Jolanda Skrevet 10. mars 2022 #11581 Skrevet 10. mars 2022 Selvfølgelig er det en overgang å gå fra permisjon til jobb, og det kan være slitsomt i begynnelsen. Men tidsklemme er det ikke, og hun var like sliten og klagete før hun begynte å jobbe igjen. 12
Kollontaj Skrevet 10. mars 2022 #11582 Skrevet 10. mars 2022 Noen bør nok sørge for at det kommer inn en spesifisering i SNLs definisjon av tidsklemme, den kan visst ikke oppleves i løpet av 48 t. 🙄 4
Gjest Kattedama Skrevet 10. mars 2022 #11583 Skrevet 10. mars 2022 Jeg brukte google jeg også og fant denne på Wiki, som ikke er helt pålitelig men den sier likevel noe om paradokset "tidsklemme" etter 48 timer. "Med en voksende mengde tekniske hjelpemidler, kortere arbeidstid, avlastning av barnepass i form av barnehager osv. kan hele tidsklemme-fenomenet virke paradoksalt. Tidsbruksundersøkelsen til Statistisk sentralbyrå viste da også at den gjennomsnittlige fritid for 16-74-åringer økte med over 1½ time fra 1971 til 2000. Derimot avtok den med noen få minutter fra 2000 til 2010 (arbeidsreiser er inkludert i arbeidstiden). "
Gjest Kattedama Skrevet 10. mars 2022 #11584 Skrevet 10. mars 2022 (endret) Jolanda skrev (11 minutter siden): Selvfølgelig er det en overgang å gå fra permisjon til jobb, og det kan være slitsomt i begynnelsen. Men tidsklemme er det ikke, og hun var like sliten og klagete før hun begynte å jobbe igjen. Jaja, hvis man kan selge annonseplass på gjenkjennbar problematikk så får man bruke de virkemidlene man leser om eller andre klager på. Det funker på noen tydeligvis. Endret 10. mars 2022 av Lill :)
Aricia Skrevet 10. mars 2022 #11585 Skrevet 10. mars 2022 Jolanda skrev (9 minutter siden): Selvfølgelig er det en overgang å gå fra permisjon til jobb, og det kan være slitsomt i begynnelsen. Men tidsklemme er det ikke, og hun var like sliten og klagete før hun begynte å jobbe igjen. Så problemet er at hun er klagete da altså? Hun har det rett og slett ikke så ille som hun påstår ut fra gullstandarden til deltakerne i debatten? Igjen: Denne tråden handler mest om å fordømme Helene Drages personlighetstrekk. 11
Gjest CecilieX Skrevet 10. mars 2022 #11586 Skrevet 10. mars 2022 Men altså seriøst, det er ren matematikk. Det er de samme tingene du skal gjøre som du gjorde før du fikk barn. Så kommer alt det som tar tid med barnet. Så kan du trekke fra all den tiden du ikke får brukt på det du skulle ha gjort fordi barnet skal aktiviseres. Du kommer i tillegg fra en situasjon der du har hatt 24 timer til alt du skal gjøre, mens du nå skal være 7,5 timer på jobb i tillegg. På dette tidspunktet har man ikke enda erfaring med komboen og dermed mangler de tidsbesparende rutinene. At man opplever at tiden ikke strekker til er jo en understatement.
