Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lill :) skrev (30 minutter siden):

Nå frarådes vel all type slanking så lenge man ammer. 

Stemmer det, men er nok en del som gjør det likevel. Har også blitt fortalt at frigjøring av giftstoffer skjer bare hvis man går ned mer enn 1kg i uka, uten at jeg har klart å verifisere det fra pålitelige kilder😅

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Pantoten skrev (1 time siden):

Hvorfor er keto + amming så mye verre enn vanlig slanking + amming egentlig? 🤔 Giftstoffene kommer jo fra kroppens fettvev, spiller det noen rolle hvilken metode man slanker seg med?

Det er ment forebyggende begge deler tror jeg. Best å unngå når forskningen er usikker. Samme grunnlag man ekskluderer enkelte matvarer i graviditeten. Like greit for barnets beste.

68989B25-9B5F-4D05-825A-35F79A991DA0.jpeg

Endret av *blueberry*
  • Liker 5
Skrevet

Jeg håper virkelig ikke barn må vokse opp med veldig FUS-tankegang hjemme. Det er å be om problemer.

• Liker 12
Skrevet (endret)
cerruti skrev (32 minutter siden):

https://www.kk.no/mamma/hos-oss-er-det-ikke-fri-tilgang-pa-sukker-fra-skoleslutt-til-nyttar/74975419

«Bente Josefsen lever sukkerfritt og lar ikke døtrene drikke julebrus og spise pepperkaker i romjula».

Jeg får gufs av dette. 

Jeg er så lei av at hun og fansene hennes (og HD) snakker om sukkerbomber og «kos må ikke være sukker». Hadde kostholdet handlet om å kutte kraftig ned på søtsaker og godteri så hadde ikke folk reagert så kraftig. Karbohydrater er ikke bare sukker, det er ingen grunn til å si at folk «koser seg hele tiden med godteri» fordi de har et kosthold som inkluderer fullkorn, bønner, linser, appelsiner og potet. Nei, det er ikke linsesuppe som starter cravings. Media bør ta tak og fremstille henne som hun er; en helseguru som promoterer et ketovariant kosthold med store restriktive retningslinjer uten beviselig forskning for de helsepåstandene hun promoterer, og at hun selv mangler utdannelsen innenfor feltet (ernæring).

Og HD, du må innse at du må slutte å promotere denne galskapen. Uansett hva du velger å spise privat. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 30
Gjest Kattedama
Skrevet
*blueberry* skrev (16 minutter siden):

Jeg er så lei av at hun og fansene hennes (og HD) snakker om sukkerbomber og «kos må ikke være sukker». Hadde kostholdet handlet om å kutte kraftig ned på søtsaker og godteri så hadde ikke folk reagert så kraftig. Karbohydrater er ikke bare sukker, det er ingen grunn til å si at folk «koser seg hele tiden med godteri» fordi de har et kosthold som inkluderer fullkorn, bønner, linser, appelsiner og potet. Nei, det er ikke linsesuppe som starter cravings. Media bør ta tak og fremstille henne som hun er; en helseguru som promoterer et ketovariant kosthold med store restriktive retningslinjer uten beviselig forskning for de helsepåstandene hun promoterer, og at hun selv mangler utdannelsen innenfor feltet (ernæring).

Og HD, du må innse at du må slutte å promotere denne galskapen. Uansett hva du velger å spise privat. 

Ser at denne guruen er aktiv i flere kommentarfelt hos flere influensere. 

Skrevet
Lill :) skrev (4 minutter siden):

Ser at denne guruen er aktiv i flere kommentarfelt hos flere influensere. 

Ja, har sett det selv. Hun prøver nok å få et nettverk og større innflytelse. Hun har ganske få følgere i forhold til HD så HD hadde gjort godt hvis hun droppet henne nå. 

• Liker 4
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
*blueberry* skrev (7 timer siden):

Men hvorfor skal folk reagere i det hele tatt at folk kutter sukker helt? Hvorfor provoserer det sånn? Og lavkarbo/keto er jo ikke noe nytt. For noen funker det,andre ikke. Man må finne noe som passer for seg selv! Om noen har såpass selvkontroll at de klarer å holde seg unna sukker så er ikke det annet enn bra! 

Skrevet

Helene Drage spiser ikke sunn mat. En sunn dag for henne burde vært 

Frokost: Havregrøt med vann, litt cia og diverse bær.

Mellommåltid: Ett egg, 5 mandler.

Lunsj: To knekkebrød med makrell, majones og masse grønnsaker. 

Mellommåltid: En pære, vannmelon, eple eller appelsin. Et glass melk.

Middag: Torsk, kylling eller biff med fullkorsris og masse grønnsaker. 

Kveldsmat: En naturell yoghurt.

Dette er mat som er sunt ref. store internasjonale studier som går over 40 år med mange hundre tusen informanter. Vitenskap heter det. Hun som også er operert spiser jo helt feil.

• Liker 19
Skrevet

HD har covid, og får kritikk for at han bare ligger i sofaen med babyen og lar mannen gjøre alt.

HD har covid, og får kritikk for at hun ikke isolerer seg på et rom og dermed må mannen gjøre alt+ta seg av baby (som fortsatt dier…..skal baby også avvennes brystet siden HD bør ifg noen her isolere seg?)

Tråden her i et nøtteskall. Blir feil uansett hva hun gjør. 

• Liker 18
Skrevet

Skjønner at hun vil rose keto så mye hun kan, og få frem at det fungerer for henne! Men å si at hun gikk på det 1 år før graviditeten, når sannheten er ca 6mnd blir bare så utrolig teit! 
Legger hun til 6 mnd fordi det da virker enda mer inspirerende og riktig? 
Hvor mye troverdighet er det igjen hos HD?

• Liker 16
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Tove15 skrev (26 minutter siden):

Helene Drage spiser ikke sunn mat. En sunn dag for henne burde vært 

Frokost: Havregrøt med vann, litt cia og diverse bær.

Mellommåltid: Ett egg, 5 mandler.

Lunsj: To knekkebrød med makrell, majones og masse grønnsaker. 

Mellommåltid: En pære, vannmelon, eple eller appelsin. Et glass melk.

Middag: Torsk, kylling eller biff med fullkorsris og masse grønnsaker. 

Kveldsmat: En naturell yoghurt.

Dette er mat som er sunt ref. store internasjonale studier som går over 40 år med mange hundre tusen informanter. Vitenskap heter det. Hun som også er operert spiser jo helt feil.

Det er EN måte å spise på som funker for noen. For noen funker lavkarbo,noen er veganere,noen teller kalorier,andre gir faen. Noen har ett normalt forhold til mat,andre har ikke. Noen blir oppblåst av eks havre og ting med mel i og da hjelper det å ikke spise det. Noen føler seg sunn og frisk uten å spise sukker,andre klarer å spise det kun på lørdagskvelden å holde seg unna resten av uka. Andre har skadelig forbruk av eks sukker og høykarbo mat og ønsker å holde seg helt unna. Mat og kropp er ikke så svart/hvitt som du framstiller det. 

Skrevet
Sunfl0wer skrev (1 minutt siden):

Det er EN måte å spise på som funker for noen. For noen funker lavkarbo,noen er veganere,noen teller kalorier,andre gir faen. Noen har ett normalt forhold til mat,andre har ikke. Noen blir oppblåst av eks havre og ting med mel i og da hjelper det å ikke spise det. Noen føler seg sunn og frisk uten å spise sukker,andre klarer å spise det kun på lørdagskvelden å holde seg unna resten av uka. Andre har skadelig forbruk av eks sukker og høykarbo mat og ønsker å holde seg helt unna. Mat og kropp er ikke så svart/hvitt som du framstiller det. 

Jeg snakker selvfølgelig ikke om de som har IBS, allergier eller glutenintoleranse. Forskingen er klinkende klar på hvilken mat gjennomsnitts menneske har mest nytte av.

Ikke fortell meg at smeltet ost, med to spinatblader, salami og en dæsj bearniese er sunn frokost. 

• Liker 25
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Tove15 skrev (2 minutter siden):

Jeg snakker selvfølgelig ikke om de som har IBS, allergier eller glutenintoleranse. Forskingen er klinkende klar på hvilken mat gjennomsnitts menneske har mest nytte av.

Ikke fortell meg at smeltet ost, med to spinatblader, salami og en dæsj bearniese er sunn frokost. 

Snakker ikke bare om de med allergi. Folk må få spise det som funker for seg og når man ikke har ett lett forhold til mat så er det ikke så lett som du fremstiller det desverre. Hadde det vært så forbanna lett så hadde ikke menneskene vært større enn noen gang! Det er ikke bare en måte å spise på som er den rette. 

Skrevet
Sunfl0wer skrev (1 minutt siden):

Snakker ikke bare om de med allergi. Folk må få spise det som funker for seg og når man ikke har ett lett forhold til mat så er det ikke så lett som du fremstiller det desverre. Hadde det vært så forbanna lett så hadde ikke menneskene vært større enn noen gang! Det er ikke bare en måte å spise på som er den rette. 

Ja, men ikke kald det sunn mat. Jeg sier heller ikke at det er lett? Folk idag er overvektige fordi de spiser for mye fett og sukker, og beveger seg for lite. 

• Liker 8
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Tove15 skrev (2 minutter siden):

Ja, men ikke kald det sunn mat. Jeg sier heller ikke at det er lett? Folk idag er overvektige fordi de spiser for mye fett og sukker, og beveger seg for lite. 

Tror du skal lese litt om lavkarbo/keto og hva det innebærer. Det går ikke i kun bernaise og majones. Og noen forskere mener det er usunt,andre mener at det ikke er det. Ingen kommer til å bli enige og da må man gjøre det som passer for seg selv og sin kropp. 

Skrevet
27 minutter siden, Sunfl0wer said:

Tror du skal lese litt om lavkarbo/keto og hva det innebærer. Det går ikke i kun bernaise og majones. Og noen forskere mener det er usunt,andre mener at det ikke er det. Ingen kommer til å bli enige og da må man gjøre det som passer for seg selv og sin kropp. 

Nei, generell lavkarbo kan være vanvittig variert. Spises smelta ost med spinat, skinke og bearnaise en gang innimellom, og variert lavkarbo ellers bestående av varierte fettkilder, grønnsaker osv, så er det ikke noe problem. Men hos HD går det veldig mye i det med mest usunt fett.. hjelper ikke å argumentere for hvor variert lavkarbo kan være, når vi diskuterer den versjonen HD legger frem, som er veldig snever og veldig lite variert! 

• Liker 15
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Lileep skrev (Akkurat nå):

Nei, generell lavkarbo kan være vanvittig variert. Spises smelta ost med spinat, skinke og bearnaise en gang innimellom, og variert lavkarbo ellers bestående av varierte fettkilder, grønnsaker osv, så er det ikke noe problem. Men hos HD går det veldig mye i det med mest usunt fett.. hjelper ikke å argumentere for hvor variert lavkarbo kan være, når vi diskuterer den versjonen HD legger frem, som er veldig snever og veldig lite variert! 

Ja,men la nå dama få lov å ikke ha så mye fantasi i matveien da🤣 Man klarer fint å være litt kreativ selv og finne oppskrifter selv🙈🙈 

Skrevet

Slapp av, jeg kan mye om lavkarbo. Det er ikke poenget. Poenget er hva vitenskapen og forskningen sier er sunn mat. At noen velger grovkarbo, vegetar eller glutenfritt er helt ok det. Majones er dessuten sunt fett. Poenget er at Helenes kosthold IKKE er sunt, og jeg håper ikke unge mageopererte jenter følger dette og tror dette er bra for kroppen. 

• Liker 12
Skrevet
9 minutter siden, Sunfl0wer said:

Ja,men la nå dama få lov å ikke ha så mye fantasi i matveien da🤣 Man klarer fint å være litt kreativ selv og finne oppskrifter selv🙈🙈 

Hadde ikke brydd meg hvis hun ikke tjente penger på det 👍

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...