Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror egentlig kontoen til HD kunne vært veldig kul nå. At hun faktisk gjør litt feil, finner ut av dette med babymat, babyting osv. OM hun hadde vært ærlig på at dette er helt nytt for henne og lagt opp til å få tips/diskusjon i kommentarfelt. 

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje noen her vet, hva er greia med å starte med hånda foran halve ansiktet? Ser hun gjør det på et par videoer. 

• Liker 6
Gjest Finlay
Skrevet
net0ty skrev (26 minutter siden):

Jeg tror egentlig kontoen til HD kunne vært veldig kul nå. At hun faktisk gjør litt feil, finner ut av dette med babymat, babyting osv. OM hun hadde vært ærlig på at dette er helt nytt for henne og lagt opp til å få tips/diskusjon i kommentarfelt. 

Problemet er at det ofte virker som hun blir irritert hvis noen mener noe annet enn henne. Tips og råd vil hun jo ikke ha, selv om hun til tider spør😄

Da svarer hun ofte med - "Aldri sagt noe annet jeg? Forsto ikke helt hva du mente med den kommentaren? Det hørtes veldig rart ut?" etc., på helt vanlige, høflige kommentarer. Har selv opplevd det.

Men veldig enig med deg, det hadde vært kult om hun bare prøvde ut slike ting, og dro følgerne med seg i kommentarfeltet. Mange sitter på veldig mye god kunnskap de selv har tilegnet seg gjennom prøving og feiling.

Skrevet
net0ty skrev (3 timer siden):

Jeg gikk faktisk inn på kontoen nå, og klarer ikke å finne de stedene hvor hun ikke er klar på at dette er nytt for henne og er åpen for diskusjon? Ihvertfall om man ser på de nyeste innleggene. 

• Liker 1
Skrevet
BellaMargitha skrev (5 minutter siden):

Jeg gikk faktisk inn på kontoen nå, og klarer ikke å finne de stedene hvor hun ikke er klar på at dette er nytt for henne og er åpen for diskusjon? Ihvertfall om man ser på de nyeste innleggene. 

Problemet er at om hun får tilbakemeldinger eller tips, så går hun i forsvar. Selv om hun har bedt om det. Bortsett fra om det er fra influensere som er større enn henne selv. 

• Liker 4
Skrevet
Birdo skrev (Akkurat nå):

Problemet er at om hun får tilbakemeldinger eller tips, så går hun i forsvar. Selv om hun har bedt om det. Bortsett fra om det er fra influensere som er større enn henne selv. 

Kunne ikke se noe forsvar i noen av kommentarene heller nå i det siste jeg

Gjest Finlay
Skrevet
BellaMargitha skrev (7 minutter siden):

Kunne ikke se noe forsvar i noen av kommentarene heller nå i det siste jeg

Du må nok inn på Reels😊

Skrevet (endret)
net0ty skrev (19 timer siden):

Jeg er helt enig med deg! Det er så lett å gå seg vill i jungelen med kostholdsråd for barn. «Gi barna leverpostei, inneholder masse jern» - «ikke gi barna leverpostei, de kan få for mye Vitamin A» er bare et av eksemplene med sprikende informasjon fra to anerkjente kilder. 
Gjort dette om til noe mer humoristisk & med litt selvinnsikt og ydmykhet  kunne dette blitt mer interresant å følge. 

Endret av Pustogpes
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Dette er faktisk for dumt. De har èn unge, den ene forelderen er i permisjon (og gjør tilsynelatende alt i huset), ungen skal ikke på aktiveteter, ingen skal på foreldremøter, de har ingen verv som skal følges opp?

Jeg forstår at dette har vært en stor omveltning og at det kanskje kan føles travelt, men virkeligheten kommer jo til å treffe henne som en meteor når begge er i full jobb og ungen skal i barnehage og etterhvert småskolen...

Endret av Lizard
  • Liker 26
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Lizard said:

Dette er faktisk for dumt. De har èn unge, den ene forelderen er i permisjon (og gjør tilsynelatende alt i huset), ungen skal ikke på aktiveteter, ingen skal på foreldremøter, de har ingen verv som skal følges opp?

Jeg forstår at dette har vært en stor omveltning og at det kanskje kan føles travelt, men virkeligheten kommer jo til å treffe henne som en meteor når begge er i full jobb og ungen skal i barnehage og etterhvert småskolen...

Virker som det er bare enda en ting hun kan syte om. Har inntrykk av at hun leiter etter ting hun kan bruke! Hvis det er så himla hektisk, hva med å legge vekk jobben som influencer for en stund, og se om hun da får mer tid til hus, mann og barn. For er vel det hun ikke får? Eller er den berømte egentiden som faller vekk/reduseres? Ved å stoppe med spons osv så tipper jeg dagene blir rimelig tomme, og tidsklemma løses 👍

Endret av Lileep
  • Liker 16
Gjest Kattedama
Skrevet
Finlay skrev (1 time siden):

Huff, så hektisk altså!😂

5B64AB18-5882-43C6-8BBA-7AFB92CF4AF5.jpeg

107957E7-15C0-449F-A65D-74DD51AABF48.jpeg

Beste tipset? Logg av! Mye tid man kan frigjøre hvis man ikke har så mye skjermtid. Må si at det høres merkelig ut at man har så mange ting å gjøre, når ektemann er hjemme og håndterer det  meste? kanskje bruke noe av de planleggingskalenderne man reklamerer for? Planlegging er gull. 

Skrevet

Hvis legen hun går til sier at det ikke er noe å gjøre med nedpress og lekkasje så kort tid etter naturlig fødsel, så må den legen finne seg en annen jobb! Og HD burde jo kanskje forhørt seg med gyn/helsesykepleier på helsestasjonen før det ble godtatt at sånn er det! For det finnes mye man kam gjøre med enkle øvelser! Uten å måtte kjøpe et program til mange tusen kroner! 
Er dette en sannhet hun kommer med, eller en oppdiktet tilbakemelding for å kunne selge?

Har hun tenkt på hva en sånn konkret setning kan gjøre med andre? At andre leser at slike problemer er varig hvis de ikke investerer i dyre programmer, utstyr osv? Hva skjedde med helt vanlige knipeøvelser mens man ser på tv? Tipper de fleste som har født forstår hva jeg mener med å «kjøre heis» mens man ser på tv eller noe! Tror ikke hun tenker på hvilke signaler og bekymringer hun kan spre ved ting hun skriver/sier

• Liker 15
Gjest Kattedama
Skrevet
Lileep skrev (7 minutter siden):

Hvis legen hun går til sier at det ikke er noe å gjøre med nedpress og lekkasje så kort tid etter naturlig fødsel, så må den legen finne seg en annen jobb! Og HD burde jo kanskje forhørt seg med gyn/helsesykepleier på helsestasjonen før det ble godtatt at sånn er det! For det finnes mye man kam gjøre med enkle øvelser! Uten å måtte kjøpe et program til mange tusen kroner! 
Er dette en sannhet hun kommer med, eller en oppdiktet tilbakemelding for å kunne selge?

Har hun tenkt på hva en sånn konkret setning kan gjøre med andre? At andre leser at slike problemer er varig hvis de ikke investerer i dyre programmer, utstyr osv? Hva skjedde med helt vanlige knipeøvelser mens man ser på tv? Tipper de fleste som har født forstår hva jeg mener med å «kjøre heis» mens man ser på tv eller noe! Tror ikke hun tenker på hvilke signaler og bekymringer hun kan spre ved ting hun skriver/sier

Ja hva er bedre enn å bruke kvinnedagen til 1) henge ut legen sin. 2) Reklamere for noe som ikke har rot i forskning eller som beviselig funker. God kvinnedag til alle influensere som pusher produkter og varer man ikke trenger, fordi «kvinnehelse» er nedprioritert. 

Skrevet
Lizard skrev (1 time siden):

Ja, vet du hva, det blir faktisk for dumt!

• Liker 3
Skrevet
Lileep skrev (24 minutter siden):

Trenger ikke være oppdiktet nei, det er faktisk veldig vanlig at slike plager bagatelliseres. Mange får høre "vent å se, kanskje det går seg til, det blir ofte bedre når du slutter å amme (men for all del ikke slutt å amme av den grunn!), må bare godta at man får litt mammatiss etter fødsel", osv. osv. Så det er godt mulig at hun ble møtt på en slik måte, ja. Eller så er det budskapet hun har fra oppdragsgiver og ikke noe hun har kjent veldig på selv, det er umulig for oss å vite. Og man kan ha plager uten at det er alvorlig nok til å få operasjon eller andre tiltak, altså. 

Det er også helt reelt at det er en andel kvinner som ikke har god nok effekt av knipeøvelser og som heller ikke får hjelpen de ønsker av helsevesenet, det er derfor det er et marked for slike programmer. Man blir desperat etter å finne noe som kan hjelpe! Så det er en enkel gruppe å hekte tak i.

De har forresten gått litt bort fra rådet om å knipe her og der mens man holder på med andre ting :) Nå anbefaler de at man kniper konsentrert og maks utbytte når man trener, og ha fokus på avspenning ellers. Omtrent som en hvilken som helst muskel, man blir ikke sterk av å løfte en vekt her og der, men av målrettet trening 💪

Lill :) skrev (14 minutter siden):

Ja hva er bedre enn å bruke kvinnedagen til 1) henge ut legen sin. 2) Reklamere for noe som ikke har rot i forskning eller som beviselig funker. God kvinnedag til alle influensere som pusher produkter og varer man ikke trenger, fordi «kvinnehelse» er nedprioritert. 

Synes absolutt at det er fint og riktig å sette fokus på slik problematikk på kvinnedagen, det er en betydelig gruppe kvinner som lever med slike plager og det har ofte stor innvirkning på livskvalitet og -utfoldelse. Mange blir redde for å trene og bevege seg som de gjorde før, i frykt for lekkasje og å gjøre fremfalllsproblemet verre. Synes det er tøft om hun står fram med å ha slike plager. Når det er sagt, så er jeg enig i at det er usmakelig å benytte anledningen til å reklamere. 

• Liker 5
Skrevet
Lileep skrev (22 timer siden):

Kanskje noen her vet, hva er greia med å starte med hånda foran halve ansiktet? Ser hun gjør det på et par videoer. 

Den skjønner ikke jeg heller 😯

• Liker 1
Skrevet
Pantoten skrev (1 minutt siden):

… Synes absolutt at det er fint og riktig å sette fokus på slik problematikk på kvinnedagen, det er en betydelig gruppe kvinner som lever med slike plager og det har ofte stor innvirkning på livskvalitet og -utfoldelse. Mange blir redde for å trene og bevege seg som de gjorde før, i frykt for lekkasje og å gjøre fremfalllsproblemet verre. Synes det er tøft om hun står fram med å ha slike plager. Når det er sagt, så er jeg enig i at det er usmakelig å benytte anledningen til å reklamere. 

Det er litt synd at HD sjelden kan sette fokus på noe problematikk uten at det er reklame. Spesielt på en dag som denne så hadde det vært fint å dele noe bare for å hjelpe, uten å tenke profitt. Del heller 3 øvelser som hjelper eller bare snakk om kvinnehelse uten å blande inn reklame og profitt. 
DET hadde vært bra. 

• Liker 14
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Pantoten said:

Trenger ikke være oppdiktet nei, det er faktisk veldig vanlig at slike plager bagatelliseres. Mange får høre "vent å se, kanskje det går seg til, det blir ofte bedre når du slutter å amme (men for all del ikke slutt å amme av den grunn!), må bare godta at man får litt mammatiss etter fødsel", osv. osv. Så det er godt mulig at hun ble møtt på en slik måte, ja. Eller så er det budskapet hun har fra oppdragsgiver og ikke noe hun har kjent veldig på selv, det er umulig for oss å vite. Og man kan ha plager uten at det er alvorlig nok til å få operasjon eller andre tiltak, altså. 

Det er også helt reelt at det er en andel kvinner som ikke har god nok effekt av knipeøvelser og som heller ikke får hjelpen de ønsker av helsevesenet, det er derfor det er et marked for slike programmer. Man blir desperat etter å finne noe som kan hjelpe! Så det er en enkel gruppe å hekte tak i.

De har forresten gått litt bort fra rådet om å knipe her og der mens man holder på med andre ting :) Nå anbefaler de at man kniper konsentrert og maks utbytte når man trener, og ha fokus på avspenning ellers. Omtrent som en hvilken som helst muskel, man blir ikke sterk av å løfte en vekt her og der, men av målrettet trening 💪

Synes absolutt at det er fint og riktig å sette fokus på slik problematikk på kvinnedagen, det er en betydelig gruppe kvinner som lever med slike plager og det har ofte stor innvirkning på livskvalitet og -utfoldelse. Mange blir redde for å trene og bevege seg som de gjorde før, i frykt for lekkasje og å gjøre fremfalllsproblemet verre. Synes det er tøft om hun står fram med å ha slike plager. Når det er sagt, så er jeg enig i at det er usmakelig å benytte anledningen til å reklamere. 

Jeg syns bare hun bør formulere seg annerledes i annonsene sine! Hun er veldig ofte svart hvitt! Jeg vet det finnes noen som ikke har effekt av ulike øvelser osv, det var ikke poenget mitt å late som de ikke finnes! Poenget mitt er at det finnes flere muligheter for å få hjelp før man må ut med masse penger! Men jeg skjønner jo at hun vil selge sin sponsor som eneste mulighet som hjelper! Men hun gjør det på feil måte. Men det er min mening ☺️

Endret av Lileep
  • Liker 5
Skrevet
*blueberry* skrev (2 minutter siden):

Det er litt synd at HD sjelden kan sette fokus på noe problematikk uten at det er reklame. Spesielt på en dag som denne så hadde det vært fint å dele noe bare for å hjelpe, uten å tenke profitt. Del heller 3 øvelser som hjelper eller bare snakk om kvinnehelse uten å blande inn reklame og profitt. 
DET hadde vært bra. 

Veldig enig :) Engasjementet er mindre troverdig når det alltid kommer sammen med reklame. 

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...