Gjest Kattedama Skrevet 10. mars 2022 #11587 Skrevet 10. mars 2022 CecilieX skrev (20 minutter siden): Jeg er opptatt sv at man ikke skal omgå regelen om omtale av mindreårige ved å bruke kallenavn, det er jo en selvfølge hvis man skal ha troverdighet i å være opptatt av å beskytte mindreårige. Jeg kjenner ingen perfekte mennesker, og det mennesket finnes heller ikke. I CBE sitt tilfelle kan vi feks snakke om posering og redigering som et eksempel på at det lages et narrativ som ikke stemmer med virkeligheten. Dette er dokumentert. Et narrativ som påfører følgerne skader fordi de presenteres et ideal som ikke finnes. I HD sitt tilfelle, når vi snakker om tidsklemma, så er der en helt vanlig gjenkjennelig opplevelse som dermed meget vel kan stemme. Det finnes ikke grunnlag eller dokumentasjon som beviser at dette er et kynisk narrativ som ikke har rot i virkeligheten. Det fremstår som sannsynlig fordi statistikk viser at 47% av kvinner med barn opplever det slik. Uavhengig av dette så er dette hennes subjektive opplevelse og ikke noe noen kan bestemme at hun ikke kan oppleve. Ikke kan du dokumentere det heller og du har dermed ikke noe grunnlag for å påstå at dette er et kynisk narrativ. Forøvrig slo det meg at det er pussig at det insisteres på at HD sin ektefelle er en offentlig person, gitt din påstand tidligere så er han vel en bedrift. Rørende omsorg for mindreårig, med tanke på at foreldrene som bruker de i reklame (som du tidligere har bagatellisert) ikke får kritikk for dette. HD poserer og bruker 6 år gamle bilder (og en slankeoperasjon imellom der) for å vise til hvor effektivt Keto fungerer for å selge dette. Hvis ikke det er misvisende reklame, så driver ikke CBE AS med det heller. HD sin "subjektive" meninger brukes for å gi en gjenkjennelsesfaktor, slik at folk flest kan identifisere seg med det. I kjent influenser stil. La oss ikke glemme "ammekamp" fanesaken med oppkonstruert problem (kjeft for å amme offentlig #som aldri skjedde, med påfølgende subjektive følelser rundt dette). Jeg påstår ikke at han er en offentlig person, han er det. Og han er ikke en del av bedriften, men innholdet som deles av bedriften. Er det noe annet som du kan dra opp av hatten som kan være til forsvar av denne bedriften for å sette den i et bedre lys?
Gjest CecilieX Skrevet 10. mars 2022 #11588 Skrevet 10. mars 2022 Lill skrev (8 minutter siden): Jeg brukte google jeg også og fant denne på Wiki, som ikke er helt pålitelig men den sier likevel noe om paradokset "tidsklemme" etter 48 timer. "Med en voksende mengde tekniske hjelpemidler, kortere arbeidstid, avlastning av barnepass i form av barnehager osv. kan hele tidsklemme-fenomenet virke paradoksalt. Tidsbruksundersøkelsen til Statistisk sentralbyrå viste da også at den gjennomsnittlige fritid for 16-74-åringer økte med over 1½ time fra 1971 til 2000. Derimot avtok den med noen få minutter fra 2000 til 2010 (arbeidsreiser er inkludert i arbeidstiden). " Dette er jo ikke relevant. Om bestemoren til HD hadde dårligere tid enn HD, fratar jo ikke HD retten til å oppleve at hun har dårligere tid. Og ikke de 47% som opplever det samme. Hva f**n er det å kritisere at en person opplever en tidsklemme? For andre gang på kort tid er det dette som man overgår hverandre i for å forsvare sitt engasjement over.
Gjest Kattedama Skrevet 10. mars 2022 #11589 Skrevet 10. mars 2022 Aricia skrev (13 minutter siden): Så problemet er at hun er klagete da altså? Hun har det rett og slett ikke så ille som hun påstår ut fra gullstandarden til deltakerne i debatten? Igjen: Denne tråden handler mest om å fordømme Helene Drages personlighetstrekk. Personlighetstrekk? Mener du problematisering og tøff hverdag som gjenkjennelsesfaktor hos de som følger da eller?
