Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Orly skrev (4 minutter siden):

Mange opplever press på det og de introduseres tidlig i bhg også

Det er jo akkurat det jeg sier. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Orly skrev (5 minutter siden):

Mange opplever press på det og de introduseres tidlig i bhg også

Kilder på at det "introduseres tidlig i barnehage"?

Endret av Lill :)
Skrevet

Her minner folk henne om at barnet blir brukt i reklame, igjen. 

Hun sier det er vanskelig å vise frem en bæresele uten baby....

Hvorfor sier du da "ja" til å teste ut selen i utgangspunktet??????????????. 

Screenshot_20220304-002623_Instagram.jpg

• Liker 16
Skrevet
Hvasierdu skrev (6 timer siden):

Alt for å tjene penger. Tar aldri noe til seg. Blir bare sur og går i forsvar.

• Liker 17
Skrevet (endret)
Luckie skrev (24 minutter siden):

Alt for å tjene penger. Tar aldri noe til seg. Blir bare sur og går i forsvar.

Jeg synes ikke hun svarer surt på den kommentaren om bæreselen; hun forklarer saklig at det var et bevist valg og begrunner hvorfor (pga baby er dekket av selen så lite synlig), og med et vanlig smilefjes tilslutt. Ikke noe rulle-med-øynene-emoji eller en annen spydig en. Synes det er bedre at hun slipper gjennom den kritiske kommentaren og begrunner valget sitt enn å ikke slippe gjennom kommentaren og blokkere brukeren som skrev den. 

En kommentar på kritikk er ikke automatisk surhet og forsvar, hun som alle andre har lov å komme med tilsvar på kritikk man får. Vil tro at de fleste som får kritikk på jobben sin vil forklare hvorfor man utførte den handlingen man får kritikk på, ikke bare sitte der og ta i mot, men begrunne valget sitt på en saklig måte. Og det har man også lov til, inkludert Influensere siden å være en Influenser faktisk er et yrke (selv om jeg ikke synes det så må jeg bare innse at det å tjene penger på å utlevere seg selv og de rundt seg har kommet for å bli) som har kommet for å bli. Retten til å forsvare seg mot kritikk inkluderer også HD

edit; jeg er ikke enig i valget til HD. Det går helt fint å vise frem en bæresele uten babyen. Man trenger ikke vise den i bruk for å vise hvordan den ser ut eller forklare hvordan den fungerer. Hun kunne også ha puttet en stor bamse oppi hvis hun vil vise den i bruk. Greit nok at en bamse er ikke like tung som en baby, men man vil likevel få et inntrykk av hvordan den ser ut på.

Endret av skruf
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Det «introduseres ikke sukker tidlig» i barnehagen. Veldig lite søtt som serveres i de aller fleste norske barnehager nå. Det er retningslinjer for sunt og balansert kosthold med mye frukt og grønt, og forlengst slutt på bursdagskaker osv. 

• Liker 17
Skrevet
Lopploella skrev (55 minutter siden):

Det «introduseres ikke sukker tidlig» i barnehagen. Veldig lite søtt som serveres i de aller fleste norske barnehager nå. Det er retningslinjer for sunt og balansert kosthold med mye frukt og grønt, og forlengst slutt på bursdagskaker osv. 

Jeg støtter på meg på den og kan legge til at i termingruppa på Facebook som jeg er medlem av (for oss med barn født på samme tid), der skal så og si alle lage sukkerfri kake til ett-åringen fordi det er så mye bevissthet rundt dette med små barn og sukker. 

• Liker 4
Skrevet

Hva er vitsen med å legge ut disse klagevideoene. Alt er så negativt, dag etter dag. 

• Liker 14
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Hvasierdu skrev (10 timer siden):

«Så lite synes»? Åpenbart nok til at folk måtte diskutere bildet som ble lagt ut av meg her på KG og moderatorene fikk kritikk for å forskjellsbehandle. I tillegg så var det visstnok så kritikkverdig at man smurte dette bildet utover et forum. Men eier av bildet mener at det er helt ok å dele (umerket )reklame av mindreårig fordi «så lite synes». For et argument 🙄

Endret av Lill :)
Gjest Kattedama
Skrevet
Sally-Go-Round skrev (31 minutter siden):

Jeg støtter på meg på den og kan legge til at i termingruppa på Facebook som jeg er medlem av (for oss med barn født på samme tid), der skal så og si alle lage sukkerfri kake til ett-åringen fordi det er så mye bevissthet rundt dette med små barn og sukker. 

