Tessa12 Skrevet 19. februar 2022 #11141 Skrevet 19. februar 2022 tutsi123 skrev (42 minutter siden): Fryktelig hvor iscenesatt alt var på story nå, bare for å spinne videre på det hun liksom er ekspert på. Hadde gitt ungen noen maiskorn og gud forby for en forbrytelse. Kjenner jeg også blir forbannet på de som henger seg på og tror på henne. Jeg håper virkelig de som lider av overspising eller what ever, søker hjelp et annet sted enn hos henne som tydeligvis aldri finner ut av det for egen del. Maissnacks, typ ostepoplignende godis til småtroll, ikke maiskorn.
Gjest Kattedama Skrevet 19. februar 2022 #11142 Skrevet 19. februar 2022 (endret) Mis(s)Brukernavn skrev (1 time siden): HD virker rimelig besatt av å skulle være «til inspirasjon». All den tid hun ikke er faglig kompetent, burde et minstekrav være å selv ha vært gjennom et behandlingsløp som faktisk fungerte (og deretter holdt seg seg stabil i noen år) før hun gir råd videre til andre. Psykisk helse påvirkes soleklart av kosthold, men fravær av karbohydrater bryter ikke emosjonelle mønstre etablert gjennom et liv. Jeg er 100 prosent enig. Å dra inn mindreårige inn i denne greia (bedriften) hennes er heller ikke ok. Hvor langt har hun tenkt å dra dette? tutsi123 skrev (1 time siden): Fryktelig hvor iscenesatt alt var på story nå, bare for å spinne videre på det hun liksom er ekspert på. Hadde gitt ungen noen maiskorn og gud forby for en forbrytelse. Kjenner jeg også blir forbannet på de som henger seg på og tror på henne. Jeg håper virkelig de som lider av overspising eller what ever, søker hjelp et annet sted enn hos henne som tydeligvis aldri finner ut av det for egen del. Endret 19. februar 2022 av Lill :)
Cappuccino Skrevet 19. februar 2022 #11143 Skrevet 19. februar 2022 Orly skrev (13 minutter siden): Nei det er det ikke, på lavkarbo kan man spise bacongull, men ikke potetgull, at du mener det er det samme spiller ingen rolle. Spørsmålet er vel mer om det er lurt å gafle i seg bacongull når man har en overspisingslidelse, om det er en trigger selv om det ikke inneholder karbohydrater. 10
Gjest Fett nok Skrevet 20. februar 2022 #11144 Skrevet 20. februar 2022 Jeg er også veldig enig med flere i tråden her at det er ekstremt kritikkverdig å bruke en pågående spiseforstyrrelse i markedsføringsøyemed. Dette gjelder både oppstilte bilder der man poserer med godterier og det gjelder alle de ulike uttalelsene av typen "Jeg slet skikkelig med XYZ og nå gjør jeg Ø for å fikse det og selv om jeg i høyeste grad fortsatt sliter med dette er dette den beste løsningen". Og kringkaster svingningene i sanntid. Jeg mener at "åpenhet om psykisk helse" ikke er bra for folk som står midt oppi det. Når du er midt oppi en dårlig periode har du også dårlig evne til å vurdere hva som er lurt og mindre lurt å publisere og når det svinger blir det enda mer synlig. At folk kan ha et behov til å si til venner og bekjente "Jeg har det kjipt. Ta gjerne aktivt kontakt med meg for å finne på noe for jeg orker ikke ta initiativ selv. Ikke gi opp bare fordi jeg sier nei noen ganger" for eksempel. Eventuelt "nå vil jeg bare være i fred, det er ikke noe i veien med dere". Helt OK. Men ikke det under. "Åh i dag er en vanskelig dag prikk prikk prikk "Ekstra tung dag i dag" "Huff i dag var det også ganske fælt" "WOHO FRISK UTEN SUKKER FRISK FRA SPISEFORSTYRRELSE PÅ 123" "Tung dag i dag...." Jeg forstår godt trangen til å finne en "quickfix" når hele samfunnet shamer folk med mentale problemer for å ikke bli friske forte nok og ikke minst få tilbakefall, inklusive flere her inne som regelrett gosser seg hver gang hun har en dårlig periode. Men det er ikke heldig verken for henne eller målgruppen hennes, i den grad hun har en.