Gjest Kattedama Skrevet 10. mars 2022 #11590 Skrevet 10. mars 2022 (endret) CecilieX skrev (13 minutter siden): Men altså seriøst, det er ren matematikk. Det er de samme tingene du skal gjøre som du gjorde før du fikk barn. Så kommer alt det som tar tid med barnet. Så kan du trekke fra all den tiden du ikke får brukt på det du skulle ha gjort fordi barnet skal aktiviseres. Du kommer i tillegg fra en situasjon der du har hatt 24 timer til alt du skal gjøre, mens du nå skal være 7,5 timer på jobb i tillegg. På dette tidspunktet har man ikke enda erfaring med komboen og dermed mangler de tidsbesparende rutinene. At man opplever at tiden ikke strekker til er jo en understatement. CecilieX skrev (4 minutter siden): Dette er jo ikke relevant. Om bestemoren til HD hadde dårligere tid enn HD, fratar jo ikke HD retten til å oppleve at hun har dårligere tid. Og ikke de 47% som opplever det samme. Hva f**n er det å kritisere at en person opplever en tidsklemme? For andre gang på kort tid er det dette som man overgår hverandre i for å forsvare sitt engasjement over. Skjønner. Da har jo CBE AS en travel hverdag da, og alle andre influensere som klager på dette. Selv om innholdet på deres kanaler viser noe helt annet. For det er en subjektiv følelse. Endret 10. mars 2022 av Lill :)
Gjest CecilieX Skrevet 10. mars 2022 #11591 Skrevet 10. mars 2022 Lill skrev (1 minutt siden): Rørende omsorg for mindreårig, med tanke på at foreldrene som bruker de i reklame (som du tidligere har bagatellisert) ikke får kritikk for dette. HD poserer og bruker 6 år gamle bilder (og en slankeoperasjon imellom der) for å vise til hvor effektivt Keto fungerer for å selge dette. Hvis ikke det er misvisende reklame, så driver ikke CBE AS med det heller. HD sin "subjektive" meninger brukes for å gi en gjenkjennelsesfaktor, slik at folk flest kan identifisere seg med det. I kjent influenser stil. La oss ikke glemme "ammekamp" fanesaken med oppkonstruert problem (kjeft for å amme offentlig #som aldri skjedde, med påfølgende subjektive følelser rundt dette). Jeg påstår ikke at han er en offentlig person, han er det. Og han er ikke en del av bedriften, men innholdet som deles av bedriften. Er det noe annet som du kan dra opp av hatten som kan være til forsvar av denne bedriften for å sette den i et bedre lys? Når ble dette en diskusjon om keto og misvisende reklame? Det vi diskuterer nå er raljeringen over HD som ikke er en person og som ikke kan klage over tidsklemme.
Gjest CecilieX Skrevet 10. mars 2022 #11592 Skrevet 10. mars 2022 Lill skrev (3 minutter siden): Personlighetstrekk? Mener du problematisering og tøff hverdag som gjenkjennelsesfaktor hos de som følger da eller? Dine påstander er at hun a) ikke kan oppleve tidsklemme b) lager et usant narrativ om tidsklemme Begge deler savner forøvrig underbyggende argumentasjon. Du påstår altså at begge deler er et ledd i en kynisk bedriftsstrategi (som ikke har rot virkeligheten aka narrativ) for å skape en gjenkjennelseseffekt som hun bruker for å knytte leseren til seg. Det er jo først når du kan godtgjøre løgn og kynisme at dette blir problematisk. Det har du ingen belegg for. Jeg har også store problemer med å se hvordan hennes opplevelse og beskrivelse av tidsklemme skal påvirke følgerne negativt. Om hun nå begynner å reklamere for «time-management» - kurs, luriumpiller som vil gi deg bedre tid så kunne man sett på etikken i en slik markedsføring. Jeg gjentar det jeg skrev tidligere: ved å fokusere så enormt på noe som ikke er kritikkverdig, så undergraver man legitim kritikk som man ellers fremsetter. Da virker det personfokusert og ikke temafokusert.