I tillegg må man ha bodd under en stein eller ikke fulgt opp timene på helsestasjon for å ikke ha fått med seg disse helserådene om sukker og barn.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva det er hun ikke får tid til?? Såvidt meg bekjent har hun ikke noe verv eller annet ansvar utenom jobb? Trening kan man skvise inn nesten hvor som helst - selv om hun velger et treningssenter mer enn en mil fra der hun bor, og med svært begrensede åpningstider.. det er jo mannen som gjør 99% av jobben hjemme, så dét slipper hun jo billig unna.. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Finnwife skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva det er hun ikke får tid til?? Såvidt meg bekjent har hun ikke noe verv eller annet ansvar utenom jobb? Trening kan man skvise inn nesten hvor som helst - selv om hun velger et treningssenter mer enn en mil fra der hun bor, og med svært begrensede åpningstider.. det er jo mannen som gjør 99% av jobben hjemme, så dét slipper hun jo billig unna.. 

Hun glemmer visst den tredemøllen hun har hjemme også🙄 Kommer på den når hun må reklamere for den da. Hun dreiv vel ikke akkurat på så veldig mye før baby heller, så hun har ingenting å klage over. Det var stort sett bare klaging da også.

Endret av Luckie
  • Liker 17
  • Nyttig 4
Gjest Konditor Larsen
Skrevet

Med hånden på hjertet, det er ingen influensere, påvirkere eller tv- personligheter  som inspirerer meg til å kjøpe noe som helst som de reklamerer varmt for  ( som de sannsynligvis ikke kan gå god for fordi de ikke har prøvd), og aller minst HD.

Skrevet
Konditor Larsen skrev (2 minutter siden):

Med hånden på hjertet, det er ingen influensere, påvirkere eller tv- personligheter  som inspirerer meg til å kjøpe noe som helst som de reklamerer varmt for  ( som de sannsynligvis ikke kan gå god for fordi de ikke har prøvd), og aller minst HD.

Enig. HD har reklamert for flere ting hun ikke har prøvd, kun for penger. Det er så dumt🙄

• Liker 10
Skrevet

Jobber i barnehage og har barn i barnehage. Sukker blir introdusert så fort de begynner i i bhg, dei feirer og markerer alt som kan markeres, og ofte da med boller, godter, kaker, is eller andre ting som ikke hører til i barnehagen (utenom bursdag dag, for da får de smoothie). Tror virkelig ikke foreldre vet hvor mye sukker barna får i seg. Syns det er bra hun tar opp temaet, for å gi en liten godtepose me smågodt til en 1 år gammel unge i barnehagen er absolutt ikke greit, men det skjer dessverre. 

Så fort barnet mitt begynte å spise mat så har både besteforeldre og oldeforeldre mast om å gi han kake og godteri, fordi de syns synd på han. Så ja det er et problem. 

Selv om HD ikke er den mest troverdige når det kommer til dette temaet, så blir det hvertfall belyst. Så kan alle heller gå inn i seg selv å tenke på sine barn og hva de får i seg. Legg gjerne merke til hvilke kos som blir servert i barnehagen. 

• Liker 3
Gjest Finlay
Skrevet
Enganhøg skrev (18 minutter siden):

Jobber i barnehage og har barn i barnehage. Sukker blir introdusert så fort de begynner i i bhg, dei feirer og markerer alt som kan markeres, og ofte da med boller, godter, kaker, is eller andre ting som ikke hører til i barnehagen (utenom bursdag dag, for da får de smoothie). Tror virkelig ikke foreldre vet hvor mye sukker barna får i seg.

I alle dager! Og dette finner du deg i, som mor til barnehagebarn, og barnehageansatt?? 

Linker til en 7 år gammel artikkel, som allerede da forteller at: 

-De siste ti åra har de fleste norske barnehager slutta å servere mat med sukker i. Nå oppfordres hjemmene til å lære av barnehagene.

https://www.nrk.no/innlandet/mindre-sukker-i-barnehagen-1.12402703

Jeg hadde ALDRI godtatt å jobbe i en barnehage med et slikt forhold til ernæring som det du beskriver. Og ALDRI hatt mitt barn i en sånn barnehage!