lillehammeren Skrevet 20. februar 2022 #11145 Skrevet 20. februar 2022 Siste reel: umerket og missvisende reklame, gratulerer Bara med tidenes ambassadør. 12
Gjest Tulleruska Skrevet 20. februar 2022 #11146 Skrevet 20. februar 2022 Helene kan gjerne uttale seg om sin overspising, men hun er ikke den rette til å hjelpe andre. Er så provosert når jeg ser at hun vil gjøre profitt på dette og "hjelpe". Hun hjelper overhodet ikke med alle sine spiseregler og måten hun uttaler seg. Hun skader bare mer. Slutt Helene, hold denne prosessen for deg selv inntil du har blitt friskere.
Gjest Finlay Skrevet 20. februar 2022 #11147 Skrevet 20. februar 2022 Har hun nå gått bort fra at hun er "sukkeravhengig", og forstått at det hun lider av er en spiseforstyrrelse? Så lenge spiseforstyrrelsen er ubehandlet, er det jo meningsløst å spørre om det er interesse for at hun deler de mentale verktøyene hun benytter seg av. Om hun derimot søker behandling, blir det jo kjempeinteressant, og veldig nyttig for mange om hun deler👍 Eller spør hun bare for å legitimere keto/FUS pushing på følgerne?
Pingi198 Skrevet 20. februar 2022 #11148 Skrevet 20. februar 2022 Fett nok skrev (1 time siden): Jeg er også veldig enig med flere i tråden her at det er ekstremt kritikkverdig å bruke en pågående spiseforstyrrelse i markedsføringsøyemed. Dette gjelder både oppstilte bilder der man poserer med godterier og det gjelder alle de ulike uttalelsene av typen "Jeg slet skikkelig med XYZ og nå gjør jeg Ø for å fikse det og selv om jeg i høyeste grad fortsatt sliter med dette er dette den beste løsningen". Og kringkaster svingningene i sanntid. Jeg mener at "åpenhet om psykisk helse" ikke er bra for folk som står midt oppi det. Når du er midt oppi en dårlig periode har du også dårlig evne til å vurdere hva som er lurt og mindre lurt å publisere og når det svinger blir det enda mer synlig. At folk kan ha et behov til å si til venner og bekjente "Jeg har det kjipt. Ta gjerne aktivt kontakt med meg for å finne på noe for jeg orker ikke ta initiativ selv. Ikke gi opp bare fordi jeg sier nei noen ganger" for eksempel. Eventuelt "nå vil jeg bare være i fred, det er ikke noe i veien med dere". Helt OK. Men ikke det under. "Åh i dag er en vanskelig dag prikk prikk prikk "Ekstra tung dag i dag" "Huff i dag var det også ganske fælt" "WOHO FRISK UTEN SUKKER FRISK FRA SPISEFORSTYRRELSE PÅ 123" "Tung dag i dag...." Jeg forstår godt trangen til å finne en "quickfix" når hele samfunnet shamer folk med mentale problemer for å ikke bli friske forte nok og ikke minst få tilbakefall, inklusive flere her inne som regelrett gosser seg hver gang hun har en dårlig periode. Men det er ikke heldig verken for henne eller målgruppen hennes, i den grad hun har en. Mye sannhet i dette! Da jeg virkelig skulle jobbe med spiseforstyrrelsen, var det ganske utmattende og krevende. Jeg har også en SOME konto, men spesielt i startfasen hvor alt var kaos, delte jeg svært lite og ingenting. Tok ganske lang pause, og delte lite av prosessen der og da. (Jeg tjener ingenting på SOME, til det er jeg nok for liten😅). Men har nå noen tusen følgere, og jeg ble «borte». Orka ikke, måtte beskytte meg selv og bruke alle krefter på den viktige jobben jeg måtte gjøre. Var verdt det, og nå kan jeg jo dele tips til hvordan folk faktisk KAN bli bedre 😍 Det er nok generelt lite lurt å prøve å hjelpe andre, når man sliter big time selv. Har faktisk prøvd det, og det funker IKKE😅 4
*blueberry* Skrevet 20. februar 2022 #11149 Skrevet 20. februar 2022 (endret) Finlay skrev (59 minutter siden): Har hun nå gått bort fra at hun er "sukkeravhengig", og forstått at det hun lider av er en spiseforstyrrelse? Så lenge spiseforstyrrelsen er ubehandlet, er det jo meningsløst å spørre om det er interesse for at hun deler de mentale verktøyene hun benytter seg av. Om hun derimot søker behandling, blir det jo kjempeinteressant, og veldig nyttig for mange om hun deler👍 Eller spør hun bare for å legitimere keto/FUS pushing på følgerne? Nei, hun har nevnt overspisingslidelse diagnosen før, men mest i gjestesnapper. Hun står fortsatt for keto og tror det er løsningen. Hun er nok fortsatt veldig syk. Hun har jo gått til psykolog før og har nok noen mentale verktøy å dele fra den tiden da. Endret 20. februar 2022 av *blueberry* 3
Hebi Skrevet 20. februar 2022 #11150 Skrevet 20. februar 2022 Hvordan tenker hun når hun sier på story at det å si for masse flink til ungen nå kan få negative konsekvenser senere i livet? Ungen hennes er ikke ett år engang. Min er snart 5 å kunne ikke sett for meg ett liv der jeg ikke roste han for det han gjorde bra. skjønner ikke tankegangen hennes i det. 7
*blueberry* Skrevet 20. februar 2022 #11151 Skrevet 20. februar 2022 Hebi skrev (3 minutter siden): Hvordan tenker hun når hun sier på story at det å si for masse flink til ungen nå kan få negative konsekvenser senere i livet? Ungen hennes er ikke ett år engang. Min er snart 5 å kunne ikke sett for meg ett liv der jeg ikke roste han for det han gjorde bra. skjønner ikke tankegangen hennes i det. Debatten om dette handler om at man skal være mer spesifikk, å rose handlinger og ikke definere barnets personlighet. Å vokse opp med «du ER så flink» fremstiller flink som en personlighet. Det er vist til assosiasjoner mellom å definere et barn som flink og de som sliter med «flink pike syndromet» senere i livet. Barn forstår ikke hva som gjør dem flinke og hvis det knyttes sammen med den de ER kan det skape frykt for å gjøre feil (at da ER man feil). 2
Fizzypo Skrevet 20. februar 2022 #11152 Skrevet 20. februar 2022 (endret) Fett nok skrev (2 timer siden): Jeg er også veldig enig med flere i tråden her at det er ekstremt kritikkverdig å bruke en pågående spiseforstyrrelse i markedsføringsøyemed. Dette gjelder både oppstilte bilder der man poserer med godterier og det gjelder alle de ulike uttalelsene av typen "Jeg slet skikkelig med XYZ og nå gjør jeg Ø for å fikse det og selv om jeg i høyeste grad fortsatt sliter med dette er dette den beste løsningen". Og kringkaster svingningene i sanntid. Jeg mener at "åpenhet om psykisk helse" ikke er bra for folk som står midt oppi det. Når du er midt oppi en dårlig periode har du også dårlig evne til å vurdere hva som er lurt og mindre lurt å publisere og når det svinger blir det enda mer synlig. At folk kan ha et behov til å si til venner og bekjente "Jeg har det kjipt. Ta gjerne aktivt kontakt med meg for å finne på noe for jeg orker ikke ta initiativ selv. Ikke gi opp bare fordi jeg sier nei noen ganger" for eksempel. Eventuelt "nå vil jeg bare være i fred, det er ikke noe i veien med dere". Helt OK. Men ikke det under. "Åh i dag er en vanskelig dag prikk prikk prikk "Ekstra tung dag i dag" "Huff i dag var det også ganske fælt" "WOHO FRISK UTEN SUKKER FRISK FRA SPISEFORSTYRRELSE PÅ 123" "Tung dag i dag...." Jeg forstår godt trangen til å finne en "quickfix" når hele samfunnet shamer folk med mentale problemer for å ikke bli friske forte nok og ikke minst få tilbakefall, inklusive flere her inne som regelrett gosser seg hver gang hun har en dårlig periode. Men det er ikke heldig verken for henne eller målgruppen hennes, i den grad hun har en. Jeg er enig med deg på alle punkter og syns du formulerte problematikken godt i innlegget ditt. For tiden virker det som at Helene skyter i alle retninger for å treffe flest mulig, både de som sliter med overspisingslidelse, de som vil ned i vekt og de som ønsker en livsstilsendring. Hun gjør det for å skape en bred og variert målgruppe, men det er