Liker 6
Gjest Kattedama
Skrevet

Når samarbeidspartner bruker KG for å få opp engasjement. Gratulerer med det. Og HD reklamerer for blomkålbrødet, uten å merke det som reklame. Intet nytt på denne kontoen for å si det mildt.

Gjest Finlay
Skrevet
*blueberry* skrev (9 timer siden):

Gøy å se at HD fokuserer mer på mote igjen. Der er hun både god og sprer glede. Jeg må skaffe meg et midjebelte til kjolene mine 😍😂

Ja, hun er så fin i de kjolene sine👌.

Mener hun la ut bilde av blå kjole med belte i går, men nå er det visst borte?

Skrevet
Finlay skrev (12 minutter siden):

Det ligger under reels👍🏻

Skrevet
Finlay skrev (12 minutter siden):

Var den jeg tenkte på ☺️. Det ligger under reels. Ser ut som HD foretrekker å ha reelene utenfor bildefeeden ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...