Råder deg til å ta det opp med ledelsen, snarest. Be dem holde foreldremøte med tema kosthold på planen. Helst i går!

Skrevet
26 minutter siden, Enganhøg said:

Jobber i barnehage og har barn i barnehage. Sukker blir introdusert så fort de begynner i i bhg, dei feirer og markerer alt som kan markeres, og ofte da med boller, godter, kaker, is eller andre ting som ikke hører til i barnehagen (utenom bursdag dag, for da får de smoothie). Tror virkelig ikke foreldre vet hvor mye sukker barna får i seg. Syns det er bra hun tar opp temaet, for å gi en liten godtepose me smågodt til en 1 år gammel unge i barnehagen er absolutt ikke greit, men det skjer dessverre. 

Så fort barnet mitt begynte å spise mat så har både besteforeldre og oldeforeldre mast om å gi han kake og godteri, fordi de syns synd på han. Så ja det er et problem. 

Selv om HD ikke er den mest troverdige når det kommer til dette temaet, så blir det hvertfall belyst. Så kan alle heller gå inn i seg selv å tenke på sine barn og hva de får i seg. Legg gjerne merke til hvilke kos som blir servert i barnehagen. 

Håper den barnehagen er unik! Heldigvis har ikke mine barn opplevd dette. Ja, det har vært en is på dager som det gjøres litt utav, feks sommerfest. Og en sjokoladebit på karneval. Men ikke som 1åring.. det begynte når barna var eldre! Men hva er egentlig galt med en is på en sommerdag? Ellers en liten godteriting på karneval når barnet er 3-4 år? Ødelegger det barnet på noen måte? Jeg skjønner jo om foreldrene viderefører den isen til å bli hver ukedag og godteri i helgene.. men de aller fleste foreldre har et sunt forhold til sukker og kosthold og har et normalt variert kosthold. Og da er sukker inkludert i riktig mengde! 

Jeg har inntrykk av denne voldsomme reaksjonen på sukker som belønning og kos er så til de grader overdrevet! Jeg kan telle på en hånd hvor mange dager ila et barnehageår det er kos i form av sukkerholdige ting! Mulig vi har vært heldig med vår bhg, men jeg nekter å tro at beskrivelsen over her er standaren idag! 

• Liker 16
Skrevet
Finlay skrev (7 minutter siden):

I alle dager! Og dette finner du deg i, som mor til barnehagebarn, og barnehageansatt?? 

Linker til en 7 år gammel artikkel, som allerede da forteller at: 

-De siste ti åra har de fleste norske barnehager slutta å servere mat med sukker i. Nå oppfordres hjemmene til å lære av barnehagene.

https://www.nrk.no/innlandet/mindre-sukker-i-barnehagen-1.12402703

Jeg hadde ALDRI godtatt å jobbe i en barnehage med et slikt forhold til ernæring som det du beskriver. Og ALDRI hatt mitt barn i en sånn barnehage!

Råder deg til å ta det opp med ledelsen, snarest. Be dem holde foreldremøte med tema kosthold på planen. Helst i går!

Hei, selvfølgelig godtar jeg ikke det. Har tatt det opp med ledelsen, og de var enig i at de nok hadde sklidd litt ut. De andre foreldrene brydde seg ikke om at dette ble servert 2-3 ganger i mnd. 

Når det kommer til  der jeg jobber så er det veldig vanskelig å få alle med på laget, for de kommer alltid med unnskyldning "litt kos skader ingenting".. Så er virkelig ikke lett, derfor viktig at temaet blir belyst så flere får opp øynene. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Enganhøg said:

Hei, selvfølgelig godtar jeg ikke det. Har tatt det opp med ledelsen, og de var enig i at de nok hadde sklidd litt ut. De andre foreldrene brydde seg ikke om at dette ble servert 2-3 ganger i mnd. 

Når det kommer til  der jeg jobber så er det veldig vanskelig å få alle med på laget, for de kommer alltid med unnskyldning "litt kos skader ingenting".. Så er virkelig ikke lett, derfor viktig at temaet blir belyst så flere får opp øynene. 

Jeg skal ikke påstå noen ting her, men jeg har veldig vanskelig for å tro at dette er tilfelle i en bhg.. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Gjest Finlay
Skrevet
Enganhøg skrev (4 minutter siden):

Dette er jo noe du må ta med direkte med styrer i begge disse barnehagene, de går jo MOT Helsedirektoratets anbefalinger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...