kombinasjonen av å reklamere for en diett i et øyeblikk og i det neste vise hvordan en spiseforstyrrelser preger følelseslivet, som blir problematisk. Hun genererer inntekter på en diett som hun selger til følgerne sine som en løsning, men greier ikke å holde seg til dietten fordi hun har en spiseforstyrrelse som naturligvis ikke kan behandles ved kostholdsendring alene. På akkurat dette punktet minner hun meg om Sophie Elise der hun prøver å fremstille seg som et ferdig prosjekt, en som suksessivt har kommet seg gjennom det vanskelige og nå deler sin oppskrift på hvordan hun klarte det. I realiteten er hun så langt unna målet som hun kan komme. Når hun skriver ting som «keto er så riktig for meg» så forstår man fort at dette henger sammen med hennes egen samvittighet. Når hun følger dietten er alt ting godt, men så snart det sklir ut endres humøret drastisk. Vi har vært vitne til det mange ganger i form av lange stories der hun nærmest får et sammenbrudd som er vondt å se på. Det en reaksjon som overgår en simpel skuffelse av å falle av lasset, og det er da man virkelig ser forskjellen på en som har en spiseforstyrrelse og en som bare skal ned i vekt. Endret 20. februar 2022 av Fizzypo Skrivefeil 9 2 1
Gjest Finlay Skrevet 20. februar 2022 #11153 Skrevet 20. februar 2022 Hebi skrev (9 minutter siden): Hvordan tenker hun når hun sier på story at det å si for masse flink til ungen nå kan få negative konsekvenser senere i livet? Ungen hennes er ikke ett år engang. Min er snart 5 å kunne ikke sett for meg ett liv der jeg ikke roste han for det han gjorde bra. skjønner ikke tankegangen hennes i det. Barnet slo seg, hun tok det opp og trøstet. ETTERPÅ ga hun mais-snacks. Hvordan får hun det til å bli belønning? Og for hva? Det er dessuten stor forskjell på å premiere barn med f.eks noe godt, eller en ny leke for normal oppførsel, og det å gi ros f.eks når barnet har oppnådd et mål. Hun virker veldig “på hugget”. Hun har pr. nå et veldig lite barn, og det er bra å være obs på både det ene og det andre som kan bli aktuelt framover, selvfølgelig. Men her handler det også mye om at veien blir til mens man går😊
*blueberry* Skrevet 20. februar 2022 #11154 Skrevet 20. februar 2022 Fizzypo skrev (2 minutter siden): Jeg er enig med deg på alle punkter og syns du formulerte problematikken godt i innlegget ditt. For tiden virker det som at Helene skyter i alle retninger for å treffe flest mulig, både de som sliper med overspisingslidelse, de som vil ned i vekt og de som ønsker en livsstilsendring. Hun gjør det for å skape en bred og variert målgruppe, men det er kombinasjonen av å reklamere for en diett i et øyeblikk og i det neste vise hvordan en spiseforstyrrelser preger følelseslivet, som blir problematisk. Hun genererer inntekter på en diett som hun selger til følgerne sine som en løsning, men greier ikke å holde seg til dietten fordi hun har en spiseforstyrrelse som naturligvis ikke kan behandles ved kostholdsendring alene. På akkurat dette punktet minner hun meg om Sophie Elise der hun prøver å fremstille seg som et ferdig prosjekt, en som suksessivt har kommet seg gjennom det vanskelige og nå deler sin oppskrift på hvordan hun klarte det. I realiteten er hun så langt unna målet som hun kan komme. Når hun skriver ting som «keto er så riktig for meg» så forstår man fort at dette henger sammen med hennes egen samvittighet. Når hun følger dietten er alt ting godt, men så snart det sklir ut endres humøret drastisk. Vi har vært vitne til det mange ganger i form av lange stories der hun nærmest får et sammenbrudd som er vondt å se på. Det en reaksjon som overgår en simpel skuffelse av å falle av lasset, og det er da man virkelig ser forskjellen på en som har en spiseforstyrrelse og en som bare skal ned i vekt. Det er veldig trist å se på egentlig. Jeg er helt enig med alt du skriver og innlegget du siterer. Det er nettopp pga dette forholdet mellom mat og samvittighet at jeg er imot det hun promoterer videre til andre. Hun har stor påvirkningsmakt i plus size, trening og kostholdsmiljøet i Norge til tross for at hun ikke er den største influenceren. 6
Gjest Kattedama Skrevet 20. februar 2022 #11155 Skrevet 20. februar 2022 Fett nok skrev (3 timer siden): Jeg er også veldig enig med flere i tråden her at det er ekstremt kritikkverdig å bruke en pågående spiseforstyrrelse i markedsføringsøyemed. Dette gjelder både oppstilte bilder der man poserer med godterier og det gjelder alle de ulike uttalelsene av typen "Jeg slet skikkelig med XYZ og nå gjør jeg Ø for å fikse det og selv om jeg i høyeste grad fortsatt sliter med dette er dette den beste løsningen". Og kringkaster svingningene i sanntid. Jeg mener at "åpenhet om psykisk helse" ikke er bra for folk som står midt oppi det. Når du er midt oppi en dårlig periode har du også dårlig evne til å vurdere hva som er lurt og mindre lurt å publisere og når det svinger blir det enda mer synlig. At folk kan ha et behov til å si til venner og bekjente "Jeg har det kjipt. Ta gjerne aktivt kontakt med meg for å finne på noe for jeg orker ikke ta initiativ selv. Ikke gi opp bare fordi jeg sier nei noen ganger" for eksempel. Eventuelt "nå vil jeg bare være i fred, det er ikke noe i veien med dere". Helt OK. Men ikke det under. "Åh i dag er en vanskelig dag prikk prikk prikk "Ekstra tung dag i dag" "Huff i dag var det også ganske fælt" "WOHO FRISK UTEN SUKKER FRISK FRA SPISEFORSTYRRELSE PÅ 123" "Tung dag i dag...." Jeg forstår godt trangen til å finne en "quickfix" når hele samfunnet shamer folk med mentale problemer for å ikke bli friske forte nok og ikke minst få tilbakefall, inklusive flere her inne som regelrett gosser seg hver gang hun har en dårlig periode. Men det er ikke heldig verken for henne eller målgruppen hennes, i den grad hun har en. Flott innlegg, men jeg håper ikke folk gosser seg over at noen ikke klarer å bli friske av en alvorlig sykdom.
Sally-Go-Round Skrevet 20. februar 2022 #11156 Skrevet 20. februar 2022 Dette er kanskje nevnt, men; HD er opptatt av å være åpen om sin overspisingsproblematikk, men vegrer seg for å kalle overspisingslidelse en psykisk lidelse. Hun snakker om at man må jobbe med det mentale. Høres ut som hun vil vinkle det i retning av litt mental trening er alt som skal til, når egentlig man burde søke hjelp. 8 6
cerruti Skrevet 20. februar 2022 #11157 Skrevet 20. februar 2022 Finlay skrev (3 timer siden): Eller spør hun bare for å legitimere keto/FUS pushing på følgerne? Garantert… 3
Orly Skrevet 20. februar 2022 #11158 Skrevet 20. februar 2022 Hebi skrev (3 timer siden): Hvordan tenker hun når hun sier på story at det å si for masse flink til ungen nå kan få negative konsekvenser senere i livet? Ungen hennes er ikke ett år engang. Min er snart 5 å kunne ikke sett for meg ett liv der jeg ikke roste han for det han gjorde bra. skjønner ikke tankegangen hennes i det. Vel det er lurt å tenke litt over dette og det diskuteres flittig stadig vekk
platypus Skrevet 20. februar 2022 #11159 Skrevet 20. februar 2022 Den lilla joggebuksa så ukomfortabelt trang ut🙈 Føler det er nye samarbeid som lanseres hver eneste uke nå, ofte flere ganger i uka og… Spent på å se hva det neste blir. 6 1
Tessa12 Skrevet 20. februar 2022 #11160 Skrevet 20. februar 2022 platypus skrev (2 minutter siden): Den lilla joggebuksa så ukomfortabelt trang ut🙈 Føler det er nye samarbeid som lanseres hver eneste uke nå, ofte flere ganger i uka og… Spent på å se hva det neste blir. Og igjen helt feil mht farge. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå