Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 minutter siden, *blueberry* said:

Jeg aner jo ikke når pauser er på hennes arbeidsplass, men hun fremstår jo i arbeidstid når hun poserer med headset. Inntrykket jeg sitter med da er at hun er på mobil/ sosiale medier på jobb og det synes jeg er rart at hun tør å dele. 

Hun snakker jo også ned jobben sin! Hadde arbeidsgiver funnet ut av dette tipper jeg hun blir innkalt til et møte! 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lileep skrev (1 minutt siden):

Hun snakker jo også ned jobben sin! Hadde arbeidsgiver funnet ut av dette tipper jeg hun blir innkalt til et møte! 

Hun har jo gjort disse tingene før også i tidligere jobber, og jeg forstår ikke hvorfor. Det er jo en enorm risiko å ta og de aller fleste har vel mobilforbud på jobb og ser hvordan dette fremstår. 

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, *blueberry* said:

Hun har jo gjort disse tingene før også i tidligere jobber, og jeg forstår ikke hvorfor. Det er jo en enorm risiko å ta og de aller fleste har vel mobilforbud på jobb og ser hvordan dette fremstår. 

Ren spekulasjon, men at hun gjør dette kan jo være en av årsakene til at hun ikke beholder en jobb over lengre tid. Husker hun fikk refs for å filme bilene til kundene på treningssenteret hun jobbet, og kjefte på de pga ett eller annet hun var misfornøyd med ang disse kundene! Den jobben bytta hun ut.. 

• Liker 16
Skrevet
Lileep skrev (Akkurat nå):

Ren spekulasjon, men at hun gjør dette kan jo være en av årsakene til at hun ikke beholder en jobb over lengre tid. Husker hun fikk refs for å filme bilene til kundene på treningssenteret hun jobbet, og kjefte på de pga ett eller annet hun var misfornøyd med ang disse kundene! Den jobben bytta hun ut.. 

Uavhengig om det har fått konsekvenser før eller ikke så skjønner de fleste at dette ikke er så lurt. Skjønner ikke hva hun får ut av det. 

• Liker 16
Skrevet
2 minutter siden, *blueberry* said:

Uavhengig om det har fått konsekvenser før eller ikke så skjønner de fleste at dette ikke er så lurt. Skjønner ikke hva hun får ut av det. 

Akkurat det lurer jeg også på. Hva vil hun oppnå? Hva er budskapet annet enn å virke utrolig negativ og respektløs?

• Liker 9
Skrevet

Det er jo HD i et nøtteskall for tiden. Passiv-aggressiv, negativ og klagende. Gjerne med "😁" på slutten, som for å ta brodden av budskapet.

Det er vel knapt en dag hun virker fornøyd med tilværelsen. Må være blytungt å ha det sånn. 

Skrevet
1 hour ago, *blueberry* said:

Jeg aner jo ikke når pauser er på hennes arbeidsplass, men hun fremstår jo i arbeidstid når hun poserer med headset. Inntrykket jeg sitter med da er at hun er på mobil/ sosiale medier på jobb og det synes jeg er rart at hun tør å dele. 

Jeg tolket det som (i lys av det hun delte i går også) at noe ikke er i orden på jobb, slik at hun ikke får jobbet normalt. Uheldig å dele uansett, og veldig uheldig at jeg som leser får en slik anledning til å tolke og spekulere... 

Hun virker altfor impulsiv ifht hva hun deler. Har hun en sterk følelse er det en rask respons hos henne å legge det ut på sosiale medier. 

Altså, ta hendelsen på SATS for eksempel. Kanskje ligger en kunde med et hjerteinfarkt et sted og det er full beredskap. Eller resepsjonisten er på do. Eller det (som alle andre steder for tiden) er mye fravær pga sykdom. Idioti å dele den spontane misnøyen. Det er jo en veldig uheldig vane hun har der, at både oppturer og nedturer umiddelbart skal deles. 

Skrevet
Lileep skrev (1 time siden):

Akkurat det lurer jeg også på. Hva vil hun oppnå? Hva er budskapet annet enn å virke utrolig negativ og respektløs?

Hun vet jo at hun får oppmerksomhet og det er jo alltid det hun er ute etter..

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Finlay skrev (55 minutter siden):

Det er jo HD i et nøtteskall for tiden. Passiv-aggressiv, negativ og klagende. Gjerne med "😁" på slutten, som for å ta brodden av budskapet.

Det er vel knapt en dag hun virker fornøyd med tilværelsen. Må være blytungt å ha det sånn. 

For tiden?? Hun har vært sånn i SoMe siden dag en..Elsker å klage og drite ut andre, men så fort noen kritiserer henne..da er hundreoghelvete løs🙄

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Albbas skrev (45 minutter siden):

Jeg tolket det som (i lys av det hun delte i går også) at noe ikke er i orden på jobb, slik at hun ikke får jobbet normalt. Uheldig å dele uansett, og veldig uheldig at jeg som leser får en slik anledning til å tolke og spekulere... 

Hun virker altfor impulsiv ifht hva hun deler. Har hun en sterk følelse er det en rask respons hos henne å legge det ut på sosiale medier. 

Altså, ta hendelsen på SATS for eksempel. Kanskje ligger en kunde med et hjerteinfarkt et sted og det er full beredskap. Eller resepsjonisten er på do. Eller det (som alle andre steder for tiden) er mye fravær pga sykdom. Idioti å dele den spontane misnøyen. Det er jo en veldig uheldig vane hun har der, at både oppturer og nedturer umiddelbart skal deles. 

Akkurat. Dette er det jeg mener. Ingen vet hva som skjedde på SATS, og jeg mener heller ikke at jeg vet om det hun driver med på jobb er ok. Problemet med slik deling er hvordan det fremstår for mottaker og i disse tilfellene er det tydelig at hun ikke stiller seg selv i et bra lys. 

• Liker 7
Skrevet

Man trenger jo ikke å dele alt man tenker i SoMe.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Jolanda skrev (4 minutter siden):

Man trenger jo ikke å dele alt man tenker i SoMe.

Det har hun alltid gjort.

• Liker 6
Skrevet
Luckie skrev (27 minutter siden):

Det har hun alltid gjort.

Jepp.. 

Skrevet

Uff, jeg og mannen min var på et lite kafébesøk i Fredrikstad i dag, og da kommer Mats ruslende forbi med barnet i vogn. Åh, sier jeg, der er jo han! Mannen lurte på hvem det var? 
Og jeg kunne fortelle hva han het, ungen, hvilket merke vogna var, han hadde Twentyfour-jakke på seg, Helene begynte på jobb igjen i går, ungen begynte å krabbe i forgårs, jeg visse hva både mor og barn pleier å spise, hvilke bøker hun leser, hvor mor  til Helene jobber, hvor de har flyttet, at de nå har bare Gaia-hund osv osv. 
Han var helt sjokkert over hvor mye jeg visste om denne familien. Jeg fortalte ikke halvparten en gang! Så mye jeg vet bare fordi jeg har fulgt henne på instagram! Jeg ble jo helt flau. :ler: 

• Liker 38
  • Nyttig 1
Skrevet
*blueberry* skrev (3 timer siden):

Synes dagens story er litt uheldig for HD. Først henge ut en forespørsel om samarbeid for for dårlige vilkår. Helt fair å vite sin pris, men man må jo ikke legge det ut på story slik. Deretter henge ut Sats fordi ingen er i resepsjonen når hun skal melde seg inn og det tar tid. Man vet aldri hva som er årsaken og offentlig uthenging når man ønsker å trene der jevnlig er uheldig. Til slutt er det selfie fra jobb med en sarkastisk «godt å være tilbake i jobb 😓». Jeg vet ikke hvordan arbeidsplassen til HD er mtp mobilbruk, men det ville ikke vært innafor de stedene jeg har jobbet, og negativ klaging om jobb etter to dager tilbake stiller ikke HD i spesielt godt lys heller. 

Virker som om filteret over hva som er smart å dele ikke er tilstede i dag. Hvis HD vil definere sin plattform bedre slik hun snakket om for litt siden så bør hun kutte ut slik offentlig uthenging og klaging som første steg. 

Hun har nok pauser, og da er det fullt lovlig med mobil. I mange bedrifter er det forøvrig lov med mobil utenom pauser også

Skrevet (endret)
Orly skrev (9 minutter siden):

Hun har nok pauser, og da er det fullt lovlig med mobil. I mange bedrifter er det forøvrig lov med mobil utenom pauser også

Men hos oss er det feks ikke lov å legge ut bilder fra kontoret på some. Uansett om de er tatt i pauser. Detaljer om utstyr, lokaler, folk i bakgrunnen etc gjør at dette er et punkt i arbeidsavtalen. Og det er vanlig hos mange arbeidsgivere.

Endret av Summeer
  • Liker 5
Skrevet

Helene, er du misfornøyd med noe med arbeidsplassen din så foreslår jeg at du tar dette direkte med arbeidsgiver eller for eks tillitsvalgt... Må da være en mye enklere vei å gå enn å ta det via sosiale medier?🤷🏽‍♂️

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet
Maufa skrev (7 minutter siden):

Helene, er du misfornøyd med noe med arbeidsplassen din så foreslår jeg at du tar dette direkte med arbeidsgiver eller for eks tillitsvalgt... Må da være en mye enklere vei å gå enn å ta det via sosiale medier?🤷🏽‍♂️

Får mye mer oppmerksomhet ved å ta det via SoMe..

• Liker 1
Skrevet
Beatbox skrev (4 minutter siden):

Får mye mer oppmerksomhet ved å ta det via SoMe..

May be, men absolutt ikke fordelaktig for hverken henne eller arbeidsplassen...🤦🏻‍♂️ 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Maufa skrev (8 minutter siden):

May be, men absolutt ikke fordelaktig for hverken henne eller arbeidsplassen...🤦🏻‍♂️ 

Overhodet ikke, men hadde hun brydd seg om det hadde hun holdt slike saker unna SoMe..men hun gjør det samme gang på gang..

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...