Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Gjest Kattedama
Skrevet

HD er per definisjon IKKE i tidsklemma. Å sette seg selv i den båsen etter 2 dager på jobb, med et barn som ikke skal leveres i BHG og en far som er hjemme og tar også nattevåk, det er bare respektløst ovenfor de som faktisk er i klemma. Omtrent som klagingen på at hun ikke fikk alenetid kort tid etter at barnet ble født. Selv om mannen tok barnet om natten og avlastet henne. 

https://snl.no/tidsklemme

02417C53-1A60-4C1F-8401-AAD787CF34E8.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tenker ikke at hun er respektløs som snakker om tidsklemma, jeg tenker at det føles som tidsklemma for henne. Det er uvant å komme tilbake på jobb og bli styrt av andres klokke enn babyens. Ikke noe rart at det føles stressende for henne nå. Så blir det sikkert enda mer stress når barnet begynner i barnehagen, men da er da og nå er nå.

• Liker 6
Skrevet
¤flicka¤ skrev (18 minutter siden):

jeg tenker ikke at hun er respektløs som snakker om tidsklemma, jeg tenker at det føles som tidsklemma for henne. Det er uvant å komme tilbake på jobb og bli styrt av andres klokke enn babyens. Ikke noe rart at det føles stressende for henne nå. Så blir det sikkert enda mer stress når barnet begynner i barnehagen, men da er da og nå er nå.

Er fortsatt ikke tidsklemma. Bare uvant for henne at ikke alt handler om henne

• Liker 15
Skrevet

Er det så farlig om hun brukte ordet «tidsklemma» i en bisetning? Jeg synes ikke det. Veien får bli til mens man går tenker jeg, dette er deres første barn og ingen tar skade om HD synes det er tidsklemme allerede nå. Når det er sagt så hadde det vært fint å se litt mer positivitet på kanalen hennes, det har blitt mye negativt fokus igjen de siste dagene.

• Liker 9
Skrevet (endret)

Jeg tror hun føler seg veldig stresset, for første gang kan hun ikke bare ligge på sofa med hårføner etter hun kommer hjem fra jobb. 
Men det er faktisk et lite menneske der som behovene må bli møtt til, før hennes egne. 
Det er ikke en reell tidsklemme, men for henne vanskelig.

Jeg lurer på hvordan det kommer til å gå når barnet får mer fart på seg, egentlig er det supert for HD å få mer hverdagsaktivitet på den måten. Håper det ikke bare er pappaen som aktiviserer og løper etter da..

Endret av **Marshmallow**
  • Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Summeer skrev (4 timer siden):

Hun kommer til å få sjokk den dagen begge foreldrene er i jobb, barnehagen stenger 30 min etter at man er ferdig på jobb og man må løpe ut døra for å rekke å være ute av porten før kl 17 (ikke ankommet, barnet skal faktisk være ute av bhg 30 min etter at man selv klokket ut) så skal barnet på en aktivitet kanskje, som begynner kl 18, og innimellom der skal man lufte hunden og spise noe. Hjem med sliten unge, og kanskje det er her man rekker å servere en fornuftig middag. Få ungen i seng, og så dra på trening selv. 

Så kan man doble stresset når man får nr to, når første går på sfo og minste starter i barnehagen. Og legge til et sted til på henting og levering, og legge på lekser og vennegrupper.... 

Nei, det er IKKE tidsklemma med en forelder hjemme i permisjon uten å ha flere barn og den andre voksne som har en 9-16 jobb i samme by.

En liten sidenote - hun jobber ikke i samme by hun bor i. Med rushen ca 45 min hjemmefra😅

Skrevet
Birdo skrev (30 minutter siden):

En liten sidenote - hun jobber ikke i samme by hun bor i. Med rushen ca 45 min hjemmefra😅

Når mannen begynner på jobb igjen og ungen skal i bhg, DA kan hun kalle det tidsklemma med den reiseveien. Ikke nå

• Liker 6
Skrevet
Luckie skrev (2 timer siden):

Er fortsatt ikke tidsklemma. Bare uvant for henne at ikke alt handler om henne

Det er ikke vanskelig å være enig i det. Men det er lett for oss som sitter med fasiten å vite at det hun opplever nå bare er en lite forsmak på den ekte tidsklemma. Men alle må starte et sted, og det føles nok sånn for henne akkurat nå. Så har hun kanskje skiftet mening om et par måneder. 

Jeg kan også le oppgitt av foreldre med små babyer som uttaler seg bastant om oppdragelse tidsklemma og mammarollen, men samtidig tenker jeg at man må være litt raus og gi folk litt slakk. Veien blir til mens man går.

• Liker 2
  • Hjerte 3
Gjest Kattedama
Skrevet
¤flicka¤ skrev (56 minutter siden):

Det er ikke vanskelig å være enig i det. Men det er lett for oss som sitter med fasiten å vite at det hun opplever nå bare er en lite forsmak på den ekte tidsklemma. Men alle må starte et sted, og det føles nok sånn for henne akkurat nå. Så har hun kanskje skiftet mening om et par måneder. 

Jeg kan også le oppgitt av foreldre med små babyer som uttaler seg bastant om oppdragelse tidsklemma og mammarollen, men samtidig tenker jeg at man må være litt raus og gi folk litt slakk. Veien blir til mens man går.

Jeg er enig, men dette er åpenbart content og har ikke nødvendigvis noe med virkeligheten å gjøre. Når det kommer til raushet har HD en lang vei å gå på hennes sosiale medier. Her henger man ut andre bedrifter og egen arbeidsgiver uten å mukke.

Skrevet

Ah, så det er her de perfekte mødrene henger! 

Og ang denne tidsklemma : virker ikke som at mange av dere lider heller med tanke på at dere har så god tid til å være her inne å pirke på hver minste ting HD sier eller gjør😊

• Liker 7
Skrevet
Bellaaa skrev (34 minutter siden):

Og ang denne tidsklemma : virker ikke som at mange av dere lider heller med tanke på at dere har så god tid til å være her inne å pirke på hver minste ting HD sier eller gjør😊

Sjelden tidsklemme på helg og i ferier. 

• Liker 6
Gjest Kattedama
Skrevet
Bellaaa skrev (48 minutter siden):

Les deg opp på reglene her! Du avsporer.

Gjest Kattedama
Skrevet (endret)

Oppsummering av ukas IG, alle har fått sitt denne uka. Sleivspark til arbeidsplassen, Sats og KG (?).

Herfra kan det vel bare gå oppover? 

Endret av Lill :)
Skrevet

Og nå på nytt om å leie, tidligere var det deres valg og de foretrakk faktisk å leie fremfor å eie.

"Sjokk" at det ikke er deres valg likevel.. dobbeltkommunikasjon og alt det der 

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Finnwife said:

Og nå på nytt om å leie, tidligere var det deres valg og de foretrakk faktisk å leie fremfor å eie.

Virker som at når noe kan brukes til å sette seg selv i offerrollen, så brukes det for alt det er verdt! Mest sannsynlig er det en grunn til denne løgnen om «vi vil leie, ikke kjøpe», men det er veldig påfallende at det søkes sympati osv iom dette kommer frem nå når det tydeligs er poppis (ref hun kopierer andre influencere sitt tema, igjen). Hun kan begrunne det med vanskelig å snakke om osv så mye hun bare orker, men inntrykket er alt annet en det.. inntrykket er at hun desperat prøver å følge strømmen og tar kun opp ting/tema som andre lykkes med. Hadde det ikke vært i vinden hos andre, så hadde hun sannsynligvis aldri tatt opp temaet og fortsatt å halshugge de som våger å spørre om evt kjøp i fremtiden 

Endret av Lileep
  • Liker 15
Skrevet
Finnwife skrev (39 minutter siden):

Bare løgn fra den dama. Aldri hørt om noen som velger å leie framfor å kjøpe, med mindre det er snakk om en kort periode. 

• Liker 13
Skrevet
Lileep skrev (1 time siden):

Virker som at når noe kan brukes til å sette seg selv i offerrollen, så brukes det for alt det er verdt! Mest sannsynlig er det en grunn til denne løgnen om «vi vil leie, ikke kjøpe», men det er veldig påfallende at det søkes sympati osv iom dette kommer frem nå når det tydeligs er poppis (ref hun kopierer andre influencere sitt tema, igjen). Hun kan begrunne det med vanskelig å snakke om osv så mye hun bare orker, men inntrykket er alt annet en det.. inntrykket er at hun desperat prøver å følge strømmen og tar kun opp ting/tema som andre lykkes med. Hadde det ikke vært i vinden hos andre, så hadde hun sannsynligvis aldri tatt opp temaet og fortsatt å halshugge de som våger å spørre om evt kjøp i fremtiden 

De har jo ønsket å holde privatøkonomi privat så det virker jo litt søkt å ta opp dette temaet bare for å si at man ikke vil snakke om det. Det blir litt sånn «si A, men ikke B» for oppmerksomhet. Her hadde det vært smartere å bare oppgi at de ikke deler opplysninger om sin privatøkonomi for de som har spurt om dette. Det forundrer meg forresten at folk har spurt om dette, dette er jo basert på et samarbeid mellom Benedicte Haugaard og Lendo. 

• Liker 10
Skrevet

Hun har frontet ett overforbruk lenge.  Så at det liksom skal være synd og sårt at de ikke eier kan hun faktisk å lengre på landet med... 

De har prioritert andre ting, noe som er helt greit! Men ikke kom her å syns synd på deg selv... 

2 liter pepsi pr dag

Snus

Frisør

Voksing 

Klær

Negler, vipper, sminke

2 biler

3500 i godis pr mnd 

Alt dette er jo " luksus" 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Luckie skrev (21 timer siden):

Sjelden tidsklemme på helg og i ferier. 

Så folk har ferie og helg hver dag her inne da?🤔

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...