Kollontaj Skrevet 10. mars 2022 #11593 Skrevet 10. mars 2022 Lill skrev (19 minutter siden): Skjønner. Da har jo CBE AS en travel hverdag da, og alle andre influensere som klager på dette. Selv om innholdet på deres kanaler viser noe helt annet. For det er en subjektiv følelse. HD har jo betalt arbeid utenfor hjemmet, det er en ganske stor forskjell spør du meg. 5 4
*blueberry* Skrevet 10. mars 2022 #11594 Skrevet 10. mars 2022 CecilieX skrev (9 minutter siden): Når ble dette en diskusjon om keto og misvisende reklame? Det vi diskuterer nå er raljeringen over HD som ikke er en person og som ikke kan klage over tidsklemme. Det var jo nettopp dette som var temaet i tråden før i dag. Vi diskuterer jo bedriften HD og da må man kunne diskutere alle aspekter. Så deg ikke her inne før i dag da temaet var «jeg har mistet 2 kg på 3 dager, men husk at tallet på vekta ikke er så viktig», eller i ketodebatten, eller når barnet fortsatt blir brukt i reklame etter hun har sagt hun skulle slutte eller andre temaer som dårlig merking, grooming før reklame, troverdighet osv. Det er mye bra som diskuteres her i tråden så at dere dukker opp en sjelden gang for å dra alle brukere her under en kam om hets/persondebatt blir så dumt. Det blir sidelange avsporinger om definisjoner. Det er opplagt at folk tolker ting forskjellig, sånn bør man ta høyde for både her inne og som influenser. 13
Gjest Kattedama Skrevet 10. mars 2022 #11595 Skrevet 10. mars 2022 (endret) CecilieX skrev (11 minutter siden): Dine påstander er at hun a) ikke kan oppleve tidsklemme b) lager et usant narrativ om tidsklemme Begge deler savner forøvrig underbyggende argumentasjon. Du påstår altså at begge deler er et ledd i en kynisk bedriftsstrategi (som ikke har rot virkeligheten aka narrativ) for å skape en gjenkjennelseseffekt som hun bruker for å knytte leseren til seg. Det er jo først når du kan godtgjøre løgn og kynisme at dette blir problematisk. Det har du ingen belegg for. Jeg har også store problemer med å se hvordan hennes opplevelse og beskrivelse av tidsklemme skal påvirke følgerne negativt. Om hun nå begynner å reklamere for «time-management» - kurs, luriumpiller som vil gi deg bedre tid så kunne man sett på etikken i en slik markedsføring. Jeg gjentar det jeg skrev tidligere: ved å fokusere så enormt på noe som ikke er kritikkverdig, så undergraver man legitim kritikk som man ellers fremsetter. Da virker det personfokusert og ikke temafokusert. Det du skiver her er rørende naivt. Du og flere glemmer åpenbart at det er en årsak til at man bygger et narrativ som influenser. Det er å nå ut til flest mulig for å tjene mest mulig PENGER. HD er ikke noe unntak i så måte. Det er bare det at når man oppfattes som en liten og ubetydelig influenser så er visst denne åpenbare grunnen gått i glemmeboka. Endret 10. mars 2022 av Lill :)
Gjest CecilieX Skrevet 10. mars 2022 #11596 Skrevet 10. mars 2022 Lill skrev (18 minutter siden): Skjønner. Da har jo CBE AS en travel hverdag da, og alle andre influensere som klager på dette. Selv om innholdet på deres kanaler viser noe helt annet. For det er en subjektiv følelse. Og der var vi i gang med «jammen CBE». Ja, det er en subjektiv følelse og en helt uinteressant og irrelevant diskusjon med mindre man kan sette det inn i en kritikkverdig kontekst.
Gjest Kattedama Skrevet 10. mars 2022 #11597 Skrevet 10. mars 2022 *blueberry* skrev (3 minutter siden): Det var jo nettopp dette som var temaet i tråden før i dag. Vi diskuterer jo bedriften HD og da må man kunne diskutere alle aspekter. Så deg ikke her inne før i dag da temaet var «jeg har mistet 2 kg på 3 dager, men husk at tallet på vekta ikke er så viktig», eller i ketodebatten, eller når barnet fortsatt blir brukt i reklame etter hun har sagt hun skulle slutte eller andre temaer som dårlig merking, grooming før reklame, troverdighet osv. Det er mye bra som diskuteres her i tråden så at dere dukker opp en sjelden gang for å dra alle brukere her under en kam om hets/persondebatt blir så dumt. Det blir sidelange avsporinger om definisjoner. Det er opplagt at folk tolker ting forskjellig, sånn bør man ta høyde for både her inne og som influenser. CecilieX skrev (Akkurat nå): Og der var vi i gang med «jammen CBE». Ja, det er en subjektiv følelse og en helt uinteressant og irrelevant diskusjon med mindre man kan sette det inn i en kritikkverdig kontekst. Bare en liten påminnelse om hva som faktisk ble diskutert i tråden. Som tydeligvis var så problematisk at man måtte begynne å diskutere matematikk.
Kollontaj Skrevet 10. mars 2022 #11598 Skrevet 10. mars 2022 Lill skrev (2 timer siden): Jeg kan google jeg også. Poenget som går deg forbi er at man kan ikke oppleve en defensjon av tidsklemme etter 48 timer, under de forholdene hun hadde da. Fasiten er definisjonen per se. Så kan man mene hva man vil utenom denne og kalle det akkurat hva man vil, men "tidsklemme" er det virkelig ikke. Var vel her timetellingen begynte, eller? 6 1
Gjest CecilieX Skrevet 10. mars 2022 #11599 Skrevet 10. mars 2022 *blueberry* skrev (2 minutter siden): Det var jo nettopp dette som var temaet i tråden før i dag. Vi diskuterer jo bedriften HD og da må man kunne diskutere alle aspekter. Så deg ikke her inne før i dag da temaet var «jeg har mistet 2 kg på 3 dager, men husk at tallet på vekta ikke er så viktig», eller i ketodebatten, eller når barnet fortsatt blir brukt i reklame etter hun har sagt hun skulle slutte eller andre temaer som dårlig merking, grooming før reklame, troverdighet osv. Det er mye bra som diskuteres her i tråden så at dere dukker opp en sjelden gang for å dra alle brukere her under en kam om hets/persondebatt blir så dumt. Det blir sidelange avsporinger om definisjoner. Det er opplagt at folk tolker ting forskjellig, sånn bør man ta høyde for både her inne og som influenser. Når ting som er kritikkverdig diskuteres så har jeg ikke noe behov for å si i fra. I dag kom det påstander om at HD ikke var blitt kritisert her inne for det som handler om tidsklemme, hvilket ikke medførte riktighet og som du også påpekte at ikke stemte. Det må man faktisk tåle, hvis man er uredelig. Deretter forsvarte @Lill :) kritikken med at HD ikke er en person og at vi ikke kan si noe om hennes tanker og følelser. Det er det heller ikke mulig å la stå uimotsagt. Som du ser svarer jeg på innlegg i stedet for å drive generalisert brukerdebatt mot «tråden», slik som ofte foregår i andre tråder. Jeg må nesten spørre, mener du at dersom man er uenig i innlegg som skrives her inne så skal man ikke svare på dem? Bare overse og gå videre? Eller hva mener du? Dette er et diskusjonsforum så vidt meg bekjent.
Orly Skrevet 10. mars 2022 #11600 Skrevet 10. mars 2022 CecilieX skrev (1 minutt siden): Når ting som er kritikkverdig diskuteres så har jeg ikke noe behov for å si i fra. I dag kom det påstander om at HD ikke var blitt kritisert her inne for det som handler om tidsklemme, hvilket ikke medførte riktighet og som du også påpekte at ikke stemte. Det må man faktisk tåle, hvis man er uredelig. Deretter forsvarte @Lill :) kritikken med at HD ikke er en person og at vi ikke kan si noe om hennes tanker og følelser. Det er det heller ikke mulig å la stå uimotsagt. Som du ser svarer jeg på innlegg i stedet for å drive generalisert brukerdebatt mot «tråden», slik som ofte foregår i andre tråder. Jeg må nesten spørre, mener du at dersom man er uenig i innlegg som skrives her inne så skal man ikke svare på dem? Bare overse og gå videre? Eller hva mener du? Dette er et diskusjonsforum så vidt meg bekjent. Det er akkurat det hun med flere mener, det er samme greiene hver gang noen kommer å sier de i mot, fascinerende i grunn. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå